Jump to content
FAS Goran
Sem

Grande Punto 1.4 tb Sporting

Recommended Posts

Zanimljivo, da li si menjao 'sinhron' samo u menjacu ili neki drugi vid prepravke? Lepa puntara, posebno sa nadogradjenim EVO svetlima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/24/2019 at 5:38 AM, MS PK said:

Super! Kolika je razlika sa 5-om od dizela?

Do sada se motor na 120 km/h vrteo na oko 3400 obrtaja, sada je to oko 3000. Trenutna potrošnja spala na oko 6,5l.

On 12/24/2019 at 8:19 AM, ISV_01 said:

Zanimljivo, da li si menjao 'sinhron' samo u menjacu ili neki drugi vid prepravke? Lepa puntara, posebno sa nadogradjenim EVO svetlima. 

Promenio sam samo par zupčanika. Čak je i sinhron prsten ostao isti. Pošto je 5. par zupčanika u c510 menjaču na samom kraju snopa izvan kućišta samo je potrebno skinuti poklopac sa strane točka.

Najteže je ustvari bilo nabaviti povoljno samo zpčanike.

 

IMG_20191223_161522.jpgIMG_20191223_161525.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da :-) pošto je t-jet dovoljno snažan i na nižim obrtajima. Motori bez turba ne znam dali bi ostvarili manju potrošnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da si kombinovao sa menjacem sa 1.3 75, posto su oba C510.5 ? Interesantno je da su na ova dva menjaca prenosni odnosi bukvalno identicni za sve brzine, a samo je ta 5. duza kod dizela (ako se dobro secam razlika je nekih 0.07, a u poredjenju npr. sa 6. brzinom na M20 i M32 menjacima skoro 0.2).

4 hours ago, Sem said:

Do sada se motor na 120 km/h vrteo na oko 3400 obrtaja, sada je to oko 3000.

Ne znam zasto su ga fabricki ostavili sa tako kratkom 5. brzinom, kada vec nisu dodali 6. za cruise. Takodje turbo-benzina kod mene, po cajgerima se recimo na tih 120 km/h (ili realnih 114 km/h po GPS) vrti na samo 2500 rpm. Sto me je bas iznenadilo za benzinca, a po boardu mu je tada trenutna potrosnja smesnih 5,8 l. Naravno, tek u Ic bas i ne verujem :) , ali deluje da je tu negde, jer je pun auto do Istanbula i nazad (uglavnom autoput, a u Bugarskoj je ogranicenje 140 km/h) - sa sve cekanjem na granicama i malo svrckanja po Stambolu, po cepu bio na tacno 6.43l .

Da ne off-ujem dalje oko menjaca i potrosnje - bas lepa Puntara. Mislim da si prvi za koga sam cuo da je projektore zamenio reflektorima :) .

PS: Gde je slikana zadnja fotka? 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam tačno iz kog su 1.3, kupio sam samo brzine menjač je vec bio rasklopljen. Na osnovu postova tu na Forumu o prenosima čini mi se da ima malo razlike i u finalnom prenosu ali ne mnogo.

Pretpostavljam da je namenjen za grad ali i tada ne škodi duža brzina za cruise. Razmatrao sam opciju ugradnje M20 ili M32 ali bi to bio dosta skuplji i komplikovaniji poduhvat. 

Ustvari mi je smetao ton xenona, koliko god su napredovali aftermarket xneoni nisu kao fabrika.. a žuta svetlost halogenki mi manje umara oči. Izgleda da sam osetljiv na te stvari :-)

Slika je iz Sarajeva. 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, Sem said:

Na osnovu postova tu na Forumu o prenosima čini mi se da ima malo razlike i u finalnom prenosu ali ne mnogo.

0.767 vs 0.838 .

Jesi li imao 4300K boju ili neku plavu? Ako je ovo drugo u pitanju onda te razumem, ali si onda mogao da probas sa sijalicom sa manjom Kelvinazom. Kristalno bela je odmor za oci (uostalom i OEM varijanta), dominantna sto se tice vidljivosti, narocito po mokrom. A intenzitet svetla sijalice sa vlaknom i xenonke nema sta da se poredi, potrebno je samo imati dobar far i lepo upucan snop. Ja sam se na "novom" autu godinu i kusur borio sa obicnom sijalicom u fabrickom projektoru, a sve da se ne bih eventualno zezao sa ovim "strozijim" tehnickim i kontrolama. Na kraju nisam izdrzao :) , jbg, navikao sam na xenon i dobro svetlo, a i investicija je sada smesna sa ovim cenama. Progledao, da sam se posle par voznji pitao zasto sam uopste toliko odlagao ugradnju.

53 minutes ago, Sem said:

Slika je iz Sarajeva.

Da nije slucajno restoran/kula Bela Tabija :) ? Ili tu negde, Zmajevac?

