Jump to content
FAS Goran
neshaoct

McLaren najavio hibridni pogon / McLaren Artura

Recommended Posts

McLaren-720S-by-MSO.jpg

 

Popularni kreator superbrzih automobila odlučio je da svoja buduća vozila unapredi hibridnim pogonskim sistemima. Kao što ste i sami verovatno počeli da primećujete, pojava hibridnih i električnih pogona postaje sve veća i iako su ovi pogonii bili neshvaćeni i neprihvaćeni pre samo nekoliko godina, sada situacija postaje malo drugačija. Zbog nestanka fosilnih goriva i poskupljenja naftnih derivata, auto kompanije tragaju za alternativnim izvorom energije koji će biti jefitniji, ali i pogodniji za okolinu. Tako su nastali hibridni i elektro motori koji pokazuju da postoji svetla tačka u budućnosti auto industrije.

 

McLaren je poznat po svojim snažnim i moćnim motorima koji razvijaju i preko 500 konjskih snaga, ali čak je i McLaren shvatio da mora da se povinuje novim pravilima kako bi ostao u budućnosti. Kako piše Autoexclusive, zato je ova kompanija najavila da će se na novom modelu u 2020. godini, pojaviti i prvi V6 hibridni pogonski sistem koji će omogućavati neverovatne performanse, ultra smanjenu potrošnju i minimalnu zagađenost. Ovaj hibridni motor posedovaće benzinski motor sa turbinom koji će biti uparen sa manjim električnim agregatom koji će služiti kada se maksimalna snaga vozila ne koristi. To znači da će tokom gradske i lagane vožnje pretežno raditi električni agregat koji neće zagađivati okolinu i koji će biti vrlo ekonomičan. Takođe, iz McLarena kažu da su prvi testovi ovog hibridnog sistema pokazali da će on brzinu od 0 do 100 km/h postizati za 2.3 sekunde.

Za sada se ne zna koji će to novi model posedovati ovaj novi motor, ali se nadamo da ćemo i to uskoro saznati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren najavio novi hibridni superautomobil

 

207608-mclaren hybrid.jpg

 

McLaren je i zvanično najavio novi supersportski model sa hibridnim pogonom.

U kratkom saopštenju nije navedeno ime ovog automobila, ali je najavljeno da će se raditi o jednom od najznačajnijih predstavljanja u celokupnoj istoriji marke, pri čemu će automobil kombinovati hibridni pogon, nove tehnologije i laganu konstrukciju (imaće novu šasiju od ugljeničnih vlakana nazvanu MCLA). Za sada je poznato da će hibridni pogon kombinovati V6 turbo benzinac i nekoliko elektromotora, kao i da je u njihovoj test floti trenutno 45 prototipova. Automobil je u završnim fazama razvoja, a kako se očekuje njegova premijera bi mogla da se održi u prvom kvartalu 2021. godine (prodaja će startovati krajem iste godine).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako će izgledati McLaren hibridni model

 

mclaren hibrid 03.jpg

 

McLaren je ranije ovog meseca najavio novi supersportski model sa hibridnim pogonom, dok su u međuvremenu u javnost procureli i ovi patentni crteži koji otkrivaju njegov izgled. Za sada nije poznato ime ovog automobila, ali je najavljeno da će se raditi o jednom od najznačajnijih predstavljanja u celokupnoj istoriji marke, pri čemu će automobil kombinovati hibridni pogon, nove tehnologije i laganu konstrukciju (imaće novu šasiju od ugljeničnih vlakana nazvanu MCLA).

 

mclaren hibrid 02.jpg

 

Za sada je poznato da će hibridni pogon kombinovati V6 turbo benzinac i nekoliko elektromotora, kao i da je u njihovoj test floti trenutno 45 prototipova.

 

mclaren hibrid 01.jpg

 

Automobil je u završnim fazama razvoja, a kako se očekuje njegova premijera bi mogla da se održi u prvooj polovini 2021. godine (prodaja će startovati krajem iste godine).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen hibridni McLaren Artura

 

McLaren Artura.jpg

 

McLaren je početkom oktobra zvanično najavio novi supersportski model sa hibridnim pogonom, a zatim su u javnost procureli i patentni crteži koji otkrivaju njegov izgled. Sada je britanska marka otkrila i ime ovog automobila, a to je McLaren Artura.

