Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Najveće zablude o vožnji kružnim tokom

Recommended Posts

Naš saobraćajni stručnjak otkriva 3 ključna momenta gde vozači masovno greše

Da li ste među njima?

 

kružni tok.jpg

 

''Nigde toliko zabluda u pogledu saobraćajnih propisa, kao kod kružnih tokova'' - objavio je na svom Tviter nalogu Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja. I zaista, čini se da je na našim kružnim tokovima, naročito u prestonici, večito neka gužva i često izgleda kao da su vozila ušla u ''začarani krug'' iz kojeg ne mogu da izađu.

 

''Kod ulaska u kružni tok je svima jasno, ali kad treba da se izađe nikom izgleda nije, naročito u onom kružnom toku gde ima dve ili tri trake. Znam neke koji naprave 5-6 krugova'' - komentariše jedan korisnik Tvitera. Bilo je i šaljivih komentara poput ''pravilo je da nema pravila'', ''samo stisni gas i pomoli se Bogu'' i sličnih koji nisu za preporučiti. Ipak, pravila postoje. Damir Okanović je za ''Blic'' objasnio koje su to ključne faze za učesnike saobraćaja koji koriste kružni tok.

''Postoje tri faze, tačnije tri problematična momenta u korišćenju kružnog toka. To su uključenje, kretanje i najzad isključenje'' - rasčlanjuje problematiku kružnog toka Okanović.

 

Problematika 1: Uključenje

Kada je, kako objašnjava, u pitanju samo uključenje u kružni tok, postoji ta večita dilema - ko ima prednost.

''Mnogi su pogrešno ubeđeni da prednost ima vozilo koje je već u kružnom toku, i da vozilo koje se uključuje treba da ga propusti, ali to je zabluda jer to nije propisano zakonom. To pravilo važi samo kada je tako regulisano saobraćajnom signalizacijom. Ako ''obrnutog trougla'' nema, onaj ko je u kružnom toku nema prednost'' - objašnjava Okanović. U Srbiji je, ipak, tako regulisano upravo saobraćajnom signalizacijom, da vozilo koje je u kružnom toku ima prednost.

 

Problematika 2: Kretanje

Kada je u pitanju kretanje kružnim tokom, Okanović ukazuje na glavni problem koji se javlja kod vozača.

''Kretanje na većini kružnih tokova, pa i na Slaviji odvija se po iscrtanim saobraćajnim trakama koje su kružnog oblika, te ih nazivamo prstenovima. Ono što vozači ne shvataju jeste da tokom kretanja kružnim tokom važe ista pravila kao i na autoputu ili bulevaru, dakle bilo kojom deonicom puta sa više traka. Ne možete da sečete trake, tačnije ne možete ići iz krajnjeg levog u krajnji desni prsten, jer ćete tako ometati druga vozila. Prelazak iz trake u traku je dozvoljen, ali ne sme da ometa druge učesnike u saobraćaju'', ističe Okanović.

 

Problematika 3: Isključenje

Naposletku, dolazimo do isključenja iz kružnog toka.

''O isključenju treba razmišljati pre nego što se uopšte uključimo u kružni tok. Prema našim propisima, vozač je u obavezi da uključi desni migavac kada se isključuje iz kružnog toka. Takođe, smete da se isključite samo iz spoljašnjeg prstena, a drugačije je opet dozvoljeno samo ako ima saobraćajne signalizacije. Bitno je da znate da ne smete da se isključite ako pri tome ometate vozilo desno od vas, a prednost u ovom slučaju ima onaj koji nastavlja kretanje u svojoj traci. Ukoliko prelazite iz trake u traku, ne smete ''seći'' druga vozila već je potrebno da se blagovremeno prestrojite u spoljni krug ukoliko već ne vozite njime, pre nego što se isključite udesno'', kazao je Okanović. On dodaje i da ''kako bi drugi učesnici saobraćaja znali naše namere dok se krećemo kružnim tokom uključen je levi migavac, dok pri isključenju ''palimo'' desni migavac".

