Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Predlozi za smanjenje zagađenja vazduha

Recommended Posts

Toyota proglašena trećom najopstruktivnijom kompanijom po pitanju klimatskih promena

 

205189-toyota logo01.jpg

 

U izveštaju InfluenceMap-a, koji je istraživao korporacije i taktike lobiranja za klimatske promene, Toyota je proglašena trećom najopstruktivnijom organizacijom za lobiranje vlada koje postavljaju klimatske politike. Prvo i drugo mesto pripada najvećim naftnim kompanijama ExxonMobilu i Chevronu.

 

''Korporativni priručnik za zadržavanje klimatske politike je prošao dug put od poricanja nauke, ali je jednako štetan. Ono što vidimo nije ograničeno na napore da se direktno potkopaju propisi. Takođe uključuje plodne i veoma sofisticirane tehnike hvatanja naracije, koje vode vlade neverovatno opasnim putevima'', rekao je Ed Collins, direktor InfluenceMap-a. Ovo nije prvi put da je Toyota istaknuta zbog svoje taktike lobiranja. Prema ranijem izveštaju New York Times-a, japanski proizvođač automobila je ''u senci'' vodio kampanju protiv prvog čoveka Kongresa kako bi povukli planove Bajdenove administracije za usvajanje električnih vozila. Toyota je takođe stagnirala u EPA brojkama, koje pokazuju da su ukupni podaci o potrošnji goriva marke sada na donjem nivou ocena ekonomičnosti.

 

Prošle godine nadzornik za doprinose kampanji je otkrio da je Toyota bila daleko najveći korporativni donator republikancima u Kongresu, koji su osporili rezultat predsedničkih izbora. Mnogi od njih dovode u pitanje naučnu osnovu za klimatske promene. U Japanu, predsednik Toyote Akio Toyoda je tvrdio da bi Japan leti ostao bez struje ako bi sva vozila bila električna. Dodao je da bi infrastruktura potrebna za potpuni prelaz na električna vozila koštala zemlju između 135 do 358 milijardi dolara. U Indiji su Toyotini čelnici osudili cilj zemlje da do 2030. voze samo EV-ovi. Toyota već duže vreme tvrdi da će hibridna i vodonikova tehnologija ponuditi bolje rezultate u borbi protiv klimatskih promena. Od tada je kompanija predstavila svoj prvi električni crossover, koji će biti jedan od sedam očekivanih članova potpuno električne bZ porodice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zagađenje vazduha u EU: Od zagađenja finom prašinom (PM2.5) godišnje umire više od 300.000 ljudi

 

111042-pariz.jpg

 

Agencija za okolinu EU (EEA) procenjuje da je oko 307.000 ljudi u Evropskoj uniji prerano umrlo 2019. zbog zagađenja vazduha finom prašinom (PM2.5).

Prema EEA, kvalitet vazduha u Evropi je bio bolji u 2019. nego u 2018. Ali brojke su i dalje loše, uz 307.000 prevremenih smrti od sitne prašine, 40.400 drugih je posledica hroničnog zagađenja azotnim dioksidom i 16.800 prizemnim ozonom. U svim navedenim zagađenjima saobraćaj igra veliku ulogu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikada niža prosečna potrošnja i emisija izduvnih gasova u SAD

 

210787-izduvni gasovi.jpg

 

Američka agencija za zaštitu životne sredine (EPA) izdala je Automotive Trends Report, godišnji izveštaj koji donosi neke dobre vesti, obuhvatajući kompletnu industriju, uključujući rekordno nisku prosečnu potrošnju i emisiju C02 kada je reč o automoblima za modelnu 2020. godinu.

 

Po EPA-i, prosečna potrošnja novih vozila je pala na 9.26 litara na 100 kilometara. U međuvremenu, zabeležena je prosečna emisija ugljen-dioksida od 349 g/km. Ovo je najniži nivo ikada izmeren, 7 g/km niži u odnosu na 2019. godinu. Ključne stavke izveštaja uključuju 24% nižu emisiju u odnosu na modelnu 2004. godinu. U međuvremenu, prosečna potrošnja je niža za 32% u poređenju sa istom godinom. EPA procenjuje da će proizvodnja hibridnih, ''plug-in'' hibridnih i električnih vozila porasti sledeće godine. Po prognozama za 2021. na električne i PHEV modele će se odnositi 4% proizvodnje, dok će hibridi predstavljati 9% američke automobilske populacije. Trenutne brojke su dva odsto za električna i ''plug-in'' hibridna vozila, odnosno 5% kada je reč o hibridima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smrtni slučajevi povezani s emisijama vozila pali za hiljade u poslednjoj deceniji

 

guzve.jpg

 

Smrtni slučajevi zbog emisija iz vozila su pali sa 27.700 u 2008. godini na 19.800 u 2017. pokazala je nova studiji sa Harvarda. Rad pod naslovom ''Zdravstvene prednosti smanjenja emisija iz drumskog prevoza u Sjedinjenim Državama od 2008. do 2017.'' je nedavno objavljen u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America.

