neshaoct 9590 Posted November 16, 2019 Holanđani uvode ograničenje na autoputu od 100 km/h kako bi smanjili emisiju štetnih gasova Holandska vlada razmatra mogućnost spuštanja ograničenja brzine na autoputevima širom zemlje sa dosadašnjih 130 km/h na tek 100 km/h. Razlog? Smanjenje emisije izduvnih gasova, ističe njihov premijer Mark Rutte. Prema izveštaju televizijske kuće NOS, ova mera će stupiti na snagu već 2020. godine. Ipak, BBC navodi da će staro ograničenje od 130 km/h važiti po noći, što znači da svi oni koji voze između 19 sati i 6 sati ujutro mogu da voze 130 km/h bez bojazni od kazne. ''Srećan sam da smo uspeli da zajedno pronađemo rešenje'', izjavio je Rutte novinarima i zagonetno dodao da je reč o kratkoročnom rešenju, a nama odmah na pamet pada stroga odredba vezana uz zabranu svih modela osim električara u centru Amsterdama. Podsetimo, gradsko veće u Amsterdamu je odlučilo da zabrani ne samo dizelaše, već i benzince na svojim ulicama, a plan je da se s ovom merom počne 2030. godine. Naravno, mnogi nisu oduševljeni tom merom budući da ni Holanđanima kupovina novog automobila nije jednostavan i finansijski bezbolan proces, a električni modeli su pritom i osetno skuplji od običnih benzinaca i dizelaša. Sigurni smo da će biti i nezadovoljnih sa odlukom o ograničavanju brzine na 100 km/h čime će Holandija postati jedna od najstrožih zemalja u EU po pitanju samog ograničenja budući da većina zemalja ima postavljeno ograničenje od 130 km/h. preuzeto sa - Auto Blog 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 17, 2020 Holandija uvela najveću brzinu na autoputu od samo 100 km/h Borba za klimu se sprovodi na svim poljima, pa je tako vlast u Holandiji odlučila da smanji najveću dozvoljenu brzinu vožnje na svojim autoputevima na samo 100 km/h. Povod je nastojanje smanjenja opasnog NOx te poboljšanje kvaliteta vazduha kako bi se spasila klima. Tako je dnevno ograničenje u Holandiji od 100 km/h uvedeno u periodu kada je najgušći saobraćaj, ali dosadašnje ograničenje najveće dozvoljene brzine 130 km/h će važiti ipak svaki dan, ali samo u periodu od 19 do 6 sati ujutro idućeg dana, dakle preko noći. Prodavci automobila u Holandiji smatraju da će ograničenje na 100 km/h imati minimalan efekat na zagađenje, pa tako i na stanje klime, a sa druge strane manja brzina će povećati gužvu na saobraćajnicama. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 18, 2021 Pre godinu dana Holanđani su smanjili brzinu na autoputevima na 100 km/h Kakvi su rezultati? Na holandskim autoputevima je pre tačno godinu dana završen prelazak sa 130 km/h na 100 km/h maksimalne brzine vožnje. Tada se brzina na autoputevima naravno smanjila, ali čini se da Holanđani voze još sporije od toga. Flitsmeister (tamošnja aplikacija za Android i iOS koja upozorava svoje korisnike na kamere i druge saobraćajne prepreke) je izračunao kolika je prosečna brzina na nekoliko ruta nakon donošenja te odluke, i došao do zaključka da se vozači prilično drže novog pravila i da su od tada čak i malo usporili. Na autoputu A2 Vianen-Den Bosch, prosečna brzina je pala sa 106 km/h u martu i aprilu prošle godine na sadašnjih 104 km/h. Prosečna brzina se smanjila i na tri od četiri druge merene rute: na A27 Utrecht-čvor Eemnes sa 107 na 105 km/h, na A28 Groningen-Assen je ostala 105 km/h, na A12 De Meern-Haag prosečna brzina je pala sa 104 na 103 km/h, dok je na A4 Leimuiden-Schiphol brzina pala sa 99 na 93 km/h. Holanđani su očigledno poslušan narod. Razmišljanja nekih stručnjaka da će vozači biti mnogo brži od ograničenja nisu se pokazala tačnima. Oko 15% vozača u Holandiji aktivno koristi pomenutu aplikaciju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 30, 2021 UN traži: Ograničiti brzinu na autoputevima na 100 km/h Svake godine u drumskom saobraćaju pogine oko 1.3 miliona ljudi. Zbog toga u Ujedinjenim nacijama pokušavaju da deluju i utiču na nacionalna zakonodavstva. Novi UN Plan za smanjenje broja stradalih radikalno pristupa drumskom saobraćaju. Naime, globalni plan Decenije delovanja za bezbednost drumskog saobraćaja 2021.-2030. predlaže ograničavanje brzine u urbanim centrima na 30 km/h, snižavanje na 80 km/h na otvorenim putevima i maksimalnih 100 km/h na autoputevima. Pogotovo za zemlje u razvoju UN poziva na ulaganje u infrastrukturu. Takođe zahteva procene bezbednosti samih puteva (projekti poput EuroRAPA) i standard od barem tri zvezdice od maksimalnih pet. U Evropi svi automobili koji su homologirani od 6. jula 2022. moraju da imaju tehnologije kao što su inteligentni pomoćnik za brzinu, upozorenje na pospanost, snimač podataka ili crnu kutiju, detekciju zadnjeg saobraćaja, zadržavanje vozila u traci... Takođe će biti ugrađena instalacija za alkotester u vozilima. Novi dokument UN prepoznaje mobilnost kao temeljno ljudsko pravo i društveno zajedničko dobro, ali ne napreduju sve zemlje istom brzinom. Saobraćajne nesreće su, naime, porasle u svetskim regijama sa najnižim prihodima. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites