Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Sve više automobila ima nelogične i komplikovane oznake

Recommended Posts

oznake glavna.jpg

 

Kako da znam koliko neki auto ima kubika ako ni u cenovniku ne piše kubikaža, da ne govorimo oznaci na samom automobilu? Ali još su ''gori'' oni koji nas navode da mislimo da broj u oznaci označava upravo kubikažu, ali se ipak ispostavi da je taj broj samo simboličan. Proizvođači već uveliko izbacuju oznaku radne zapremine iz oznake konkretne verzije modela. Drugi zadržavaju tradicionalno označavanje, ali pritom broj za koji mislimo da pokazuje kubikažu vrlo često nema nikakve veze sa kubikažom.

Istina, neki su još pre više decenija počeli da ''lažu''. Npr. BMW trojka E36 - konkretno 323i (1995-1998) nije imao 2.3 litra nego 2.5 litara. Isto važi i za 523i od 1995. godine, kao i za trojku E46 323i. Ali generalno smo kod gotovo svih drugih proizvođača mogli na osnovu oznake da zaključimo koliko kubika auto ima. 

 

A danas?
BMW 118i ima 1.499 kubika. BMW 116d ima 1.496, a 118d i 120d imaju 1.995 kubika. Takođe kod BMW-a se u brojne modele ugrađuje motor od dva litra, a njihove oznake se završavaju sa 20i, 25i i 30i u zavisnosti od snage - npr. 320i, 325i ili 330i. Dakle, iste kubikaže u tri različite verzije snage i na osnovu toga su date različite oznake koje praktično ukazuju na hijerarhijski nivo snage, da se tako izrazimo.

 

bmw 335i.jpg

 

Kada su dizelaši u pitanju, onda 330d ili bilo koji drugi model čija se oznaka završava sa 30d ili sadrži 30d ima 3.000 kubika, dok benzinci imaju 2.000 kubika. To je tako već duže vreme. Zato su 90-e godine bile ''najbolje''. BMW 328i je stvarno imao 2.800 kubika, a 325i je stvarno imao 2.500 kubika. I 325 TDS je imao 2.500 ccm. Međutim, BMW 323i je imao...pa, imao je 2.494 ccm. Još tada je BMW počeo da ''izdaje'' tradiciju. Ali, barem je 320i imao 2.000 kubika, 318i je imao 1.800 ccm, a 316i 1.600 ccm. Da naglasimo - ovde govorimo o trojici E36. Pa ni 318 TDS nije imao 1.800 ccm, nego 1.665 ccm. Ali da se vratimo ipak na novije - još nekoliko primera, pa da ''raskrstimo'' sa BMW-om. Imamo 340i sa motorom od 3.0 litra, 330d i 335d sa 258 i 313 KS pri čemu oba imaju tri litra.


Kod Audija je situacija za prosečnog vozača pomalo zbunjujuća. Ovaj proizvođač je kod nekih vozila zadržao stari način označavanja (1.6 TDI, 2.0 TDI...), a kod drugih je uveo nešto ''neprirodno''. Pogledate Audi A1 i vidite da pozadi piše 35 TFSI. Ne, on nema motor od 3.500 kubika! Pokreće ga benzinac od (samo) 1.500 kubika. Istina, zahvaljujući turbo punjaču ima 150 KS, ali broj 35 u oznaci modela deluje ''obmanjujuće'', bar kad se tradicionalisti pitaju.

 

45_TFSI.jpg

 

Tu je i verzija sa oznakom 30 TFSI. U neka stara dobra vremena cifre 3 i 0 na zadnjem kraju nekog Audija govorile su nam da se ispod haube krije zver od 3.000 kubika. Danas, oznaka 30 TFSI znači da ovaj Audi A1 pokreće motor od 999 kubika! Dobro, 115 KS je sasvim dovoljno za ovaj auto. Pomenimo i 40 TFSI - to je verzija od 2.0 litra i 200 KS.


Ni Mercedes nije izuzetak. Naprimer A 180 d ima 1.461 ccm, dok A 200 d sa 150 KS i A 220 d sa 190 KS - oba imaju motor od 1.950 ccm. I benzinci su zanimljivi - A 160, A 180 i A 200 imaju motor od 1.332 ccm. Stižemo do 2.000 kubika. Taj motor imaju: A 220 i A 250, ali i AMG verzija A 35 4M - sva tri imaju 1.991 ccm, s tim što snaga ide od 190, preko 224 do 306 KS.

