Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Amerika 2019

Recommended Posts

Sampionat je na jos 3 trke do kraja, a vec ovog vikenda se nastavlja sa VN Amerike.

 

Zvanično ime: FORMULA 1 EMIRATES UNITED STATES GRAND PRIX 2019

Lokacija: Circuit of the Americas, Ostin, Sjedinjene Američke Države

Datum: 01.-03. novembar 2019.

 

Petak 01.11.2019.

Prvi trening: 17:00h – 18:30h

Drugi trening: 21:00h – 22:30h

Subota 02.11.2019.

Treći trening: 19:00h – 20:00h

Kvalifikacije: 22:00h – 23:00h

Nedelja 03.11.2019.

Trka: 20:10h

 

VN-Amerike.png

 

Broj krugova:     56
Dužina staze:     5.516 km
Dužina trke:       308.896 km
Broj trka:           38
Prva trka:          1959.
 

U maju 2010. je zvanično potvrđeno da je Ostin, glavni grad države Teksas dobio desetogodišnji ugovor za održavanje trke Formule 1 i postignut je dogovor da prva trka na tlu SAD nakon četiri godine pauze bude održana 2012. Za potrebe trke i izgrađena potpuno nova staza koja je ponela ime Circuit of the Americas. Glavni dizajner je i u ovom slučaju bio Hermann Tilke i on je kao i sa autodromom u Turskoj obavio odličan posao pošto je stvorio jednu od najtežih staza dok je inspiracija za konfiguraciju došla od nekoliko legendarnih staza koje su već u kalendaru.
Tokom gradnje 2011. je došlo do manjeg zastoja pošto vlasnici do tog trenutka još uvek nisu zvanično dobili ugovor za održavanje trke. U jednom trenutku su se čak pojavile špekulacije da se Ecclestone premišlja da li da uopšte vodi najbrži cirkus u Ostin, ali je onda ustanovljeno da on nije ispoštovao ugovor sa promoterom trke u Americi nakon čega je sačinjen novi ugovor, a gradnja je nastavljena.

 

800px-F1-usgp-2012-crowds-austin-texas-300x217.thumb.jpg.4800d36147e4eb35ec73ac9ec93319a0.jpg United_states_grand_prix_2013-300x217.thumb.jpg.6e624224435db0bf618cd3dd309750c8.jpg

 

Prva trka je održana 15. Prvu pol poziciju je ostvario Vettel u Red Bullu, ali je Hamilton u McLarenu odneo prvu pobedu. Trka se ispostavila kao veliki uspeh za grad Ostin koji je poslednjih godina u velikoj ekspanziji. Poseta je 2015. godine znatno opala usled povratka VN Meksika na kalendar Formule 1. Međutim u 2016. je ostvarena rekordna poseta, delom zbog borbe za šampionsku titulu između Hamiltona i Rosberga, delom zbog odličnog F1 Rocks koncerta održanog tokom trkačkog vikenda.

 

USA-map.thumb.jpg.7f86abf64fc77a9c8dc0864e1abdeca1.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakvi ste to sportisti :) - treba umeti pruziti ruku i cestitati i kada je neko bolji. Nauciti nesto i iz poraza i raditi da sustignes i prestignes konkurenciju. Jedino sto Ferrari tu malo zapinje zadnjih 12 godina :lol: .

Meni je trka u Mexicu bila prilicno zanimljiva, kao i vecina na stazi Hermanos Rodriguez. Zao mi je samo sto su umesto prave vozacke krivine Peraltada (nalik Parabolici u Monzi) napravili nezanimljiv deo staze i onaj cirkus od tribina. Ali to je danasnja F1 sa sve njenom Kim Kardasijan. Zlatno doba pravog, muskog trkanja se zavrsilo pre 25 godina i rado ga se secam :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

to se slazem,svaka cast Mercedesu i cigancetu,pobedjuju Ferari i brzinom i taktikom,pa jos i da Max nije krenuo sa zacelja bilo bi tek veselo.A odlicna je staza u Meksiku,a navijaci su najludji,kao na fudbalskoj utakmici.

A malo vise Ferari zapinje,al bice bolje u sledecoj deceniji:D

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, silenci said:

A malo vise Ferari zapinje,al bice bolje u sledecoj deceniji:D

Kakva god da je trenutna situacija (a nije bas sjajna, titule nema jos od Kimija i 2007.), Ferrari je gigant F1 i treba postovati tu tradiciju.

Za mene su, uz McLaren i Williams, jedine prave F1 ekipe. Zao mi je sto su ove dve poslednje pomenute trenutno tu gde jesu.

Ferrari je jedina ekipa koja je stalni ucesnik F1, jos od prvog sampionata 1950. Ekipa koja je uvek koristila iskljucivo svoju motorizaciju i koja nikada nije menjala svoje boje. Smatram da bi rezultati bili jos bolji, da se kroz istoriju nisu slepo drzali nekih svojih principa. Nedavno sam naisao na statistiku za FIA takmicenja, koja je od skoro i javno dostupna. Koliko je Ferrari veliki tim, pokazuje broj bodova koji su osvojili od pocetka postojanja F1, ako bi gledali trenutni sistem bodovanja:

 

Untitled10.thumb.png.cbcaedaa5f7766056d87810f9b9baa7b.png

 

Za njim idu pomenuti McLaren (ekipa koju sam uvek cenio, 12 titula, 3 manje od Ferrarija), pa Williams (koji je zlatne godine imao izmedju '80. i '97. sa 7 titula). Svi ostali kaskaju za njima, a i ti ostali su bili i nestajali... Neki od njih i kao fabricki timovi, neki kao snabdevaci motorima...

