Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Toyota Yaris / Yaris Cross

Recommended Posts

chasingcars.jpg ChasingCars: 2021. Toyota GR Yaris

 

''Circuit Pack'' je varijanta na testu.

Malo je skuplja (oko 3.200 evra) od GR Yarisa, i za te pare se dobijaju: bolje gume, veće kočnice, Torsen diferencijal (LSD), još više sportsko vešanje, izdržljivije felne...što sve treba onome ko želi često sa svojim GR Yarisom da skokne do neke trkačke staze:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

caradvice.jpg CarAdvice: 2021. Toyota GR Yaris

 

Teško da danas ima bolji hothatch od GR Yarisa - ali postoje dve njegove varijante: ''običan'' koji će biti solidan na trkačkoj stazi, i ''Performance Pack'' koji će biti odličan na svakoj stazi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carexpertyoutubelogo.jpg CarExpert: 2021. Toyota GR Yaris

 

Nije još jedan običan test jer ovog puta je na trkačkoj stazi, a GR Yaris vozi Chris Atkinson (da, onaj Chris iz WRC-a): 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars: Toyota GR Yaris vs Mitsubishi Evo TME

 

Iako ova dva auta deli 20 godina, imaju jaku zajedničku crtu - oba su prvo nastala za potrebe WRC-a, a onda od tih reli varijanti napravljene su ovakve za običan put:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Yaris 1.0 VVT-i na testu Auto magazin portala

 

yaris 1.0 09.jpg

 

Na višednevnom testu smo imali Evropski automobil godine 2021. Toyota je novim Yarisom uspela da pogodi potrebe Evropljana, a pritom da zadovolji i želje zahtevnih vozača, koji će uživati u radostima vožnje i bogatstvu opreme. Toyota Yaris četvrte generacije osvojila je nagradu Evropski auto godine po drugi put. Prvi put to se dogodilo 2000. godine kada je ovu prestižnu nagradu osvojla prva generacija modela Yaris. Automobilski svet se u međuvremenu značajno promenio, a ovogodišnje priznanje potvrđuje da Toyota vrlo dobro osluškuje potrebe korisnika na Starom kontinentu.

 

yaris 1.0 08.jpg

 

Yaris je najvažniji automobil ove japanske marke u Evropi. O tome svedoče i činjenice, da je Yaris postala prva Toyota u istoriji, koja je osvojila titulu Evropskog automobila godine. To nije sve. 2005. godine Yaris je postao prvi automobil iz B-segmenta, koji je na Euro NCAP testovima bezbednosti dobio maksimalnih 5 zvezdica. U jesen prošle godine, Yaris najnovije generacije, upravo ovaj čiji test čitate, postao je prvi automobil koji je uspešno savladao nove, strože Euro NCAP testove bezbednosti i ponovo zasijao punim sjajem. Punim sjajem je zasijao i među vozačima. Novi Yaris je toliko popularan automobil kod Evropljana, da je u prethodnim mesecima beležio drugo mesto u tabeli najprodavanijih u Evropi.

 

yaris 1.0 07.jpg

 

Nova Toyota Yaris stoji na novoj platformi TNGA GA-B, zahvaljujući kojoj je automobil dobio značajno čvršću karoseriju i niže težište, što se odrazilo na poboljšanje voznih osobina. Za razliku od konkurenata, novi Yaris je kraći od prethodnika, ali je produženo međuosovinsko rastojanje i širina automobila, u oba slučaja za 50 milimetara. Šef dizajner u Toyoti, Takayuki Nakajima, imao je zadatak da novi Yaris učini prijatnijim i emotivnijim. ''U tome su dizajneri uspeli definitivno. Automobil izgleda dinamično i sportski. Novi Yaris je sve samo ne dosadan. Blatobrani su bočno izvučeni maksimalno, a ceo automobil je spušten bliže asfaltu. Izraz 'dinamičan dizajn' ovde nije marketinši, već istinski. Automobil izgleda razigrano i atraktivno sa svih strana. Jedva čekam da vidim takmičarski reli automobil u WRC specifikaciji u odelu novog Yarisa. Mislim da će Ogier i Evans (zvanični vozači Toyota Gazoo Racing World Rally Team) biti zadovoljni'', izjavio je četvorostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović.