Da vidimo C klasu. Zbog preglednosti izlistaćemo ovako:

  • C 180 d - 1.598 ccm
  • C 200 d - 1.598 ccm
  • C 220 d - 1.950 ccm
  • C 300 d - 1.950 ccm
  • C 160 – 1.595 ccm
  • C 180 - 1.595 ccm
  • C 200 - 1.497 ccm (nije greška - C 200 ima manju kubikažu nego C 160 i C 180)
  • C 300 - 1.991 ccm
  • C 400 - 2.996 ccm

Bacimo pogled na E klasu:

  • E 200 d - 1.598 ccm
  • E 220 d - 1.950 ccm
  • E 300 d - 1.950 ccm
  • E 350 d - 2.925 ccm
  • E 400 d - 2.925 ccm

Kod E klase imamo benzinski motor od 1.991 ccm - on je u verzijama E 200 (197 KS), E 300 (258 KS) i E 350 (299 KS). Imamo i oznaku 580 koja ukazuje na motor od 3.982 ccm i 490 KS, kao i oznaku 560 koja nam govori da u tom modelu motor identične kubikaže ali sa 469 KS. Da se ogradimo - ako smatrate da smo negde pogrešili u navođenju podataka kod ovih primera, imajte u vidu da se oznake vremenom menjaju, kao i to da isti motor sa istom snagom u različitim modelima može da ima različite oznake.

 

Kakva je situacija sa drugim proizvođačima?
Alfa Romeo i dalje se drži uobičajenih oznaka gde nam broj ukazuje na pravu (približnu) kubikažu. Isto važi i za Peugeot, ali njegov bratski Citroen je ''zastranio''. Naime, kada su dizelaši u pitanju Citroen prvo naglasi o kojem gorivu je reč oznakom BlueHDi, a nakon toga ide broj koji označava snagu motora. Oznaka za benzince je PureTech - nakon nje takođe ide broj koji označava snagu. Naprimer: PureTech 82 znači da je to benzinac sa 82 konjske snage. Mazda primenjuje sličan način označavanja - G 122 označava da je reč o benzincu sa 122 KS. Slovo G kao ''gasoline'', odnosno benzin na engleskom. Slovo D označava dizelaša, pa npr. D 116 je dizelaš sa 116 KS. Može i ovako - Skyactiv-D, pri čemu reč Skyactiv ukazuje na primenjenu tehnologiju.

Ima još mnogo primera, ali smatramo da je ovo što smo naveli i više nego dovoljno.

 

Takođe, neretko se isti motori ugrađuju u automobile različitih proizvođača, a proizvođači im u skladu sa svojim marketinškim odlukama daju različite oznake. Zašto je ovo važno?
U suštini nije naročito važno, mada se na osnovu kubikaže određuje visina poreza na upotrebu koji se plaća prilikom svake registracije. Stoga pre kupovine proverite koja je prava kubikaža motora, kako ne biste greškom uzeli nešto sa preko 2.000 kubika. Ipak, primetili smo da ovaj trend iritira neke vozače, naročito one sa dužim stažom koji su pomalo nepoverljivi prema motorima male kubikaže, a velike snage. Kakav je vaš stav po pitanju ove problematike?

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Šta znači AMG, M, S, RS na sportskim automobilima?

 

Šta tačno znače oznake AMG, M, RS, GTR na sportskim automobilima pogledajte u Jurinoj abecedi :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo neće koristiti alfanumeričke oznake za svoje nove modele

 

215802-volvo r 06.jpg

 

Volvo će učiniti veliki korak od sopstvene istorije i industrijskih trendova, odlučivši da više neće upotrebljevati alfanumeričke oznake za svoje modele. Kompanija će umesto toga početi da koristi fonetska imena. U razgovoru za Autocar, izvršni direktor Volvoa Hakan Samuelsson je rekao da će naslednik XC90 dobiti emotivnije ime od dobro poznate kombinacije brojeva i slova.

 

''Ako danas pogledate automobile, svi su oni vrlo ''inženjerski'' nazvani: XC, T8, AWD - sve su to specifikacije na zadnjem delu mnogih automobila'', rekao je Samuelsson. Čini se da Volvo ruši industrijski trend alfanumeričkih oznaka. Svojim udaljavanjem od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, Volkswagen je prešao na strategiju imenovanja sa slovima i brojevima, koristeći oznake poput ID.3 i ID.4. BMW i Mercedes takođe koriste oznake poput iX i EQS, mada im je to manje pomeranje, a više nastavak.

