Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Da se ne lazemo bravo je daleko od neke lepote i dizajna posebno ako nije sport verzija, grande punto je neuporedivo atraktivnijeg dizajna sto nije samo moje misljenje nego i mnogih ljudi, evo koliko godina prodje a narod se idalje lozi na GP i rado ga kupuje dok se bravo retko kome svidja i retko ko bi ga pazario kad onako u prici spomenemo oba auta.

E sad ja bih uzeo bravo i gledao sam ga ali nisam nasao, naravno samo sport, ne zbog dizajna nego sto bi mi gabaritno vise odgovarao od GP-a i sto je opet auto koji dosta pruza za malo para u odnosu na konkurenciju iz klase.

Takodje malo je automobila koji dolaze u obzir za sledeci auto i sto se tice cenovnog ranga i generalno kad bih i mogao da priustim skuplje ali nesto u okvirima do npr. 5000e nema mnogo toga sto bih uzeo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako kažu, "lepota je u oku posmatrača".

Grandiša je lep auto ali sa te dizajnerske strane naginje, po mom ukusu, na uslovno švapsku dizajnersku školu.

Iz tog razloga je prijemčiv našem prosečnom posmatraču i kupcu.

Bravo je opet svojstven 'talijanskom mentalitetu. To mi se uvek sviđalo i tome dajem prednost.

O klasama nema potrebe diskutovati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako bre naginje ka nemcima, po kom detalju???  Pre ce biti da nemci naginju ka italijanima.... kod GP prednji kraj fazon maserati 3200 gt (dizajn sa kraja 90ih), zadnji kraj vuce korene od punta mk1 (dizajn sa pocetka 90ih) kad nemci jos nisu imali pojma sta znace svetla podignuta na C stubovima...kad se pojavio GP nije locio ni na jedan evropski auto poput ovih danas koji lice jedni na druge skoro svaki.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno tako, Fiat cak drzi patent za podignuta zadnja svetla, Ford im placao svojevremeno :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OMP

Ne govorim o detaljima i potpuno si u pravu povezi toga.

Silueta mi prva padne u "oko" kada gledam i auto. :lol:

Grandiša je naravno zbog svojih gabarita morao da liči na kutijicu a to je po meni, ponavljam, nešto na šta je navikao prosečni kupac.

Zbog svojih ravnih linija koje su osnova konture baš i naginje na ciljanu grupu.

Bravo nema uporište u "širokim narodnim masama" beš zbog svojih pomalo umetničkih linija.

Ponavljam da je ovo moj lični utisak koji možda nema veze sa istorijom i namerom dizajnera a sve se i potvrdilo u praksi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

GP pored Brava nema sta da traži. Bukvalno nisu za poredjenje jer je Bravo auto u odnosu na GP koji je kanta. Isto tako Bravo ima dobar dizajn al daleko od toga da je to sad nesto vau i auto za kojim se ljudi okrecu. Apropo price da nema sta da se kupi, po meni ima automobila i to dosta, cak i u istoj klasi koji se mogu kupiti pa cak i za vas koji ne volite tablete :D Naravno sve to kosta dosta vise, zato je i dalje Bravo "odlican" :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno lepota je u oku posmatraca, nego realno gledano ne bih se opet slozio da GP ima cetvrtastu liniju, naprotiv ceo je zaobljen sa tek po nekom ostrom linijom, svakako bravo je zaobljeniji ali gp ako gledamo siluetu auta isto je obla, pre bi se za punto mk2 moglo reci da je cetvrtast jer je pun ostrih linija gotovo da nema oblina.