Sry za off (sve je pre za neku temu o istorijatu F1), ali evo i jedne interesantne fotke - Alberto Ascari sa Ferrari 500 F2, posle osvajanja druge uzastopne vozacke i kontruktorske titule 1953. godine:

 

Untitled8.thumb.png.c89d1c8eb765ed8b52abbf3824bd9cf5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane ti se zreo za presednika kluba,svaka cast,uvek nadjes odlicne informacije i statistike

Ferari je mocan brend,mnogo automobila prodaju,al zadnjih godina nikako da skockaju sampionat pa barem konstruktorski sampionat osvoje,a oni svake godine uzmu po neku pobedu i to je to.Dok je Feki Alonso vozio za Ferari,imali su vece sanse da osvoje sampionat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bridgestone

 

cd25a573a3790fc48c678feebec9371c.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/1/2019 at 7:20 AM, dekirs said:

Drugaciji je za razliku od Fetela npr, gde mora sve da bude idealno da bi on nesto uradio :D

I Hamiltona koji je isti kao Fetel. U suprotnom eto ga odmah da ''kuka'' na radiju... :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staza u Austinu - sema prolaza (brzine, mesta kocenja, stepeni prenosa, DRS zone i tacke detekcije, sektori,...):

 

US-GP-F1-2018-Austin-track-map-Photo-FIA.jpg.2211c81e555132a07f0c7b46bd0a777a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš male razlike, videćemo kakav će Botas da bude na startu... :D 

 

Bottas iznenadio sve pol-pozicijom u Ostinu

 

bottas ostin2019.jpg

 

Finac u Mercedesu je ostvario najbolje vreme u kvalifikacijama pošto je za svega dvanaest hiljaditinki nadmašio Vettela u Ferrariju.

Prvi deo kvalifikacija je iznenađujuće pripao Landu Norrisu koji je sa krugom 1m33.353s bio desetinku brži od Hamiltona, i dve od Verstappena. Njegov rezultat se ipak može objasniti znatnom evolucijom staze tokom kvalifikacija, pa se u finišu vodila velika borba za prolaz u Q2. Na kraju su najlošija vremena imali Giovinazzi, Raikkonena, Russell, Perez i Kubica. Drugi deo kvalifikacija je pripao vozačima Ferrarija. Oni su jedini imali dva pokušaja na srednje-tvrdim gumama a Leclerc je 1m32.760s bio dve stotinke ispred Vettela i jednu ipo desetinku ispred Albona koji je jedini od vodećih koristio meke gume. Hulkenberg, Magnussen, Kvyat, Stroll i Grosjean su morali da se oproste od finalne borbe u Q3, a u samom finišu je umalo viđen incident između Hamiltona i Verstappena koji su preticali Kvyata u pokušaju da dođu do što bolje pozicije za početak brzog kruga.

 

Bottas je nakon prve runde brzih krugova u Q3 ostvario najbolje vreme od 1m32.029s, svega dvanaest hiljaditinki ispred Vettela u Ferrariju. Uslovi na stazi kao da su se pogoršali na kraju kvalifikacija, pa Bottas i Vettel nisu uspeli da poprave vremena. Verstappen je uspeo da se probije do treće pozicije i pored greške u krivini 1, dok je Leclerc ostao pola desetinke iza njega. Hamilton uopšte nije pronašao ritam u Q3 pa je završio kao peti sa tri desetinke zaostatka, dok je Albon bio šesti. McLaren je ponovo bio najbolji od svih ostalih timova. Sedmoplasirani Sainz je imao osam desetinki zaostatka za Bottasom, dok su Norris, Ricciardo i Gasly zauzeli preostale pozicije u prvih deset.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

 

Bottas: Retko se vozi ovako dobar krug na početku Q3

Finac je veća nakon prve runde brzih krugova u Q3 rešio pitanje pol-pozicije. ''Bio je to veoma lep krug na samom početku Q3. Retko se dešava da već na početku tog dela kvalifikacija ostvarite vreme koje se na kraju ispostavi i kao ukupno najbolje. Juče je bilo teško, ali sam danas znao šta treba da uradim kako bih sastavio savršen krug i lepo je što sam pravu formu dostigao baš u Q3'', izjavio je Bottas.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

 

Vettel: Prvi krug će biti jako važan

 

vettel ostin.jpg

 

Nemcu je pol-pozicija izmakla za dvanaest hiljaditinki, a sutra planira da Bottasa napadne odmah na startu. ''Ukupno gledano, zadovoljan sam danom. Videćemo kako će sutra biti. Treba nam dobar start, a nakon toga i dobra trka. Svi mi iz vrha startujemo na srednje-tvrdim gumama tako da niko nije u prednosti. Prvi krug je jako važan, ali je i trka duga nakon toga'', izjavio je Vettel.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

 

Verstappen: Bilo je baš neizvesno

 

max ostin2019.jpg

 

Holanđanin je imao zaostatak manji od desetinke za osvajačem pol-pozicije Valtterijem Bottasom. ''Za nas je ovo odličan rezultat pošto smo konkurentni na ovakvoj vrsti staze. Kvalifikacije su bile baš neizvesne. Obično imamo dobar trkački tempo, ali smo sada konkurentniji i u kvalifikacijama. Svakako se nadamo pozitivnom rezultatu sutra'', izjavio je Verstappen.

 

Autor: Žarko Samardžija

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...