mikitzca 7 Posted December 3, 2019 (edited) Pozdrav svima, Da li iskusniji mogu da mi kazu da li su menjaci m20 i m32 isti? Konkretno, da li M32 menjac moze da se ugradi u Grande iz naslova, odnosno 1.3 mjet 90 ks. To su menjaci sa 6 brzina. Ovo pitam zato sto je moj menjac M20 sazreo za reparaciju i sada vagam sta mo je ciniti a polovnih M20 na nekoliko poznatijih otpada nema, ukljucujuci Indjiju. Hvala unapred svakome ko ima ili zna bilo kakvu informaciju. Pozdrav Edited December 13, 2020 by neshaoct precizirao naslov teme 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Miki.Zvrk 22 Posted December 4, 2019 Ne vidim zasto ne bi moglo. Ja vozim pomenuti motor sa menjacem od 6 brzina fabricki. Jedino sto bi morao verovatno i zamajac sa setom kvacila da stavis, ali kad vec radis uradi sve kako valja :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikitzca 7 Posted December 4, 2019 I ja sam to isto mislio. Svuda se pominju sa znakom jednakosti tj kada se pise o jednom isto se aplikuje i na drugi. Medjutim juce me je covek kod koga sam nasao M32 koji je bio na 1.9 mjet ohladio kazavsi da su razliciti. Pretpostavljam da je zvono u pitanju a ne unutrasnji sklop te da iz tog razloga ne bi mogao da se uklopi. Inace, otisao je moj na reparaciju i kostace 250 evra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4030 Posted December 4, 2019 Sa 1.9 je sigurno razlicit jer je jaci motor, u najmanju ruku zbog 'zvona' kako ga nazva, a sigurno zbog zamajca, lamele i drugog. Mozda koncepcijski jesu isti (ako uporedjujes iste motore sa razlicitim menjacima tipa M20/M32) ali sa veceg agregata mora sigurno biti robusniji u necemu. Mozda i ja gresim, no ajd da vidim imenjaka sta on kaze, g-din pola ePer, pola Bravo @Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikitzca 7 Posted December 12, 2019 Razliciti su menjaci. Inace, sredjen menjac. Bio na reparaciji. Cena 250 evra. Naravoucenije za sve: pratite i menjajte ulje na ovim menjacima na svakih 30 do 50 hiljada kilometara i ubacite nesto vise nego sto to fabricki stoji. Ne zalite novac za najkvalitetnije ulje za menjac. Jeftino ulje, jeftina corba. Brzo izgubi viskozitet od temperature koju dostize menjac (oko 120 stepeni) i nakon toga ulje se ponasa skoro kao voda. Pozdrav. 2 1 Mijailović P., ISV_01 and werp690 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
werp690 458 Posted December 12, 2019 Na svakoj zameni seta kvacila zamenim i ulje.To je taman tu negde u tom rasponu.Kao sto i na svakoj zameni diskova promenim i kocionu tecnost. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kombinacija 0 Posted August 9, 2020 Poz jel može preporuka za majstora koji je radioreparaciju menjaca. Kao i spisak stvari koje je zamenio u menjača. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikitzca 7 Posted August 10, 2020 (edited) Hm, preporuka je da se dobro raspitas. Kako sam cuo, sabacki majstori su najbolji i uvek imaju sve potrebne delove. Ja sam na zalost prvu reparaciju platio i dobio mucak. Nisam hteo da pisem nista povodom toga, ali samo mogu da kazem da izbegavas Krusevac. Meni je tamo radjeno, Reklamirao sam nedugo posle popravke jer se isti zvuk javio mesec dana nakon popravke. Postavio sam rezervni menjac i otisao do njih sa mojim u gepeku. Mada se isti zvuk cuo i kod njega. Moj je rasklopljen predamnom i konstatovano da je sa menjacem sve u redu i da proverim da nije nesto drugo u pitanju. Nakon toga, nekoliko majstora (ne specijalizovanih za menjace) pokusavali su da ustanove odakle dolazi taj zvuk (cuje se samo u kabini) i dolazili do istog zakljucka da je ipak menjac u pitanju. Kod mene se inace javlja zvuk "zvakanja" kroz sve brzine a najvise u drugoj, kako prilikom ubrzavanja tako i i prilikom oduzimanja gasa (cak i nesto jace tada). Jedino se u leru ne cuje. Tada i ne radi pa je to normalno kako mi je kazao majstor iz Sapca. Sada mi se i rucica menjaca pomera (poskoci) u II, IV i VI brzini. Necu slati menjac, vec odlazim kolima u Sabac da majstor proveri u voznji, pa skidanje i reparacija a onda montaza nazad. Moze sve u jednom danu da se zavrsi jer imaju sve delove za taj menjac. Inace, tek kada se otvori, znace se koliko ce kostati popravka. Procene, telefonske, idu od 120 (najmanje) do 300 evra (najvise). Ne znam da li se isplati ova druga jer to znaci da je skoro sve otislo u menjacu i da li ima svrhe popravljati. Sve zavisi da li je kuciste u dobrom stanju. Ne znam koliko sam ti pomogao, ali ako ti menjac jos uvek ne pravi vece probleme, raspitaj se dobro pre nego odlucis. Ja sam iz Nisa i ovde nemamo specijalizovanih majstora. Najblizi je bio u Krusevcu (tacnije neko selo do Krusevca) i tamo je i otisao moj menjac. Edited August 10, 2020 by Ivan Ne citiraj prethodni post ;) 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