 

yaris 1.0 06.jpg

 

Iako je Yaris kraći za 5 mm (3.940 mm), sada ima 50 mm duže međuosovinsko rastojanje (2.560 mm). Spreda pažnju privlači široka i originalna maska hladnjaka, koju dopunjuju uske svetlosne grupe, koje zadiru duboko u bokove automobila. Pogled sa boka otkriva da su točkovi postavljeni u same uglove karoserije po principu "točak na po svaki ćošak". Pored produženja međuosovinskog rastojanja, skraćeni su i prevesi, što je Yarisu dalo izrazito dinamičan izgled. Zadnji deo automobila optički proširuju masivni branici i zadnja LED svetla spojena crnom lajsnom sa integrisanim LED svetlom.


Kada otvorimo vrata, čeka nas kompletno nov enterijer, koji izgleda mnogo bolje nego kod prethodnika. Sedi se niže za 21 milimetar, a dalje od prozora za oko 60 milimetara. Ergonomija je za svaku pohvalu. U Toyoti ne eksperimentišu sa ergonomijom, sve komande su logično postavljene upravo tamo gde ih i očekujete. Palac nagore zaslužuje praktičan i dobro osmišljen multimedijalni sistem. ''Yaris je zadržao praktičnost na najvišem nivou. Iako je u automobilu sve novo, komande su tradicionalno osmišljene. Do većine funkcija se dolazi u jednom, najviše dva koraka, a za osnovnu orjentaciju uopšte nije potrebno duže upoznavanje sa automobilom. Sedišta su izvrsna. Toyota ovde nije štedela i koristila je slična sedišta onima koje pronalazimo u kompaktnom modelu CH-R. Udobna su na dužim putovanjima, a odlično drže telo u krivinama'', istakao je Petrović.

 

Ako nešto moramo zameriti novom Yarisu, onda su to unutrašnje ručke za otvaranje vrata, koje su ugrađene duboko u oplate. Multifunkcionalni volan je velikih dimenzija i ruke se prosto lepe za njega. Da bi poboljšali pregled stručnjaci u Toyoti su pomerili poziciju instrument table na dole.

 

yaris 1.0 05.jpg

 

Japanci su razmišljali o prostoru za odlaganje sitnica, a na instrument tabli nalazimo nekoliko uredno postavljenih polica, uključujući i onu koja se nalazi ispod displeja multimedijalnog sistema.

Za automobil B-segmenta, Yaris nudi natprosečno veliki prostor za odlaganje sitnica. Na zadnjim sedištima ima mesta za dve odrasle osobe. 186 centimetara visok test vozač se udobno smestio na zadnje sedište, imao je dovoljno prostora za noge, ali je glava bila blizu krova. Prtljažni prostor ima zapreminu od 286 litara, što je prosečna vrednost u klasi. Za svaku pohvalu je i činjenica da se ispod dna prtljažnika krije rezervni točak.

 

yaris 1.0 04.jpg

 

Do ovog momenta, u novom Yarisu je sve bilo dinamično, sportski i atraktivno. Međutim, test automobil nije imao motor koji se može pohvaliti gore navedenim epitetima. Trocilindarski motor zapremine 1.0 litra ima kodnu oznaku 1KR-FE i dobro nam je poznat iz prethodnih malih Toyota automobila i jedini je motor preuzet iz prethodne generacije Yarisa. Kao što je poznato, Toyota je prethodnih godina značajno unapredila. U motoru je smanjeno mehaničko trenje, što je rezultiralo dodatnim smanjenjem potrošnje. Nova verzija motora opremljena je i novim sistemom recirkulacije izduvnih gasova. Promene je pretrpeo i sistem ubrizgavanja goriva, kao i ventilski sistem. Rezultat je maksimalna snaga od 72 KS pri 6.000 obrtaja i maksimalni obrtni moment od 93 Nm pri 4.400 obrtaja.

