Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Brzinski rekord

Recommended Posts

Bloodhound LSR stigao do 1.000 km/h i vraća se u garažu

 

198371-Bloodhound.jpg

 

Najbrži automobil na svetu u ovom trenutku, britanski Bloodhound LSR, želi da postane i najbrži u istoriji te prvi koji će probiti ''magičnu'' granicu od 1.000 milja na sat. Bloodhound LSR je odradio još nekoliko brzih test vožnji i zaključio sezonu. Poslednja u nizu je bila značajna jer je u njoj ovaj raketomobil dostigao brzinu od 628 mph, odnosno 1.010 km/h. Za samo 50 sekundi vojni pilot Andy Green je uspeo da ovim vozilom pređe 8 kilometara i postigne ovu brzinu, najvišu koja je planirana u ovom trenutku. Prilikom vožnje najvišom brzinom senzori su zabeležili i strujanje vazduha nadzvučnom brzinom oko zadnjih točkova i ispod samog vozila. Osim senzora, kao dokaz o supersoničnom kretanju vazduha poslužila je i boja koju je ono uspelo da oljušti sa podvozja.

 

To je to, za sada

Premašivanjem granice od 1.000 km/h zaključen je četvoronedeljni ciklus test vožnji, a Bloodhound se sada vraća ''u garažu''. Podaci prikupljeni prilikom testiranja će poslužiti inženjerima da pronađu mesta gde dizajn vozila može da se unapredi. Cilj je da se u narednih 12 do 18 meseci Bloodhound LSR dovede u stanje u kome može da probije dugo sanjanu brzinu od 1.000 milja na sat.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maks Bjađi postavio novi brzinski rekord

 

voxan-wattman-rekord 02.jpg

 

Maks Bjađi je još jednom upisao svoje ime u knjigu rekorda, nakon što je na Voxan Wattman motociklu postavio novi brzinski rekord u kategoriji električnih dvotočkaša. Rekord je postavljen tokom događaja održanog od 30. oktobra do 1. novembra na aerodromu Šateru u Francuskoj. Bjađi i njegov tim su postavili ukupno 11 rekorda, pritom uspevši da dostignu brzinu od 408.8 km/h. Nakon što su ceo jedan dan spremali motocikl za vožnju, Bjađi je postavio prvi od rekorda, zahvaljujući brzini od 367.01 km/h, nadmašivši prethodni rezultat za blizu 38 km/h.

 

Voxan-Wattman-rekord 01.jpg

 

''Kada me je Đildo Pastor, predsednik Venturi grupe, pozvao da učestvujem na ovom projektu, bio sam radoznao, izuzetno motivisan, ali mi je, priznajem, nedostajalo sigurnosti'', izjavio je Bjađi. ''Već na prvom sastanku mi je bilo jasno da Đilda i njegov tim vode neverovatna strast, vera i odlučnost. Rekli su mi da žele da postave novi rekord i da ih u tome neće ništa zaustaviti. Srećan sam jer sam dao svoj doprinos ostvarenju tog cilja. Ponosan sam i oduševljen što smo uspeli da Monaku podarimo nove rekorde. '' Snaga iza ovog poduhvata dolazi od neobičnog izvora. Naime, električni motor i kontrolni sistem koji se nalaze na Voxan Wattman motociklu potiču sa AMG Mercedes Formula E bolida.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbrži automobil na svetu je još jednom na prodaju

 

210821-Bloodhound.jpg

 

Britanski projekat Bloodhound LSR (Land Speed Record) još jednom je na ivici finansijskog kolapsa. Kako bi u narednih godinu ili dve postao najbrži automobil na svetu i premašio granicu od 1.000 milja na sat, potreban im je novi vlasnik sa pozamašnom svotom novca.

