Jump to content
FAS Euroauto Goran
Ivan

F1: Brazil 2019

Recommended Posts

Pretposlednja trka sezone, legendarni Interlagos. Jos jedna od pravih trkackih staza koja pomalo konfiguracijom podseca na Spa, a specificna je i po tome sto se vozi levi krug.

 

Zvanično ime: FORMULA 1 HEINEKEN GRANDE PRÊMIO DO BRASIL 2019

Lokacija: Autodromo Jose Carlos Pace Interlagos, Sao Paulo, Brazil

Datum: 15.-17. novembar 2019.

 

Petak 15.11.2019.

Prvi trening: 15:00h – 16:30h

Drugi trening: 19:00h – 20:30h

Subota 16.11.2019.

Treći trening: 16:00h – 17:00h

Kvalifikacije: 19:00h – 20:00h

Nedelja 17.11.2019.

Trka: 18:10h

 

VN-Brazila.png

 

Broj krugova:     71
Dužina staze:     4.309 km
Dužina trke:        305.909 km
Broj trka:             44
Prva trka:             1972.

 

Prvi Brazilski GP održan je 1972. godine ali nije bio deo kalendara F1. Tek 1990. Brazilski GP je vožen na stazi u Interlagosu, Hose Carlos Pace, gde se vozi i danas.

Staza u Interlagosu dala je neke od najzanimljivijih trka u skorijoj istoriji F1, a važi za jednu od najzahtevnijh staza u kalendaru, zajedno sa Spa Francorshampom.  Staza je izgradjena 1940. godine, a prvi naziv staze bio je “Interlagos” ili “izmedju jezera”, jer je staza napravljena izmedju dva velika jezera Guarapiranga i Billings, koja su snabdevala obližnje gradove strujom i vodom. 1986. menja ime iz Autódromo de Interlagos u Jose Carlos Pace, brazilskog F1 vozača koji je poginuo u avionskoj nesreći 1977.

Staza je jedna od retkih u kalendaru koja se vozi u smeru suprotnom od kazaljke na satu. 1990. dužina staze je smanjena sa 7.823 m na 4.397 m tako da bi mogla da bude u okvirima FIA-inih pravila u to vreme. Kao posledica skraćivanja staze, izgubljeno je 3 duga pravca i 3 brze krivine. Na staroj stazi bolidi su mogli da voze punim gasom i više od 20 sec, ali je zbog toga i smatrana veoma opasnom (iako je na njoj bio samo jedan udes sa fatalnim ishodom). Staza se posle 1990. malo menjala, tako da je zadržala mesta na kojima se može voziti i preko 320 km/h, ali i široka područija na koje se može izletati, a ne završiti trku.

 

Interlagos_-_reta_-_panoramio-300x217.thumb.jpg.1010564c98f2f765e1e3e9271eb19d4f.jpg Start_2012_brazil_GP-300x217.thumb.jpg.361542c1667af23006f34a22749bc56f.jpg

 

Vozači vole ovu stazu i iz razloga što nije napravljena na ravnom terenu, već prati prirodne uspone i padove terena, tako da zahteva više i od vozača i od motora. Površina staze je jako neravna, pa su trke veoma teške i iscrpljujuće za vozače, a da stvari budu još teže, krug koji se vozi suprotno kretanju kazaljke na satu opterećuje vozače G-silama sa leve strane iako su trenirani da trpe sile sa desne strane.

 

BRA-map.thumb.jpg.26837044365062071455007a5631e6ed.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekler sa novim motorom i deset mesta kazne na startu

 

Sarl-Lekler 23.jpg

 

Šarl Lekler krenuće dobiće deset mesta kazne na startu Velike nagrade Brazila zbog promene kompletne pogonske jedinice. U Ferariju su saopštili da je motor, koji je otkazao Lekleru na Velikoj nagradi Amerike u Ostinu, potpuno neupotrebljiv za nastavak sezone.

