Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada
neshaoct

Kako se snalazite u vožnji po magli? / Efikasnost maglenki

Recommended Posts

magla voznja.jpg

Fotografija od Markus Spiske sa Pixabay

 

Decembar je jedan od najneprijatnijih meseci za vožnju automobila. Ako nema mraza i snega, tu je magla koja je ponekad opasnija za vozače od snežnih padavina.

 

Svakodnevno slušamo upozorenja nadležnih na lošu vidljivost i savete da se brzina vozila prilagodi uslovima saobraćaja. Šta to konkretno znači kada na putu naiđemo na maglu?

Pre svega, bez obzira na to da li je reč o vožnji po jakoj kiši, mećavi ili gustoj magli, izuzetno je važno da kao vozači omogućimo blagovremeno i sigurno zaustavljanje vozila kako bismo izbegli eventualnu saobraćajnu nesreću i veoma opasne lančana sudare koji se u ovom periodu godine dešavaju uglavnom zbog prebrze vožnje u uslovima magle na putu i klizavog kolovoza.

 

Ukoliko vas zadese uslovi smanjenje vidljivosti i ako imate automobil opremljen svetlima za maglu obavezno ih uključite - kako prednja, tako i zadnja, ne bi li vas oni koji dolaze otpozadi pre uočili. Duga svetla zaboravite, jer previše reaguju sa česticama magle, stvaraju refleksiju i samo će vam otežati vožnju. Ključno je da sve učinite kako bi vas drugi učesnici u saobraćaju uočili sa što veće udaljenosti. U slučaju ekstremno loše vidljivosti, neki vozači pored svetala za maglu koriste i sva četiri migavca. Ova strategija svakako izaziva veći oprez kod drugih učesnika u saobraćaju jer ne mogu odmah biti potpuno sigurni da li stojite pored puta ili se još uvek krećete.

 

Vožnja kroz grad po magli je nešto jednostavnija jer imate dovoljno orjentira oko sebe (uličnu rasvetu, dobru horizontalnu signalizaciju i druge učesnike u saobraćaju), brzine kretanja su manje, pa je verovatnije da ćete ostati u svojoj kolovoznoj traci i u slučaju potrebe zakočiti na vreme. Međutim, pešaci su veoma ugroženi u uslovima smanjenje vidljivosti, a kako ih u gradu ima najviše morate misliti i na njih. Smanjite brzinu kretanja tako da možete efikasno izvesti manevre izbegavanja i zaustavljanja.

 

Na otvorenom putu u vožnji po magli brzina vam je najveći neprijatelj. Potrebno je prilagoditi se brzini kojom se kreću ostali učesnici u saobraćaju. Jasno vam je da je pokušaj preticanja drugog vozila ravan samoubistvu/ubistvu bez obzira na mašinu koju vozite. Svetla za maglu su vam jako korisna na otvorenom putu jer njihov širok snop efikasno uspeva da osvetli desnu ivicu puta koja vam služi kao orijentir za vožnju.

 

Prilagodite se situaciji
Uključite brisače sa vremena na vreme kako biste bili sigurni da se na vetrobranu nije nahvatala prljavština koju magla nosi sa sobom ili sitne kapljice vode. Zbog onih koji se nalaze iza vas i radi sopstvene bezbednosti, na otvorenom putu obavezno uključite i zadnja svetla za maglu (danas ih ima većina modela automobila). I ne zaboravite da ih isključite kada se vidljivost vrati na normalu, jer će u suprotnom zaslepljivati vozače u automobilima iza vašeg. Onih 130km/h obećanih na auto-putu odmah zaboravite kada je magla na putu. Prilagodite se situaciji. Budite oprezni kada vozite iza kamiona jer se na njihovim stop svetlima često nalazi prljavština, tako da je teško proceniti da li koče ili ne. Zaustavljanje na auto-putu kao reakcija na gustu maglu nikako nije dobar potez jer postoje velika verovatnoća da će neko ko se kreće iza udariti u vas. Strpite se do prvog odmorišta, benzinske pume i tamo se konsolidujte. Ako vam nakon čitanja ovog teksta i sama pomisao na maglu na putu stvara glavobolju, razmislite još jednom da li je baš neophodno da u ovom trenutku krenete na put. U slučaju da ipak ne možete izbeći vožnju po magli, još jednom vam savetujemo oprez i želimo srećan put.

Pozivamo vas da u komentarima iznesete svoja iskustva i mišljenje o ovoj temi i date svoj doprinos povećanju bezbednosti saobraćaja.

 

preuzeto sa - b92.net

 

 

Edited by neshaoct
dopuna naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malopre se lik ispred mene ukljucuje, tj izlece mi po ovoj magli na Batajnickom drumu, svetla ugasena,blicao sam mu 500m dok nije skontao i onda se zahvaljuje sa 4 migavca, a sta bi bilo da sam ga stigao,bio bi ja kriv jer sam ga od pozadi udario, ko bi dokazao da je izleteo u neosveteljnom delu puta bez osvetljenja na autu. Uzas ko je danas sve za volanom, a da ne komentarisem rad saobracajaca.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po magli je najvaznije ne udariti neku budalu, a tek onda videti kuda se ti kreces, pod broj tri moze biti ne udariti u neku rupu sto je vec cista lutrija. Ja sam veceras imao 2/3, izleteo mi pesak da pretrci ulicu kod delte, za malo da zavrsi na haubi...a onda udario u ozbiljnu rupu na altini srecom ni guma ni felna nisu stradali. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Flex said:

Ne znam da li me nesto vise nervira od toga.

