Jump to content
FAS Goran
Sem

Grande Punto 1.4 tb Sporting

Recommended Posts

Pravio sam reda među fotografijama i naišao na nekoliko od zadnje intervencije na autu.

Pomislio sam da ih okačim čisto da ima oko čega da se polemiše :)

 

Blago portovan poklopac kompresora

IMG_20201014_123746.jpg

Vl36 vs Vl37 slabo se vidi ali vl 36 ima billet kompresor

IMG_20201029_090341.jpg

Izduvne lopatice iste

IMG_20201029_090413.jpg

Staro izduvno kućište, vidi se gde e puklo

IMG_20201029_095021.jpg

Novo kinesko kućište i jako gruba obrada, oštre ivice

IMG_20201223_185650.jpg

 

IMG_20201223_185654.jpg

Nakon brušenja

IMG_20201229_161409.jpg

Otvoren ulaz da bi rupa došla u centar 

IMG_20201229_191210.jpg

Glatke površine nakon keramičke farbe

PXL_20201230_170843234.jpg

 

PXL_20201230_171001058_MP.jpg

 

Dok se pekla farba, kućište dobilo zanimljivu boju :)

PXL_20201231_051854096_MP.jpg

 

Edited by Sem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih rekao da moj troši ulje.

Sipao pre 7000 km malo iznad max a i dalje je iznad. Ako je potrošio to je nešto minimalno.

Verovatno će sada da me saspe većina stručnjaka, ali eto priznaću: G-energy F-synth 5w40 je ternutno u autu.:D 

To je trebalo biti privremeno dok se ne odlučim koje će biti definitivno..

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkud to ulje od svih mogucih i dostupnih da si odabrao? Nije nesto mnogo jeftinije od ravenola, i slicnih. Motul je skuplji 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo je u njemu sledeće:

Selenia abarth 10w60 -po meni pregusto ulje zimi inače jako dobro..

Mobil 1 5w40 - previše retko za moj ukus-kada je skroz zagrejano čuli se hidro podizači 

Plan prvobitno je bio neko od 5w50 full sintetike nakon sklapanja motora (Deluje mi da moj više voli gušća ulja), međutim skupa su i teško ih naći. Zato je upao taj G-energy malo gušće od prosečnih 5w40. Čak sada razmišljam da to sipam ponovo sa skraćenim intervalima.. konam da nije dugotrajno kao ozbiljnija ulja.

1 hour ago, Branislav said:

Otkud to ulje od svih mogucih i dostupnih da si odabrao? Nije nesto mnogo jeftinije od ravenola, i slicnih. Motul je skuplji 

Ocenjeno  od strane Stalkera kao best buy, a ima karakteristike (gustina količina sumpora itd. )koje mi se sviđaju.. 

I kao što rekoh plan je bio da ga menjam na 5000 km

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam koristio, evo šta Stalker kaže:

Motul 8100 X-cess 5W-40

Ispunjava sve standarde kao i prethodno mada je po kvalitetu sigurno klasu iznad. Lično mi se sviđa to što Motul (prava retkost) navodi da se za interval zamene poštuje preporuka proizvođača (to svi kažu) i da se prilagodi po sopstvenim potrebama (bravo!). To znači da ako je preporuka 15k možete ići od 10 do 20 zavisno od načina vožnje (ipak bolje je držati se manjeg odstupanja od preporuke npr. 12-18k).

Može se mešati sa sintetičkim i mineralnim uljima. Iako se estarska ulja u principu ne mešaju i iz čega je i nastao mit. No ne treba zaboraviti da se radi o estarskim uljima sa početka 70-tih a da je ovo nova generacija. Spec. težina 0,854 taman koliko treba za ovakvu sintetiku „nakrkanu“ aditivima. Na 40 nešto ređe a na 100 standardne viskoznosti za SAE 40 pogotovu xW-40. Indeks Vis. 173 na gornjoj granici za 5W-40. Temp. stinjavanja -39 (skoro isto za obe skale i poklapa se sa mržnjenjem žive) dobro ali ne i impozantno no svakako više nego što će vam ikada zatrebati makar živeli i ....

TBN je natprosečnih 10,3 čime je ispunjen uslov vrhunske zaštite i pogodnosti za sportsku vožnju.

 

Sudeći po ovome dobro ulje za t-jet

Branislave tebi troši auto ulje?

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo ni grama, a grande od kada sam turbo uradio potrosio je litru na 3000km mislim vozen je 80% vremena na plinu i penzionerski ostatak sam ga ja ganjao na benz i na plin

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi trebalo tog ulja toliko da troši nije neko retko.. 

Turbo je remontovan? Ili si prelazio na neki drugačiji?

Ako ne curi nigde onda može odlaziti na karikama, turbu ili na iberlaufu.. pošto je glava rađena kontam simerinzi su ok..

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sto se turba tice remontovan je i radi dobro, e sad nema nazad dima osim normalno od kondezacije, karike ne znam kakve su, glava je uradjena sve komplet, iberlauf je izveden da izbacuje u atmosferu na crevo tu nisam primetio ni kapi na zemlji ili kada ga turiram u mestu samo malo dima. Dok je bio stari turbo trosio je 1- 1.5l na 10000km, a sada ovako... 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dali je bio i ranije iberlauf izveden? Dali je skinuta crna kutija za kondenzaciju sa iberlaufa?

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste bio je izveden skinuta kutija i stavljeno crevo da izbacuje u atmosferu, tu duvka malo dim kada ga turiram ne vidim da curi ulje ili da kaplje 

 

Na bravu je sve fabrika i iber i sve i gram ulja ne trosi

 

U njemu je Ravenol 5w40 trenutno u puntu, koristio sam pre Ravenola seleniu kpe 5w40 ja mislim 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je sasvim normalno da duvka, I litra na 10000 je još prihvatljivo sa obzirom na otvoren iber.. ali je na 3000 već puno.