 

''Da rezimiramo, poštujte saobraćajnu traku, poštujte vozila koja se već kreću određenom saobraćajnom trakom i o isključenju razmišljajte pre nego što se uključite u kružni tok'', jasan je Okanović.

 

preuzeto sa - blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta ljudi ne zna ovo za promenu saobraćajnih traka, tj. prstenova i onda krenu iz unutrašnje trake napolje misleći da imaju prvenstvo. Zato uvek treba biti vrlo pažljiv. Jedino je dobro što i drugi paze pa obično stanu da ih propuste. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BGMilos Iskreno, kada sam polagao i pitao instruktora, a potom i saobracajca nakon polozenog vozackog, nisu mogli sa sigurnoscu da mi saopste kako se iskljucuje i ukljucuje (izuzev za prednost). Posle sam gledao dosta videa (prvenstveno Poljake, em su ludi em imaju kruznih u PM) pa sam skontao da onaj koji se krece svojom trakom ima prednost, tj kao na AP-u. Na zalost kod nas kretanje unutar kruznog toka zakonom nije nesto uredjeno, te se slazem sa napisanim i konstatovanim sa tvoje strane. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01

Apsolutno, ni meni to niko nije umeo sa sigurnošću da kaže, samo su ponavljali da u kružnom toku ne važe posebna pravila. U svakom slučaju sad vozim pažljivo gde god se nalazio u kružnom toku. Srećom, većina ljudi propušta automobile iz unutrašnje trake. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ns je vecina shvatila da je spoljni prsten glavni, pa se tu nabijaju, ono prilazis kruznom toku njih 15 ceka u desnoj traci da udje u spoljni prsten, a u levoj traci jedva njiu 5.

A inace u ns obozavsju levu traku na semaforu i na bulevarima.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj Okanovic bolje da cuti, tako je najpametniji i da radi na racionalizaciji pravila umesto da ubedjuje ljude da postuju njegove nebuloze. Po njegovom ispada da ne vredi prakticno voziti unutrasnjom trakom jer ja do sada nisam zapazio ni jedan kruzni tok da je obelezen da mozes da se iskljucis iz unutrasnje trake, a vecina ih je premalih dimenzija da bi mogao uci u unutrasnji krug i onda se prestrojiti bezbedno u spoljni ako je prometna saobracajnica a da pri tome ne uradis neki agresivan/rizican potez, bolje da uvedu propise da spoljnom trakom smes samo do drugog izlaza da vozis umesto da ljudi voze nekad ceo krug spoljnom trakom. Koliko puta sam naleteo na to da idem na drugi ili treci izlaz i onda me "isece" iz unutrasnje trake neko ko je prethodno zajedno sa mnom usao u kruzni tok. Da ne kazem da je to sto se sad navodi kontra od onih "upustava" sto su delili kada je postalo aktuelno graditi kruzne tokove gde se savetovala voznja unustrasnjom trakom i iskljucivanje iz nje na drugom, trecem i cetvrtom izlazu, dok je spoljna sluzila samo za prvi i drugi izlaz.

 

U praksi obozavam kad se u spicu svi naguraju u spoljnu traku pre ulaska u kruzni i onda uletim u unutrasnju sa 60-70km/h i izletim iz nje paralelno sa vozilom koji izlazi na izlazu gde i ja idem :D Nekad preteknem i vise od 10 vozila :D

 

I da ne bude panike, naravno da jos pre ulaska u kruzni tok pratim ko je sa moje desne strane, tako da ako se neko ukljuci u kruzni tok nakon mog ulaska u isti da postujem cinjenicu da ima prednost u spoljasnjoj traci pa se prilagodim promenom brzine. Najcesce na gore da se ubacim ispred njega u spoljasnju :D

 

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, vagenovac said:

U ns je vecina shvatila da je spoljni prsten glavni, pa se tu nabijaju, ono prilazis kruznom toku njih 15 ceka u desnoj traci da udje u spoljni prsten, a u levoj traci jedva njiu 5.