 

Još ranije je najavljeno da će se raditi o jednom od najznačajnijih predstavljanja u celokupnoj istoriji marke, pri čemu će automobil kombinovati hibridni pogon, nove tehnologije i laganu konstrukciju (imaće novu šasiju od ugljeničnih vlakana nazvanu MCLA). Za sada je poznato da će hibridni pogon kombinovati V6 turbo benzinac i nekoliko elektromotora, kao i da je u njihovoj test floti trenutno 45 prototipova. Automobil je u završnim fazama razvoja, a kako se očekuje njegova premijera bi mogla da se održi početkom 2021. godine (prodaja će startovati pre početka leta).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren Artura najavljen za 17. februar

 

mclaren artura 01.jpg

 

McLaren je početkom oktobra prošle godine zvanično najavio novi supersportski model sa hibridnim pogonom, dok je u novembru britanska marka otkrila i ime ovog automobila, a to je Artura. Sada je potvrđeno i da će zvanična promocija ovog automobila biti održana 17. februara. Još ranije je najavljeno da će se raditi o jednom od najznačajnijih predstavljanja u celokupnoj istoriji marke, pri čemu će automobil kombinovati hibridni pogon, nove tehnologije i laganu konstrukciju (imaće novu šasiju od ugljeničnih vlakana nazvanu MCLA). Za sada je poznato da će hibridni pogon kombinovati V6 turbo benzinac i nekoliko elektromotora, kao i da je u njihovoj test floti trenutno 45 prototipova. Prodaja će startovati pre početka leta, dok cena još nije poznata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavni video: McLaren Artura

 

mclaren artura 2022 01.jpg

 

McLaren je početkom oktobra prošle godine zvanično najavio novi supersportski model sa hibridnim pogonom, dok je u novembru britanska marka otkrila i ime ovog automobila, a to je Artura. U međuvremenu je potvrđeno i da će zvanična promocija ovog automobila biti održana 17. februara, a dok čekamo objavljeni su novi najavni video i par zatamnjenih slika.

 

 

Još ranije je najavljeno da će se raditi o jednom od najznačajnijih predstavljanja u celokupnoj istoriji marke, pri čemu će automobil kombinovati hibridni pogon, nove tehnologije i laganu konstrukciju (imaće novu šasiju od ugljeničnih vlakana nazvanu MCLA). 

 

mclaren artura 2022 02.jpg

 

Za sada je poznato da će hibridni pogon kombinovati V6 turbo benzinac i nekoliko elektromotora, kao i da je u test floti bilo ukupno 45 prototipova. Prodaja će startovati pre početka leta, dok cena još nije poznata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je McLaren Artura

 

211413-mclaren a01.jpg

 

McLaren je početkom oktobra prošle godine zvanično najavio novi supersportski model sa hibridnim pogonom, dok je u novembru britanska marka otkrila i ime ovog automobila, a to je Artura. Sada je ovaj automobil konačno i zvanično predstavljen pa tajni više nema:

 

 

Još ranije je najavljeno da će se ovde raditi o jednom od najznačajnijih predstavljanja u celokupnoj istoriji marke, pri čemu automobil kombinuje hibridni pogon, nove tehnologije i laganu konstrukciju (ima novu šasiju od ugljeničnih vlakana nazvanu MCLA).

 

211414-mclaren a02.jpg

 

Hibridni pogon kombinuje 3.0 twin-turbo V6 benzinac i elektromotor (sa ukupno 671KS), litijum-jonske baterije su od 7.4 kWh, a tu je i novi 8-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom.

 

211415-mclaren a03.jpg

 

1.495 kilograma teški McLaren Artura od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za okruglo 3 sekunde, četvrt milje (402 metra) prelazi za 10.7 sekundi i postiže maksimalnih 330 km/h.

 

mclaren a04.jpg

 

Moguća je i vožnja samo u elektro modu (pri brzinama do 130 km/h), kada automobil može da pređe 30.5 km.

 

mclaren a05.jpg

 

Tu su i karbon-keramičke kočnice, točkovi od 19 i 20 inča, Pirelli gume 235/35Z R19 napred i 295/35 R20 pozadi, el. podesiva sedišta sa grejanjem, opciona Clubsport sedišta, Apple CarPlay i Android Auto...

 

mclaren a06.jpg

 

Što se dimenzija tiče, Artura je dugačak nešto više od 450 cm, širok nešto manje od 200 cm, dok je međuosovinsko rastojanje 264 cm.

 

mclaren a07.jpg

 

Na raspolaganju je ukupno 31 boja za eksterijer, a cene startuju od 185.500 funti (214.300 evra). Isporuke počinju u trećem kvartalu 2021. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro: McLaren Artura

 

Artura menja McLaren 570S koji je bio ulazni, najjeftiniji auto koji pravi McLaren.