 

''Šarl će dobiti novi motor. Njegov prethodni je oštećen u Ostinu još tokom kvalifikacija i već tada smo morali da mu stavimo jedan još stariji i već korišćeni motor, iz kojeg je takođe curelo ulje što se videlo na samoj trci.'' Upotreba potpuno nove pogonske jedinice znači i dobijanje kazne na startnom gridu u Sao Paolu, pa se očekuje da Monegašanin krene iz druge polovine takmičara na startu. ''Bez obzira na to, važno je da se efikasnost vrati na raniji nivo. Biće vremena tokom trke da Lekler značajnije napreduje'', poručio je Matija Binoto. Dve trke pre kraja, Lekler ima 249 bodova i zauzima treće mesto u šampionatu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa stitom ili na njemu :) . U igri je jos borba za 3. mesto u sampionatu, Leclerc, Max i Vettel su u 19 bodova. A tu je i borba za poziciju u okviru tima pred pocetak iduce sezone, videcemo...

Sema prolaza staze Interlagos - ostvarene brzine, stepeni prenosa, mesta kocenja, DRS zone i zone detekcije, sektori... Kao sto rekoh, specificno je da se vozi levi krug, relativno kratka staza na kojoj treba uskladiti setup za spor srednji deo i brze pravce na ostatku. Takodje, treba uzeti u obzir i da se vozi na 700 m nadmorske visine, da je staza neravna, ali poznato po odlicnoj atmosferi i da je vozaci generalno vole:

 

Brazilian-GP-F1-2018-Autodromo-Carlos-Pace-Interlagos-track-map-Photo-FIA.jpg.473e32538a61b42b2c2ee5f9bd0cb666.jpg

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva tri reda sutra:

Verstappen, Vettel, Hamilton, (Leclerc sa 4. na 14. zbog zamene motora), Bottas, Albon, Gasly.

Haas dobar - oba u Q3 (8. i 10.), Kimi 9., McLareni i Renault podbacili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne samo to nego su i najstimulasijaniji...
Biće uzbudljiva trka!
U koliko je sati?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrestappen došao do pol pozicije u Brazilu

 

verst_bra_kvalifikacije brazil.jpg

 

Vozač Red Bulla našao se ispred Sebastiana Vettela i Lewisa Hamiltona. Promenjivo vreme i dalje je vladalo iznad staze Interlagos koga su prekrivali tmurni oblaci. Ipak, tempertura staze bila je 36, a vazduha 20 stepeni dok je vlažnost vazduha bila na 69%. Prvo bolje vreme na početku kvalifikacija postavio je Giovinazzi koji je stazu Interlagos obišao za 1m09.324s. Odmah na startu i vozači Ferrarija su izašli, pa je tako Vettel postavio najbolji krug ali ga je Alexander Albon odmah nadmašio jer je uštopovao vreme od 1m08.503s na mekim gumama.

I Max Veratppen je odmah dodao gas pa je tako on sada izbio na čelo karavana - 1m08.242s.

 

Posle prvih krugova vozači Mercedesa konforno su zauzimali peto i šesto mesto. Do kraja prve sesije oko 12 vozača se borilo za prolaz dalje među kojima su bili i vozači Renaulta. Na kraju prolaz dalji nisu obezbedili Kvyat, Stroll, Russell, Kubica i Sainz koji nije zabeležio vreme zbog kvara na agregatu. Hamilton je na najbolji način otvorio Q2 vremenom od 1m08.088s a iza njega našao se Bottas koji je imao zaostatk od 0.144s. Ipak, Verstappen je imao više gasa u svom bolidu pa je on bio najbolji na stazi krugom od 1m07.503s dok se sada iza njega našao Charles Leclerc sa zaostatkom od 0.385s ali na medijum gumama. Pred sam kraj drugog dela vodila se bitka između devet vozača za dalji prolaz u završnici kvalifikacija, ali je okretanje u drugom sektoru imao Antionio Giovinazzi. Ipak, u treći deo nisu se plasirali Norris, Ricciardo, Giovinazzi, Hulkenberg i Perez.