 

yaris 1.0 03.jpg

 

''Motor je dobro poznat, oseća se da je unapređen, ali i dalje je namenjen onima koji imaju najniže zahteve po pitanju snage. Ubzranje iz mesta do 100 km/h od samo 14.6 sekundi jasno pokazuje da je Yaris pokretan ovim motorom namenjen prvenstveno onima koji najviše vremena provode u gradskoj vožnji. Dakle, automobil nije brz, ali je dovoljno elastičan za gradsku upotrebu. Za one koji imaju više zahteve i koji češće izlaze iz grada na autoput, definitivno preporučujem 1.5 VVTi-E od 125 konjskih snaga ili još bolje hibridni pogon sa motorom iste zapremine'', zaključuje Vladan Petrović.


Ono što je prednost ovog motora definitivno je potrošnja. Toyota deklariše potrošnju od 5.6 litara na 100 pređenih kilometara, a realnost nije daleko od ove brojke. Na našem testu uspeli smo da zabeležimo prosečnu potrošnju od 5.7 l/100 km.

 

yaris 1.0 02.jpg

 

Oslanjanje zaslužuje najvišu ocenu. Upravljanje je savršeno precizno. Čini se da je Toyota iskoristila svoje šampionsko iskustvo u FIA Svetskom reli šampionatu i oseća se da su u razvoj ovog automobila svoje prste umešali najbolji vozači na planeti.

''I u ovoj oblasti je cilj inženjera ispunjen. Oseća se da je težište automobila postavljeno niže nego kod prethodnika. Drugačija je i geometrija oslanjanja. Rezultat je neverovatno okretan automobil u gradskim uslovima. Radijus okretaja je samo 4.9 metara. Točkovi prečnika 15 inča (185/65 R15) su idealni za naše ulice, jer vrhunski filtriraju neravnine i udarne rupe, ali u isto vreme pružaju odlično prijanjanje. Moram da pohvalim i zadnju osovinu. Iako je ona jednostavno konstruisana, nema onih tipičnih udaraca sa zadnje osovine koje su tipične za male automobile. Osećaj u novom Yarisu je kao da sedite u automobilu koji je za jedan broj veći'', objašnjava Petrović.

 

yaris 1.0 01.jpg

 

Novi Yaris je trenutno jedan od najboljih automobila u B-segmentu. Već osnovna verzija uključuje puno opreme, od asistenta pred sudar, adaptivnog tempomata, sistema za monitoring vozne trake, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, automatsko uključivanje dugih svetala... Za osnovnu verziju Yaris Luna, opremljenu 1.0 VVT-i motorom i 5-stepenim manuelnim menjačem, treba izdvojiti 14.990 evra. Uz ovu kombinaciju motora i menjača Yaris se može dobiti i u bogatije opremljenim verzijama Sol ili Stella, dok je Yaris Elegant dostupan isključivo sa 1.5 motorom ili kao hibrid.

 

Fotografije: Milomir Bošković

 

preuzeto sa - automagazin.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/21/2021 at 9:50 PM, neshaoct said:

Iako je formalno izbor za automobil 2021. godine u Srbiji zakazan za april, zna se već da će Yaris biti proglašen pobednikom.

Inače, kandidati za automobil 2021. u Srbju su: Dacia Sandero Stepway, Toyota Yaris, Audi A3 i Seat Leon.

Toyota Yaris je automobil godine u Srbiji

 

toyota y1.jpg

 

Žiri za izbor Automobila godine 2021. Asocijacije automobilskih novinara Srbije, titulu najboljeg dodelio je Toyoti Yaris, saopštilo je danas to udruženje. Završno testiranje automobila održano je, kao i prošle godine, na području Kosmaja, kada su članovi žirija imali priliku da sve kandidate za titulu isprobaju u različitim uslovima vožnje: na autoputu, magistralnom putu i na zatvorenom poligonu. U konkurenciji za najboljeg ove godine bili su: Toyota Yaris, Dacia Sandero Stepway, Audi A3 i Seat Leon. Jedini kandidat za eko automobil godine bio je Fiat 500 - Mild Hybrid First Edition.

 

Inače, Toyota Yaris proglašena je i za evropski automobil godine za 2021. godinu.

