DULE5 1 Posted October 30, 2019 (edited) Pozdrav: Na pandici iz 2007 godine mi se dešavalo letos da ponekad isključi servo i volan postane izrazito težak, ali nije bilo jako učestalo, pa mi nije toliko ni smetalo, jer sam čuo da im je to boljka. Međutim, sada čim je zahladnilo, problem je postao previše učestao. Naime servo mi se gasi na svakih 2-5 minuta vožnje i strašno me nervira. Primetio sam da se češće gasi kod skretanja u desno, i da se za nijansu češće gasi kada se koristi city servo opcija... Zna li neko šta bi mogao da bude problem, i da li servo kod ove pande radi uz pomoć ulja, tj hidraulike ili je čist električni servo bez ulja... Da li je ovo posao za mehaničara ili električara? Edited November 26, 2020 by neshaoct precizirao naslov teme Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4023 Posted October 30, 2019 Servo je elektricni, a akumulator proveri. To je simptom dotrajalog accu. Dodatno, proveri kontakte i kleme na aku da se nisu olabavile. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flex 1778 Posted October 30, 2019 Valjalo bi i punjenje proveriti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DULE5 1 Posted October 30, 2019 Hvala Vam na odgovorima, to mi nikada nije palo na pamet... Akumulator je 2013 godine postavljen na auto, dakle već 6 godina nije menjan, tako da je moguće da je do njega... Mada, auto lepo pali, lepo vergla, nema nikakav problem sa paljenjem. Imam u autu merač napona, i dok je motor upaljen pokazuje kontantnih 14,6V , a ujutru pre paljenja nisam obraćao pažnju na napon, tako da ću to pogledati sutra ujutru, i proveriti kleme, pa ću napisati kakvo je stanje. Još jedna činjenica koja ide u prilog problematičnom akumulatoru je i to što kako auto duže radi i dopunjava akumulator, ovaj problem se dešava sve redje i redje, a ujutru dok je hladan se dešava na svakih 2 minuta bukvalno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DULE5 1 Posted October 31, 2019 Evo da iznesem nova dešavanja: Naime sinoć oko 12h noću, auto je normalno radio i nije isključivao servo. Takodje ijutros oko 9h je servo radio normalno... Što se akumulatora tiče kada je auto prenoćio, pri jutarnjem paljenju je imao 11,8 volti napon. Kada upali, napon održava na 14.3 volti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
BGMilos 126 Posted October 31, 2019 Mislim da su isti simptomi i kad senzor položaja volana crkava, tj. povremeno gubi kontakt. Barem je na Puntu tako. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DULE5 1 Posted October 31, 2019 Mene taj senzor plaši jer je poprilično skup, 15000 košta nov. U volanu kada se mota, dešava se da se čuje ponekad kao neko grebanje... 3-4 puta sam to primetio... Ok mi je da ako se desi jednom ili dva puta dnevno, ali tog prvog hladnijeg jutra mi se na svakih 2-3 minuta gasio sorvo, dok se auto nije ugrejao/razradio malo. Ne daje mi se baš toliki novac za taj deo, ali ako se ispostavi da je to, moraću da ga menjam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nitro 16 Posted November 1, 2019 Pisi sta si uradio, drugau se isto desava samo na Pandi 2, prilikom voznje se ukljuci greska, pri prvom ponovnom off/on auta nema je pa se posle nekog vremena ponovo pojavi. Na tvingu 1 ph2 mi se to desavalo zbog pinjona, ne znam dal to ovde moze biti slucaj Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nature 45 Posted November 22, 2020 @DULE5 Šta je na kraju bio problem? Imam Pandu isto godište i pojavljje mi se isti problem sporadično. Juče dok sam vozio isključio se servo na par trenutaka i to nekoliko puta. Običan servo, City ne uljučujem. Buzzer javi bip, lampica svetli. Jednom kada sam se isparkiravao isto tako i tvrd volan, ali onda je tokom vožnje vratio OK. Juče jednom na kratko tvrd volan, posle OK volan, ali svetli lampica i poruka kao proveri power steering u priručniku, a u priručniku stoji da se kontaktira fiat ovlašćeni servis. Na internetu ima gomila objašnjenja o tome da je to sa servom fiatova boljka i da ponekad samo računarski skinu grešku, a najčešće je sa naponom, mada sam ja stavio novi akumulator od 45 Ah čim sam kupio Pandu. Hvala! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nature 45 Posted November 25, 2020 Kod mene senzor volana... 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
filipb 3 Posted November 26, 2020 Pozdrav vozim Grande 1.4 2009 i pre neki dan na pravcu osetim malo trzanje u volanu i upali se lampica sa volanaom za servo i piše power steering volan po malo cima ,stanem ugasim ga upalim posle 500 m opet upalim ugasim i posle normalno kada sam se vratio sa puta odem do majstora on proveri akumulator on pred izdisaj kaže mora mi proveriti anlaser i altenator pa ako je to u redu onda je senzor volana (120 e) toliko šta da se radi 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nature 45 Posted November 26, 2020 Dobro kod tebe ima i prostora da bude i nešto drugo, a ne odmah senzor. Meni je novi akumulator, ja ga kupio kada sam preuzeo kola, ništa se ne čuje kada ujutro pustim auto (po majstoru to može biti alternator, ako se čuje) i gasio se servo bez nekog reda, te je majstor Laki otprilike odmah rekao senzor. Danas je promenjen, za sada nema problema, mada je i greška računarski obrisana prvo, pa ni sa starim ne bi neko vreme javljao kvar. Problem senzora je, koliko sam razumeo, što je to generalno kvarljiva stvar kod Fiata, te je malo verovatno da će neko terati kola u nedogled bez da ima problema sa istim u nekom momentu... Sa druge strane, skupa zajeb*ncija kada se desi... I ne postoji neko pravilo, ali moja detaljna pretraga po netu, a i mišljenje majstora je da se najčešće pokvari kada krene hladnije vreme. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4023 Posted November 26, 2020 6 hours ago, filipb said: anlaser i altenator Starter (anlaser) ako je loš on se nesumnjivo čuje, ali ako je alternator loš, prazni se akumulator brzo i onda ECU polako isključuje najveće potrošače u samom autu - tu je servo među prvima. Ako je aku generalno loš i na izdisaju - promeni isti i nema problema. Svakako unimerom da se proveri punjenje akumulatora. 1 Nature reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nature 45 Posted November 26, 2020 Samo da dodam da, apropo prethodne priče oko akumulatora, računar sve vreme prati napon u akumulatoru, tako da ako postoji mnogo veće pražnjenje (draining), olovni akumulator nema mnogo tolerancije i napon nesumnjivo pada nakon par sati u pravcu da akumulator postaje neupotrebljiv, verovatno punjenje od par sati ga tek može vratiti na oko 12 V. Ukoliko se akumulator ne puni, verujem da će se lampica upaliti već nakon kraće vožnje, jer bar u Pandi, svi potrošači su veliki, a akumulator oko 45 Ah, tako da je verujem knap i da nema mnogo prostora za rad bez dopunjavanja. U prilogu je slika iz Pandinog manual -a. Za servo povezano sa akumulatrom sam pronašao na internetu kada sam tražio u vezi mog problema, da se usled pada napona motor serva isključuje (Panda ima samo električni servo), dakle ne senzor, te je motanje uvek potpuno tvrdo kada nema dovoljno struje, što kod mene nije bio slučaj, naprotiv, volan je svega dva puta na kratko bio tvrd, a lampica je svetlela i buzzer buzzovao grešku mnogo duže. Quote Share this post Link to post Share on other sites