Sem 99 Posted November 26, 2019 Pozdrav svima, nov sam na forumu pa vas molim za strpljenje ako se ne ponašam onako kako se to očekuje! :-) Imam Grande Punta t-jet 120 kojeg sam letos kupio sa već ugrađenim TNG uređajem. Otada sam auto odneo na remapiranje i malo sredio usis, pa je snaga značajno veća i gas sada ne može da drži korak sa potrebama. Isparivač zavoli zeta n bi trebao da bude ok do oko 130 kW; dizne su ac w01 isto dobre do oko 130kW po specifikaciji.. Računar je stag qbox plus. Da li bi trebalo možda bušiti dizne u grani na veći prečnik? Dali neko ima iskustva ili je imao sličnu situaciju? 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted November 26, 2019 Dobrodosao na forum, sve je vise TJET-ovaca Ne znam da ti odgovorim na pitajne, ali zanimalo bi me, gde si chipovao TJET-a? 2 Sem and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted November 26, 2019 Hvala Radio je Bobosport iz Smedereva. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted November 26, 2019 Kaze mi drug da moras povecati pritisak gasa (posto ti se promenio pritisak u usisu sada)... 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted November 26, 2019 Hvala, i ja sam mislio na to. Koliko sam mogao da propratim na stag dijagnostici uređaj povećava pritisak sam. Ili je to možda samo pogrešno očitavanje ne znam.. u jednom momentu pri punom opterećenju je pokazivao 2.05 bar gas 1.56 bar map. Kada pokrenem autokalibraciju sam se vrati na 1.3 bar gas pritisak. Nakon, završene kalibracije sam podigao nazad na 1.4 međutim i dalje dobijam grešku: "gas injectors fully opened". Quote Share this post Link to post Share on other sites
McSteel 550 Posted November 26, 2019 Pritisak (pressure) i protok (flow rate) su u istom odnosu kao napon i jačina struje - za datu fiksnu maksimalnu snagu, jedno raste, drugo opada. Kad potpuno otvoriš injektore, pada pritisak ubrizgavanja jer ECU pokušava da postigne dovoljan protok kako bi postigao stohiometrijski odnos gasa i dostupnog kiseonika (koga sada ima u višku zbog remapa). Trebaju ti ozbiljniji injektori. Analogno onome što bi imao sa benzinom - nakon što "nasviraš" indukciju vazduha/kiseonika, sledeći na redu su pumpa za gorivo i injektori... 1 1 neshaoct and BGMilos reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted November 26, 2019 Imam neko osnovno znanje o motorima, znam da je potrebno više goriva sa više vazduha. U gornjem postu sam napisao da je pritisak u gasnom vodu bio 2.05 u isto vreme pritisak vazduha u grani na map senzoru motora je bio 1.56 bar. Znači da je stag sam povećao pritisak gasa na 2 bar sa početnih 1.3. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted November 26, 2019 Moguće da su potrebne veće brizgaljke i/ili isparivač. Na sajtu ovih brizgaljki ima tabela za dijametar uvodnih dizni u usisnu granu. Po toj tabeli ispada da je potreban veći dijametar tih dizni. Zato i početno pitanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
McSteel 550 Posted November 26, 2019 Proširenje injektora osim što je opasna rabota zbog narušavanja strukturnog integriteta istih, neće rešiti tvoj problem. Tih 2 bar je žestok overpressure, i to se saseca čim bude detektovano, Zeta/N je deklarisan na 1.2 bar, i više od toga teško da će pružiti. Mogao bi staviti veće injektore ali mislim da bez Zeta/S (ili već čega drugog sposobnijeg što ti je draže) teško da ćeš dobiti to što tražiš, jer ti hoćeš veći protok pri istom pritisku, a Zeta/N ti već daje sve što može (do te mere da ide u overpressure pokušavajući da postigne zapreminu ispuštenog gasa). Eeeeventualno ima smisla probati injektore dizajnirane za veći protok, ali ne znam hoće li isparivač uspeti ispratiti... 