Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Abu Dabi 2019

Recommended Posts

Malo po malo i dodjosmo i do zadnje trke u sezoni 2019. Puno ocekivanja na pocetku, apsolutna dominacija Srebrnih strela do letnje pauze, daleko interesantniji nastavak, sezona u kojoj smo bili i svedoci 1000. trke u istoriji F1 (VN Kine 2019.)...

 

FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2019

Lokacija: Yas Marina Circuit, Abu Dabi, Ujedinjeni Arapski Emirati

Datum: 29. novembar - 1. decembar 2019.

 

Petak 29.11.2019.

Prvi trening: 10:00h – 11:30h

Drugi trening: 14:00h – 15:30h

Subota 30.11.2019.

Treći trening: 11:00h – 12:00h

Kvalifikacije: 14:00h – 15:00h

Nedelja 01.12.2019.

Trka: 14:10h

 

VN-Abu-Dabija.png

 

Broj krugova:     55
Dužina staze:     5.554 km
Dužina trke:        305.470 km
Broj trka:             8
Prva trka:             2009.

 

Posle Bahreina, Abu Dhabi je druga staza na Bliskom Istoku koja je ugostila karavan F1. Kao i sve novije staze, celokupan projetak je poveren nemačkom arhitekti Hermanu Tilkeu i njegovoj moći da stvori stazu koja će zapanjiti i vozače F1 i Bernia Ecclestona, ali i najzahtevnije kritičare.

Šeici koji su omogućili da se staza napravi dali su odrešene ruke Nemcu, koji je pored staze bio zadužen i za sve prateće objekte na stazi. Staza u Abu Dhabiu je odgovor Bliskog Istoka na najglamurozniju stazu u Evropi – Monte Carlo.  Da bi ste prošli 21 krivinu koliko staza ima, vozićete po namenski izgradjenom ostrvu, ali i kroz Yas Marina hotel koji je jedan od najupečatljivijih mesta na stazi.

 

800px-Abu_dabi_by_night-300x217.thumb.jpg.8b7074d5cc8724b74f60885de585a553.jpg Ferrari_World_Abu_Dhabi-300x217.thumb.jpg.0687c7c2e3d8a49eb5fe38d70ee25c0d.jpg

 

Iako je staza napravljena na veštačkom ostrvu to nije sprečilo dizajnere da na stazi naprave uspone i padove,  kao i da naprave najduži pravac u kalendaru F1. Prema rečima šeika, cena od preko 1 milijarde dolara je mala u odosu na ono što je Dubai i ceo Bliski Istok dobio. Arhitektonsko čudo, kako su ga nazvali čelnici FIA-e bilo je sve što jedna staza treba da ima. Dugačak pravac i kombinacija sporih i brzih krivina trebalo bi obezbediti vozačima zanimljivu trku sa dosta preticanja.

Prvi osvajač pol pozicije u Abu Dhabiju je Lewis Hamilton sa vremenom 1.40.948, dok je prvi pobednik VN Abu Dhabija Sebastian Vettel.

 

UAE-map.thumb.jpg.3fb4e0b291ea0929d37e4e7cd29ced4d.jpg

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu, bice zanimljivo da vidimo poredak od 3. do 6. mesta medju vozacima :)

 

Bas navijam za Karlosa, da presisa Gaslija :) 

 

A Maxu se fino smesi 3, mesto, ako se ne desi nesto neocekivano u korist jednog od Ferrarijevih vozaca :) 

 

Ostalo je manje-vise zavrseno :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glavno je reseno jos pre par trka... Merdza je raskantao konkurenciju ove sezone - trenutno su na 701 bod, Ferrari na 479.

Mogu da budu prezadovoljni i sa tim 2. mestom kako su ocajno startovali i s obzirom da se Max maltene sam borio za vrh skoro cele sezone, a RB je cak i u takvim uslovima samo na 80-ak bodova zaostatka.

Vozacki su Ferrarijevci zasluzili trenutno 4. i 5. mesto (mada jedino Leclerc ima sanse da prestigne Maxa na 3. mestu). Ujedno mi je i zao zbog njegovih par pehova i glupih timskih odluka kojima su narocito u startu favorizovali cele sezone indisponiranog Vettela. Sve dok nije pokazao koliko moze i u velikom timu, bez toga bi opusteno bio u konkurenciji za drugo mesto sa Bottasom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Botas na začelju u Abu Dabiju;

Volf: Da se dokažemo...