 

Sto se tice voznih osobina gp nikako nije kanta ni po kojoj osnovi sem sto je kruci auto sto je i logicno jer je manje, ne znam po cemu je bravo kvalitetniji, materijali izrade manje vise istik ali bravo je veci pa na konto toga udobniji ali punto lezi na putu extra doduse moj u sport verziji klasicne nisam vozio po nekim putevima da bih mogao da kazem ali sport pegla krivine smao tako. Ja sam imao predrasuda dok nisam probao grande punto a posebno sad kad ga posedujem, auto je sasvim ozbiljan i bolji od vecine konkurenata te klase u svakom smislu. NIkad nisam bio od onih "svaki ciga hvali svog konja" i uvek gledam realno da uporedim nesto koliko god je moguce a mnogo kola je proslo kroz moje ruke na ovaj ili onaj nacin pa stoga mogu realno da zakljucim.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reno 5 nije imao podignuta svetla, samo malo duza ali su stojala na braniku a iznad njih je bila samo ukrasna crna plastika, tako da on nikako ne spada u ovu pricu, koliko znam posle fiata prvi je ford sa focusom krenuo u tu pricu sto se nemaca tice mada mislim i ostalih generalno, mozda sam ispustio neki auto sa tim fazonom od ranije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OMP Ne možeš stavljati u isti koš Brava i GP jer su stvarno nebo i zemlja. Vozio sam Brava, vozio sam i restajlinga, vozio sam GP i vozio sam Evo i vozio sam se vise puta u tim kolima. Isto tako sada vozim Mita koji je isti q kao GP. Ne mogu se porediti ta dva auta. Jer kada udjes u GP je kao da si usao u neku kutiju koja odzvanja. Materijali su daleko od istog. Sve je mnogo bolje i ususkanije uradjeno plus je Bravo mnogo udobniji.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa jeste bravo udobniji to ne kazem ali to je i logicno kad je veci i siri auto, sto se tice odzvanjanja ja to nesto ne primecujem kod mene ali verovatno je i u tom segmentu bravo bolji i ususkaniji opet klasa vise i skuplji pa mora biti bolji ali cela prica je bila samo na konto dizajna ta dva auta, eto neko smatra bravo umenickim delom dok je za mene to prosek i ispod proseka dizajna, dok mi je gp neuporedivo atraktivnijeg izgleda sto i mnogi potvrduju mozda bas zbog tih nekih ostrijih linija koje ima sta znam...Ja jos nisam doziveo da se neko toliko okrece za mojim autom kad ga negde parkiram a o upitima za prodaju da ne pricam, naravno ima tu detalja koji ga odvajaju od obicnog gp-a ali opet cinjenica je da se narod lozi na taj dizajn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, totti said:

Renault 5 is typing...
emoji3.png

image.thumb.png.e42da0abb8471b7728ad535b9043ccd2.png

 

Ovo su samo uspravna, ali nisu podignuta nigde :D 

 

image.thumb.png.4537bc6477807bb6a825a3bdc339eb88.png

 

Ovo su podignuta (i takodje uspravna) :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, OMP said:

Ja jos nisam doziveo da se neko toliko okrece za mojim autom kad ga negde parkiram a o upitima za prodaju da ne pricam, naravno ima tu detalja koji ga odvajaju od obicnog gp-a ali opet cinjenica je da se narod lozi na taj dizajn.

O tem ti pričam. 

Bravo i svakako Alfa koja je uzgred dizajnom dva koplja ispred, nisu za ove mušterije koje te saleću za Grandišu.

Upravo zbog svog smelijeg dizajna.

O klasama i materijalima ne treba posebno ni voditi polemiku.

Prosto su različiti Svetovi.

Sve je to do sada bilo tako ali nova vremena donose nova razočarenja.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites



Reno 5 nije imao podignuta svetla, samo malo duza ali su stojala na braniku a iznad njih je bila samo ukrasna crna plastika, tako da on nikako ne spada u ovu pricu, koliko znam posle fiata prvi je ford sa focusom krenuo u tu pricu sto se nemaca tice mada mislim i ostalih generalno, mozda sam ispustio neki auto sa tim fazonom od ranije.


Ajd' sad da teramo mak na konac koji ke imao od branika do pola i koji je imao od krova do pola

Bila je i Corolla karavan pre Punta, a verovatno i još njih kojih ne mogu da se setim1991_Toyota_Corolla_(AE95R)_SR5_station_wagon_(2015-06-03)_02.jpg

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda, ali ja sam rekao da Fiat drzi patent, a ne da je bio prvi ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni mislio na patent, nego da nije bio prvi kome je uspravan štop pao na pamet.

