Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Ferrari - prvi potpuno električni model

Recommended Posts

Ferrari odlaže svoj prvi električni model do 2025. godine

 

ferrari sf 0001.jpg

 

Ferrari će imati svoj potpuno električni model spreman tek nakon 2025. godine jer tehnologija baterija zahteva veći razvoj, rekao je izvršni direktor Louis C. Camilleri, odlažući tako očekivanja. Ranije su iz Ferrarija najavili da će njihov konkurent na samom vrhu tržišta sportskih električnih vozila biti dostupan tek nakon što trenutni industrijski plan završi 2022. godine. Za sve istinske ljubitelje Ferrarijeva ''lika i dela'' čini se da bi ovo mogla u stvari da bude pozitivna vest, ali pobornici sve strožih evropskih i svetskih pravila o smanjenju emisijama CO2 nikada se neće složiti sa ovim prvima.

 

Analitičari kažu da ga nisu očekivali pre 2023. godine, ali najnoviji komentari ukazuju na to da bi stvarno lansiranje moglo da bude još i kasnije. ''Tehnologija baterija još nije tamo gde bi trebalo da bude'', rekao je Camilleri novinarima u Centro Stileu u Ferrarijevoj fabrici Maranello. ''Još uvek postoje značajna pitanja u pogledu autonomije, u pogledu brzine punjenja. Dakle, na kraju ćemo izaći sa jednim. Ali to je nakon 2025. Ne u kratkom roku'', rekao je on. Camilleri je rekao da je Ferrari ''svakako'' proučavao potpuno električni automobil grand tourer (GT), ali da će se ''držati hibridnih vozila'' za ''trenutnu predvidljivu budućnost''.

 

Početkom ove godine Ferrari je predstavio SF 90 Stradale (na slici), svoj prvi hibridni automobil u serijskoj proizvodnji, ali italijanski proizvođač sportskih superautomobila želi da 60 odsto njegovih automobila prodatih do 2022. godine budu hibridi. SF90 Stradale ima benzinski turbo motor V8 (pod 90°) koji može da isporuči 780 KS, što je najveća snaga bilo kojeg 8-cilindraša u istoriji Ferrarija. Preostalih 220 KS isporučuju tri elektromotora, jedan sa zadnje strane, poznat kao MGU-K (kinetički motor generator) izveden iz njihovog ovogodišnjeg bolida Formule 1 pod nazivom SF90 i smešten između motora i novog 8-stepenog menjača sa dvostrukim kvačilom. Ostala dva elektromotora su smeštena na prednjoj osovini. Litijum-jonska baterija visokih performansi obezbeđuje snagu za sva tri motora i garantuje raspon od 25 kilometara u potpuno električnom načinu rada eDrive, koristeći samo prednju osovinu. Kada se motor sa unutrašnjim sagorevanjem isključi, dva nezavisna prednja motora isporučuju maksimalnu brzinu od 135 km/h uz uzdužno ubrzanje od otprilike 0.4 G.

 

Camilleri je rekao da proizvođač automobila takođe razmatra alternativne tehnologije za svoje automobile, uključujući vodonik i biogoriva. ''Gledamo razne pogonske sklopove i pokušavamo da vidimo šta bi bilo najefkasnije u smislu naše vizije za Ferrarijeve automobile u budućnosti'', rekao je Camilleri. Prošlog meseca Ferrari je povećao svoje smernice za ovogodišnju zaradu na .,27 milijardi evra i rekao da očekuje snažne rezultate u 2020. godini. ''Uskoro ćemo zatvoriti još jednu rekordnu godinu. Dobro smo se proveli po svim mernim podacima, proizvodnji, prihodima, dohotku, novčanom toku. Dakle, ovde ćete videti puno nasmejanih lica'', rekao je Camilleri.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari potvrdio prvi električni model

 

ferrari sf 11.jpg

 

Godinama se već nagađa o tome da li će Ferrari ikada uopšte napraviti i ponuditi potpuno električni model, ali potvrde nije bilo. Sve do sada.