A inace u ns obozavsju levu traku na semaforu i na bulevarima.
 

 

Apsolutno tacno, i jedno i drugo. Bukvalno varijanta, nema veze sto ima 15 ispred mene - samo da sam ja u desnoj, tu je meni sigurnije...

 

Ps - meni odgovara sto je tako :D

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko ne navodi onaj deo o prestrojavanju pre raskrsnice.Kada bi se svi prestrojavali kako treba ispred raskrsnice ne bi bilo ukrštanje i samim tim problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kruznih tokova najvise volim da obozavam :) onaj kod Opstine NBG, pogotovo smer od centra grada ka Fontani. Prolazi se upravo ovako kako Yugisa opisuje :lol: . Inace odlican kruzni tok, jako brz, protocan, sa 3 trake. Koji bez obzira na izuzetnu opterecenost, bukvalno da nikada nema guzve i cekanja:

 

b.thumb.jpg.ac029146cf596c74c0c157ea35df39f8.jpg

 

Kamo srece da takvih tokova ima mnogo vise po gradu - tipican primer je novi bulevar sa mosta na Adi. U delu gde nije denivelisan (od hotela Inn), mesta koliko hoces za npr. 3 kruzna toka: ukrstanje sa Bulevarom Crvene Armije, Omladinskih brigada i Tosinim bunarom. Umesto toga 3 izuzetno lose semaforski resene a opterecene raskrsnice, koje prave haos od guzve u celom tom delu grada.

A iako su pesacke prelaze mrdnuli par desetina metara dalje od toka, najzabavnija za voznju je i dalje Slavija. Iz razloga sto covek cesto moze slatko da se nasmeje. A kad padne malo kise, bude i zurkica :lol: :

 

slavija-15.5.thumb.jpg.bb3c191f88b7bfac540b11bf75c2ace8.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slavija je najgore reseni kruzni tok.. Toliko su ga uhebali sa onim iscrtavanjem da je to nerealno. Okej, ja razumem da je to uradjeno sa iole neke mogucnosti postovanja sinskih vozila i nekog kvazi reda, ali totalno neprimenljivo za vise od 10 vozila u istom.. Secam se kada su 'demonstrirali' sa tipa jednim-dva autica kako to u prakticnoj teoriji izgleda i... Ostade prakticna teorija a realna praksa je sou. Njega izbegavam kad god mogu, ne zato sto ne znam, nego zato sto ima nam vozaca koji i na trougao i na stop pice kao da su sami na ovom svetu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitno je da strucnjaci poput ovoga kazu da taj kruzni tok "lepo izgleda, a ne valja 5 para" :thumbdown: . Zato im verovatno vredi haos koji su napravili sa semaforima na gomili mesta po gradu, na mestima gde su isti apsolutno nepotrebni. I gde ljudi kao ovce bleje desetinama minuta gledajuci bespomocno okolo. A da ga FOTO+VIDEO mediji porede sa ruskim ruletom...

Jedino se slazem da ulaz u tok iz pravca grada ima mali ulazni ugao. A udesi su maltene iskljucivo na ukljucenju iz Zemuna, i iskljucivo zbog bezobrazluka/neznanja onih koji se ukljucuju iz tog smera, koji stoje i cekaju u prve 2 trake toka. Ovi iz grada dolaze prilicnom brzinom (ako nema pesaka na prelazu pre toka) i zbog toga i nepazljivih koji nepropisno cekaju u toku - desi se da zavrse na krovu:

 

618723_nesreca-5_ls.thumb.jpg.59e8656c4d9da9ad084444a314ce624e.jpg 299978_nbgd_f.thumb.jpg.643cb900fda57da607f3f76ba15d5ec8.jpg 1174443_lancani-sudar-novi-beograd_ls.thumb.jpg.c494c3c838275fe64bc72156c05ad26b.jpg

lancani-sudar-novi-beograd-foto-jelena-ivickurir-1493813693-1174441.thumb.jpg.d1e00b673fa7c79d7ed3af64dee7986f.jpg sudar.thumb.jpg.1fb2dc841415555c0051f9c89b1919da.jpg Opstina-Novi-Beograd-kruzni-tok-saobracaj-automobil-guzve-beogradske-ulice-saobracajna-nesreca-nezgoda-sudar-bgd365-7.thumb.jpg.4906d785edfbb67e41cc6a71af99ed81.jpg