 

wolf bottas.jpg

 

Valteri Botas će promeniti pogonsku jedinicu na svom bolidu i zato će početi poslednju trku šampionata sa začelja. Ovo znači da je Luis Hamilton jedini vozač u ovogodišnjem šampionatu koji nije morao da menja pogonsku jedinicu. Valteri Botas je u Brazilu na Interlagosu imao problema sa pogonskom jedinicom zbog čega je morao da se povuče iz te trke. Ispostavilo se da kvar ne može da se popravi i da će zato Finac dobiti novu pogonsku jedinicu u svom bolidu, a kada se to desi jednom vozaču on mora da počne sa začelja u narednoj trci u šampionatu. To će biti slučaj sa Botasom, a sada tako Luis Hamilton ostaje jedini vozač koji nije morao da se susreće sa ovom kaznom.

 

Botas neće imati previše motiva u Abu Dabiju što se tiče poena jer je već obezbedio vicešampionsku poziciju, dok je Mercedes naravno još ranije obezbedio titulu u šampionatu konstruktora. Ipak posle lošeg nastupa u Brazilu, šef tima Toto Volf želi da se njegovi vozači pokažu u poslednjoj trci 2019. godine. ''Brazil je lopa trka jer nismo bili najbrži zbog naših grešaka. Analizirali smo šta nije bilo dobro i što se tiče pouzdanosti i što se tiče odluka u trci. Bilo je to iskustvo za ceo tim koje će nas učiniti jačima. U Abu Dabiju zato moramo da se pokažemo, to je staza koja nam je odgovarala u poslednjih nekoliko godina'', rekao je Toto Volf koji inače nije bio u Brazilu na trci.

 

On je rekao i da je sezona koja se završava bila rolerkouster za Mercedes. ''Bili smo odlični u bitkama na stazi. Ponosni smo što smo na vrhu i što je Mercedesovo ime u istoriji Formule 1 sa šestom uzastopnom duplom krunom. Sa druge strane je bilo teško jer smo morali da se oprostimo od mnogih prijatelja. Pogodila nas je smrt Čarlija Vitinga, Nikija Laude i Antoana Ibera. Niki Lauda je u Mercedesu ostavio prazninu koja nikad neće moći da se popuni. Bio je izvor insipiracije, glas razuma, ali najvažnije veliki prijatelj. Nadamo se da smo te učinili ponosnim Niki'', dodao je Volf pred trku u Emiratima.

 

Akcija na stazi Jas Marina počinje u petak od 10 časova prvi slobodnim treningom uz direktan prenos na Sport Klubu 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj drugi trening neka zaje*ancija ili sta :) ?

Da Grosjean i Perez nisu iskocili, poredak bukvalno po timovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamiltonu pol u Abu Dabiju, nova greška Ferarija

 

hamilton abu dabi 2019.jpg

 

Luis Hamilton startovaće prvi na sutrašnjoj trci za Veliku Abu Dabija pošto je sa vremenom 1:34:828 bio najbrži na kvalifikacijama u Emiratima. Mercedes neće imati dve prve pozicije na startu poslednje trke u sezoni, iako je drugo najbrže vreme imao Hamiltonov kolega Valteri Botas, jer je Finac kažnjen prebacivanjem u poslednji red zbog promene pogonske jedinice. Treći je bio Maks Ferstapen koji je bio najbrži na trećem treingu, koji je uspeo da se vrati uprkos tome što je imao problema u drugom delu kvalfiikacija. Na sledeća dva mesta bili su vozači Ferarija Šarl Lekler i Sebastijan Fetel. Fetel je imao okretanje u prvom delu kvalifikacija, ali se ubrzo vratio i u sledećm krugu napravio dovoljno dobro vreme. Tim Ferarija ponovo je napravio ogromnu grešku pošto je Lekler zakasnio na brzi krug u Q3 i tako mu otežao borbu za treću poziciju. Za njima će u nedelju startovati Albon, Noris, Rikardo, Sains i Hulkenberg.

Bio je to prvi pol za Hamiltona od Velike Nagrade Nemačke, 88. u karijeri, a peti u Abu Dabiju. Na trci će Britanac boriti za 84. pobedu u karijeri.