Nema više V8 motora jer je sada tu V6, kao i elektromotor...tako da je Artura ustvari plug-in hibrid. Ima 670KS, trebaju mu okruglo 3 sekunde do stotke, maksimalna brzina mu je 330 km/h, a samo na struju može da pređe do 19 kilometara:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daniel Ricciardo za volanom McLaren Arture

 

Hibridni pogon u Arturi kombinuje 3.0 twin-turbo V6 benzinac i elektromotor (sa ukupno 671KS i 720 Nm).

1.495 kg teški McLaren Artura od 0 do 100 km/h ubrzava za 3 sekunde, do 200 km/h stiže za 8.3 s, četvrt milje (402 metra) prelazi za 10.7 sekundi i postiže maksimalnih 330 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

shmee.jpg Shmee150: McLaren Artura

 

Na osnovu iskustava sa P1 i Speedtail-a, Artura ima 3.0 twinturbo benzinac sa 585 konja, plus električnu pomoć tako da auto raspolaže ukupno sa 680KS/720:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odložene isporuke McLaren Arture

 

211415-mclaren artura 22.jpg

 

Isporuke McLarenovog superautomobila Artura su odložene za jul 2022. godine, i to zbog nestašice čipova. U vesti se navodi da kompanija zbog ograničenog snabdevanja čipova daje prioritet proizvodnji modela kao što su Elva i 765LT Spider. Posledica su redukovanje proizvodnje u McLarenu i odlaganje Arture za leto sledeće godine. Podsećanja radi, Artura kombinuje hibridni pogon, nove tehnologije i laganu konstrukciju (ima novu šasiju od ugljeničnih vlakana nazvanu MCLA).

 

mclaren artura 21.jpg

 

Hibridni pogon kombinuje 3.0 twin-turbo V6 benzinac i elektromotor (sa ukupno 680KS), litijum-jonske baterije su od 7.4 kWh, a tu je i novi 8-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom.

 

mclaren artura 20.jpg

 

1.495 kg teški McLaren Artura od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za okruglo 3 sekundi, četvrt milje (402 metra) prelazi za 10.7 sekundi i postiže maksimalnih 330 km/h. Moguća je i vožnja samo u elekto modu (pri brzinama do 130 km/h), kada automobil može da pređe 30.5 km. Tu su i karbon-keramičke kočnice, točkovi od 19 i 20 inča, Pirelli gume 235/35Z R19 napred i 295/35 R20 pozadi, el. podesiva sedišta sa grejanjem, opciona Clubsport sedišta, Apple CarPlay i Android Auto... Na raspolaganju je ukupno 31 boja za eksterijer, a cene startuju od 198.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren Artura sa specijalnom bojom povodom jubileja kraljice Elizabete II

 

224773-mclaren artura 02.jpg

 

McLaren Automotive je predstavio specijalnu boju, kako bi proslavio jubilej - 70 godina vladavine kraljice Elizabete II. ''Platinum Jubilee'' boju je realizovalo odeljenje MSO (McLaren Special Operations), a biće dostupna klijentima u narednim godinama.

 

224774-mclaren artura 01.jpg

 

Ova srebrna boja je predstavljena na plug-in hybrid modelu McLaren Artura, koji je takođe dobio i pločicu sa natpisom ''Elizabeth II'', i to na prednjoj haubi gde obično stoji McLarenov logo. McLaren je ovde radio zajedno sa kompanijom AkzoNobel koja je specijalizovana za premazivanje kako bi stvorili najprikladniju metalik pigment kombinaciju za novu boju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfectionyoutubelogonovi.jpg Carfection: McLaren Artura

 

Artura je prvi hibridni superautomobil McLarena. U pitanju je plug-in hibrid koji može da ide i samo na struju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: McLaren Artura

 

McLaren Artura nije baš prvi elektrifikovani superautomobil kompanije McLaren Automotive, ali je najvažniji. Nadovezujući se na ono što je kompanija naučila kad je napravila hiperautomobil P1 sa hibridnim pogonom, a zatim i Speedtail koji može da ide 400 km/h, Artura treba da postane temelj poslovanja britanskog proizvođača superautomobila u većem delu naredne decenije, kako svet bude postao više ''naviknut'' na ideju električnih i elektrifikovanih modela u svim segmentima tržišta automobila.

