Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Najveće zablude o vožnji kružnim tokom

Recommended Posts

U ovom slučaju ja sam bio vozilo broj 1, ušao sam iz pravca koji ima jedan kolovoz (druga dva izlaza imaju dva kolovoza sa po dve trake). Ušao sam putanjom uz ostrvo, računajući da je desna putanja za prvi izlaz, a leva za sledeći. Vozač broj 2 PRETPOSTAVLJA da ću ja nastaviti da se krećem unutrašnjom putanjom i pokušava da vozi sa mnom paralelno, istovremeno blokirajući me da zauzmem desnu putanju (a) iz koje je po meni pravilno da se isključim, osim ako u ovom slučaju nemam neku obavezu da se isključim iz unutrašnje putanje (b) pošto je izlaz kolovoz sa dve trake?! Ne bi bilo problema da je ušao za mnom, ali on je čak pokušao da pređe ispred mene jer je išao "pravo" i brže od mene. Nisam menjao putanju više puta, samo jednom iz unutrašnje u spoljašnju (iz b u a). U samom kružnom toku ne postoje obeležene trake.  U pitanju je Kruševac i ljudi ovde su ubeđeni da vozilo 2 može samo da prođe kroz kružni tok, bez obzira da li je unutra već neko vozilo jer pretpostavljaju da će tak koji je unutra voziti unutrašnjom trakom. Možda otuda što je nekada ovo bila obična raskrsnica i pravac sa dva kolovoza je imao prvenstvo prolaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, PremieRacing said:

YUgisa preteruješ. Bilo je tako godinama, i sada se desi s' vremena na vreme, ali se situacija dosta popravila... Sjebu nam koncepciju samo dođoši sa SU, PA, SM, VŠ, ZR, KI i ostalim tablama   :lol:  

:P

 

Mozda tako vozite kad ja nisam tamo, ali poslednjih godina sto sam bio par puta u NS samo poslednji put je neki sa kombijem usao u levu traku ispred mene na jednom kruznom, a na drugom kruznom je usla neka riba iza mene jer ja nisam uspeo da se prestrojim u levu jer je leva odjednom zaglavila pokusavajuci da se prestroji desno, a ja jer sam video da desna ide brze prestrojio se u nju jer nisam skontao da sam stigao do kruznog, pa sam bukvalno izmedju pesackog prelaza i ulaza u kruzni se prestorjio levo ispred nje i vise nije bilo mesta za nju u desnoj traci. Ali je neko pustio da se prestroji desno u samom kruznom toku :lol: I neko se na izlazu iz kruznog toka prestrojio levo iz desne trake. Mislim mozda je situacija i u drugim gradovima takva, ali ja sam licno samo u NS naleteo na kruzne sa 2 trake :D I drago mi je da ih nema u SU nigde sem na obilaznici koju svi voze kao da je jedna traka :lol: Ali je melem voziti po vasim bulevarima jer vozite preko 60, za razliku od SU gde je misaona imenica stici do 50km/h ako ikoga imas na putu... Sad jos kad bih znao gde su vam kamere, da ne moram da vozim iza vas :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije ni sema lepo iscrtana, da li je kruzni tok sa 2, 3 ili vise traka...

Ako se vozac u kruznom toku sa vise traka krece unutrasnjom trakom, bez namere da je menja i iskljuci se - apsolutno je dozvoljeno da se drugo vozilo ukljuci u neku od spoljnih, ako se niko ne ugrozava (nailazak na put sa prvenstvom prolaza, a ne STOP). Sto lepo rekoste, kao kada bi "razmotali" kruzni tok. Imas obrnuti tougao, ulazis u bulevar sa 3 trake, neko vozi brzom pravo - naravno da ces uci u najsporiju traku, ne cekajuci da onaj u najbrzoj prodje. Ako se taj iz unutrasnjeg prstena iskljucuje ili vozilo ide spoljnim prstenom ili je kruzni tok samo sa jednom trakom - naravno da u tom slucaju mora da se ispostuje obrnuti trougao i saceka.

Sto se tice pogotovo kruznih tokova sa 3 ili vise traka, u koji se ukljucuju/iskljucuju 2 ili 3 trake - sto Borko rece, najbitnija je priprema, u zavisnosti od toga na koji izlaz izlazis. Ako je to "desno skretanje" - drzi se desna traka, zatim krajnje spoljna traka toka i izlazi se u desnu traku. Ili totalno suprotno, ako se "ide levo" ili vraca nazad, prilazi se levom trakom, ukljucuje u srednju/unutrasnju. A koliko ja znam, iz srednje/unutrasnje se moze iskljuciti i u levu izlaznu, pravovremeno i pod uslovom da se ne sece putanja vozilu koje je takodje u toku, u spoljnoj traci. Ako si se ranije prestrojio u spoljni prsten, naravno da ces se iskljuciti u desnu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, _Nenad said:

U ovom slučaju ja sam bio vozilo broj 1, ušao sam iz pravca koji ima jedan kolovoz (druga dva izlaza imaju dva kolovoza sa po dve trake).