Naime, tokom predstavljanja finansijskih rezultata za 2020. godinu, predsednik Ferrarija John Elkann (privremeni CEO nakon ostavke Louisa Camillerija) najavio je da će električni model iz Maranella na puteve stići do kraja 2030. godine.

 

Tajanstveni električni model o kojem, naravno, još uvek ne znamo ništa, trebalo bi da bude kruna procesa elektrifikacije započete sa LaFerrarijem i nastavljenim sa modelom SF90, a u obzir dolaze i potpuno električne verzije manjih modela, najverovatnije budućeg SUV-a Purosangue. Pre toga na tržištu će se prvo pojaviti plug-in hibridi, pre svega budući Ferrari 486 koji se maskiran već testira, a koji po svemu sudeći pokreće pogonski sklop sastavljen od poznatog 2.9 twin-turbo V6 motora iz Alfa Romeo Giulije Quadrifoglio i Stelvija Quadrifoglio, u kombinaciji sa par električnih motora i oko 730 konjskih snaga. Dalje, drugi hibridni Ferrari sa pogonom na sve točkove i sa istim pogonom bi mogao da bude Purosangue SUV, i to već od 2022. godine.

 

Zanimljivo, izjava predsednika Ferrarija i potvrde električnog Ferrarija nije izazvala skok deonica na berzi, mada drugi veliki igrači poput grupe Stellantis, Daimlera ili BMW-a beleže pozitivne vednosti. Prema analitičarima, na negativne performanse Ferrarijevih deonica je uticala upravo ta izjava Johna Elkanna o električnom modelu, ali i pad isporuka od 10% zbog pandemije. U Ferrariju će, izgleda, morati malo više da se potrude kako bi uverili automobilisku javnost da je električni superautomobil sa propetim konjićem na znaku baš kul stvar.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi električni Ferrari potvrđen za 2025. godinu

 

Ferrari-SF90 11111.jpg

 

Ferrari će lansirati svoj prvi potpuno električni model 2025. godine, a šef kompanije John Elkann je obećao da će mašina ''doneti jedinstvenost i strast novim generacijama''. Kompanija već neko vreme radi na svom prvom EV-u, ali je prethodno odbila da se obaveže na datum lansiranja dok je razvijala odgovarajuću tehnologiju. Ali, govoreći tokom Ferrarijevog godišnjeg generalnog sastanka, predsedavajući Elkann je rekao da kompanija planira da predstavi model 2025. godine.

 

Dodao je: ''Možete biti sigurni da će ovo biti sve što sanjate da inženjeri i dizajneri u Maranellu mogu zamisliti za takvu prekretnicu u našoj istoriji.'' Govoreći o Ferrarijevoj široj strategiji elektrifikacije, koja uključuje plug-in hibridne modele i povratak na 24 sata Le Mana 2023. godine sa novim hiperautomobilom, Elkann je dodao: ''Naše tumačenje i primena ovih tehnologija kako u moto-sportu, tako i u drumskim automobilima je ogromna prilika da novim generacijama donese jedinstvenost i strast Ferrarija''.

 

Elkann nije otkrio konkretnije detalje o EV. Prošle godine su procureli patenti sugerisali da je kompanija radila na dvosedu sa pogonom na sva četiri točka koji bi na svakom točku imao električni motor. U razgovoru za Autocar prošle godine, komercijalni šef Ferrarija Enrico Galliera je rekao da neće pokrenuti BEV dok električna tehnologija ne dozvoli kompaniji ''da proizvede automobil koji odgovara našem položaju''. Dodao je: ''Ako uvedemo novu tehnologiju, onda moramo da donesemo nešto novo na tržište. Tako je Ferrari uvek radio sa novom tehnologijom. Evolucija nove tehnologije je 100% u DNK Ferrarija.''