 

Hamilton: Osećam da mi je post duže trajao

 

Vozač Mercedesa Luis Hamilton rekao je da se oseća kao da mu je pol pozicija pred Veliku nagradu Abu Dabiju prva u karijeri, a ne 88. Britanac je na stazi ''Jas Marina'' prvi put od trke u Nemačkoj u julu bio najbrži u kvalifikacijama, što znači da sezonu završava sa pet pozicija, izjednačen sa timskim kolegom Valterijem Botasom.

 

''Osećam da mi je post trajao duže od Velike nagrade Nemačke. Da budem iskren, ne razumem ni kako sam tu osvojio. Bilo je teško od povratka sa pauze, takmičenje je bilo spektakularno i svi vozači su odradili odličan posao. Ne smatram da su mi kvalifikacije bile užasno, ali verovatno nisam bio na svom nivou. Naravno, zadovoljan sam jer znam da smo uložili vredan rad. Čudno je imati 88 pol pozicija, osećam se kao da mi je prva, ne znam zašto. Sve mi je sveže jer je mnogo vremena prošlo'', rekao je Hamilton.

 

Poslednjih meseci, Ferari je podigao nivo forme, dok je Mercedes posustao u kvalifikacijama, a takođe se i Red Bul probio, a kada je upitan da li ga to brine, Hamilton je rekao: ''Ne, nismo brinuli tokom sezone. Svestan sam da ne možemo da pobedimo svaki put i imao sam veliku sreću i odradio sam veoma dobar posao tokom godina. Smatram da se sve svodi na razumevanje bolida i izvlačenje onog najboljeg, bez preterivanja, uz nalaženje pravog balansa tokom sezone. U Ostinu smo poslednji put mogli do prvog reda, to je uspeo Valteri, a frustrirajuće je kada vam to izmakne. Ali, u poslednje dve trke sam mnogo eksperimentisao, malo sa stilom vožnje i bolidom, da bih video da li mogu da izvučem još nešto. Mislim da sam blizu toga, nisam na 100 odsto, ali ću sledeće sezone primeniti to što sam naučio ove godine''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton šampionskom vožnjom zatvorio sezonu

 

z1575208970.jpg

 

Britanac je bio nezaustavljiv na današnjoj trci i potpuno zasluženo je došao do pobede u Abu Dabiju


Sam start trke nije doneo velika uzbuđenja. Svi u vrhu su lako zadržali pozicije, ali se već na prvom delu zadnjeg pravca Verstappen našao pod pritiskom Leclerca. Monašanin je taj duel lako rešio u svoju korist, dok Vettel nije uspeo da prođe Holanđanina iako se i on našao sa njim u duelu. Iza njih se pod pritiskom McLarena našao Albon, ali je na kraju odbranio poziciju od Norrisa, dok je Sainz obišao Ricciarda za sedmo mesto. Bottas je do šestog kruga sa začelja uspeo da prođe do trinaestog mesta, a direkcija trke je morala u tim trenucima da onemogući vozačima korišćenje DRS-a zbog tehničkih problema.

 

Prve pit-stopove smo videli već pre završetka desetog kruga, baš kao što je Pirelli najavio, a prvi od vodećih su gume promenili Ferrariji koji su zajedno otišli u boks i oni su se vratili na četvrto i osmo mesto. Njih je krug kasnije ispratio Albon, koji se vratio iza Vettela. Hamilton je na čelu vozio sigurno i gradio prednost, dok je duže na stazi ostao i Verstappen, ali je njegov tempo bio neubedljiv. Holanđanin je konačno promenio gume u 26. krugu i vratio se pet sekundi iza Leclerca. Krug kasnije je u boks otišao i Hamilton, a on se i pored nešto sporije promene guma vratio skoro sedam sekundi ispred vozača Ferrarija.

 

Bottas je na svoj prvi-pit stop otišao sa četvrte pozicije u 30. krugu i vratio se na šesto mesto, oko 13 sekundi iza Albona. Verstappen je u 32. krugu iskoristio znatno svežije gume da prvo sustigne, a potom i obiđe Leclerca u prvoj DRS zoni i vrati se na drugo mesto koje je izgubio još na startu. S obzirom da nije imao šta da izgubi, Leclerc je još jednom promenio gume u 39. krugu, a Ferrari je u boks povukao i Vettela. Leclerc se na stazu vratio ispred Bottasa, koji je u tim trenucima obišao Albona, dok je Vettel pao na šesto mesto, daleko iza Tajlanđanina.