Pored titule Automobila godine i eko Automobila godine 2021, žiri je dodelio i specijalna priznanja: za najbolji automobil u klasi 2021. proglašena je Dacia Sandero Stepway, nagradu za najbolji dizajn enterijera osvojio je Audi A3, a nagrada za najbolji infotejment godine pripala je Seat Leonu. Još jedno priznanje otišlo je u Toyotu, pošto je žiri Asocijacije automobilskih novinara Srbije dodelio i priznanje za najboljeg PR-a Aleksandru Andriću, uz obrazloženje da je u proteklih godinu dana najbolje komunicirao sa novinarima i najviše uradio na promociji svoje firme i brenda koji zastupa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

mobilautotv.jpg MobilAutoTV: Toyota Yaris 1.5 Sport

 

U narednim minutima predstavljamo vam gradski automobil za koji možemo da kažemo da je jedan od onih sa kojim se najlakše upravlja, jedan od onih čije bezbednosne tehnologije pružaju osećaj sigurnosti na svakom koraku I pređenom kilometru, jedan od onih malih/velikih automobila u koji može udobno da se smesti i cela porodica, iako je namenjen više urbanom stilu života:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

stefabtv.jpg StefABtv: Toyota GR Yaris

 

Stef je ljubitelj FCA automobila, poseduje ih, a posebno voli Abarth...ali i on je posvedočio koliko je dobar GR Yaris dajući mu najveći mogući kompliment koji on može dati - GR Yaris je bolji od Abarth-a:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfectionyoutubelogonovi.jpg Carfection: Litchfield Toyota GR Yaris

 

Stručnjaci iz Litchfield-a su uspeli da ''iscede'' još 40-tak konja iz Yarisovog trocilindraša, tako da ih sada ukupno ima 300...plus su se pozabavili i unapređenjem oslanjanja automobila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales: Toyota GR Yaris vs Honda Civic Type R

 

Toliko hvalospeva je ''opevano'' o novom GR Yarisu, ali...da li je baš tako da on nema pravog rivala u hothatch segmentu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: BMW M4 vs Toyota GR Yaris

 

GR Yaris ima skoro duplo manje konja, duplo manje košta, ima pola tone manje...i može li ga BMW uhvatiti na stazi ako on startuje iz mesta, a Yaris iz zaleta (u praksi to je 2-3 sekunde prednosti):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Toyota Yaris

 

Iako čast nosi hibridno izdanje Yarisa, kompletna ponuda ovog modela osvojila je prestižnu nagradu ''Evropski automobil godine''.

Upoznajte Toyoting osvajača B segmenta u klasičnoj benzinskoj varijanti, ali sa 1.5 benzincem koji pravi 125KS/153Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar je Piroški ... Loša zvučna izolacija, loš položaj komandi prozora, loš položaj kvake iznutra, komande klimatizacije kao da su iz Lade ...

I na kraju - ko je normalan ne bi poželeo ?

Tako nekako ide video :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina. Za B segment novi yaris 1,5 je kao pravi F1. Posebno u poredjenju sa prethodnim 1,5, koji je u smislu živahnosti kao "mrtav konj".

Eto šta znači cilindar manje :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Toyota Yaris Cross

 

Ove nedelje Jura se fura sa novim Yarisom Cross (broj manji RAV4) u okolini Brisela:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja Toyote Yaris Cross

 

215980-toyota yc02.jpg

 

Toyota France (TMMF) započela je proizvodnju Yarisa Cross, potpuno novog, kompaktnog, urbanog SUV-a čija će prodaja u Evropi započeti u avgustu. Uložen je značajan iznos od 400 miliona evra radi omogućavanja proizvodnje dva modela na istoj proizvodnoj liniji u toj fabrici - 4. generacije Yarisa i potpuno novog modela Yaris Cross - čime je povećan godišnji proizvodni kapacitet TMMF-a na 300.000 vozila. Ovaj SUV u segmentu B oblikovan je i razvijen kako bi zadovoljio potrebe evropskih kupaca u tom tržišnom segmentu, a očekivana ponuda motora za novi Yaris Cross će mahom uključivati hibridnu verziju sa niskom emisijom CO2, shodno planovima marke o udelu elektrifikovanih varijanti od 90% do 2025. godine.

 

215981-toyota yc01.jpg

 

Yaris Cross je drugi model koji će se bazirati na Toyotinoj platformi GA-B za kompaktne automobile, kao i 8. model obuhvaćen Toyotinom novom globalnom arhitekturom (TNGA - Toyota New Global Architecture) koji će se proizvoditi u Evropi. Početak njegove proizvodnje označava i još jedan korak u smeru Toyotine strategije lokalne proizvodnje.