 

Licno prolazim tuda 20 i kusur godina i nikada nisam imao ni jedan jedini problem niti incidentnu situaciju. Tok zavrsava ogroman posao, mogao bi (a i ne mora) trunku da se modifikuje i uspori iz pravca grada. Ali ne daj Boze da je tu semafor. Bar po NBG sam za to da se, gde god ima mesta, umesto semafora radi kruzni tok na velikim raskrsnicama. Ubedjen sam da bi guzve bile primetno manje.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@YUgisa

Nemoj nam samo jos lezece na sav ovaj krkljanac :lol:, i njih ima tamo i gde treba i gde ne treba.

Ono sto moze (a i ne mora) da se "doradi" je ulazni ugao Mihaila Pupina iz pravca grada, koji sam oznacio strelicom. Jer tada nastaje problem na mestu koje sam uokvirio crvenim. I maltene svi udesi koje bar ja vidjam, su iskljucivo u toj zoni.

Ali ne toliko ni zbog brzine, nego kao sto rekoh zbog bezobrazluka/neznanja onih koji na ukljucenje cekaju na liniji kretanja onih koji izlaze iz toka (na mojoj zutoj liniji). Ili pokusavaju da se provuku, lose ocenjujuci dolaznu brzinu vozila koja izlaze iz toka:

 

Untitled.thumb.png.560aebc5fe1cdf1aa5bee03fe3650a95.png

 

Zasto takvih udesa nema na istoj takvoj "juznijoj" tacki toka, tj. na ulazu u Omladinskih brigada? A isto se iz pravca Zemuna ulazi pod malim uglom, jos ravnije i prilicnom brzinom ako nema nikoga u toku...

Slazem se da bi resenje bilo "pribijanje" ovih dvosmernih krakova jednog ka drugom, kako bi "gadjali" ka centru toka i na taj nacin povecali ugao i smanjili ulaznu i izlaznu brzinu. Po meni je za neke stvari i dobar, jer oni koji izlaze na prvom iskljucenju idu krajnjom trakom maltene bez stajanja i ne ometaju one u toku. I ovakav kakav je, uz paznju vozaca savrseno odradjuje posao i eliminise guzvu i moj je omiljen u BG :)

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kruzni tok na Slaviji je lose resen i to je svima jasno .Zato se  malo, malo pojavljuju likovi na tv-u da nam pojasne kako se vozi u kruznom toku. Moj bi im bio predlog da uzmu u obzir sve probleme i sugestije ljudi i porazmisle o boljim resenjima za saobracaj na Slaviji. Inace tvrdim da bi podzemni pesacki prolazi bili idealno resenje za raskrsnice na Slaviji, jer pesacki prelazi znacajno  usporavaju saobracaj. Za jedan dvomilionski grad to ne bi bilo skupo, mada znam da je sad verovatno je sad  kasno.Pomislim da je sve ono na Slaviji radjeno da bi Jorgovanki resili prilaze i parkove oko Nar.banke Srbije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih mogao reći da je Slavija loše rešena. "Loše" je preblaga reč!

Činjenice su:

1. Prethodno rešenje Slavije, bez linija, je godinama funkcionisalo i raskrsnica je imala mnogo veču protočnost nego sada. I manji broj nezgoda-

2. Ovo rešenje sada je NEPROPISNO!

3. Ubacivanje žute trake je SULUDO!

4. Izlazak iz dva  prstena u dve trake gde je ostavljena mogućnost i da se izadje i da se nastavi kretanje po krugu je GLUPOST!