Da su karike mrtve trošio bi litru na 1000 i duvao na iber kao lud..

Iz ovoga deluje kao da novi turbo ne zaptiva 100% Mada tome može biti različitih razloga.

Valjalo bi skinuti usisne cevi pre posle turba i videti dali ima razlike u masnosti..

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sem  @Branislav

Jos jednom molba za obojicu kolega - da na postove ne odgovarate sa "Quote" (sem ako se ne citira nesto odredjeno), nego sa "Reply".

Ovako samo bespotrebno citirate jedan drugog, sadrzaj nam se duplira, nepregledno je za buduce citanje i ne lici ni na sta ;) . Ispravio sam skoro sve postove u ovoj zadnjoj diskusiji, a molba za ubuduce, hvala.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno, jasno 

Moram češće koristiti forum da ne zaboravim pravila:santa:

 

 

 

Edited by Sem

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sem Kakvo ti je stanje sa izduvom? Jel si radio nesto ili planiras? Kontam downpipe i 60mm straught pipe bi bilo taman, koje svecice sada koristis? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš sam dosta razmišljao o izduvu, velika je dilema.. Trenutno je praktično stock sem što nema srednjeg lonca. Na srednjem sastavu malo pušta i to mi je glasno tako da straight pipe ne dolazi u obzir a i nemam pojma dokle ova mapa može da podrži modove sa gorivom.. Takav auspuh i ovaj turbo su dobri za 180ks minimum ali bi morao remap sportski filter itd.. Nisu mi tolike cifre cilj.. a smanjilo bi  vek turba jer lako može da ode u overspeed. Sa druge strane fabrički katalizator je u opasnosti da se otopi, ali je to realno samo ako vozim negde sat vremena pun gas.. A nemam toliko para da bacim ni na gorivo :D

E sada fabrički sistem je 50mm.. ALI prvi sastav iza katalizatora unutrašnji prečnik samo 43mm!! Cev od kat. do drugog sastava 48mm spolja 45 unutra (original Fiat pečat na njemu). Tek cev koja dolazi sa srednjim loncem je zaista 50,5 spolja oko 48 unutra. Malo sam bio u šoku kada sam to video.. mislim da je glavna restrikcija u fabričkom sistemu baš u ovome (i lonci posle naravno). Nekako mislim da su ovo uradili da se brže zagreje kat. Pa se posle otopi nakon remapa :D Na proleće mislim nabudžiti tu prvu cev od 55mm i proširiti izlaz na kat. pa ćemo videti...

On 1/9/2021 at 4:15 PM, Branislav said:

koje svecice sada koristis?

Koristim 2 NGK 2 Denso :shock: i rade savršeno.. mislim da na proleće dobija i set novih Ngk..

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam auto uzeo prethodni vlasnik mi je govorio da je pirke sportski izduv na njemu.. Kada sam prvi put bio na kanalu da detaljnije pregledam izduv ispostavilo se da je samo protočni zadnji lonac stavljen to je to.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes li da mi posaljes snimak zvuka? Cimacu te na viber

Edited by horvat
skinut nepotreban citat posta iznad

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Branislav said:

Mozes li da mi posaljes snimak zvuka?

Nažalost ne mogu do 20og, u karantinu sam :rant:

Inače ni nema mnogo smisla dok ne rešim puštanje na srednjem sastavu.. kada rešim poslaću ti snimak :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gore sam opisao situaciju sa fabričkim katalizatorom, koji smatram da je usko grlo. Konačno sam imao vremena da se pozabavim sa time, i izduvna grana mi je puštala pa sam odlučio da i to "rešim".

I sve to naravno seljački "budženjem ".:D

Evo par slika:

 

IMG_20210910_115649.jpg

 

IMG_20210910_121056.jpg

Original izlaz iz katalizatora

IMG_20210910_135257.jpg

Stariji model grane skoro svaki pukne.

IMG_20210910_132900.jpg

IMG-9e9bac039903aacea2530635d17373ae-V.jpg

IMG_20210911_130840.jpg

Ravnanje zavarene grane "ručno"

IMG_20210910_181229~2.jpg

Izlazna cev je sada 62mm spoljnog prečnika.

IMG_20210911_182612.jpg

Edited by Sem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sem ponovo u akciji :D 

 

Zanimljivo. Kakav je efekat na ponasanje motora kroz obrtaje, odziv, turbo rupu itd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efekat je osetljiv na mom autu, ali pretpostavljam da to i zavisi od turba i mape.

Turbo rupa je skoro nestala, niski obrtaji su  slični kao sa Vl37 samo linearnije.

Generalno bolji odziv na gas koji daje autu prijatnije performanse. 

Ne znam kako je naspram bez katalizatora, deluje mi da su sada najviše bregaste usko grlo. Pitam se kakav bi sada bio sa NA bregastama :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam još ne obaraju za izduvne gasove.

A inače nisam izbacio kat samo sam odsekao flanšnu sa nje i zavario širu cev.

Na žalost nemam sliku samog Kat.

Ideja je sa ovog foruma:

https://www.fiat500owners.com/threads/abarth-oem-catalytic-converter-mod.111498/?__cf_chl_captcha_tk__=pmd_FP0lh5X8k9.7n8jN6WoqWbwqOMaz7wcjLDkHCKFHzPk-1632121638-0-gqNtZGzNAyWjcnBszQl9

Naravno nisam izdvojio pare za kupovinu novih flanšni većeg prečnika, samo ide cev u cev.

IMG_20210910_132900.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...