 

Marvin Cooke, izvršni potpredsednik za proizvodnju, ističe: ''Uvođenje Yarisa Cross je važno jer on ne samo da doprinosi Toyotinoj konkurentnosti, nego i osnažuje našu strategiju lokalizacije proizvodnje i dostizanja maksimalnih proizvodnih kapaciteta koji su usmereni na Toyotin cilj povećanja prodaje u Evropi na 1.5 miliona vozila do 2025.'' Toyotina vizija za evropsku lokalizaciju ove godine dodatno je proširena jer je Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) započela proizvodnju hibridnih električnih menjača i elektromotora, obezbeđujući 1.5 benzinski motor TNGA i potpuno hibridni pogonski sklop za modele Toyota Yaris i Yaris Cross. Toyota je uložila i u povećanje kapaciteta i modernizaciju svoje fabrike Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) radi proizvodnje nove generacije Yarisa, koji je proglašen Automobilom godine 2021, kao odgovor na znatno povećanu potražnju. Pokretanjem proizvodnje modela Yaris Cross ukupan broj zaposlenih u TMMF-u povećan je na skoro 5.000.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

carobsession.jpg CarObsession: Toyota GR Yaris

 

Sve je već ispričano o GR Yarisu, o njegovom jakom benzincu sa 3 cilindra, o pogonu na svim točkovima, reli poreklu, odličnim voznim svojstvima...al' da možda nije previše nahvaljen?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perica Rajković i "AutoRepublika" - test hibridnog yarisa:

 

Toyota Yaris 1.5 VVT-i Hybrid e-CVT - Nova referenca?

 

yaris a.jpg


Četvrta generacija Toyote Yaris evoluirala je gotovo na svim poljima. Osim stila, za koji se najzad može reći da je atraktivan i dopadljiv, hibridna verzija performantnija je i zabavna za vožnju, sasvim dovoljno da bi osvojila prestižnu titula ''Automobila godine u Evropi''. Nakon više od dve decenije postojanja i devet miliona prodatih primeraka Toyota Yaris pravi je bestseler, jedan je od najpopularnijih gradskih automobila na svetu! A otkako je prethodna generacija 2012. godine dobila i hibridnu verziju, postala je i ''najzelenija'' u segmentu, što su kupci i te kako znali da cene. Ova verzija, ''made in France'' (pravi se 100% u zemlji Gala, u gradu Valensijen) ujedno je i najtraženija, 2019. godine činila je preko 50% svih prodatih Yarisa.

 

Sa četvrtom generecijom, koja nas sada interesuje, Toyota planira da procenat hybrida dostigne čak 80%, uostalom kada je prošle godine lansirana bila je jedina u ponudi. Oficijalno nazvana Yaris 1.5 VVT-i Hybrid e-CVT, par meseci kasnije potpomognuta je dvema benzinskim, pokretanim trocilindarskim agregatima 1.0/70 ks i 1.5/120 ks. Skromno ali uglavnom dovoljno za ovaj segment, uostalom dizeli su kod Toyote odavno otpisani, a ko baš voli ''male navijene'' Toyota je ponudila i ekstremno sportsku verziju 1.6 GR od 261 ks (360 Nm, uz maksimalnu brzinu od 230 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 5.5 s).

 

y a02.jpg

 

Lepo, lepo kažete, a izgled? Najzad simpatičan, da ne kažem lep! U poređenju s prethodnim Yarisom deluje neuporedivo dinamičnije, kako zbog zavodljivih oblina tako i zahvaljujući drugačijim proporcijama. Jer dok se konkurenti izdužuju na preko 4 m, dizajneri Toyote (izvesni Mario Majdandžić, ''naše gore list'') su odlučili da ga skrate (3.94 m), prošire i spuste! Neću vas gnjaviti sa marketinškim lupetanjima u stilu da je bio inspirisan japanskim pasuljem ''kuromame'', na šta liči najbolje vam govore fotografije. Reći ću samo da su forme istovremeno i zaobljene i sportski agresivne, od velikog otvora na prednjoj masci sa ''škrgama'' na krajevima iste, do ''bombaste'' i seksi stražnjice.

