Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Predlozi za smanjenje zagađenja vazduha

Recommended Posts

Toyota proglašena trećom najopstruktivnijom kompanijom po pitanju klimatskih promena

 

205189-toyota logo01.jpg

 

U izveštaju InfluenceMap-a, koji je istraživao korporacije i taktike lobiranja za klimatske promene, Toyota je proglašena trećom najopstruktivnijom organizacijom za lobiranje vlada koje postavljaju klimatske politike. Prvo i drugo mesto pripada najvećim naftnim kompanijama ExxonMobilu i Chevronu.

 

''Korporativni priručnik za zadržavanje klimatske politike je prošao dug put od poricanja nauke, ali je jednako štetan. Ono što vidimo nije ograničeno na napore da se direktno potkopaju propisi. Takođe uključuje plodne i veoma sofisticirane tehnike hvatanja naracije, koje vode vlade neverovatno opasnim putevima'', rekao je Ed Collins, direktor InfluenceMap-a. Ovo nije prvi put da je Toyota istaknuta zbog svoje taktike lobiranja. Prema ranijem izveštaju New York Times-a, japanski proizvođač automobila je ''u senci'' vodio kampanju protiv prvog čoveka Kongresa kako bi povukli planove Bajdenove administracije za usvajanje električnih vozila. Toyota je takođe stagnirala u EPA brojkama, koje pokazuju da su ukupni podaci o potrošnji goriva marke sada na donjem nivou ocena ekonomičnosti.

 

Prošle godine nadzornik za doprinose kampanji je otkrio da je Toyota bila daleko najveći korporativni donator republikancima u Kongresu, koji su osporili rezultat predsedničkih izbora. Mnogi od njih dovode u pitanje naučnu osnovu za klimatske promene. U Japanu, predsednik Toyote Akio Toyoda je tvrdio da bi Japan leti ostao bez struje ako bi sva vozila bila električna. Dodao je da bi infrastruktura potrebna za potpuni prelaz na električna vozila koštala zemlju između 135 do 358 milijardi dolara. U Indiji su Toyotini čelnici osudili cilj zemlje da do 2030. voze samo EV-ovi. Toyota već duže vreme tvrdi da će hibridna i vodonikova tehnologija ponuditi bolje rezultate u borbi protiv klimatskih promena. Od tada je kompanija predstavila svoj prvi električni crossover, koji će biti jedan od sedam očekivanih članova potpuno električne bZ porodice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zagađenje vazduha u EU: Od zagađenja finom prašinom (PM2.5) godišnje umire više od 300.000 ljudi

 

111042-pariz.jpg

 

Agencija za okolinu EU (EEA) procenjuje da je oko 307.000 ljudi u Evropskoj uniji prerano umrlo 2019. zbog zagađenja vazduha finom prašinom (PM2.5).

Prema EEA, kvalitet vazduha u Evropi je bio bolji u 2019. nego u 2018. Ali brojke su i dalje loše, uz 307.000 prevremenih smrti od sitne prašine, 40.400 drugih je posledica hroničnog zagađenja azotnim dioksidom i 16.800 prizemnim ozonom. U svim navedenim zagađenjima saobraćaj igra veliku ulogu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikada niža prosečna potrošnja i emisija izduvnih gasova u SAD

 

210787-izduvni gasovi.jpg

 

Američka agencija za zaštitu životne sredine (EPA) izdala je Automotive Trends Report, godišnji izveštaj koji donosi neke dobre vesti, obuhvatajući kompletnu industriju, uključujući rekordno nisku prosečnu potrošnju i emisiju C02 kada je reč o automoblima za modelnu 2020. godinu.

