Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Kamere za otkrivanje korišćenja mobilnih tokom vožnje

Recommended Posts

detektor.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, australijska savezna država Novi južni Vels uvela je kamere za otkrivanje korišćenja mobilnih telefona tokom vožnje sa ciljem da se za trećinu smanji broj saobraćajnih nezgoda sa fatalnim ishodom. Kamere će raditi danonoćno po svim vremenskim uslovima, kako bi se otkrilo da li vozač u ruci ima mobilni. Kako se navodi to su prve kamere takve vrste u svetu.

 

''To je sistem koji će promeniti kulturu'', izjavio je pomoćnih policijskog komesara Majkl Korboj za australijske medije. Pozivanje ili primanje poziva tokom vožnje dozvoljeno je u Novom južnom Velsu samo ako se obavlja uz pomoć uređaja koji ne zahtevaju upotrebu ruku, dok su sve druge funkcije, poput video poziva, korišćenja društvenih mreža i fotografisanje zabranjene dok ste za volanom. Na putevima te australijske savezne države od početka 2019. stradalo je 329 osoba, 2018. godine taj broj je iznosio 354, a država želi da smanji broj smrtnih slučajeva za 30 odsto do 2021. godine.

 

Kamera za detekciju mobilnih telefona koristi veštačku inteligenciju za pregled fotografija i otkrivanje zabranjenog načina korišćenja uređaja. Slike za koje automatizovani sistem prepozna da je na njima vozač koji nedozvoljeno koristi mobilni telefon šalju se na verifikaciju ovlašćenim osobama. Prva tri meseca, vozači koji se uhvate u prekršaju dobijaće pismenu opomenu, a nakon tog perioda plaćaće kaznu od 344 australijska dolara, odnosno 457 ukoliko su snimljeni u zoni škola. U oba slučaja vozači se dobijati i kaznene poene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nove kamere u Nemačkoj ciljaju one koji koriste mobilne telefone i tablete

 

kamere 13.jpg

 

Mnoge države se bore s brzinom u saobraćaju, ali sve veća pošast postaju mobilni i tableti. Holandija je nedavno instalirala efikasni sistem kamera Monocam, kojima je cilj pratiti i kažnjavati vozače koji koriste mobilne telefone i tablete, a uspeh tog tehnološkog poduhvata je na sličan čin motivisao i Nemce. Dokumentiranje kamerom je najsigurniji način kažnjavanja neposlušnih vozača.

 

Uglavnom, Nemačka postavlja prve kamere u Trijeru pa zatim i u Majncu, pilot projekt kreće i s njegovim uspehom, da se našalimo, Monocam će postati Multicam, odnosno proširiće se celom državom. U Majncu su uključili kameru u četvrtak na par sati, tek toliko da se upoznaju sa njenim karakteristikama i već je za sat vremena snimila dvadesetak vozača automobila i teretnih vozila koji su koristili mobilni telefom. Korišćenje mobilnog se kažnjava sa 100 evra i jednim negativnim bodom. Pilot projekat traje šest meseci, a zatim očekujte širenje kamera jer ne sumnjamo da će u ispitnoj fazi zabeležiti uspeh. U Nemačkoj je zabranjeno korišćenje mobilnog osim ako ne koristite hands free uređaj, Bluetooth…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se mene tice, komotno moze da se tretira i kao nasilnicka voznja. Pogotovo kod onih koji imaju fabricki ugradjen BT handsfree a drze telefon na uvetu. Valjda da se vidi da su bitni i da telefoniraju, sta li.

Podesis jednom (minut "truda") i na svaki ulazak sa ukljucenim BT na telefonu si vec automatski konektovan na fabricki handsfree. Na sve to imas i glasovne komande i dugmice na volanu, telefon moze da stoji i u gepeku :) . Ali treba znati i nesto koristiti.

Zasto nasilnicka voznja? Muka mi je vise od bezanja po putu od takvih u susret koji zevajuci u ekran idu pravo u moju traku, od "sevrdanja" levo-desno kada hoces da preteknes takve odsutne iz saobracaja... A posebno mi ide na zivce neverovatna "moda" kuckanja na Viberu i sl. tokom voznje ili stajanja kao prvog na semaforu. U cemu se posebno isticu pojedine grupe "vozaca".

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na nemačke puteve dolaze kamere koje snimaju upotrebu mobilnog u vožnji

 

216878-mobilni voznja.jpg

 

I vozači u Nemačkoj često drže u ruci mobilni telefon, a to može biti kobno. Zato je pokrenut tromesečni pilot-projekat s novim kamerama koje beleže korišćenje mobilnog.

 

Kamere na dve lokacije u Triru i Majncu su dovele su do toga da se broj prekršaja sa korišćenjem mobilnog u vožnji na tim mestima prepolovio. Sledećom izmenom Zakona o policiji i redu u tekućoj godini će se izraditi predlog zakonske osnove koja će omogućiti trajno korišćenje Monocama. Sistem Monocam, razvijen u Holandiji detektuje u livestreamu kada vozač koristi pametni telefon ili tablet i zatim automatski snima fotografiju. Slike zatim procenjuju obučeni policijski službenici, i u slučaju kad vozač koristi mobilni pišu kaznu od 100 evra i jednog negativnog boda. Kamere su postavljene još više nego klasične kamere za merenje brzine jer je važnja dijagonala pod kojom snimaju, odnosno pregled kabine vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki broj mladih vozača priznaje da za upravljačem gleda videozapise na pametnim telefonima

 

Bezicno punjenje.jpg

 

Skoro četvrtina vozača mlađih od 35 godina kaže da se za upravljačem automobila ponaša rizično. To je vidljivo iz godišnjeg izveštaja francuske fondacije Vinci Autoroutes.

 

Korišćenje pametnih telefona te konzumacija alkohola i droga je u porastu među mladima do 35 godina, posebno među muškarcima. To dokazuje godišnja anketa koju je za organizaciju sproveo Ipsos na uzorku od 12.400 vozača u jedanaest evropskih zemalja. Čak 67% mlađih vozača smatra korišćenje telefona tokom vožnje bez upotrebe ruku bezopasnim, dok je 15% već imalo nesreću ili je za dlaku izbeglo nesreću kao posledicu korišćenja mobilnog. Rezultati pokazuju da su mladi do 35 godina, posebno muškarci, skloniji rizičnom ponašanju nego prethodnih godina - 23% mladih koristi telefon za gledanje filmova ili videa tokom vožnje. Konzumaciju droga (19%) i opasnost od umora za volanom ne smatraju previše opasnim. Više od polovime ispitanih (54%) nema problema s vožnjom kad su veoma umorni.

 

Još jedan zabrinjavajući aspekt je da se otprilike jedan od tri evropska vozača starosti od 16 do 24 godine ne pridržava zahteva vezanog sigurnosnog pojasa. Takođe, 15% mladih nema problema s vožnjom pod uticajem alkohola. A tu je i tendencija masovnog ignorisanja saobraćajnih pravila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...