Mene od prednje jedino vise nervira upaljena zadnja maglenka :lol:, naravno kada za tim apsolutno nema potrebe. Nocu, po mokrom, jos gore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta me nervira...
Nervira me opšta kultura i obrazovanje, koja je daleko ispod veka u kom živimo.
Pa se ta opšta kultura i obrazovanje preslikava na saobraćaju vrlo vidljivo
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/8/2019 at 10:16 PM, Mijailović P. said:

Super se snalazimo!

Jbg, moramo se snalaziti kad ni osvetljenja nemaju.

ret700.jpg

Još jedan... uživo se daleko slabije uočava sa daljine nego što deluje na slici. Ovo jedno svetlo što mu "radi" se vidi tek kad mu priđem. Plus uzjahao središnju liniju čak i kad je postala isprekidana, a desno ima dva metra prostora.

 

ret701.jpg

 

 

Edited by neshaoct
postavio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maglenke prednje su beskorisne svakako, dosta novih auta najvise klase tipa mercedes s klasa sam vidjao bez maglenki, pa najnovji a6, a7. Koliko sam video po nekim konfiguratorima to im negde bude kao besplatna opcija, ako neko bas hoce da ih ima, ne naplacuju.

 

Tako da su tu prvenstveno zbog estetike, pa mi je opravdano da se odradi sto vise po pitanju estetike kod njih. Cak sam kod nekih auta u konfiguratoru video led maglenke.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/12/2020 at 1:35 PM, horvat said:

Da, znam za to, mada realno gledajuci, potrebe za maglenkama imam mozda ~2h godisnje, ako i toliko, pa se zato bas nisam nesto mnogo brinuo oko toga. Ali eto, svakako ce ostati zute :) 

 

Ti i ja kao da ne zivimo u istom gradu :D Ja bas slabo vozim auto i zaglavim brdo puta u magli. Dva puta sam zaglavio u magli da sam bio primoran da motam volan u desno da osetim travu pored puta i da otvaram vrata da trazim liniju na putu jer se ispred auta nista nije videlo. U decembru sam putovao 50km po magli gde je vidljivost bila u rangu 15 do 40m. Pa i poslednjih dana isto ima dosta magle u gradu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sam i naglasio koja je kod vozaca/suvozaca, nikad nisam bio siguran kako se to gleda :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kakva su vasa iskustva, ali za ovih 23 godine vozackog staza sam nocu par puta zaglavio u tako zestokoj magli, da su mi bas te ZUTE maglenke bile bukvalno slamka spasa, za koju se drzis da bi iole video ivicu puta. Da ne pricam sto tada xenoni ili bilo kakvo bljestavo svetlo bukvalno prave zaslepljujuci zid ispred auta. Pa kada ti se takva puz-voznja oduzi par desetina km, oci ti iskacu i vec krece da ti se prividja.

Tako da se uopste ne slazem sa konstatacijom da su maglenke nepotrebne. Mogu u njih da guraju LED, da budu predmet pomodarstva koji se pali danju za sljastenje po gradu... Sve dok jednom stvarno, ali stvarno ne zatrebaju, sto nikome ne zelim na putu. I to one prave, zute, sto blize asfaltu, koje ce se podvuci pod sloj magle i obasjati ivicu puta:

19 hours ago, YUgisa said:

Dva puta sam zaglavio u magli da sam bio primoran da motam volan u desno da osetim travu pored puta i da otvaram vrata da trazim liniju na putu jer se ispred auta nista nije videlo. U decembru sam putovao 50km po magli gde je vidljivost bila u rangu 15 do 40m.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostajem na zutim maglenkama, em ih svakako ne palim po gradu zbog pomodarstva, a eto kazete i da ima ipak svrsishodnu namenu, a na sve to i nemam zivaca opet da skidam branik :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari, evo malopre se vratih iz Novog Sada, po magli, ok nije najgora koju sam u zivotu video, i jedno 15 puta sam probavao sa i bez maglenki da vozim, i apsolutno ne mogu da kazem da mi nesto doprinosi. Vidim ja da se one upale, ali nista mi dodatno ne osvetli. Da li je to mozda zbog ksenona, koji sad imaju jaci snop i na dole, da li je mozda do alfinih maglenki, da li je mozda do konkretne situacije u kojoj sam bio (autoput je ipak dosta sirok), pojma nemam, ali eto, samo prenosim frisko iskustvo, s obzirom da smo diskutovali :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maglenke su ti do nekih 30m, dalje od toga ti nece puno pomoci sem sto ces biti vidljiviji onima iz suprotnog pravca ;) Naravno ne treba sad ocekivati vedar dan sa njima.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam, buljio sam u tih 30 metara, ali nista ekstra nisam video u odnosu na samo kratka svetla. Malko siri snop ajde... ali mislim bas minimalno... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brt, ako je 30m vidljivost sa njima (efektivna), ja onda baš zavaljeno sedim u kolima :lol: Da nije to i kod tebe Horvate slučaj ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bila je vidljivost veca (duza?) od 30m, ali sam iskoristio maglu da probam da vidim efekat, pa sam se fokusirao i gledao kao kad stavis prst pred nos, al kazem, nista posebno, malko sa strane dodatno vidim samo... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...