 

Novi Yaris zaista deluje nabijeno s točkovima na samim ćoškovima karoserije, na ovom polju mišljenja su nepodeljena, znatno je privlačniji od bivših generacija. U tom cilju skoknuh do mog ''pak-pak'' drugara (šaljiva skraćenica za Pakistance), koji je od pre par meseci ponosni vlasnik Yarisa 3 Hybrid. Sećate se možda, spomenuh ga u jednom od testova, na moju preporuku kupio je jedan polovni star samo dve godine, koji mi je odlično poslužio za poređenje. Ne samo po pitanju stila, već i ergonomije, raspoloživog prostora, potrošnje i agregata. Jer iako je napredak ogroman, izmena stila umanjila je familijarne atribute novog Yarisa, o čemu malo ko nešto napisa…

 

O novom Yarisu verovatno ste već bili u prilici pročitati razna mišljenja, možda se i smestiti u njega ili ga voziti. Moja malenkost uspela je tek nedavno privoliti odgovorne u Toyoti France na saradnju, tako da je ovo prvo zvanično druženje s jednim njihovim modelom… To nikako ne znači da su mi Toyote nepoznanica, pored bivšeg Yarisa, koji sam za ovu priliku opet provozao, često sam bio i za upravljačem Priusa hybrid i bivšeg RAV4.

 

y a03.jpg

 

Dakle, prvi kontakt s enterijerom Yarisa 4 ostavio je na mene dobar utisak, pre svega na prednjim sedištima, tj. za upravljačem. Unutrašnjost je neuporedivo modernija, a sam dizajn ''mladalački'' svež! Hibridna verzija poseduje recimo dva nezavisna i odvojena okrugla kućišta za instrumente, popunjena ekranima, odnosno digitalnim instrumentima. Preglednost je dobra, za razliku od cifri na ekranu između, da bi se pročitali treba imati oko sokolovo ili približiti glavu na 20-30 cm. Sva sreća te je predviđen veliki ''head up'', sistem koji projektuje brojne informacije na vetrobransko staklo. Ovde moram da korigujem jednog ''stručnjaka'' koji napisa i osta živ kako je informacije na njemu video samo do pola, monsieur journaliste snop i jačina svetlosti se podešavaju, tako da je pregledan za sve vozače, bez obzira na stas i visinu!

 

y a04.jpg

 

Pažnja, kod nižih završnih nivoa instrument tabla običnih Yarisa je drugačija, tj. sa standardnim analognim pokazivačima. Ostatak centalne konzole je klasičniji, ali veoma dobro zamišljen, s više praktičnih udubljenja za odlaganja sitnica, poput smartfona, kutija sa cigaretama, ključeva… Kako to već nalažu aktuelni modni trendovi na sredini je ekran od 8 inča za multimedijalni sistem, a malo niže odvojene komande za klima uređaj.

 

Upravljač je skromnih dimenzija, simpatičan, nažalost načičkan sa 20-ak dugmića. Ni posle nedelju dana probne vožnje nisam ih zapamtio, već sam morao tražiti željene funkcije pogledom. Na nekom srpskom sajtu opet pročitah da enterijer deluje previše jeftino, hmmm, pitam li se kakvu li to ''ljutu'' makinu vozi autor teksta kada mu Yaris tako deluje? Ruku na srce ukoliko i nije na nivou referentnih predstavnika (Clio, 208, Polo), kvalitet plastike posve je prihvatljiv za segment.

 

y a05.jpg

 

Gornji deo centralne armature je od mekane plastike, dok su sivi umeci na vratima od nekakvog recikliranog materijala, prijatnog na dodir. Posebno treba pohvaliti prednja sedišta, lepa na oko, te udobna i sa snažnim bočnim osloncima. Toyota navodi da ih je obložila dodatnim sunđerastim slojem, u svakom slučaju ubedljivo su bolja nego li kod bivšeg Yarisa, što se odnosi i na poziciju za upravljačem. Nekada se nisam mogao oteti utisku da sedim previsoko, kod novajlije to nije slučaj. Uz podešavajući naslon za lakat i dobro postavljenu ručicu automatskog menjača, nisam osetio zamor ni na auto-putu, nakon višesatne vožnje. S leve strane, na vratima, ruka sama napipa prekidače za električna stakla i podešavanje spoljašnjih retrovizora, zaključak je da je ergonomija veoma dobra i za krupnije vozače, a ne samo za Pigmejce mog tipa.