Iako iz McLarena-a kažu da ovaj auto nije direktna zamena za njihove modele serije 570 i 600, Artura je svakako njihov prirodni naslednik jer je sličan modelu 570S u smislu veličine, ali ga značajno nadmašuje po snazi. Dobitak u odnosu snage/mase je zahvaljujući potpuno novom V6 turbo-motoru i super-kompaktnom el. motoru koji zajedno prave 671KS. Artura može da ide samo na struju do 45 kilometara dometa zahvaljujući ugrađenoj bateriji od 7.4 kWh.

 

 

 

autocar.jpg Autocar:

 

 

 

evoyoutube.jpg EVO:

 

 

 

autotrader.jpg AutoTrader:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfectionyoutubelogonovi.jpg Carfection: McLaren Artura

 

Što se tiče dizajna izgleda veoma poznato, ali kako ovaj novi hibridni sistem menja karakteristike automobila? I da li će novi hibridni sistem biti pouzdan?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carmagazinerozeyoutube.jpg CarMagazine: McLaren Artura

 

Suštinski ovo je prvi stvarno novi McLaren (nova platforma/novi V6 hibridni motor) u poslednjih 10 godina, tj. nije samo još jedna varijanta modela 570:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trkački McLaren Artura GT4

 

mclaren gt4 04.jpg

 

McLaren je predstavio trkački model Artura GT4, koji će premijeru imati na Festivalu brzine Goodwood.

Kao i Lotus, McLaren je oduvek bio fokusiran na smanjenje težine i maksimiziranje performansi. Čak je i Artura sa svojim plug-in hibridnim pogonom teška samo 1.395 kg u svojoj najlakšoj formi pre dodavanja tečnosti. Međutim, McLaren je sada predstavio trkački model koji je lakši za 130 kg i koji zbog GT4 propisa nema hibridnu tehnologiju.

 

mclaren gt4 03.jpg

 

Reč je o modelu Artura GT4, koji je takođe za 100 kg lakši od modela 570S GT4 koji zamenjuje. Prelazak sa V8 na kompaktniji V6 motor je takođe zaslužan za smanjenje težine, a 6-cilindrični agregat je i sam dovoljno snažan da trkački automobil bude itekako konkurentan na stazi.

 

mclaren gt4 02.jpg

 

Umesto baterije Artura GT4 ima gorivnu ćeliju zapremine 110 litara, kao i pomoćni pogonski sistem. Iz McLarena tvrde da je težina i dalje niska i u centru u svrhu boljeg balansa.

 

mclaren gt4 01.jpg

 

Osim pojednostavljenog pogona, Artura GT4 ima i drugačiji sedmostepeni menjač koji je zamenio osmostepeni automatski, a koji se koristio u drumskoj verziji gde je električni motor korišćen za kretanje unazad. Raspon brzina je kraći, a automobil je dobio i zadnji mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem, dok je trošenje zadnjih kočnica smanjeno. Takođe, potrošnja goriva je smanjena, a efikasnost hlađenja pro kočenju veća. Očekivano, trkački automobil je dobio agresivniji aerodinamički body kit koji obezbeđuje veći downforce u odnosu na odlazeći 570S GT4. McLaren je pripremio novi prednji spliter i novo zadnje krilo sa sedam nivoa za prilagođavanjem kako bi automobil mogao da se prilagodi za različite tipove staza. Iz McLarena tvrde da je bezbedan kao i 720S GT3 od kojeg je nasledio sedište vozača i prilagodljive papučice. Pre nego što krene u okršaj sa nedavno predstavljenim BMW-om M4 GT4, McLaren Artura GT4 će imati javni debi 23. juna na Festivalu brzine Goodwood, a kupce će koštati oko 235.000 evra pre bilo kakvih opcija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

collectingcarsyoutubelogo.jpgCollectingCars: McLaren Artura

 

Ovaj plug-in hibrid ima 680KS/720Nm, od toga je 90KS od električnog motora, a samo na struju može da pređe do 30 kilometara:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren Artura Trophy

 

McLaren Artura Trophy 03.jpg

 

McLaren Automotive, proizvođač luksuznih superautomobila, najavio je McLaren Trophy, novi trkački šampionat osmišljen da izazove i razvije parove Pro-Am vozača na nekim od najboljih trkačkih staza u Evropi, zajedno sa Fanatec GT World Challenge Europe kada serija debituje 2023. Model Artura će biti u centru novog šampionata superautomobila za ambiciozne i uspostavljene profesionalne i amaterske GT parove.