 

Odmah po otvaranju semafora za Q3, svi vozači su krenuli na stazu pa je tako posle prve runde krugova najbolje vreme imao Max Verstappen koji je za 0.008 hiljaditinki bio bolji od Sebastiana Vettela 1m07.623s. Charles Leclerc za vodećima je kasnio oko jednu desetinku dok su Hamilton i Bottas imali malo veći zaostatak. Holađanin je u nastavku još više poboljašao svoj učinak na 1m07.508s i tako došao do nove pol pozicije, dok je na drugom mestu došao Sebastian Vettel. Lewis Hamilton je bio treći ispred Charlesa Leclerca i Valtterija Bottasa. Šesto mesto bilo je rezervisano za Albona dok su iza njega bili Gasly, Grosjean, Raikkonen i Magnussen.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen pozitivan nakon osvajanja nove pol-pozicije

 

red bull brazil2019.jpg

 

Holanđanin je držao sve pod kontrolom tokom kvalifikacija u Brazilu.
''Znao sam da je bolid veoma dobar. Temperatura staze se danas promenila i morali smo da se prilagodimo, ali bolid je leteo od početka Q1 i veoma sam srećan. U prvom pokušaju u Q3 sam napravio grešku pošto sam pokušao da idem drugačijom linijom. Izgubio sam nešto vremena, ali je drugi pokušaj bio bolji i to je bilo dovoljno za pol-poziciju'', izjavio je Verestappen.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

 

Vettel: Danas nisam mogao bolje od ovoga

 

ferrari brazil2019.jpg

 

Nemac kaže da je dao svoj maksimum u kvalifikacijama, ali ističe i da ima razloga za optimizam pred trku.
''Imao sam malu nestabilnost na izlasku iz poslednje krivine u prvom pokušaju, ali se Max dodatno popravio u drugom pokušaju i potpuno je zaslužio ovu pol-poziciju. Zadovoljan sam prvim startnim redom. Videćemo šta će biti sutra. Bolid je bio sve bolji kako su kvalifikacije odmicale i to nam je i bio cilj i nadam se da ćemo zadržati taj momentum i u trci. Biće teško sutra. Čini se da Red Bull i Mercedes malo bolje čuvaju gume. Ali nismo bez razloga ovde. Imamo brzinu i snagu i blago sam optimističan pred trku'', izjavio je Vettel.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

 

Hamilton: Nismo imali tempo za vrh

 

mercedes brazil2019.jpg

 

Britanac je bio zadovoljan kvalifikacijama i pored toga što je bio sporiji od glavnih rivala.
''Zadovoljan sam svojom pozicijom. Sve čestitke Maxu na ovom krugu. Delovali smo konkurentno u Q3, ali na kraju jednostavno nismo imali dovoljno da se bolje suprotstavimo. Mislim da smo na pravcima gubili najviše vremena, Ali dao sam sve od sebe i moj najbolji krug je upravo bio i poslednji u Q3'', izjavio je Hamilton.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne kvarim odloženi prenos koji će krenuti na SK, ali....Ferrari je u Brazilu dostigao nove ''visine'' kad je u pitanju timska vožnja... :D odnos Leklera i Fetela ima ubuduće da bude ekstra :P:D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrariju i ne treba protivnik, pa *** ako su ljudi normalni :lol: . Pobegnes iz duela sa dvojicom, ali zato sje*es svog timskog kolegu koji je brzi i prosao te.

Svaka cast za Maxa, zao mi je samo zbog Albona u zadnja dva kruga, za Honde na prva tri mesta :w00t: .

Slusajte Gaslyja iz kokpita :D , 2. mesto, mehanicari Toro Rossa vise na ogradi :lol: . Cekamo i rezultate istrage za Hamiltona. Sjajna trka sa puno obrta, jedna od boljih i ludjih ove sezone, na tribinama zurka - nije Interlagos slucajno to sto jeste i zasto je i vozaci i navijaci vole. Uz Spa, Monzu, Suzuku i Mexico moja omiljena, prava trkacka staza. Jedva cekam i  "povratnicki" Zandvoort iducih sezona.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni prvenstveno nikad neće biti jasno šta se uopšte koji moj obilaze međusobno u takvim nebitnim situacijama...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg, borba za mesto iduce sezone, sujeta... Verujem da bi slicno bilo i da su na zadnja 2 mesta :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...