 

Volvo upotreba oznake XC za SUV-ove, V za karavane, C za kupe i S za limuzinu datira od 1995. godine. Kako ulazi u novu eru, švedski proizvođač automobila želi da promenu obeleži i novim imenima. ''Govorimo o potpuno novoj arhitekturi, o novoj generaciji potpuno električnih automobila'', rekao je Samuelsson. ''Dobro je i jasno označiti da je ovo novi početak, i zato nećemo imati brojeve i slova, inženjerski tip imena. Daćemo im ime kao što vi dajete ime novorođenom detetu.'' Najavljen konceptom ''Recharge'', novi XC90 imaće radikalan dizajn koji eliminiše ''nepotrebne elemente''. Zato nije čudo što Volvo želi da vozilo obeleži novim imenom. Iako će biti predstavljeno 2022. godine, Samuelsson kaže da ime vozila još nije potvrđeno, ali da kompanija vodi ''veoma zanimljivu i kreativnu diskusiju''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aspekt koji se često ignoriše, a od kojeg može da zavisi uspeh marke ili vozila

 

212845-Toyota gr 05.jpg

 

S vremena na vreme, neke kompanije ulaze na automobilsko tržište sa jasnom namerom da prodaju što je više moguće automobila. Neke od takvih firmi propadnu, dok druge uspeju u svojim planovima. Međutim, mnoge prave greške koje mogu da naude više njima nego potencijalnim kupcima. Čak i veće kompanije znaju da greše u istom stilu, pišu Vrele Gume. Razlika između velikih i malih kompanija po ovom pitanju je što prvonavedene mogu da istrpe greške i isprave stvari u perspektivi, tako da one (greške) postanu samo negativna fusnota u istoriji firme, dok potonje mogu da pretrpe takav finansijski udarac od kojeg ne mogu da se oporave. Verovatno se pitate na šta zapravo mislimo. Stvar je prilično jednostavna, radi se o imenovanju proizvoda.

 

Pre par meseci, Toyota je eliminisala razmak između ''GR'' i ''86'' u nazivu GR86 modela. Mada se to čini kao nebitno, značajno je u smislu optimizacije prilikom pretrage na internetu. Ako ljudi ukucaju ''GR86'', a Toyotina stranica se ne pojavi prva, pa čak ni u prvih pet, radi se o skupom i komplikovanom problemu. U Evropi i drugim tržištima, Kia je prodavala Ceed pod nazivom ''Cee'd''. Mada je kompanija objasnila rezon koji stoji iza apostrofa u vreme lansiranja, on je uklonjen nakon skoro 10 godina. U nekim slučajevima, proizvođači vozila menjaju nazive svojih vozila. To se obično dešava sa dolaskom nove generacije ili temeljne restilizacije. Kada to urade, radi se o odluci koja se ''vaga'', odnosno dolazi do razmatranja ''za'' i ''protiv'' pre nego što se donese konačna odluka. Prednost ima uniformna nomenklatura koja se proteže kroz kompletnu ponudu, što portfolio čini koherentnijim, ali takvu filozofiju očigledno mogu sebi da priušte samo najetabliraniji proizvođači poput Audija, BMW-a i Mercedesa. Očigledno je da nije dobro kada morate da objašnjavate postojećim ili potencijalnim kupcima novi naziv, a uz to čitav proces podrazumeva i visoke troškove.

 

Problem se često pojavljuje kada se oznaka odnosi na internu nomenklaturu, nepoznatu bilo kome van kompanije. Kupcima su važni dizajn, cene, osobine, specifikacije i imidž marke. Stavljanje u ponudu naziva koji nije razumljiv niti lak za pamćenje, neće nimalo pomoći. Ako stvari krenu kako ne treba, rezultat se simbolički ogleda u automobilu koji je zamislio Homer Simpson. Kada proizvod ne izgleda dovoljno dobro, kada je marketing odrađen na način koji nije nimalo inspirišući ili je vozilo jednostavno preskupo, na kraju će propasti. U nekim slučajevima, ti neuspesi mogu označiti kraj za kompaniju, dok će za druge biti bolno i neprijatno iskustvo od kojih žele da pobegnu što pre. Proizvođači iz Kine se s ovim problemom muče godinama, a i do dana današnjeg nemaju etablirana imena. Japancima su bile potrebne godine da postanu poznati i poštovani na evropskom i američkom tržištu, a svoju reputaciju su izgradili na pouzdanosti i trajnosti vozila. Kada se to konačno desilo, i za ostale azijske proizvođače je bilo lakše da svoja vozila ponude na tržištima na kojima su japanske marke postale priznate i cenjene. Ipak, japanska fonetika se značajno razlikuje od kineske i mnogo je bliža evropskoj, tako da je i to bila izvesna olakšavajuća okolnost za Japance. Da li će Kinezi uspeti to da prevaziđu, a da nazivi njihovih brendova ne budu loša kopija zapadnjačkih, ostaje nam da vidimo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen menja strategiju imenovanja ID vozila

 

vw id.4 teaser.jpg

 

Volkswagenovi električni SUV-ovi bi u budućnosti mogli da se zovu ID X, jer kompanija nastoji da osigura da njena linija modela bude lako razumljiva na tržištima širom sveta. Na primer, buduća kompaktna SUV verzija Volkswagena ID.3 će se, prema planovima, zvati ID.3 X.