 

McLaren Artura Trophy 02.jpg

 

U srcu McLaren Trophy je potpuno novi trkački automobil Artura Trophy. Baziran je na Arturi GT4, ali je oslobođen od propisa o ravnoteži snaga (BoP). Ovo pruža prednost poboljšane snage i nivoa potisne sile za povećanje angažovanja i smanjenje vremena kruga na nivo bliži GT3 mašinama. Artura Trophy takođe deli mnogo sa veoma cenjenim McLaren Artura drumskim automobilom, uključujući McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA) što ga čini neverovatno čvrstim i bezbednim. U savezu sa potpuno novim twin turbo V6 motorom - oslobođen od propisa BoP do svojih punih 585KS u McLaren Artura Trophy - on je senzacionalno brz na pravcu.

 

McLaren Artura Trophy 01.jpg

 

Sa uklonjenom celokupnom težinom BoP-a i poboljšanim aerodinamičkim paketom - koji uključuje krilo sa velikom potisnom silom - izuzetno je okretan u krivinama pri malim i velikim brzinama. Poboljšani izduvni sistem znači da će zvučati jednako spektakularno kao što izgleda. Za razliku od drumskog automobila, Artura Trophy će koristii samo SUS snagu kako bi vlasnici takođe mogli lako da konvertuju svoje automobile u GT4 specifikaciju prilagođavanjem softvera za upravljanje motorom i promenom aerodinamičkog paketa. To znači da će oni takođe moći da se takmiče u GT4 trkačkim događajima bez potrebe za kupovinom novog trkačkog automobila. Sličnost sa Arturom GT4 takođe znači da su zadivljujuće mogućnosti Arture Trophy dostupne amaterskim vozačima. Takođe je dizajniran za lakše servisiranje, sa podesivim Bosch sistemom upravljanja motorom i zadnjom delom koji se može podići bez potrebe za uklanjanjem zadnjeg krila.

 

Automobilima će upravljati nezavisni timovi sa postojećim 570S Trophy automobilima koji takođe ispunjavaju uslove za seriju. Mnogi od ovih automobila su u vlasništvu konkurenata iz prethodne Pure McLaren GT serije i McLaren se raduje što će im poželeti dobrodošlicu u ovom novom šampionatu, gde će se automobili 570S Trophy takmičiti za pobede u klasi i šampionata 2023. Mada taj automobil više nije u proizvodnji, McLaren Customer Racing nastavlja da podržava vlasnike i timove sa rezervnim delovima i tehničkom podrškom. Trke će se takođe prenositi uživo u profesionalnom kvalitetu prenosa. Trkački vikendi će počinjati sa dva treninga od 60 minuta na dan otvaranja kako bi se vozačima pružila najbolja prilika da se pripreme za dve trke koje predstoje. Svaki dan trke pratiće isti format, sa 15-minutnom sesijom pre kvalifikacija, 15-minutnim kvalifikacijama, nakon čega sledi 50-minutna trka sa obaveznim zaustavljanjem u boksu za promene vozača. I McLaren Artura Trophy i 570S Trophy automobili će imati koristi od guma visokih performansi koje je isporučio partner za gume Pirelli, koristeći svoje veliko iskustvo u trkama Formule 1 i GT.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

harry.jpg Harry'sGarage: McLaren Artura

 

Najbliži rival ovom hibridnom Mclaren superautomobilu sa 670 konja je hibridni Ferrari 296 GTB sa 830KS, ali je Ferari 30% skuplji i teži; pa koji je onda bolji? Pogledajte video da biste saznali...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese: McLaren Artura

 

Predstavljanje uz razgovor sa Geoff Grose - on je bio glavni u razvoju ovog automobila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: McLaren Artura

 

Ovo je prvi hibridni McLaren superautomobil u Meklarenu, i pogledajte ima ima li ono što je potrebno da se takmiči sa liderima u klasi hibridnih superautomobila kao što je Ferrari 296 GTB!

Jedno je sigurno - lep je auto. Pozadi ćete naći integrisani spojler, dva ogromna (i prava) izduva i metalni poklopac za motor. Sa strane ćete videti ogromne (i prave) ventilacione otvore, a napred je ogroman prednji spliter i ''pametan'' set farova. Moguće je poručiti prednji spliter i zadnji difuzor od karbona (naravno, dodatno se plaća), a postoji izbor od 15 boja karoserije. Cena počinje na oko 225.000 evra, a baš ovakva Artura košta 251.000 evra.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...