Jump to content
FAS Euroauto Goran
DULE5

Fiat Nuova Panda - servo volan problem

Recommended Posts

Pozdrav: 

 

Na pandici iz 2007 godine mi se dešavalo letos da ponekad isključi servo i volan postane izrazito težak, ali nije bilo jako učestalo, pa mi nije toliko ni smetalo, jer sam čuo da im je to boljka. 

Međutim, sada čim je zahladnilo, problem je postao previše učestao. Naime servo mi se gasi na svakih 2-5 minuta vožnje i strašno me nervira. Primetio sam da se češće gasi kod skretanja u desno, i da se za nijansu češće gasi kada se koristi city servo opcija...

 

Zna li neko šta bi mogao da bude problem, i da li servo kod ove pande radi uz pomoć ulja, tj hidraulike ili je čist električni servo bez ulja... 

Da li je ovo posao za mehaničara ili električara?

 

 

Edited by neshaoct
precizirao naslov teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servo je elektricni, a akumulator proveri. To je simptom dotrajalog accu. Dodatno, proveri kontakte i kleme na aku da se nisu olabavile.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Vam na odgovorima, to mi nikada nije palo na pamet...

     

Akumulator je 2013 godine postavljen na auto, dakle već 6 godina nije menjan, tako da je moguće da je do njega...  Mada, auto lepo pali, lepo vergla, nema nikakav problem sa paljenjem. 

Imam u autu merač napona, i dok je motor upaljen pokazuje kontantnih 14,6V , a ujutru pre paljenja nisam obraćao pažnju na napon, tako da ću to pogledati sutra ujutru, i proveriti kleme, pa ću napisati kakvo je stanje.

Još jedna činjenica koja ide u prilog problematičnom akumulatoru je i to što kako auto duže radi i dopunjava akumulator, ovaj problem se dešava sve redje i redje, a ujutru dok je hladan se dešava na svakih 2 minuta bukvalno. 

         

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da iznesem nova dešavanja: 

Naime sinoć oko 12h noću, auto je normalno radio i nije isključivao servo. Takodje ijutros oko 9h je servo radio normalno... 

Što se akumulatora tiče kada je auto prenoćio, pri jutarnjem paljenju je imao 11,8 volti napon. Kada upali, napon održava na 14.3 volti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene taj senzor plaši jer je poprilično skup, 15000 košta nov. U volanu kada se mota, dešava se da se čuje ponekad kao neko grebanje... 3-4 puta sam to primetio...

Ok mi je da ako se desi jednom ili dva puta dnevno, ali tog prvog hladnijeg  jutra mi se na svakih 2-3 minuta gasio sorvo, dok se auto nije ugrejao/razradio malo. Ne daje mi se baš toliki novac za taj deo, ali ako se ispostavi da je to, moraću da ga menjam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisi sta si uradio, drugau se isto desava samo na Pandi 2, prilikom voznje se ukljuci greska, pri prvom ponovnom off/on auta nema je pa se posle nekog vremena ponovo pojavi. Na tvingu 1 ph2 mi se to desavalo zbog pinjona, ne znam dal to ovde moze biti slucaj:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DULE5 Šta je na kraju bio problem?

Imam Pandu isto godište i pojavljje mi se isti problem sporadično. Juče dok sam vozio isključio se servo na par trenutaka i to nekoliko puta. Običan servo, City ne uljučujem. Buzzer javi bip, lampica svetli. Jednom kada sam se isparkiravao isto tako i tvrd volan, ali onda je tokom vožnje vratio OK. Juče jednom na kratko tvrd volan, posle OK volan, ali svetli lampica i poruka kao proveri power steering u priručniku, a u priručniku stoji da se kontaktira fiat ovlašćeni servis. Na internetu ima gomila objašnjenja o tome da je to sa servom fiatova boljka i da ponekad samo računarski skinu grešku, a najčešće je sa naponom, mada sam ja stavio novi akumulator od 45 Ah čim sam kupio Pandu. Hvala!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav vozim Grande 1.4 2009 i pre neki dan na pravcu osetim malo trzanje u volanu i upali se lampica sa volanaom za servo i piše power steering volan po malo cima ,stanem ugasim ga upalim posle 500 m opet upalim ugasim i posle normalno kada sam se vratio sa puta odem do majstora on proveri akumulator on pred izdisaj kaže mora mi proveriti anlaser i altenator pa ako je to u redu onda je senzor volana (120 e)  toliko šta da se radi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro kod tebe ima i prostora da bude i nešto drugo, a ne odmah senzor. Meni je novi akumulator, ja ga kupio kada sam preuzeo kola, ništa se ne čuje kada ujutro pustim auto (po majstoru to može biti alternator, ako se čuje) i gasio se servo bez nekog reda, te je majstor Laki otprilike odmah rekao senzor. Danas je promenjen, za sada nema problema, mada je i greška računarski obrisana prvo, pa ni sa starim ne bi neko vreme javljao kvar. Problem senzora je, koliko sam razumeo, što je to generalno kvarljiva stvar kod Fiata, te je malo verovatno da će neko terati kola u nedogled bez da ima problema sa istim u nekom momentu... Sa druge strane, skupa zajeb*ncija kada se desi... I ne postoji neko pravilo, ali moja detaljna pretraga po netu, a i mišljenje majstora je da se najčešće pokvari kada krene hladnije vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, filipb said:

anlaser i altenator

Starter (anlaser) ako je loš on se nesumnjivo čuje, ali ako je alternator loš, prazni se akumulator brzo i onda ECU polako isključuje najveće potrošače u samom autu - tu je servo među prvima. Ako je aku generalno loš i na izdisaju - promeni isti i nema problema. Svakako unimerom da se proveri punjenje akumulatora.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da dodam da, apropo prethodne priče oko akumulatora, računar sve vreme prati napon u akumulatoru, tako da ako postoji mnogo veće pražnjenje (draining), olovni akumulator nema mnogo tolerancije i napon nesumnjivo pada nakon par sati u pravcu da akumulator postaje neupotrebljiv, verovatno punjenje od par sati ga tek može vratiti na oko 12 V. Ukoliko se akumulator ne puni, verujem da će se lampica upaliti već nakon kraće vožnje, jer bar u Pandi, svi potrošači su veliki, a akumulator oko 45 Ah, tako da je verujem knap i da nema mnogo prostora za rad bez dopunjavanja. U prilogu je slika iz Pandinog manual -a. 

Za servo povezano sa akumulatrom sam pronašao na internetu kada sam tražio u vezi mog problema, da se usled pada napona motor serva isključuje (Panda ima samo električni servo), dakle ne senzor, te je motanje uvek potpuno tvrdo kada nema dovoljno struje, što kod mene nije bio slučaj, naprotiv, volan je svega dva puta na kratko bio tvrd, a lampica je svetlela i buzzer buzzovao grešku mnogo duže.

panda-akumulatro-lampica.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...