 

Po EPA-i, prosečna potrošnja novih vozila je pala na 9.26 litara na 100 kilometara. U međuvremenu, zabeležena je prosečna emisija ugljen-dioksida od 349 g/km. Ovo je najniži nivo ikada izmeren, 7 g/km niži u odnosu na 2019. godinu. Ključne stavke izveštaja uključuju 24% nižu emisiju u odnosu na modelnu 2004. godinu. U međuvremenu, prosečna potrošnja je niža za 32% u poređenju sa istom godinom. EPA procenjuje da će proizvodnja hibridnih, ''plug-in'' hibridnih i električnih vozila porasti sledeće godine. Po prognozama za 2021. na električne i PHEV modele će se odnositi 4% proizvodnje, dok će hibridi predstavljati 9% američke automobilske populacije. Trenutne brojke su dva odsto za električna i ''plug-in'' hibridna vozila, odnosno 5% kada je reč o hibridima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smrtni slučajevi povezani s emisijama vozila pali za hiljade u poslednjoj deceniji

 

guzve.jpg

 

Smrtni slučajevi zbog emisija iz vozila su pali sa 27.700 u 2008. godini na 19.800 u 2017. pokazala je nova studiji sa Harvarda. Rad pod naslovom ''Zdravstvene prednosti smanjenja emisija iz drumskog prevoza u Sjedinjenim Državama od 2008. do 2017.'' je nedavno objavljen u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America.

 

Studija je pokazala da ne samo da su se smrtni slučajevi smanjili za gotovo 8.000 tokom devet godina, već bi bili 2.4 puta veći u 2017. godini da su vozila i dalje imala isti nivo emisija kao i 2008. tokom tog vremenskog perioda, odnosno 47.520 izgubljenih života. Kako bi došla do svojih procena, studija je koristila najnovije epidemiološke dokaze i inventare emisija. Utvrđeno je da su, kao rezultat poboljšanja zdravstvenih efekata, SAD ostvarile 270 milijarda dolara ekonomske koristi. Međutim, iako su smanjene emisije imale definitivnu zdravstvenu korist, dobici su mogli da budu veći.

 

''Uprkos značajnom napretku u smanjenju emisija, imate ovaj suprotan efekat stanovništva i većih vozila. Dakle, biće teško postići značajan napredak ako ne donesemo strože politike'', rekao je Ernani Choma, istraživač zdravlja okoline na Harvardu i glavni autor studije. Ekološke prednosti poboljšanja automobilske industrije nisu bile tako velike kao njene zdravstvene dobrobiti. Stručnjaci ističu da su pristupi smanjenju emisija u saobraćaju više usmereni na rešavanje zagađenja vazduha, a ne na klimatske promene. Choma i njegovi kolege preporučuju strožu politiku za rešavanje problema klimatskih promena. Bez preduzimanja mera u borbi protiv toga, mogli bismo da se suočimo sa novom zdravstvenom krizom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istraživanje - da li su indirektne emisije električnih automobila veće u odnosu na konvencionalna vozila?

 

audi q4 001.jpg

 

Iako su električni automobili trenutno najbolji izbor kada je reč kupovini novog vozila, barem u pogledu zaštite životne sredine, najavljena milionska ulaganja u proizvodnju i subvencije za kupovinu četvorotočkaša na baterije kod mnogih bude zabrinutost. I dok električni automobli sami po sebi ne emituju štetne gasove, energija neophodna za njihovu proizvodnju, transport vozila od proizvođača do kupaca i napajanje baterija ima značajan ekološki otisak budući da mahom dolazi iz upotebe fosilnih goriva. Takođe, proces iskopavanja litijuma i proizvodnje baterije dodatno ''prljaju'' industriju električnih automobila, pa se postavlja pitanje u kojoj meri su vozila na baterije zaista ekološka i da li su možda njihove indirektne emisije veće nego u slučaju vozila na fosilna goriva?

 

Istraživači sa Yale University rešili su da odgovore na ovo pitanje te su uporedili indirektne emisije električnih automobila sa indirektnim emisijama vozila na fosilna goriva. Studija, koju su objavili u Nature Communications, ukazije na to da električni automobili imaju drastično manje indirektne emisije u odnosu na konvencionalna vozila, čak i kada se celokupan proces proizvodnje, transporta i napajanja baterija uzme u obzir.