 

Projekat Bloodhound LSR (Land Speed Record) je britanski poduhvat u kojem posebno napravljenim raketnim vozilom želi da se postavi novi rekord za najveću brzinu vožnje po tlu - i da se postigne rekord od čak 1.000 milja na sat, odnosno 1.609 km/h. Time bi Bloodhound LSR postao i zvanično najbrže vozilo koje se ikada kretalo po tlu i srušio bi rekord vozila Thrust SSC (SuperSonic Car) koji sada iznosi 1.228 km/h. Jesen 2019. godine je bio poslednji put kad se pisalo o ovom projektu, a kada je odrađen poslednji set probnih vožnji. Tada je njihov vozač, inače vojni pilot, Andy Green, u 50 sekundi vožnje ovih raketnim automobilom dostigao brzinu od 628 mph, odnosno 1.010 km/h na tlu isušenog jezera Hakskeenpan u južnoafričkoj pustinji Kalahari. Sve to je omogućio preduzetnik Ian Warhurst koji je godinu pre obezbedio sredstva za razvoj ovog uzbudljivog, ali vrlo skupog, projekta. Da nije bilo njega projekat bi tada verovatno bio ugašen zbog nedostatka novca.

 

Kako bi projekat Bloodhound LSR nastavio sa radom i zaista postigao svetski rekord kome stremi, biće potrebno da se još jednom spasi od finansijske propasti. Trenutno najbrži automobil na svetu je ponovo na prodaju. Warhurst kaže da je odlučio da se povuče iz ove priče zbog teške ekonomske situacije izazvane pandemijom, i sada poziva zainteresovane ulagače da preuzmu kompletan projekat. Za nepoznati iznos novca novi vlasnici bi dobili upravljanje nad krovnom kompanijom, kao i automobil sposoban za postizanje preko 1.000 km/h, sa potencijalom postizanja i do 1.000 milja na sat kroz narednih godinu ili dve. Sveži kapital bi obezbedio da se održi planirano rušenje rekorda, za sada zakazano za 2022. godinu. Druga opcija jeste konzervacija i parkiranje u skladište i čekanje na bolja vremena.

 

Bloodhound LSR pokreće jedan Rolls-Royceov turboventilatorski motor (poznat iz mlaznog aviona Eurofighter), a uz njega je tu i hibridni raketni motor nordijskog proizvođača Nammo. Samo za potrebe upumpavanja goriva u glavni motor koristi se Jaguarov V8 turbo (automobilski) motor. Instalacija novog raketnog motora Nammo, potrebnog za postizanje još većih brzina, koštala bi oko 10 miliona evra. Deo toga bi se vratio i kroz sponzorstva, kaže Warhurst, koji javno poziva potencijalne finansijere da ga kontaktiraju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voxan i Maks Bjađi žele novi svetski rekord

 

voxan-wattman-streamliner.jpg

 

Kada je u pitanju Voxan, želja za postavljanjem novih rekorda nikada ne prestaje. Prošle godine, tim kompanije je zahvaljujući Maksu Bjađiju postavio čak jedanaest novih rekorda na aerodromu Šateru u Francuskoj. Postaviti toliko svetskih rekorda u jednom danu je zaista impresivno dostignuće, pogotovo imajući u vidu da su pripreme odrađene usred pandemije virusa korona.

 

Međutim, novi igrač je u gradu. U pitanju je White Motorcycle Concepts, koji je nedavno saopštio da planira postavljanje novog električnog brzinskog rekorda uz pomoć svog WMC 250EV modela. Ako sve bude išlo po resporedu, to bi trebalo da se dogodi tokom naredne godine. Voxan je sa zadovoljstvom prihvatio izazov i trenutno radi na optimizovanju svog Voxman Wattman motocikla, kako bi Maks Bjađi mogao ponovo da postavi svetski rekord. ''Oduševljeni smo što ćemo manje od godinu dana nakon našeg uspeha moći opet da probamo da pokušamo novi rekord. Drago nam je što imamo posvećen tim koji je Voxan Wattman učinio najbržim električnih motociklom na svetu'', izjavio je Gildo Pastor, potpredsednik kompanije. ''11 novih rekorda je zaista odličan rezultat, ali mi želimo više. I zato ćemo još vrednije raditi'', poručio je on.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maks Bjađi postavio novi brzinski rekord na električnom motociklu

 

bjadji-novi-rekord 02.jpg

 

Svemirski centar Kenedi na Floridi je nedavno ugostio Maksa Bjađija i Venturi tim, koji su na električnom Voxan Wattman motociklu postavili novi svetski brzinski rekord u kategoriji mašina na struju. Brzina koju je je Wattman dostigao je 456 km/h! Interesantno je da je Rimski imperator ovim rezultatom za 48 km/h nadmašio prethodni, koji je upravo on držao.