kombinacija 0 Posted August 10, 2020 I ja sam iz Niša Bro i kapiram da ovde nema nekog ko to radi procesionalno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Laki21 6 Posted December 28, 2020 Vidim da u ponudi Grande Punta nakon 2011 godine, u verzijama motora 1.3 MTJ 90 konja više nema šestobrzinskih menjača? Je li moje zapažanje tačno ili se varam? Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2879 Posted December 29, 2020 Koliko ja znam nema ni 90ks vise 85ks 5 brzina menjac. Ide i u 500L. Nerealno su ga napravili zivahnim (npr MiTo sa tim motorom podivlja mada se prebaci u Dynamic mod), ali je za autoput bas osakacen. Ja ne bih imao srca da ga vozim preko 110 u kontinuitetu. Tu je vec na 2500rpm i cuje se po motoru da mu je dosta. 1 Nikola031 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola031 940 Posted December 29, 2020 U Evu i u Puntu 2012+ nema vise motora od 90KS, ali ima od 95 sa 6 brzina 85KS ima 5 brzina ali izgleda da ima razlike u prenosima na razlicitim primercima. Kod mene je npr u petoj na 100 km/h na 2000 obrtaja, a na 150 na 3000, ne mogu sad tacno da se setim koliko je na 130, ali da se dere, dere se 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted December 29, 2020 Onda se dere zbog izolacije a ne zbog visokih obrtaja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 982 Posted December 29, 2020 On 12/29/2020 at 9:21 AM, igor0511 said: Ja ne bih imao srca da ga vozim preko 110 u kontinuitetu. Tu je vec na 2500rpm i cuje se po motoru da mu je dosta. Mog sam vozio autobahnom na skoro 4000 okretaja isao je blizu 200Kmh nekih sat vremena. Nakon toga je bio tih kao benzinac. Spalio je sve sto se je nakupljalo 11 godina od kada je kod mene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2879 Posted December 29, 2020 Meni ih zao Ja cak i regeneraciju DPFa radim na 2300-2500rpm. Najdraza mi je 4.brzina i 100-120km/h. Tu se vrti na do 2700rpm i brzo sve procisti bez da se muci auto. Leona generalno ni ne vozim na preko 3000rpm. Nije ni da mu treba pustio sam ga na jednoj povecoj nizbrdici na Autobanu do 200. Bilo je mrvu preko 3000rpm i nije bio pun gas. Rent a car isti model i motor sam najvise doterao u 6.brzini do 3800-3900rpm sto je po cajgeru bilo preko 230. Doduse isto nizbrdo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Laki21 6 Posted December 29, 2020 5 hours ago, Nikola031 said: U Evu i u Puntu 2012+ nema vise motora od 90KS, ali ima od 95 sa 6 brzina Taj 95 konja šestobrzinac je 1.3 ili 1.9? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 982 Posted December 29, 2020 1.3 1.9 su bili 120ks u 5vrata i 130ks u sportu sa 3 vrata. 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17624 Posted December 29, 2020 (edited) 20 hours ago, Laki21 said: Vidim da u ponudi Grande Punta nakon 2011 godine, u verzijama motora 1.3 MTJ 90 konja više nema šestobrzinskih menjača? Nakon 2009. ne postoji Grande Punto. Od 2009. do 2011. Punto Evo, od 2012. Punto (MY12). Od Punta Evo se polako izbacuju stari 1.3 Euro 4 motori i ubacuju noviji Euro 5, 1.9 takodje odlazi u istoriju i menja ga 1.6 120. Od MY12 1.3 su iskljucivo Euro 5 dizeli, od 85 i 90/95 KS. Sto se menjaca tice, kacio sam vec vise puta - imas tacno upareno koji ide sa kojom motorizacijom. Grande Punto: Punto Evo i Punto MY12. Sestobrzince imas samo GM-ov M20 na jacem 1.3, kao i M32 ili FPT-ov novi C635 na 1.6 MultiJet. Dok cak i na jaci 1.3 Euro 6 ide opet FPT-ov C510.5: Edited December 29, 2020 by Ivan 1 ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Laki21 6 Posted December 30, 2020 Hvala na pojašnjenju Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4030 Posted December 31, 2020 Ivan, trecina covek, trecina ePer i trecina eLearn enciklopedia 3 shuxx, igor0511 and Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2879 Posted December 31, 2020 Kako je ovaj 85 ks nepravedno “nadrljao”. Bas je lep motorcic za voznju, ali 5.brzina je mnoogo kratka. Sad vidim da je i kraca od 5.brzine sestobrzinca. Quote Share this post Link to post Share on other sites
brdaus 28 Posted January 3, 2021 On 12/29/2020 at 8:55 PM, Ivan said: Nakon 2009. ne postoji Grande Punto. Od 2009. do 2011. Punto Evo, od 2012. Punto (MY12). Od Punta Evo se polako izbacuju stari 1.3 Euro 4 motori i ubacuju noviji Euro 5, 1.9 takodje odlazi u istoriju i menja ga 1.6 120. Od MY12 1.3 su iskljucivo Euro 5 dizeli, od 85 i 90/95 KS. Sto se menjaca tice, kacio sam vec vise puta - imas tacno upareno koji ide sa kojom motorizacijom. Grande Punto: Punto Evo i Punto MY12. Sestobrzince imas samo GM-ov M20 na jacem 1.3, kao i M32 ili FPT-ov novi C635 na 1.6 MultiJet. Dok cak i na jaci 1.3 Euro 6 ide opet FPT-ov C510.5: Da li ovo znaci da su menjaci sa GP 1.6 i 1.9 identicni sa MiTo 1, 6 JTdm sa 120 ks? Quote Share this post Link to post Share on other sites