Jump to content
FAS Goran
radomir.g

Varijabilna turbina - šta je to?! Primer Garrett GT1749V

Recommended Posts

Dodao bih jos samo jednu mogucnost, a to je da je mozda auto remapovan i da je tom prilikom ugasen odgovarajuci DTC (ili DTC ovi), i da ima senzorima merljivu razliku, a nema gresku/safe mod. Meni je bilo tako, nisam imao check engine, doduse, otisao je auto u safe mod, ali tek ukoliko je preko 30 sec konstantno u over/under boostu... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, McSteel said:

@spurga91 Najverovatnije te muči boost leak, i to negde posle senzora inače bi ECU to detektovao i ubacio te u safe mode. Druga opcija je, kako je pomenuto, da ti zaista proklizava kvačilo (odnosno lamela). Objašnjeno ti je kako da testiraš to drugo, a što se tiče ovog prvog, spremi rastvor blage sapunice, najbolje uzmi sredstvo za pranje suđa ili penušavu kupku i napravi 1:9 rastvor (1 dL sapuna, 9 dL vode za ukupno 1 L rastvora). Motor treba da bude hladan (vožen pre više od 3h). Najpre obriši/očisti creva i usis dobro (skini zaštitnu plastiku), a onda naprskaj (mlazom, nemoj raspršivačem koji pravi finu vodenu prašinu) ili još bolje namaži sunđerom sve što ide od izlaza sa turbine nadalje ka motoru i sâm usisni manifold. uveri se da na svemu ima film od sapunjave vode i startuj mašinu. Posle minute rada, ako se ništa značajno nije promenilo, neko neka ti pomogne davanjem gasa ili gledanjem da li se igde pojavljuju balončići. Ako igde vidiš da se formira sitna (ili ne tako sitna) pena, nakon što si bio siguran da je svuda bio film bez pene, jasno je da je negde napuklo neko crevo, vod ili čak usisna grana, pa to treba srediti.

 

Ako nije ni lamela ni boost leak, javi se da mozgamo šta dalje :) 

Pozdrav, hvala na brzom odgovoru. Da li mi mozes samo pojasniti za taj boost leak, posle koje senzora da gledam, posle MAP senzora? A koji bi pritisak boost trebao da prikaze na dijagnostici. On mi pokazuje kd turbina puni oko 2300, da li to znaci da je to ustvari 1300mbar kad oduzmem 1000mbar atmosferski, ili to znaci da turbona stvarno puni ma 230bar. Kacim vam snimak sta mi se danas desilo. Na 1500 metara od kuce krenuo da trza i da se gusi ali u manjim brzinama samo, kad sam stigao kuci, nisam ga namerno ugasio da bi video sta se desava. Stisnuo sam malo gasa, tek tek, oko 20%, i fiksirao nogu znaci ni milimetar nisam pomerao papucicu, pogledajte na snimku sta motor radi. Turirao je sam a ja va nisam turirao, a onda kad pustim gas, on stabilno radi na 750rpm u leru. Jako cudno. To mi se desi tip jednom nedeljno, nakon duze voznje kad malo motor ugreje. Znaci uglavnom nakon srednje i narocito nakon zustrije voznje. Sta to moze da bude? Jel mogu nekako da ti posaljem snimak, traje minut i 18 sekundi, ali je u 1080p, ne znam da li moze preko maila uopste? Poslao bih ti taj snimak posto vidim da ne mogu na forumu. Mogu samo sliku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Boost leak" bi bukvalno bilo "curenje nadpritiska" odnosno gubitak pritiska i mase vazduha usled nedovoljnog dihtovanja ili proboja negde u putu do cilindara. Dovoljna je i minimalna rupa negde ili da nisu adekvatno stegnuta creva/cevi ili da negde ne valja dihtung, pa da efekat bude priličan. U principu što bliže usisu/glavi motora se dešava, to je teže da ECU (kompjuter koji kontroliše rad motora) "primeti" na osnovu očitavanja na senzorima. Realna opcija je i to da su ručno modifikovane vrednosti unutar ECU zarad "čipovanja" motora ili ima neki drugi problem koji sprečava detekciju problema sa pritiskom ili protokom vazduha.