 

bjadji-novi-rekord 01.jpg

 

Venturi je tokom šest dana koristio mašinu u varijantama sa oklopom i bez, sa teretom i bez, čime se upisao u više različitih kategorija. Prema GPS-u na samom motociklu, u jednoj od vožnji je stigao do 466 km/h (rekord je prosečna brzina tokom dve vožnje), da bi u varijanti bez oklopa Wattman dostigao brzinu od 366 km/h. Sa teretom, koji je težinu povećao na preko 300 kg, motocikl nije mogao više od 407 km/h.  Sve ovo sa velikim interesovanjem posmatra White Motorcyle Concepts, čiji WMC250EV se sprema da naredne godine izazove Bjađija.

Nastavlja se potera za brzinskim rekordom, ali za sada Maks Bjađi je siguran na tronu:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maks Bjađi postavio novi brzinski rekord... opet

 

maks-bjadji-r.jpg

 

Trinaestostruki pobednik trka premijerne klase, osvajač WSBK-a 2010. i 2012. za Apriliju i sada vlasnik Moto3 tima, Maks Bjađi, već duže vreme sarađuje sa brendom Voxan, vlasništvom kompanije Venturi. Pridruživši se projektu pre dve godine, Bjađi je nedavno oborio svetski rekord vozeći 408 km/h na specijalno dizajniranom Voxan Vattman motociklu. Međutim, to mu nije bilo dovoljno, pa je sada postavio novi od 455.737 km/h!

 

''Kada vidite instrumente koji signaliziraju brzine od preko 400 km/h, ne verujete svojim očima. Čak i za MotoGP vozača koji je navikao da na velike brzine, ovo je nešto ekstremno. Pri toj brzini, kombinezon vibrira i peče kožu i vid se muti. Toliko ima turbulencije da mislite da možete da izdržite, ali nije tako. Ne gledaš više u ono što je pravo ispred sebe. Potpuno je ludo. Za razliku od prvog puta znao sam šta da očekujem, i tokom osam dana koliko smo bili u NASA svemirskom centru, vodio sam računa o svim detaljima koje nisam razmatrao u prošlosti. Ja sam manijak u vezi ovoga, oduvek sam takav bio. Možete sve najbolje da pripremite, ali ipak, kada sedite na motociklu i čekate da se upali zeleno svetlo, hiljadu misli vam prođe kroz glavu.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaj Martin juri još jedan brzinski rekord

 

gaj-martin.jpg

 

Postavljanje brzinskih rekorda na tradicionalnim dvotočkašima očigledno nije dovoljno Gaju Martinu, pa je sada rešio da to učini na motociklima sa rotacionim agregatima. Nekadašnji Isle of Man TT vozač je udružio snage sa kompanijom Crighton Motorcycle, a cij je da postane prvi koji je na motociklu s rotacionom jedinicom dostigao (i prestigao) brzinu od 321 km/h (200 milja na sat). Model na kojem će to pokušati da ostvari je Crighton CR700W, sportski model koji je sličan takmičarskoj mašini Moto2 klase. Težak 129,5 kilograma, ovaj motocikl ima 223 KS na raspolaganju. To Crighton CR700W čii sportskim motocikom s najboljim odnosom snage i težine na svetu! Mnogi ga smatraju duhovnim naslednikom Nortonovih modela RC588 i RCW588.

 

Takvo mišljenje nije bez razloga, jer je CR700W delo Brajana Krahton, čoveka koji je stvorio i ove dve pomenute mašine. Rotacioni agregati donose brojne benefite, poput gotovo momentalne isporuke obrtnog momenta i manje vibracija, veoma malo proizvođača se odlučilo za njih. Suzuki i Yamaha su tokom sedamdesetih pokušali da ubede javnost da im daju poverenje, ali bez uspeha. Norton je imao više uspeha, toliko da je NC588 dobio zabranu takmičenja jer mu je rotacioni agregat davao previše prednosti. Decenijama nakon RC588, tu je CR700W, na kojem će Martin pokušati da postavi novi brzinski rekord. Prvi pokušaj je imao nedavno, na stazi Elvington, ali je dostigao brzinu od 188,347 milja na sat (oko 303 km/h). Uz određene izmene na sistemu prenosa, Martin veruje da neće imati problema da napadne željeni rezultat. U međuvremenu, Martin nastavlja da se sprema za postavljanje novog rekordna na 52 Express mašini sa neverovatnih 1.200 konja!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...