 

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Secam se kada se Grande pojavio tamo polovinom pretprosle decenije, da mi se izuzetno svideo spoljasni dizajn. Po meni tipicno zabarski. Dinamicne bocne linije, lep zadnji kraj - sve sem prednjeg dela, koji mi je od starta delovao pomalo "tunjavo", sa sve onom resetkom hladnjaka i ogromnim H4 reflektorskim farovima. Iako su ga od starta zvali "mali Maserati".

Isto vazi i za Bravo, koji se pojavio 2 godine kasnije i preuzeo taj "korporativni" dizajn prednjeg kraja (uz Cromu) - vrlo lepe spoljne linije, izuzetno dinamicni i visoki bokovi, obao - sto i dizajneri rekose, trudili su se da bude dizajniran rukom, poput skulpture. Ali isto kao i kod GP - pomalo "tunjav" i neubedljiv prednji deo. Po meni je to trebalo agresivnije, razvucenije po putu, agresivnija maska, maglenke, branik... I uz neka LED dnevna svetla koja prate spoljne konture, takav dizajn bi bio i dan danas relativno svez. Kacio sam i ranije, po meni je trebalo da ostane kao na donjoj skici ili jos agresivniji:

 

Fiat-Bravo-Design-Sketch-5.jpg.821fd5bb62262667cca9d4de65bc9132.thumb.jpg.2ce43f5e1d2ab8184b1b4850ec490a8a.jpg

 

A iza svega ostalog ranije napisanog uvek stojim, Mijailovic i ja smo komentarisali upravo Sport verzije. Cak sto vise probam novijih Compacta, taj utisak se pojacava (ili ja mnogo ocekujem od novijih generacija, ali sigurno ne tablete i ambijentalno LED koje menja boje). Niko ovde ne prica da je premium :) i sl. ali da je sasvim korektno sklopljen auto u kome uzivam, lep za voznju i krivine - itekako (spusten, siri trag tockova, modovi voznje, prateci spoljni dodaci, profilisana sedista, sasvim korektni i lepo dizajnirani materijali enterijera, tapaciri, gomila sitnica koja ga izdvaja od standardnog Brava, jeftino odrzavanje...).

8 hours ago, shuxx said:

@Ivan    Šta bi se našlo na tom spisku ....

Caskali smo vec na temama o kupovini, za moje potrebe najvise mi leze opet Compacti - i za manevar i parkiranje po BG guzvama, a opet da posluze za duzi put.

Najvise zato sto sam bas do u sraf sa informacijama i odrzavanjem u grupaciji, iako sam je vec gledao u prethodnoj kupovini - drugi restyle Giuliette (2016+), sportskija QV-Line ili tako nesto. I tu se prica sa Zabarima nazalost zavrsava.

Od Vagen grupacije iskljucivo FR verzija Leona trojke. Od Francuza su mi se uvek izuzetno svidjali DS modeli, a iako gabaritima malo izlazi van klase, favorit mi je uvek bio DS5, opet i tu Sport Chic. Sto sam vise probao, manje mi se svidjao Megane Mk4, Pug 308 dobar autic ali mi ne pase i-Cockpit... I to je to sto me "radi", sve navedeno se trenutno krece uglavnom 10-13.000 EUR (racunam ugrubo 5-8 soma doplate). Premiumi su za mene ipak dominantni u visim klasama, verovatno gresim ali Audi A3 ili BMW keca nikada nesto nisam uzimao u razmatranje.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

pontiac trans sport je prvi imao uzdignuta zadnja svetla 1989. za model iz 1990.

Punto mk1 je krenuo 1993.

Grande Punto ima značku Giugaro,što dokazuje da je dizajnerski izuzetan…

Bravo je radio Alberto Dilillo at Centro Stile Fiat, što znači da je konfekcija

 

A19B3AB2-779F-4EEE-9CA7-2F5947AF08F4.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, OMP said:

Da se ne lazemo bravo je daleko od neke lepote i dizajna

20220518_175319m.jpg20220518_175414m.jpg20220518_175459m.jpg

Jeste, baš je bljaks :sick: :lol:

21 minutes ago, neshtry said:

Bravo je radio Alberto Dilillo at Centro Stile Fiat, što znači da je konfekcija

 

Confezione ? Ma certo ! :thumbsup:

1 hour ago, Ivan said:

Ali isto kao i kod GP - pomalo "tunjav" i neubedljiv prednji deo.

