hadrijan 17 Posted November 16, 2019 Pozdrav svima! Imam jedan problem. Bio sam danas kod vulkanizera da stavim zimske gume. Na zadnjeoj desnoj glavcini sam imao mesto (rupu za sraf), koje je oznaceno i gde je bio problem sa unutrasnjim navojem pre 3 godine. Ali, tu je isao novi sraf i do sada nije bilo problema sa montazom i demontazom guma. Danas je momak na to mesto umesto novog srafa krenuo da zavrce drugi sraf i unistio mi unutrasnji navoj. Pa je onda dosao gazda i rekao mi za problem. Rekao sam mu da to treba da resi. Onda je on narezivao taj unutrasnji navoj, ali nije uspeo. Opet mu rekog da nekako resi. Nesto je cackao i nista nije uradio. Rece mi na kraju da treba da kupim novu glavcinu za zadnji tocak. Ali, da u sutini nema potrebe, da mogu da vozim i sa 4 srafa, da bezbednost niije ugrozena. Pa ja pitam vas strucne ljude, jer ne znam gotovo nista o ovome: Da li je ovo njegova greska? Sa obzirom da je to mesto bilo obelezeno. Napominjem da nisam skrenuo paznju majjstoru na taj novi sraf. Da li treba on da ovo sredi? On, vlasnik vulkanizerske radnje. Ili ja? NAJBITNIJE, da li je uopste bezbedno voziti sa 4 srafa? Koliko kosta ta glavcina za fiat 500L, 2014 god, zna li neko? Hvala dobrim ljudima koji se jave i pomognu mi! 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 16, 2019 (edited) 11 hours ago, hadrijan said: Da li treba on da ovo sredi? On, vlasnik vulkanizerske radnje. Ili ja? NAJBITNIJE, da li je uopste bezbedno voziti sa 4 srafa? Koliko kosta ta glavcina za fiat 500L, 2014 god, zna li neko? Činjenica da je pokušavao da reši (ali nije uspeo) čini mi se da pokazuje da su i u vulkanizerskom servisu svesni da su oni zeznuli stvar. Mislim da je skroz ok voziti i sa 4 šrafa, neće mu ništa biti za neko ograničeno vreme/kilometražu. Imali smo situaciju na Forumu da je davnih dana čovek otišao na klupski skup u Zrenjanin (iz Beograda) sa samo 2 šrafa na točku (od ukupno 4 na njegovom Bravu) jer uopšte nije video da mu je neko skinuo (verovatno pokušavajući da skine felne) tokom noći. Cenu za novu možeš da saznaš kod ovlašćenih, okreni u ponedeljak bilo kog od njih, pripremi broj šasije i dobićeš cenu. Možda zamensku u dobrom kvalitetu ima AutoRicambi u Zemunu, italijanski brend koji rade je Zeta Erre. @hadrijan Edited November 16, 2019 by neshaoct dodao tag Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted November 17, 2019 Mislim da je tvoja krivica zato sto mu nisi skrenuo paznju na taj problem koji si imao. Ja bih tako postupio da sam ja bio u toj situaciji a i vozio bih na 4 srafa Послато са SM-J330F помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flex 1778 Posted November 17, 2019 Ti bi vozio i na 2, samo da ne das pare. Sent from my SM-G950F using Tapatalk 1 totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Djuk85 2981 Posted November 17, 2019 Meni na marengu bilo po 3 šrafa pozadi...jednu stranu sam sredio kad je lezaj otišao a za drugu sam rekao kupcu za problem Sent from my Redmi 4X using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
hadrijan 17 Posted November 17, 2019 (edited) Hvala momci na javljanu! Ma ja se poedoh ziv! Vozim juce auto i stalno mislim na ta 4 srafa! Jos kada sam klince vozio na hor, tek sam se onda unervozio. Planiram da vidim sa vulkanizerom tim u ponedeljak, sta da cinimo. Rekao mi je samo da je veliki posao zamena glavcine. I da je skupo. I da nije nihova greska, jel? Mada je juce, taj gazda na kraju smugnuo, kao otisao do kuce da uzme nesto. To mi se cini kao signal da i oni jesu tu zeznuli stvar, pored mog propusta. Postoji li jos neko resenje urezivanja? Da pokusam negde drugo? Da li vredi da kupim polovnu glavcinu? Edited November 17, 2019 by hadrijan Quote Share this post Link to post Share on other sites
tratra 0 Posted November 17, 2019 9 hours ago, hadrijan said: Postoji li jos neko resenje urezivanja? Helicoil. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted November 17, 2019 Posto je ta glavcina?Послато са SM-J330F помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sinnerman 17 Posted November 17, 2019 Ja se u te stvari uopšte ne razumem zato se i ne pravim pametan nego slušam šta je rekao proizvođač.Kada ti neko kaže da je u redu da voziš sa 4 šrafa umesto 5, ti mu traži da da ti izračuna koliko opterećenje mogu da podnesu tako raspoređena 4 šrafa i koliko je opterećenje potrebno da za taj auto. Ako ne zna da izračuna, onda mu slobodno reci da lupeta, jer realno njega boli dupe da li ćeš ti imati problema zbog toga što je on izlupetao.Ispravan polovan deo je sigurno uvek bolji nego neispravan nov.Sent from my F5121 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17435 Posted November 18, 2019 10 hours ago, Sinnerman said: Kada ti neko kaže da je u redu da voziš sa 4 šrafa umesto 5, ti mu traži da da ti izračuna koliko opterećenje mogu da podnesu tako raspoređena 4 šrafa i koliko je opterećenje potrebno da za taj auto. Naravno da bih resavao sto pre, ali cisto treba imati u vidu da dobar deo opterecenja nosi Center Bore felne, kontaktom na glavcini. Zato je i izuzetno bitno da se npr. kod stavljanja felni sa vecim CB obavezno naprave prstenovi - i zbog centriranja, ali i zbog toga da svo opterecenje ne bi bilo na srafovima/brezonima (a pretpostavljam da na su i na 500L brezoni, a ne srafovi). Trebalo bi pogledati u ePer po VIN, pa videti Comaptibility listu za deo - mozda moze prilicno jeftinije da se prodje sa delom sa nekog drugog i cesceg Fiata. 1 Zan Batist reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted June 19, 2020 @hadrijan Kako si na kraju to rešio? Meni je sličan problem na zadnjem levom točku na 308 napravio vulkanizer u "Beo-car"-u. Blago rečeno, "poludeo sam". "Narezivali" su kao i uspeli su posle da ušrafe i taj šraf. Ali, očito je ostalo oštećeno... Sve im ... Quote Share this post Link to post Share on other sites