 

Kako piše Autocar, šef Volkswagena Tomas Šefer je rekao da proizvođač procenjuje brojne mogućnosti, ali o korišćenju X-a za SUV modele, kaže: ''To je jedna opcija, nije malo verovatna opcija, ali nije ni 100%. Mora da bude dosledna u celom opsegu, a pošto je naš opseg još uvek prilično velik i preklapa se tu i tamo, moramo to da sredimo. Ali izgleda kao da bi to imalo smisla sa brojem i X.'' Šefer je rekao da kompanija razmišlja o tome kako da koristi poznata imena kao što su Golf i Polo u budućnosti kada se modeli sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem postepeno ukidaju. ''Ime Golf posebno ima ogromnu vrednost'', rekao je on. ''Ali u isto vreme, ID brend je dobio ogroman zamah. Priznanje koje dobija, ljudi apsolutno razumeju o čemu govorimo. Dakle, menjati ime u nešto potpuno drugačije nema smisla. Sada zaista radimo za sledećih 10 godina. Ovo se dešava upravo sada, ovaj proces onoga što radimo sa imenom - Golf, Polo ili šta god - šta da radimo da drugačije transformišemo ključna imena.''

 

Dolazak ID.3 kompaktnog SUV-a, koji se očekuje 2025. godine, mogao bi da bude prvi primer nove nomenklature ako ona dobije zeleno svetlo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi planira da zadrži naziv E-Tron

 

229515-audi q8 2023 10.jpg

 

Audi ne planira da napusti naziv E-Tron za svoje buduće električne modele, za razliku Mercedesa i njegove EQ oznake. Mercedesu više neće biti potreban poseban podbrend za svoje elektrifikovane modele kada prestane da proizvodi SUS automobile. Audi, međutim, ne vidi potrebu da povuče E-Tron brend za svoja električna vozila.

''Ne, ne, ne'', rekao je Audijev šef dizajna, Mark Lihte, predstavnicima medija tokom promocije koncepta Activesphere kada su ga upitali o potencijalnom ukidanju imena E-Tron. ''Mislim da je (E-Tron) vrlo jasna diferencijacija, i… biće još jedna diferencijacija. Ali još je rano govoriti o tome.'' Izgleda da je time Lihte nagovestio i potencijalnu novu oznaku koja bi mogla da se koristi na budućim Audijima. Ali za sada nije poznato o čemu se tačno radi. Verovatno ćemo više znati do kraja godine jer ''videćete da postoji još više detalja koji razlikuju motor sa unutrašnjim sagorevanjem i EV'', kaže Lihte. U međuvremenu, Audi radi na modelu Q6 E-Tron, a i A6 E-Tron se takođe bliži završnoj fazi svog razvoja i očekuje se kasnije ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi planovi podrazumevaju i modifikovanu nomenklaturu za SUS i EV automobile

 

audi a6 ev1.jpg

 

Audi planira najmanje 10 novih električnih automobila u naredne dve godine, a to će značiti i nove oznake modela sa SUS i elektruičnim motorima. Audijeve električne ambicije prevazilaze atraktivna koncept vozila, budući da se u njihovim planovima nalazi 20 novih modela u naredne dve godine, od kojih će više od polovine biti električna vozila. Ono što znamo jeste da je u planu električni SUV koji će u gami biti ispod Q4 e-Tron (očekuje se Q2 e-Tron), i to nakon što Q6 e-Tron stigne kasnije ove godine.

 

Ono što smo takođe saznali je da će Audi malo promeniti svoju nomenklaturu kako bude stizalo sve više električnih vozila, na koje će biti potrebno neko vreme da se naviknete. Čini se da je Audi odlučio da će razlikovati SUS modele od EV koristeći parne brojeve za EV i neparne brojeve za SUS modele. Tako će, na primer, SUS A4 postati A5, a SUS A6 će biti A7, iako će modeli EV sa parnim brojem i dalje, barem za sada, zadržati značku ''e-Tron''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...