 

Za GP se slažem, previše je nekako "mišolik" napred ... :D Bravo je taman kako treba, i to bi barem svakom dobronamernom građaninu odavno trebalo da bude jasno. :whistle:

21 hours ago, Ivan said:

mogu da kazem da Rasta i ti definitivno malo preterujete po ovom pitanju

rasta ne preteruje, rasta zna ! :harhar:

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

glupo je da raspravljamo o ukusima ovde ionako svaki ciga svog konja hvali :) meni je npr. bravo tuplji i dosadniji napred nego gp iako su bas slicni, bravo je manje vise croma napred samo malo lepsi...gp-u recimo fale neki farovi sa projektorima da bi bili lepsi ali i kad su crni kao kod sporta meni uopste nisu losi dok mi je onaj klasican šljasteci far npr. ruzan.

Definitivno mis siva boja pored crne i borde meni najlepse stoje na bravu. I uopste nije bitno ko je dizajnirao koji auto, ne znaci i da svaki dizajner ume da ubode svaciji ukus, i gp je radio djudjaro koji je dizajnirao kave kultne automobile.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, OMP said:

glupo je da raspravljamo o ukusima ovde

Nije upšte glupo!

Sve je normalno i dozvoljeno, bar u ovoj temi, dok ne prelazi granicu pristojnosti.

U tome smo miljama daleko.

Zato, samo napred, iznosite svoje mišljenje potpuno opušteno. Ja to uvek tako radim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, Mijailović P. said:

Sve je normalno i dozvoljeno, bar u ovoj temi

Cika Pedja, a je li dozvoljeno da i mi okacimo sliku ponekog Brava, samo u Stealth modu :D ?

 

2 hours ago, neshtry said:

Grande Punto ima značku Giugaro,što dokazuje da je dizajnerski izuzetan…

Bravo je radio Alberto Dilillo at Centro Stile Fiat, što znači da je konfekcija

Samo bih da dodam za televiziju, da je glavni i odgovorni za dizajn Nuova Brava bio Frenk Stivenson (Mini, BMW X5, posle prelaska kod Zabara slede Ferrari F430 i 612 Scaglietti, Maserati Quattroporte, GranTurismo, GranSport, od Fiata 500 i Nuova Bravo, kasnije par modela McLarena (nisam poznavalac istih :))... Glavni tehnicki inzenjer je bio Djanfranko Romeo.

I da je dizajn Nuova Brava bio samo evolucija onoga sto je Giugiaro prethodno uradio sa Grandeom, sto se vidi iz aviona. Ako nekoga detaljnije interesuje, jos pre par godina sam postavio pricu o nastanku i razvoju "Project 198":

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/37713-fiat-nuova-bravo/&do=findComment&comment=1478618

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej, GP Abarth je lep auto. EVO Abarth takodje. Osim kombinacije boja, zaista je nesto drugo sto se da videti i voziti ali isto tako i cenovno odskace.

 

Bravo...paaaa....ako nema neke bolje ratkapne od mojih bivsih, 'obican' Bravo od najobicnijih (citaj -full klot) stvarno nije za gledanje. Cak ni Dinamic nije nesto, fale mu te lajsne od hroma, naglasavaju neku bolju i skuplju verziju auta. Sport takodje.

Da je postojala Abarth verzija verujem da bi bio prava zverka na drumu, sto je nema...eto tako, sa Stilom se zavrsilo.

 

Mogli su Cromu da naprave u Abarth verziji, bas bi bila nesvakidasnji auto, koji spreda lici na Brava (restyle) :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo je trebao da bude kupe i onda bi bila mnogo drugacija prica :) Inace, o ukusima jeste glupo raspravljati ali evo, licno meni oku mnogo vise prija GP ali zbog prostora gledam novi Bravo. Takodje i meni, Bravo ako nije Sport jedva da ga primetim kada prodje, a ono, interesuje me taj auto :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...