 

Najbolje pregledaj celokupan put vazduha od filtera do usisne grane. Ako ima (više no obično) crnog dima na davanje punog gasa između 1800 i 2500 rpm, znači da ECU pravi prebogatu mešavinu jer ne stiže onoliko vazduha koliko očekuje u cilindre. 2300 mbar očitavanje = ~1.3 bar boost, pošto senzor čita apsolutnu vrednost pritiska pa treba oduzeti atmosferski. 

 

1 hour ago, spurga91 said:

Na 1500 metara od kuce krenuo da trza i da se gusi ali u manjim brzinama samo, kad sam stigao kuci, nisam ga namerno ugasio da bi video sta se desava. Stisnuo sam malo gasa, tek tek, oko 20%, i fiksirao nogu znaci ni milimetar nisam pomerao papucicu, pogledajte na snimku sta motor radi. Turirao je sam a ja va nisam turirao, a onda kad pustim gas, on stabilno radi na 750rpm u leru. Jako cudno. To mi se desi tip jednom nedeljno, nakon duze voznje kad malo motor ugreje. Znaci uglavnom nakon srednje i narocito nakon zustrije voznje. Sta to moze da bude?

 

Ovo zapravo vrlo lako može biti usled pokušaja čišćenja DPF-a, obrati pažnju na to da li ima belog dima iz auspuha, karakterističnog mirisa, dok se to dešava.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, McSteel said:

"Boost leak" bi bukvalno bilo "curenje nadpritiska" odnosno gubitak pritiska i mase vazduha usled nedovoljnog dihtovanja ili proboja negde u putu do cilindara. Dovoljna je i minimalna rupa negde ili da nisu adekvatno stegnuta creva/cevi ili da negde ne valja dihtung, pa da efekat bude priličan. U principu što bliže usisu/glavi motora se dešava, to je teže da ECU (kompjuter koji kontroliše rad motora) "primeti" na osnovu očitavanja na senzorima. Realna opcija je i to da su ručno modifikovane vrednosti unutar ECU zarad "čipovanja" motora ili ima neki drugi problem koji sprečava detekciju problema sa pritiskom ili protokom vazduha.

 

Najbolje pregledaj celokupan put vazduha od filtera do usisne grane. Ako ima (više no obično) crnog dima na davanje punog gasa između 1800 i 2500 rpm, znači da ECU pravi prebogatu mešavinu jer ne stiže onoliko vazduha koliko očekuje u cilindre. 2300 mbar očitavanje = ~1.3 bar boost, pošto senzor čita apsolutnu vrednost pritiska pa treba oduzeti atmosferski. 

 

 

Ovo zapravo vrlo lako može biti usled pokušaja čišćenja DPF-a, obrati pažnju na to da li ima belog dima iz auspuha, karakterističnog mirisa, dok se to dešava.

Da li ti nekako negde mogu poslati ovaj snimak, verujem, ovo nikad nisam imao prilike da vidim, a da pritom nema greske na dijagnostici. Mozda ces odmah znati o cemu se radi. A sto se ti e EGR-a i DPF-a, izgleda da su oba software-ski ugasena, jer je egr uvek na 0% a nema greske, a dpf svaki auto koji prikacim na Delphi, imam opciju da izmeri koliko grama cadji ima, samo kod mog su sve te opcije zakljucane, jedino mi nudi regeneracinu da pokrenem. Zato mi je i palo na pamet da mozda nije to dobro software-ski ugaseno, pa da on kad zagreje pokusava neku regeneraciju da radi, pa kad ja naglo stanem na semaforu onda tako trza.vto traje par minuta i posle radi normalno. Poslao bih ti snimak ako moze negde na fb ili Viber ili gde vec moze. Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na turbini za fiat 2.0mjet sam zamjenio vakuum aktuator VNTa. Sipka nema saraf za podesavanje duzine vec se rotacijom usisnog kucista podesava duzina sipke. Da li treba podesavati taj aktuator? Da li je dovoljno podesiti tako da sa vakuum pumpicom na -0.6bara dotakne granicni saraf (stop screw).?

 

Edited by Ivan
Sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...