 

Budući da će se u industrijskoj proizvodnji sve više koristiti obnovljivi izvori energije, time će se električna vozila dodatno osloboditi ugljenika i postati još ekološki prihvatljivija, veruju istraživači. Prema tome, kada bismo automobile na baterije i vozila na fosilna goriva podjednako opteretili karbonskim taksama, to ne bi dovelo do pada kupovine električnih automobila već, naprotiv - do porasta jer bi karbonske takse u slučaju konvencionalnih vozila bile daleko veće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odbačene tužbe protiv EK povodom limita emisija izduvnih gasova

 

111042-pariz.jpg

 

Najviši sud Evropske unije odbacio je tužbe koje su gradovi Brisel, Madrid i Pariz podneli protiv Evropske komisije optužujući je da je postavila previsoke granice za emisiju azot-oksida iz automobila, čime se, kažu, podrivaju njihovi napori za smanjenje zagađenja vazduha. Sud pravde Evropske unije je time preinačio raniju presudu u korist navedenih gradova koju je doneo Opšti sud, drugi najviši sudski ogan EU, na koju su žalbe uložili Nemačka, Mađarska i Evropska komisija.

 

Slučaj se vrti oko odluke Komisije, nakon Dizelgejt skandala 2015. o uvođenju testiranja stvarnih emisija izduvnih gasova u vožnji kako bi se dopunile laboratorijske procedure i utvrđenih ograničenja emisije azotnih oksida za putnička i laka komercijalna vozila. Brisel, Madrid i Pariz su optužili Komisiju da je ograničenje za azotne emisije postavila iznad standarda Euro 6 koji se primenjuje na laka vozila registrovana od 2015, što znači da je dopušten viši nivo te emisije, tvrdeći da to podriva njihovu sposobnost regulisanja prometa vozila kako bi smanjili zagađenje vazduha. Opšti sud je podržao njihov stav, ali je Sud pravde poništio tu presudu uz obrazloženje da se direktiva Komisije odnosi samo na registraciju i prodaju vozila, a ne na njihov promet na putevima, navodeći da se navedeni propis ne odnosi direktno na gradove. U sudskom rešenju se dodaje da gradovi i dalje mogu da ograničavaju promet vozila kako bi zaštitili životnu sredinu bez kršenja zakona EU.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neprijatna istina: Još jedan dokaz da plug-in hibridi zagađuju kao i benzinci

 

mercedes plug in.jpg

 

Plug-in hibridi ostvaruju veliki popust u brojnim evropskim državama jer se nazivaju zelenim automobilima. Imaju bateriju koja omogućava vožnju do 60 km na struju, i benzinske motore. U stvarnom svetu to jednostavno ne važi, pokazuju podaci iz Danske uprave za puteve, koja je naložila COWI-ju (konsultantska grupa) da analizira obrasce vožnje danskih korisnika plug-in vozila. Granica kada automobil ispušta toliko malo CO2 da može biti u kategoriji zelenih automobila koji dobijaju popust je 50 grama CO2/km, a sprovedena analiza na 1.307 vozila pokazuje da plug-in hibridi ispuštaju 110 grama CO2/km. Dakle, više nego dvostruko više od granične vrednosti. Pokazuje se da neki od plug-in hibridnih automobila imaju potrošnju goriva koja je približna potrošnji goriva sličnog benzinskog ili dizel automobila, dok drugi ipak koriste mogućnost punjenja električnom energijom i zato imaju znatno manju potrošnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvođači automobila hitno žele jasne informacije o uredbi Euro 7

 

euro 7.jpg

 

Udruženje evropskih proizvođača automobila ACEA se oglasilo povodom donošenja nove uredbe Euro 7 kojom bi se odredila ograničenja emisija izduvnih gasova za nove automobile s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Probleme koje je na sto stavilo udruženje se odnose na vremenski rok, raspored, vrstu vozila i samu jasnoću novih pravila. Podsetimo, odbor stručnjaka je pripremio studiju za EU komisiju koja poziva na značajno strože norme emisije za automobile kako bi bolje mogla da ispuni ciljeve Pariskog sporazuma o zaštiti klime pooštravanjem granične vrednosti CO2. Na bazi toga Komisija se obavezala da izradi zakonodavni predlog o kojem će pregovarati sa EU parlamentom. Međutim, pooštravanje normi emisija je toliko drastično da bi motori sa unutrašnjim sagorevajem mogli da prestanu da se proizvode već 2025. godine kad Evropski standard emisija Euro 7 stupi na snagu u celoj EU, a još gore od toga je da se već dve godine ne oglašavaju o detaljima.