Ušao sam putanjom uz ostrvo, računajući da je desna putanja za prvi izlaz, a leva za sledeći. - dobro si računao. 

Vozač broj 2 PRETPOSTAVLJA da ću ja nastaviti da se krećem unutrašnjom putanjom - on dobro predpostavlja i pokušava da vozi sa mnom paralelno, istovremeno blokirajući me da zauzmem desnu putanju (a) iz koje je po meni pravilno da se isključim - nije, osim ako u ovom slučaju nemam neku obavezu da se isključim iz unutrašnje putanje (b) pošto je izlaz kolovoz sa dve trake?!- nemaš

Ne bi bilo problema da je ušao za mnom, ali on je čak pokušao da pređe ispred mene jer je išao "pravo" i brže od mene.

Nisam menjao putanju više puta, samo jednom iz unutrašnje u spoljašnju (iz b u a).

U samom kružnom toku ne postoje obeležene trake. 

U pitanju je Kruševac i ljudi ovde su ubeđeni da vozilo 2 može samo da prođe kroz kružni tok, bez obzira da li je unutra već neko vozilo jer pretpostavljaju da će taj koji je unutra voziti unutrašnjom trakom. - dobro predpostavljaju Kruševljani 

Možda otuda što je nekada ovo bila obična raskrsnica i pravac sa dva kolovoza je imao prvenstvo prolaza. - možda

 

 

Ozbiljan zajeb je taj vaš KT  :rolleyes:  :X 

Sve što sam napisao važi za skicu ali važi i za sve ovo naknadno dopisano i dodatno objašnjeno.

Ako si bio u 'unutrašnjoj' putanji uz ostrvo a ovaj 'trkač' je uspeo da se uključi u KT i da bude pored tebe, onda on stvarno ima prednost i ti ga moraš pustiti ako želiš i ti da se isključiš putanjom A. 

 

Ne postoji pravilo da se isključuješ putanjom A ako KT ima više traka i izlaz iz KT takođe ima više traka, niti pa postoji pravilo da to moraš da uradiš iz leve trake (putanja b). Znači možeš kako hoćeš sve dok poštuješ pravila saobraćaja. Ali sve ovo važi za KT gde ima iscrtanih traka.

 

U vašem slučaju predpostavljam da bi sud (u slučaju sudara) posmatrao taj KT kao jednu traku bez obzira na širinu. Onda bi valjda ti imao prvenstvo prolaza i ti bi bio u pravu. 

Opet kažem, nije taj KT merodavan za opšta pravila. Baš je zajeban. Ali iz svakodnevnog života i zakonskih i moralnih pravila u saobraćaju (koja uopšte nisu obavezujuća) - da, lik je imao pravo da uradi šta je uradio a ti nisi imao pravo da insistiraš da se isključiš putanjom A i da ga sečeš u svojoj nameri. On je imao prednost ako je već bio u KT zajedno sa tobom. 

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se u svemu. To i rekoh da je nedefinisano i da fali na skici za konacan zakljucak.

Ako je kruzni tok sa jednom trakom, trebalo je da te propusti ako ne moze da se ukljuci dovoljno brzo da te ne ometa.

Ako je tok sa 2 trake i on je paralelno sa tobom (brze usao ali ne ometajuci te u unutrasnjem prstenu pri ukljucenju, nisi dao migavac na vreme i sl.) - ne smes da ga "seces" u nameri da promenis svoju traku. Kao i na obicnoj ulici sa vise traka, prosto.

Nevezano za ovo, bar meni najgore situacije koje vidjam je kada manje iskusni "motaju" spoljnim krugom do besvesti, a opet neki iz unutrasnjih traka hoce pravo bas u desno iskljucenje, bez ikakve signalizacije. Pogotovo na brzim kruznim tokovima sa 3 prstena, tipa Opstine NBG, gde se opusteno iz nekih smerova prolazi sa 50 i vise km/h.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kružni tok nema dve obeležene trake, ali ima taman dovoljnu širinu za dve trake. Ja sam već bio na polovini kružnog toka kada se vozilo 2 uključuje. Uredno sam dao desni zmigavac da hoću da pređem u "desnu traku". Da li biste se iz sporedne ulice uključili na glavni put sa dve trake ako bi se glavnim putem kretalo vozilo levom trakom kada bi se radilo o običnoj raskrsnici? Mislim da to nikako ne bi smeli, iako ga ne ometate i u praksi se to često radi. Jednostavno nemate prednost i ne možete znati da li će vozač u glavnoj ulici (kružnom toku) promeniti traku, na šta ima pravo jer je on na putu sa prvenstvom prolaza i ne seče nikog na tom istom putu.