 

Na AGM-u, Elkann je rekao da će kompanija lansirati tri nova modela u narednim mesecima, mada nije otkrio detalje o njima. Dodao je da će 2022. ''takođe biti godina važnih lansiranja novih proizvoda, a posebno Purosanguea (Ferrarijevog prvog SUV-a), koji se pokazao kao nešto zaista posebno''. Ferrari je prodao 9.119 automobila 2020. godine, što je za oko 10% manje u odnosu na 2019. godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvršni direktor Ferrarija: ''Proizvodićemo uzbudljive EV-ove''

 

Ferrari-SF90 01.jpg

 

Nedavno imenovani izvršni direktor Ferrarija Benedetto Vigna smatra da taj proizvođač automobila ''duboko razume'' dinamiku vozila i da će moći da napravi uzbudljivo električno vozilo uprkos dodatnoj težini baterija.

 

''U smislu pogona, u smislu... dinamike vozila, možemo da upravljamo ovom dodatnom težinom'', rekao je Vigna za CNBC u intervjuu. ''Istina je, imamo nekoliko stotina kilograma više od običnog automobila sa SUS motorom za istu vrstu konjskih snaga, ali ono što me stvarno umiruje je činjenica da imamo duboko razumevanje dinamike vozila''. Vigna se pridružio Ferrariju nakon što je napustio evropsku tehnološku firmu i dobio je zadatak da vodi proizvođača automobila u novo električno doba. Izvršni direktor se oslanjao na to iskustvo, objašnjavajući da italijanski proizvođač superautomobila već proizvodi uzbudljiva vozila uprkos ograničenjima trenutne proizvodnje. ''Razmotrite danas, mnogi automobili imaju, više ili manje, pristup istim elektronskim čipovima'', rekao je Vigna. ''Ali mi u Ferrariju, inženjeri u Ferrariju, sposobni smo da pružimo nešto što je jedinstveno, što je prepoznatljivo''.

 

Uprkos svom optimizmu, Vigna je još uvek bio jasan u pogledu budućnosti, priznajući da će prelaz na električnu energiju biti ''izazov''. Tvrdio je, međutim, da će to takođe biti prilika da se napravi nešto novo i uzbudljivo i izrazito Ferrarijevo uprkos tome što nema V12. Proizvođač automobila već ima dva plug-in hibridna vozila, 296 GTB i SF90 Stradale, i planira da predstavi svoje prvo potpuno električno vozilo 2025. godine. 2026. želi da 55% njegove ponude bude hibridno, 5% potpuno električno, a samo 40% sa unutrašnjim sagorevanjem. Ferrari očekuje da će vozila sa unutrašnjim sagorevanjem činiti samo 20% njegove ponude do 2030. Potpuno električna i plug-in hibridna vozila, u međuvremenu će činiti 40% do istog datuma. Kako bi obezbedili da su ta električna vozila dovoljno dobra da nose Ferrarijevu značku i da je njihova vozna dinamika što bolja, kompanija će proizvoditi njihove baterije u Maranellu u Italiji. ''Ručno izrađeni baterijski moduli biće integrisani u šasiju automobila u procesu usmerenom na smanjenje težine vozila'', rekao je Ferrari još ranije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I električni Ferrari će biti pravi Ferrari

 

ferrari 296 02.jpg

 

Ferrari se priprema da lansira svoj prvi potpuno električni model 2025. godine.

U intervjuu za časopis Top Gear, generalni direktor Ferrarija Benedetto Vigna najavljuje da će prvi električni model ove kompanije biti ''jedinstven, pravi Ferrari''. Za sada se o tom vozilu zna veoma malo, ali Vigna je još ranije uveravao entuzijaste da dodatna težina potpuno električnog pogona neće umanjiti dinamiku vožnje. U intervjuu Vigna je primetio da je posao Ferrarija da kombinuje tradiciju sa inovacijom, dodajući: ''Puno radimo na održavanju duše mašine'' i oslanjajući se na dugogodišnju stručnost. Ferrari želi da potpuno električna vozila čine 40% njegovih modela do 2030. godine, a da automobili sa SUS motorima čine samo 20%. Hibridi će popuniti ostatak, a Ferrari je na dobrom putu da postigne svoj cilj sa elektrifikovanim 296 GTB i SF90 Stradaleom koji su već u ponudi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...