 

Proizvođači sada tvrde da se, otkako je ACEA u junu 2021. dala svoj predlog Evropskoj komisiji za dvogodišnji period za uvođenje novih pravila 2025./2026., dakle novih graničnih vrednosti i postupaka homologacijskih ispitivanja, u Briselu ništa nije promenilo. Naprotiv, kaže ACEA, odluka Evropske komisije o uvođenju normi Euro 7 je odložena s kraja 2021. na 5. april 2022. Osim tog novog kašnjenja, zbog kojeg je gotovo nemoguće odrediti 2025. kao početnu godinu za nova ograničenja za Euro 7, raspravlja se i o stvarnoj potrebi diversifikacije nivoa emisija izduvnih gasova za putničke automobile/laka privredna vozila (Euro 7) i teška vozila (Euro VII), kao i o ćutanju Komisije o širokom tumačenju novih ograničenja za Euro 7.

 

Praktično, glavne evropske automobilske grupacije traže od institucija da brzo deluju i da što pre predlože jasna i nedvosmislena pravila kako bi cela automobilska industrija mogla da ''usmeri ulaganja i inženjerske resurse na ugljenično neutralnu mobilnost koja može ići ruku pod ruku s elektrifikacijom asortimana vozila kako bi se postigla ugljenična neutralnost do 2050.'' Najnovije izjave glavnog direktora ACEA-e Erica-Marka Huiteme, kako prenosi portal Motor1 koje se odnose na prve projekte koje je razvila Evropska komisija za smanjenje emisija CO2 iz automobilskog sektora, idu u istom smeru - ''Smanjenje emisija CO2 za 55 posto do 2030. je izazovno, ali nova smanjenja su nažalost nerealna. One bi bile izvodljive samo u slučaju masovnog povećanja infrastrukture za punjenje električnih automobila, na 7 miliona mesta za punjenje, u poređenju sa 3.9 miliona koje je predložila Komisija i 200.000 trenutno dostupnih.''

 

Huitema takođe dodaje - ''Nametanje cilja smanjenja CO2 od 100% do 2035. je danas preuranjeno, de facto gašenje motora sa unutrašnjim sagorevanjem koje bi bilo bolje ponovno predloženo u pregledu za 2028., kada će promene u mreži punjenja, nove tehnologije i potrebe kupaca biti jasnije. Kreatori politika moraju da učine više da bi obezbedili da nijedna zemlja i nijedan građanin ne budu zapostavljeni i da su vozila s nultim emisijama dostupna i pristupačna za sve, a ne samo za bogate. Ukratko, proizvođači su spremni da otkažu emisije CO2 podupiranjem ciljeva klimatske neutralnosti do 2050. ali ako Evropa nastavi da menja mišljenje svake dve godine o ciljevima, verovatno će doći do socijalnih napetosti.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brojne evropske države daju podsticaje građanima da biciklima idu na posao

 

yamaha e 11.jpg

 

Sve više zemalja plaća svojim građanima da na posao idu biciklom, nudeći im u zamenu povećani neoporezivi deo plate. To je praksa koju već sprovode vlade različitih zemalja poput Holandije, Belgije, Velike Britanije, Danske ili Nemačke. U mnogim prilikama, urbane rute koje pređe jedna osoba za volanom vozila lako bi mogle da se pređu i biciklom, što se u gradovima sa komplikovanim terenom rešava biciklom uz električnu pomoć. Ova praksa, koja je s pandemijom postala sve popularnija, u nekim zemljama je nagrađena ekonomskim podsticajima.

 

Praksu plaćanja onih zaposlenih koji na posao idu biciklom je pokrenulo 2014. godine nekoliko evropskih vlada s ciljem smanjenja zagađenja vazduha, potrošnje goriva i poboljšanja zdravlja ljudi. Većina programa koje su uspostavile vlade imaju oblik poreskog podsticaja, dodajući dodatni iznos vašoj plati koju primate u obliku neoporezivog mesečnog dela. Ti programi su bili toliko uspešni da s godinama nastavljaju da rastu. Belgija je povećala poreski podsticaj za putovanje na posao na 0.25 evra po kilometru. Tako bi put od 10 kilometara na posao mogao da znači dodatni prihod od 1.200 evra godišnje bez poreza. Nagrada koja ne uključuje i dobrobit za zdravlje. Ali Belgija nije jedina koja nudi ovu pogodnost za putovanje na posao biciklom. Holandija nudi gotovo sličan program, prema Svetskom ekonomskom forumu, a Velika Britanija ide malo dalje. Britanski biciklisti koji na putu na posao koriste svoje bicikle dobijaju 0.23 evra po kilometru, čemu se dodaje program podsticaja za najam bicikla sa mogućnošću kupovine i popusta na odeću te pribor za biciklizam. U slučaju Luksemburga, poreski podsticaj je oko 300 evra za kupovinu električnog bicikla za odlazak na posao.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Studija: Za okolinu je bolje da vozite stari auto nego da kupite novi električni auto