I dalje nisam siguran, ali prihvatam da može biti da nisam u pravu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, _Nenad said:

Da li biste se iz sporedne ulice uključili na glavni put sa dve trake ako bi se glavnim putem kretalo vozilo levom trakom kada bi se radilo o običnoj raskrsnici?

Mislim da to nikako ne bi smeli, iako ga ne ometate i u praksi se to često radi.

Naravno da sme i da se radi u praksi, ali samo ako se time ne ometa vozilo koje dolazi i koje nema nameru da promeni traku. Znak koji pominjemo (i u kruznom toku) je "nailazak na put sa prvenstvom prolaza", a ne "STOP", ako formalno gledamo. Znaci da nije obavezno zaustavljanje ali je obavezno propustanje ukoliko za tim postoji potreba. Zamisli na sta bi licio saobracaj, pogotovo u prenaseljenim gradovima sa ogromnim brojem vozila, kada bi svuda cekao na obrnutom trouglu, dok apsolutno sve trake ne budu prazne?

Primer, da recimo iz bulevara sa 3 trake skreces desno, opet u bulevar sa 3 trake, standardno posebnom trakom (ili dve) udesno sa trouglom... Naravno da ces sa 40-50 km/h skrenuti i utopiti se u sledeci bulevar ako ne ugrozavas nikoga. Sigurno neces cekati doveka da se ceo bulevar isprazni i praviti kolonu iza sebe, a da bi ti skrenuo :) . Izuzetak je naravno ako neko ide krajnje desnom trakom ili se ukljucuje u nju - tu ces naravno stati ako ga ugrozavas u normalnom kretanju.

Bukvalno isto to vazi i za kruzni tok. Da ti pomognem malo vizuelno - secam se da je pre par godina Mladen sa pandurom lepo izobjasnjavao neke situacije. Konkretno je maketa izmenjene Slavije bila u pitanju, a ono o cemu ti iznad pricam pogledaj odavde, u narednih minut-dva. Videces i sta je definicija propustanja (obrnutog trougla):

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, _Nenad said:

Kružni tok nema dve obeležene trake, ali ima taman dovoljnu širinu za dve trake. Ja sam već bio na polovini kružnog toka kada se vozilo 2 uključuje.

Uredno sam dao desni zmigavac da hoću da pređem u "desnu traku".- ako je tako, ti si imao prednost.

Da li biste se iz sporedne ulice uključili na glavni put sa dve trake ako bi se glavnim putem kretalo vozilo levom trakom kada bi se radilo o običnoj raskrsnici? - Da. 

Mislim da to nikako ne bi smeli, iako ga ne ometate i u praksi se to često radi.- po Zakonu smeš to da radiš.

Jednostavno nemate prednost - nemaš prednost u odnosu na njega da mu uletiš u levu traku, on desnu ne koristi i ne možete znati da li će vozač u glavnoj ulici (kružnom toku) promeniti traku, na šta ima pravo jer je on na putu sa prvenstvom prolaza i ne seče nikog na tom istom putu.- ako pokaže nameru, ima prednost.

 

I dalje nisam siguran, ali prihvatam da može biti da nisam u pravu. 

 

Nemoj da nisi siguran, baš je super što si zainteresovan da rešiš sebi nedoumicu i što si došao ovde da pitaš, ali onda iskoristi sve ovo što je napisano i pogotovo ovaj video iz emisije SAT i nauči, shvati i ubuduće budi siguran. Ovo preispitivanje situacije koja ti se desila je najbolji mogući način da budeš bolji i sigurniji u saobraćaju   :thumbup:  Ozbiljno to mislim...

 

Kad bi svi nabeđeni drajveri, koji godinama i decenijama misle da su u pravu, malo preispitali svoje ponašanje u saobraćaju - gde bi nam kraj bio  :innocent:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi lažni kružni tok

 

alicante.jpg

 

Gradski savet španskog grada Alikantea je odobrio tzv. lažni kružni tok u poslovnom području Las Atalajas. Investicija je vredna 269.697 evra i rok izvođenja radova je pet meseci.

Nema tu velike filozofije, želelo se olakšati pešacima, pa će na aktuelnom kružnom toku biti zatvoreni gotovo svi prolazi. Iz jednog smera vozači će moći da se kreću samo desno, a iz drugog levo. Sve ostalo je zatvoreno i služiće bezbednijem prolasku pešaka. Nova prostorna strategija olakšava prelazak pešaka, ograničava mobilnost vozila na jedinstvenim tačkama i stvara nova područja za uživanje u javnom prostoru, što uključuje postavljanje novih terasa za smeštaj barova i proširenje postojećih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...