 

Studija je pokazala da ne samo da su se smrtni slučajevi smanjili za gotovo 8.000 tokom devet godina, već bi bili 2.4 puta veći u 2017. godini da su vozila i dalje imala isti nivo emisija kao i 2008. tokom tog vremenskog perioda, odnosno 47.520 izgubljenih života. Kako bi došla do svojih procena, studija je koristila najnovije epidemiološke dokaze i inventare emisija. Utvrđeno je da su, kao rezultat poboljšanja zdravstvenih efekata, SAD ostvarile 270 milijarda dolara ekonomske koristi. Međutim, iako su smanjene emisije imale definitivnu zdravstvenu korist, dobici su mogli da budu veći.

 

''Uprkos značajnom napretku u smanjenju emisija, imate ovaj suprotan efekat stanovništva i većih vozila. Dakle, biće teško postići značajan napredak ako ne donesemo strože politike'', rekao je Ernani Choma, istraživač zdravlja okoline na Harvardu i glavni autor studije. Ekološke prednosti poboljšanja automobilske industrije nisu bile tako velike kao njene zdravstvene dobrobiti. Stručnjaci ističu da su pristupi smanjenju emisija u saobraćaju više usmereni na rešavanje zagađenja vazduha, a ne na klimatske promene. Choma i njegovi kolege preporučuju strožu politiku za rešavanje problema klimatskih promena. Bez preduzimanja mera u borbi protiv toga, mogli bismo da se suočimo sa novom zdravstvenom krizom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istraživanje - da li su indirektne emisije električnih automobila veće u odnosu na konvencionalna vozila?

 

audi q4 001.jpg

 

Iako su električni automobili trenutno najbolji izbor kada je reč kupovini novog vozila, barem u pogledu zaštite životne sredine, najavljena milionska ulaganja u proizvodnju i subvencije za kupovinu četvorotočkaša na baterije kod mnogih bude zabrinutost. I dok električni automobli sami po sebi ne emituju štetne gasove, energija neophodna za njihovu proizvodnju, transport vozila od proizvođača do kupaca i napajanje baterija ima značajan ekološki otisak budući da mahom dolazi iz upotebe fosilnih goriva. Takođe, proces iskopavanja litijuma i proizvodnje baterije dodatno ''prljaju'' industriju električnih automobila, pa se postavlja pitanje u kojoj meri su vozila na baterije zaista ekološka i da li su možda njihove indirektne emisije veće nego u slučaju vozila na fosilna goriva?

 

Istraživači sa Yale University rešili su da odgovore na ovo pitanje te su uporedili indirektne emisije električnih automobila sa indirektnim emisijama vozila na fosilna goriva. Studija, koju su objavili u Nature Communications, ukazije na to da električni automobili imaju drastično manje indirektne emisije u odnosu na konvencionalna vozila, čak i kada se celokupan proces proizvodnje, transporta i napajanja baterija uzme u obzir.

 

Budući da će se u industrijskoj proizvodnji sve više koristiti obnovljivi izvori energije, time će se električna vozila dodatno osloboditi ugljenika i postati još ekološki prihvatljivija, veruju istraživači. Prema tome, kada bismo automobile na baterije i vozila na fosilna goriva podjednako opteretili karbonskim taksama, to ne bi dovelo do pada kupovine električnih automobila već, naprotiv - do porasta jer bi karbonske takse u slučaju konvencionalnih vozila bile daleko veće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odbačene tužbe protiv EK povodom limita emisija izduvnih gasova

 

111042-pariz.jpg

 

Najviši sud Evropske unije odbacio je tužbe koje su gradovi Brisel, Madrid i Pariz podneli protiv Evropske komisije optužujući je da je postavila previsoke granice za emisiju azot-oksida iz automobila, čime se, kažu, podrivaju njihovi napori za smanjenje zagađenja vazduha. Sud pravde Evropske unije je time preinačio raniju presudu u korist navedenih gradova koju je doneo Opšti sud, drugi najviši sudski ogan EU, na koju su žalbe uložili Nemačka, Mađarska i Evropska komisija.

 

Slučaj se vrti oko odluke Komisije, nakon Dizelgejt skandala 2015. o uvođenju testiranja stvarnih emisija izduvnih gasova u vožnji kako bi se dopunile laboratorijske procedure i utvrđenih ograničenja emisije azotnih oksida za putnička i laka komercijalna vozila. Brisel, Madrid i Pariz su optužili Komisiju da je ograničenje za azotne emisije postavila iznad standarda Euro 6 koji se primenjuje na laka vozila registrovana od 2015, što znači da je dopušten viši nivo te emisije, tvrdeći da to podriva njihovu sposobnost regulisanja prometa vozila kako bi smanjili zagađenje vazduha. Opšti sud je podržao njihov stav, ali je Sud pravde poništio tu presudu uz obrazloženje da se direktiva Komisije odnosi samo na registraciju i prodaju vozila, a ne na njihov promet na putevima, navodeći da se navedeni propis ne odnosi direktno na gradove. U sudskom rešenju se dodaje da gradovi i dalje mogu da ograničavaju promet vozila kako bi zaštitili životnu sredinu bez kršenja zakona EU.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...