 

toyota corolla 221.jpg

 

Stari automobili su na lošem glasu kao veliki potrošači koji time značajno podstiču globalno zagrevanje. Međutim, nova studija koja dolazi iz Japana sugeriše drugačije pokazujući da je za okolinu bolje da zadržite svoj stari auto nego da kupujete novi električni automobil. U tom slučaju će u okolinu biti emitovano manje CO2.

Stručni tim sa univerziteta Kyushu naglašava da se većina rasprava vodi na bazi podataka o potrošnji energije i emisiji CO2 u eksploataciji. Nema sumnje, električna energija i vodonik su čistiji izvori energije, ali je potrebno potrošiti puno energije da se proizvedu takva vozila. Kako prenosi Index.hr, rezultati pokazuju da bi zadržavanje postojećih štedljivih automobila na putevima što duže imalo puno veći uticaj na redukciju emisije CO2 nego ubrzavanje globalne tranzicije na zelene tehnologije.

 

''Što brže menjate auto, to više CO2 emitujete. Nema razlike ni sa električnim automobilima jer porastom potražnje rastu i emisije nastale u proizvodnji'', objašnjava profesor Shigemi Kagawa. U Japanu je proizvodnja i zamena automobila zapanjujuće brz proces. Prosečan vek trajanja vozila, od proizvodnje do odlaska na otpad, iznosi samo 13 godina. Dodatno, kupac novog automobila ga prosečno vozi sedam godina i zatim opet menja automobil, pokazuju rezultati studije. ''Ugljenični otisak automobila ide puno dalje od samog goriva koje koristi. Da biste proizveli automobil na alternativno gorivo koji ima cilj smanjene emisije CO2, u vožnji morate da imate gvožđe, šrafove i matice za konstrukciju, fabrike za montažu i kontejnerske brodove za transport. Sve ove karike u lancu snabdevanja proizvode CO2'', objašnjava profesor Kagawa.

 

U Japanu su automobili odgovorni za oko 9% ukupnih emisija, a od toga 40% otpada na sagorevanje benzina u novim automobilima, a čak 24% dolazi od procesa proizvodnje. ''Naša hipoteza je da je malo duža vožnja postojećeg automobila pokretanog motorom sa unutrašnjim sagorevanjem tokom tranzicije na zelena vozila održiva strategija koja će pomoći okolini'', zaključuje Kagawa. Studija je obuhvatila polovna vozila proizvedena od 1990 do 2016. godine te je na bazi nje stvoren algoritam uticaja ''zamene automobila'' na nacionalni ugljenični otisak. Prema njoj ispada da bi, ako postojeći vlasnik zadrži automobil 10% duže, to značilo smanjenje emisije CO2 za čak 30.7 miliona tona. Naravno, isto važi i ako bi vlasnici novih automobila duže vozili svoje automobile. Zaključno, ''možemo smanjiti emisije CO2 samim tim da duže vozimo postojeća vozila koja koristimo. Dodatno, što je auto štedljiviji, efekat je bolji'', poručuje Kagawa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čak i kratko izlaganje izduvnim gasovima može poremetiti funkcije mozga

 

guzve.jpg

 

Jutarnje putovanje na posao moglo bi da inhibira funkciju vašeg mozga, sugeriše nova studija. Istraživanje objavljeno u časopisu Environmental Health otkrilo je moguću vezu između udisanja izduvnih gasova dizel motora i poremećene kognitivne funkcije. U ograničenoj, nasumičnoj studiji, istraživači su analizirali mozgove 25 odraslih osoba putem magnetne rezonance. Nakon proučavanja ''funkcionalne povezanosti'' učesnika nakon kontakta, autori studije su zaključili da je izloženost izduvnim gasovima dizela ''dovela do smanjenja funkcionalne povezanosti'' u poređenju s udisanjem filtriranog vazduha. Napominjući da su analizirali samo kratkoročne efekte, autori studije sugerišu da bi takvo smanjenje konektivnosti mozga moglo biti štetno za ljudsko telo.

