Jump to content
FAS Goran
hadrijan

Fiat 500L - glavčina zadnjeg točka / vožnja sa 4 šrafa?

Recommended Posts

 

Pozdrav svima!

 

Imam jedan problem.

 

Bio sam danas kod vulkanizera da stavim zimske gume.

Na zadnjeoj desnoj glavcini sam imao mesto (rupu za sraf), koje je oznaceno i gde je bio problem sa unutrasnjim navojem pre 3 godine.

Ali, tu je isao novi sraf i do sada nije bilo problema sa montazom i demontazom guma.

 

Danas je momak na to mesto umesto novog srafa krenuo da zavrce drugi sraf i unistio mi unutrasnji navoj.

Pa je onda dosao gazda i rekao mi za problem.

Rekao sam mu da to treba da resi.

Onda je on narezivao taj unutrasnji navoj, ali nije uspeo.

Opet mu rekog da nekako resi.

Nesto je cackao i nista nije uradio.

 

Rece mi na kraju da treba da kupim novu glavcinu za zadnji tocak.

Ali, da u sutini nema potrebe, da mogu da vozim i sa 4 srafa, da bezbednost niije ugrozena.

 

Pa ja pitam vas strucne ljude, jer ne znam gotovo nista o ovome:

  1. Da li je ovo njegova greska? Sa obzirom da je to mesto bilo obelezeno. Napominjem da nisam skrenuo paznju majjstoru na taj novi sraf.
  2. Da li treba on da ovo sredi? On, vlasnik vulkanizerske radnje. Ili ja?
  3. NAJBITNIJE, da li je uopste bezbedno voziti sa 4 srafa?
  4. Koliko kosta ta glavcina za fiat 500L, 2014 god, zna li neko?

 

Hvala dobrim ljudima koji se jave i pomognu mi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, hadrijan said:
  • Da li treba on da ovo sredi? On, vlasnik vulkanizerske radnje. Ili ja?
  • NAJBITNIJE, da li je uopste bezbedno voziti sa 4 srafa?
  • Koliko kosta ta glavcina za fiat 500L, 2014 god, zna li neko?

Činjenica da je pokušavao da reši (ali nije uspeo) čini mi se da pokazuje da su i u vulkanizerskom servisu svesni da su oni zeznuli stvar.

Mislim da je skroz ok voziti i sa 4 šrafa, neće mu ništa biti za neko ograničeno vreme/kilometražu. Imali smo situaciju na Forumu da je davnih dana čovek otišao na klupski skup u Zrenjanin (iz Beograda) sa samo 2 šrafa na točku (od ukupno 4 na njegovom Bravu) jer uopšte nije video da mu je neko skinuo (verovatno pokušavajući da skine felne) tokom noći.

 

Cenu za novu možeš da saznaš kod ovlašćenih, okreni u ponedeljak bilo kog od njih, pripremi broj šasije i dobićeš cenu.

Možda zamensku u dobrom kvalitetu ima AutoRicambi u Zemunu, italijanski brend koji rade je Zeta Erre.

 

@hadrijan

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je tvoja krivica zato sto mu nisi skrenuo paznju na taj problem koji si imao. Ja bih tako postupio da sam ja bio u toj situaciji a i vozio bih na 4 srafa :D

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni na marengu bilo po 3 šrafa pozadi...jednu stranu sam sredio kad je lezaj otišao a za drugu sam rekao kupcu za problem :)

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala momci na javljanu!

 

Ma ja se poedoh ziv!

Vozim juce auto i stalno mislim na ta 4 srafa! Jos kada sam klince vozio na hor, tek sam se onda unervozio.

 

Planiram da vidim sa vulkanizerom tim u ponedeljak, sta da cinimo.

Rekao mi je samo da je veliki posao zamena glavcine. I da je skupo. I da nije nihova greska, jel?

Mada je juce, taj gazda na kraju smugnuo, kao otisao do kuce da uzme nesto.

To mi se cini kao signal da i oni jesu tu zeznuli stvar, pored mog propusta.

 

Postoji li jos neko resenje urezivanja?

Da pokusam negde drugo?

 

Da li vredi da kupim polovnu glavcinu?

 

 

Edited by hadrijan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se u te stvari uopšte ne razumem zato se i ne pravim pametan nego slušam šta je rekao proizvođač.
Kada ti neko kaže da je u redu da voziš sa 4 šrafa umesto 5, ti mu traži da da ti izračuna koliko opterećenje mogu da podnesu tako raspoređena 4 šrafa i koliko je opterećenje potrebno da za taj auto. Ako ne zna da izračuna, onda mu slobodno reci da lupeta, jer realno njega boli dupe da li ćeš ti imati problema zbog toga što je on izlupetao.

Ispravan polovan deo je sigurno uvek bolji nego neispravan nov.

Sent from my F5121 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Sinnerman said:

Kada ti neko kaže da je u redu da voziš sa 4 šrafa umesto 5, ti mu traži da da ti izračuna koliko opterećenje mogu da podnesu tako raspoređena 4 šrafa i koliko je opterećenje potrebno da za taj auto.

Naravno da bih resavao sto pre, ali cisto treba imati u vidu da dobar deo opterecenja nosi Center Bore felne, kontaktom na glavcini. Zato je i izuzetno bitno da se npr. kod stavljanja felni sa vecim CB obavezno naprave prstenovi - i zbog centriranja, ali i zbog toga da svo opterecenje ne bi bilo na srafovima/brezonima (a pretpostavljam da na su i na 500L brezoni, a ne srafovi).

Trebalo bi pogledati u ePer po VIN, pa videti Comaptibility listu za deo - mozda moze prilicno jeftinije da se prodje sa delom sa nekog drugog i cesceg Fiata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hadrijan

Kako si na kraju to rešio?

Meni je sličan problem na zadnjem levom točku na 308 napravio vulkanizer u "Beo-car"-u. Blago rečeno, "poludeo sam". "Narezivali" su kao i uspeli su posle da ušrafe i taj šraf. Ali, očito je ostalo oštećeno... Sve im ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...