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted November 26, 2019 I mene je iznenadio taj pritisak, a i usisna je bila preko max boost pritiska. Zato sam i pomislio da je možda neko momentalno očitavanje bilo u pitanju. Obično se ritisak gasa drži oko 1.35 kada je zagrejan i padne na 1.20 kada je pod opterećenjem. 1 Branislav reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 721 Posted December 9, 2019 (edited) Prvo mi reci koliko ti je Boba povecao snagu auta? Posto imamo isti motor sa isto kw? Prvo bez WL02 Ac dizni za turbo motore nemoj da pomisljas da ces uraditi nesto Wl01 su preslabe i razbusivanje je uzaludno. Ne znam koji isoarivac imas ali ovo sto pises je opasan overboost, ja sam mislio da cipnem mog ali nemam zivaca trenutno wl02 Bfc su oko 45 eura nove u europrometu ja zvao da pitam Edited December 9, 2019 by Branislav 1 Sem reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted December 10, 2019 Sto se tog overbusta tiče nije se dešavalo više, mislim da je bilo zbog parcijalno prikleštenog creva boost kontrolera. Promenio sam creva na što kraća i tvrđa da bi poboljšao reakciju kontrolera tj da koliko mogu izbegnem boost spike. 140 hp je snaga, stim da nisam išao spreman (stare svećice na stock zazoru) i vidi se na sheet-u da je variralo pri max snazi. Otada sam još oslobodio usis (prepravio fabričko kućište skeptičan sam sa sportskim filterima više volim OEM koji u ovom slucaju ima prihvatljiv protok ali je kućište prezatvoreno). to je osetno olakšalo turbini da postigne max pritisak i još poboljšalo vreme 80-120 u četvrtoj. Nemam pristup dinamometru pa tako proveravam dali neki mod uspeo :-) Što se gasa tiče isparivač je zavoli zeta N. Brizgaljke su slabe i spore to sam zaključio. Postepeno sam istražio granicu do koje ove mogu da prate mapu a u ostalom opsegu sam uključio ubrizgavanje benzina od 5-35%. Ovo trenutno vrlo dobro funkcioniše.. ali ubrzanje 80-120 bolje nego na čistom benzinu.. Pa me opet zbunilo. 2 horvat and McSteel reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
McSteel 550 Posted December 10, 2019 Gas ima viši efektivan oktanski broj pa može da sagoreva efikasnije, mešavinom goriva i gasa dobijaš najbolje od oba sveta - energično sagorevanje bez prerane detonacije. 1 Sem reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted December 10, 2019 Moguće, otprilike tako nešto se i meni vrtelo u glavi.. Druga stvar koju sam pomišljao da su možda i benzinske brizgaljke blizu max. Pa su manje precizna ubrizgavanja. Benzin sipam 100 oktana. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 721 Posted December 11, 2019 On 12/10/2019 at 6:56 PM, Sem said: Moguće, otprilike tako nešto se i meni vrtelo u glavi.. Druga stvar koju sam pomišljao da su možda i benzinske brizgaljke blizu max. Pa su manje precizna ubrizgavanja. Benzin sipam 100 oktana. Reci mi ko ti steluje gas? Tj ko se bavi mapiranjem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sem 99 Posted December 11, 2019 Kupio sam dijagnostiku za Stag i sam nameštao do sada. Konsultovao sam se sa plinadžijom, ali majstori nisu voljni da dele svoje tajne tek tako :-) Pre nekoliko godina sam odlučio da sastavim nabrijan motor za juga koji je trošio isključivo TNG. Tako da je paljenje i kompresija timing otvaranja ventila bio namenjen za to gorivo. Iako je to bio običan vakumski a ovo je sekvent plin osnovna pravila i iskustva koja sam tada sakupio važe i ovde. A pošto je qbox povezan preko OBD iskreno mnogo je lakše videti šta se dešava u motoru. Quote Share this post Link to post Share on other sites