 

Njihovi nalazi dolaze u isto vreme kada su istraživači sa Tehnološkog instituta u Masačusetsu utvrdili da loš kvalitet vazduha može da inhibira kognitivne funkcije šahista. Istraživači sa MIT-a otkrili su da su se igrači društvenih igara ponašali ''objektivno lošije'' kada su bili izloženi vazduhu lošeg kvaliteta, praveći ''podoptimalne'' izbore tokom igre. ''Utvrdili smo da kada su pojedinci izloženi višim nivoima zagađenja vazduha, prave više grešaka i prave veće greške'', rekao je u saopštenju koautor studije Huan Palasios, ekonomista u Laboratoriji za održivu urbanizaciju MIT-a. Istraživači su analizirali 121 šahistu na tri turnira od sedam kola u Nemačkoj 2017. 2018. i 2019. godine, koji su obuhvatali više od 30.000 šahovskih poteza. Koristeći senzore za merenje nivoa različitih komponenti vazduha, istraživači su proučavali kako je promena kvaliteta vazduha uticala na performanse igrača. Koristili su softver da analiziraju poteze napravljene tokom igara, otkrivši da kada su protivnici bili pod vremenskim ograničenjem i suočeni salošim kvalitetom vazduha, njihovo donošenje odluka je postalo još gore.

 

''Zanimljivo je da se te greške posebno dešavaju u fazi meča u kojoj se igrači suočavaju s vremenskim pritiskom'', rekao je Palasios. ''Kada ovi igrači nemaju mogućnost da kompenzuju niže kognitivne performanse intenzivnijim razimišljanjem, tu primećujemo najveći uticaj.'' Međutim, posledice ovog fenomena sežu mnogo dalje od šahovske table. Dok je studija merila uticaj kvaliteta vazduha na igru, on ima ''snažne implikacije na visokokvalifikovane kancelarijske radnike'', napisali su autori, a takvi podaci mogu pružiti relevantne informacije zvaničnicima koji donose odluke o čišćenju životne sredine. Ako loš kvalitet vazduha utiče na šahiste koji su proveli bezbroj dana, nedelja i meseci pripremajući i usavršavajući svoje veštine, onda to može uticati na bilo koga drugog. ''Sve je više radova koji pokazuju da postoji visoka cena zagađenja vazduha i da to utiče na sve veći broj ljudi'', dodao je Palasios.

 

Zagađivači vazduha uzrokuju do 200.000 prevremenih smrti godišnje u SAD, prema Centrima za kontrolu i prevenciju bolesti. Globalno, taj broj je naglo porastao na 9 miliona, prema studiji iz 2022. Istraživanje iz 2020. sugeriše da su Njujorčani iskusili veliki procenat prevremenih smrti zbog lošeg kvaliteta vazduha u 2018. Stručnjaci su krivili zagađenje koje je putovalo hiljadama kilometara daleko i pronašlo put do Velike jabuke. ''Nije da morate da živite pored elektrane'', rekao je Palasios. ''Možete živeti kilometrima daleko i biti pogođeni.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jednog komšiju koji, vozi nekog ćumuraša :P, svako jutro ide pre mene nekih 15-20min...

Ja se "uradim" :D hteo-ne hteo dok ne napustim deonicu od oko 10km.

Imam utisak da ni autu ne prija udisanje iza ćumuraša pa gde god imam priliku ja ih preskočim. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je taj ćumuraš ispravan i da ima bar pola miliona km manje onda ne bi toliko osetio. 

U firmi imamo hibrida pasata . Naravno da ga nitko ne puni. Troši 11 litara na 100 km! Na bordu do sada nisam nikada video prosek manji od 10.3 litre . Zbog hibridne tehnologije i naravno baterije puno je teži nego npr obični benzinac.

Na istoj relaciji moj ćumuraš troši ispod 5 litara.

Toliko o uštedi i zagađenju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...