5. I još kada se nacrtaju policajci koji ne znaju kao se reguliše saobraćaj već se vrte ko balerine i mašu rukama kao da se brane od komaraca, onda je LUDILO kompletno.

6. I na kraju dođe Okanović koji ima iskustva kao Marica sa kk, da nam objašnjava. Da li taj Okanović uopšte ima dozvolu. Sumnjam.

 

Naravno, u  celom svetu se znaju pravila u kružnim tokovima. Koji su i mnogo veći od Slavije. Ali su zamišljeni, projektovani i obeleženi u skladu sa pravilima saobraćaja.  

 

Slavija je sama po sebi nepropisna. I na nju se ne mogu primeniti pravila saobračaja. 

To je kao kada  bi uradili ukrštanje skijaške i biciklističke staze, pa se pitali da li prednost ima svemirski brod ili podmornica pod rotacijom!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, BGMilos said:

https://www.youtube.com/watch?v=b_ILG6Lz5CE

Pre 13-14 godina je moj brat na istom mestu imao sudar, izleteo mu je lik iz pravca Zemuna, sreća niko povređen, samo materijalna šteta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Woodoo said:

Tipican primer kod Opstine :thumbup:. Problem je najpre u nasoj bahatosti/neznanju - lepo se vidi koliko se auto sa kamerom sporo kretao, pa opet problem sa iskakanjem, rekoh vec:

12 hours ago, Ivan said:

Ali ne toliko ni zbog brzine, nego kao sto rekoh zbog bezobrazluka/neznanja onih koji na ukljucenje cekaju na liniji kretanja onih koji izlaze iz toka (na mojoj zutoj liniji). Ili pokusavaju da se provuku, lose ocenjujuci dolaznu brzinu vozila koja izlaze iz toka

A cim je ulazna brzina u tok veca (bez pesaka i vozila koja se propustaju) - naravno teze su i posledice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najduži kružni tok na svetu

 

kruzni tok 02.jpg

 

Nećemo vas dugo držati u napetosti, najdužim kružnim tokom na svetu vozićete ako se nađete u Putrajayi u Maleziji. Taj zanimljivi komad saobraćajne infrastrukture je dugačak rekordnih 3.4 kilometra. Pre 30 godina premijer Mahathir Mohamad je najavio ambiciozni plan izgradnje futurističkog grada smeštenog uz plantaže palminog ulja. Tako je nastao metropolis Putrajaya, a u njemu počasno mesto drži rekordni jednosmerni kružni tok.

 

kruzni tok 01.jpg

 

Međutim, pobednički status malezijskom kružnom toku osporavaju u Trinidadu i Tobagu, državi smeštenoj u Karipskom moru. Tamo tvrde da je njihov kružni tok duži i navode njegove dimenzije od 3.5 kilometara. Problem je što biste njegov izgled mogli povezati sa krugom jedino u slučaju da ste iz matematike, odnosno geometrijskih oblika u prvom razredu osnovne škole imali stabilnu jedinicu. Ovaj kružni tok jeste jednosmeran, ali oblik mu je nepravilan. Dodajemo vam i njegovu fotografiju pa prosudite sami da li zaslužuje titulu...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno, ni onaj put u Maleziji nije kruzni tok, obzirom da ima iskljucenja i levo i desno, prema centru kruga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta, 2-3 trake i samo kola ? Pišijada, Slavija hardcore. Tramvaj, trola, gomila taxista + 2 trake, biciklisti idioti poput mene i skuterčići. Fale još majmuni negde, žirafa i Fred Flinstone za potpuni ugođaj. Nit manjeg grada, nit većeg haosa koji može da izazove prebudženi kružni tok. 

Iako nikad nisam imao neko neprijatno iskustvo (pretpostavljam kada se svi z**vnamo u gužvi, ljudi smire doživljaj i malo se pomire sa time da ćemo svi stići gde smo naumili...nekad...pa popuste), nisam neki njegov fan, a kada vidim auto školu sažalim se na jadnika u autu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...