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao 4300 K možda je i do projektora bilo sve u svemu nije mi odgovaralo i posle 2 nedelje štelovanja sam odustao. Pretpostavljam da bi mi i na tehničkom pravili problema jer fabrički nema Punto ni projektore ni xenone.

Jeste Zmajevac :-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/24/2019 at 1:32 AM, Sem said:

...ugradio elektroniku za podešavanje jačine serva...

...na volanu? :) 

Nije ti bilo dovoljno city dugme, tj. da kažemo da već fabrički imaju dva nivoa asistencije na volanu: slabija i dodatna kad se pritisne city...

Kkao to sad radi, koliko dodatnih nivoa podešavanja jačine serva ima?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

...na volanu? :) 

Nije ti bilo dovoljno city dugme, tj. da kažemo da već fabrički imaju dva nivoa asistencije na volanu: slabija i dodatna kad se pritisne city...

Kkao to sad radi, koliko dodatnih nivoa podešavanja jačine serva ima?

Nije na volanu, ustvari sam ugradio potencijometre dole gde je OBD port.

Iskreno meni je preterano mekan volan, vrti se prelako. Na mom autu bar. Sada mogu od 0 do max da podešavam koliko da pomaže. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sem

 

Da li bi mogao da postaviš šemu povezivanja i vrednosti komponenti za tu opciju podečavanja jačine servo asistencije?

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgovor na prethodno pitanje je sada izdvojen u vidu posebne teme za naknadnu ugradnju ove modifikacije, u delu Foruma ''Uradi sam'':

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/80159-naknadna-ugradnja-podešavanja-jačine-servo-asistencije-kod-modela-sa-el-servo-volana/

 

:thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo malo novina oko Puntića:

Prethodni vlasnik je uradio veliki servis, majstor zategao zupčasti kajš do kraja. Po crtanim markerima deluje da zubljenje nije radio sa alatom. Rezultat vodena pumpa njauče.. Ovo sam ustanovio još kada sam auto uzeo ali tek sada povezano sa zamenom bregasti sam uradio ozbiljniji pregled. Ne vidi se nikakav trag habanja ili curenja pa za sada ostaje ovako do sledećeg većeg obuhvata ispod haube.

 

Bregaste sam stavio iz Punta 1.2 16v sporting. Donele su malko manje Nm do 2500 rpm, ali se motor slobodnije vrti do limitera. Prethodni max pritisak 1.45 sada 1.35 bar.

Ubrzanje od 80 do 120 u 4. brzini oko 5.2 sec (ručno mereno) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doživeo prvi veći kvar  sa GP. 

Svećica u 3. Cilindru je izgubila vrh zahvaljujući prevelikom pritisku i temperaturi.

Komad se najverovatnije zaglavio pod usisni ventil koji je posle imao bliski susret sa klipom :wacko:

Nakon detaljnog pregleda logova zaključak je da je kombinacija lošijeg gasa prevelikog pretpaljenja i spore reakcije gasnih dizni dovelo do momentalne detonacije. 

IMG_20200129_095917.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesam, stavio nov original. Motor inače prilično dobro deluje unutra. Jedino su sicevi ventila bili malo potrošeni ali je sada i to sređeno :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro si prošao, moglo je biti dosta problematičnije. Jesu li ventili preživeli bliski susret ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, ISV_01 said:

Dobro si prošao, moglo je biti dosta problematičnije. Jesu li ventili preživeli bliski susret ?

Da imao sam sreće. Hilzne su prošle neoštećene.

1 klip 4  ventila nova, kompletna obrada glave set zaptivača.

Moglo je biti mnogo gore :-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor sklopljen, vožen nedelju dana, deluje ok. Stigao Vl36 sa Abarth GP montiran juče.

Za sada deluje kao da se lepo uklapa sa mapom, nema siromašne smeše. Auto povlači do oko 5800 prilično dobro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko su ti bile stare svecice?

 

Da li bi podelio ovde AFR log? :) Ili barem napisao vrednosti neke? 


Baci pogled i na moju temu, ako ti nije mrsko, kacio sam neke logove sa lambde... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, horvat said:

Koliko su ti bile stare svecice?

 

Da li bi podelio ovde AFR log? :) Ili barem napisao vrednosti neke? 


Baci pogled i na moju temu, ako ti nije mrsko, kacio sam neke logove sa lambde... 

Koliki zazor na svećicama misliš? 

Nemam Afr log pri ruci.

Nemam pristup wideband senzoru samo pratim fabrički senzor nažalost :mellow:

Pogledaću temu može link?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Sem said:

Koliki zazor na svećicama misliš? 

Pa mislim na starost u smislu koliko km si presao sa njima pre nego sto se to desilo? I koje su svecice bile?

 

Nemam ni ja pristup wideband senzoru, nego sam MultiEcuScan-om snimao ovu obicnu, pre katalizatora...

 

evo linka: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...