U zadnjoj fazi trke je najveća borba viđena u borbi od sedmog do desetog mesta. Nekoliko vozača je i po drugi put otišlo u boks, a ubedljivo najduži prvi stint je imao Kvyat, koji je gume promenio tek u 42.krugu.

 

Na čelu je Hamiltonna kraju došao do ubedljive pobede ispred Verstappena, dok je Leclerc nekako u finišu odbranio treću poziciju od Bottasa koji je bio u naletu zahvaljujući gumama koje su bile u mnogo boljem stanju. Vettel je tri kruga pre kraja uspeo da obiđe Albona, nakon što je nadoknadio sedamnaest sekundi zaostatka nakon drugog pit-stopa.

Perez je bio najbolji od ostalih na sedmom mestu, Kvyat je bio osmi dok su Sainz i Ricciardo u poslednjem krugu obišli Hulkenberga i pokupili poslednje bodove.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao na makedonskoj tv24, ništa naročito... Ovi na sk1 tek u 02,00h puštaju snimak...

 

Screenshot_20191201_182454_com.ug.eon.android.jpg
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fetel može da batali F1...on je došao dotle da kuka na Williams ispred sebe kojeg treba da preleti za ceo krug...a on kukao preko radija i tražio da mu se ovaj skloni jer eto plava zastava je. Ok, jeste...ali da kukaš za Williams, a imaš onoliki pravac da uradiš šta hoćeš... Kao da on više nema želju da se trka sa bilo kim drugim osim sa Leklerom.

Mercedes ovog vikenda dominantan kao što je bio na početku sezone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc zadržao podijum;

Ferrari kažnjen zbog kršenja procedure u vezi sa gorivom

 

lec_podijum_ad 2019.jpg

 

Vozač iz Monaka izbegao je diskavlifikaciju na VN Abu Dabija.

Ferrari je još pre početka trke dobio prijavu od sudija jer je Jo Bauer uvideo zanačjnu razliku u deklaraciji koju je tim poslao FIA-i u onoga u šta je sipano u bolidu. Leclercu je bilo dozvoljeno da startuje u trci, ali je njegov slučaj odmah posle analiziran. Ipak, zbog ove situacije vladajuće telo je rešilo da kazani italijanski tim novčanom kaznom od 50.000 evra dok je vozaču dozvoljeno da zadrži podijum. Ferrari je ovu odluku o razlici od 4.88 kg goriva objasnio kao razliku u odstupanju u pojedinim merenjima.

''Mi verujemo da je ovo razlika u merenju kao i da su naša merenja tačna. Tako da sada postoji negde neka razlika'', kazao je Mattia Binotto.

 

Autor: Nikola Nedeljković

 

preuzeto sa - pole-position.rs

 

Verstappen zadovoljan trećim mestom u generalnom plasmanu

 

red bull 2019 f1 abudhabi.jpg

 

Holanđanin je drugim mestom u Abu Dabiju potvrdio treće mesto u konačnom plasmanu vozača za 2019. godinu.
''Danas sam imao nekoliko manjih problema, ali to na kraju nije imalo toliki uticaj na rezultat. Luis i Mercedes su bili prebrzi. Treće mesto u šampionatu je dobar rezultat i prilično sam zadovoljan. Na taj način smo lepo završili sezonu. Svi naporno radimo, ali sada je dobar trenutak za predah kako bi se sledeće godine vratili još bolji'', izjavio je Verstappen.

 

Autor: Žarko Samardžija

 

preuzeto sa - pole-position.rs

 

Sainz: Šesto mesto u generalnom plasmanu je kao da sam osvojio titulu

 

sainz 2019 f1.jpg

 

Španac je rekao da je duel sa Hulkenbergom u samom finišu trke doživeo ka borbu za titulu.
''Bio je to uzbudljiv poslednji krug. Kao da sam se borio za titulu. Dovoljno sam se približio Hulkenbergu da mogu da napadnem u krivini 9, ali sam odlučio da pričekam i manevar napravim na prilazu krivini 11. Međutim, moj izlaz iz krivine 10 nije bio najbolji i nisam bio dovoljno blizu, ali sam sličnu situaciju imao sa Perezom nešto ranije i tada sam prošao. Zato sam odlučio da manevar ponovim i protiv Nika i uspelo je. Nije bila laka trka, ali sam zadovoljan'', izjavio je Sainz.

 

Autor: Žarko Samardžija

 

preuzeto sa - pole-position.rs

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sledeće sezone od pola gledam, ako se zakomplikuje situacija....

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...