 

y a06.jpg

 

Nažalost, putnici pozadi nisu ni blizu u sličnoj situaciji, posebno ukoliko su viši od 1'8 m. S mojih 1'72 m nisam se osećao preterano stešnjeno, i ovde je klupa udobna, ali je pristup njoj otežan. Osim što su vrata mala, otvaraju se pod nedovoljnim uglom, za razliku od bivšeg Yarisa 3. Familijarni aspekt kod ovog je znatno superiorniji, kao i prostor za kolena i glave, isti kolega novinar opet se prevario tvrdeći kako je novi Yaris najprostraniji do sada! Nekada davno, kada smo bili mladi, rekli bi malo morgen…

 

y a07.jpg

 

Sam prtljažnik nije evoluirao, odnosno ostao je isti. Zapremina od 286 litara opet je inferiornija nego li kod recimo Clia, 208-ice, Pola, kod koga ide i do 350 l. Naravno da je naslon zadnje klupe podeljen na 2/3 i da se može oboriti, ali kako nije predviđena polica koja deli prtljažnik po horizontali, evidentna je razlika u nivoima od 10-ak santimetara. U dnu, ne pronađoh rezervni točak, mesta ipak ima za jedan ćopavac.

 

A ispod haube…
Promene i opet promene! Za razliku od bivšeg Yarisa koga pokreće četvorocilindarski 1.5/75 ks, te u saradanji s električnim motorom razvija ukupno 100 ks, uz maksimalni obrtni moment od 142 Nm - novi koristi savremeniji i snažniji trocilindarski 1.5 od 92 ks, plus električni od 80 ks, tako da na  kraju to ispada 116 ks (snaga dva motora se ne sabira), što je sasvim dovoljno za 1.160 kg teško vozilo.

 

y a08.jpg

 

Zli jezici reći će po cenu lima debljine papira, bilo kako bilo, mala težina pozitivno deluje na potrošnju i voznu dinamiku. Princip funkcionisanja vam je verovatno poznat, kao i kod ostalih hibrida električni motor aktivan je pri nižim brzinama, uglavnom u gradskoj vožnji, odnosno prilikom snažnih ubrzanja, kada je SUS agregatu potrebno više snage. Vozača to ni ne interesuju, sistem sam po potrebi uključuje jedan ili oba, u principu diskretno i pravovremeno.

Ponekad se, kao i kod Clia 1.6 E-Tech Hybrid/140, koji mu je pored Honde Jazz Hybrid/109 ks zapravo najveći konkurent, SUS motor aktivira tek da dopuni bateriju. Dakle u svakodnevnoj gradskoj i prigradskoj vožnji za pohvalu je sihronizovan rad motora, kome je do uštede odabraće mod Eco, tasterom pored ručice menjača. U tom slučaju Yaris će privilegovati električni agregat, sve dok mu to dozvoli nova litijum-jonska baterija, većeg kapaciteta i lakša za 27% od bivše.

 

y a09.jpg

 

Toyota spominje da Yaris može da razvije i 130 km/h samo na struju, lično to mi nije pošlo za tukom, jer se benzinac uključivao vrlo brzo, već pri maksimalnoj brzini od 40-50 km/h. Na struju se može preći maksimalno 2 km, i to s pero lakim stopalom na gasu i punom baterijom. Pokušah to par puta (i on se aktivira se prekidačem na konzoli pored ručice menjača), ali je sistem odbio, uz obrazloženje da je kapacitet baterije nedovoljan. Izborom moda PRW (pretpostavljam da to znači power, kao snaga), privileguju se performanse, jasno se oseti da je Yaris dobio vitaminsku injekciju, što se odražava na odziv na gas. Ubrzava dobro, nešto ispod 10 s, što je za 2 s bolje od prethodnika. Ovaj program praktikovao sam i prilikom dinamične vožnje, ovoga puta posve izvodljive. Naime šasija novog Yarisa kruća je za 37%, i ujedno je niži za 40 mm (centar gravitacije spušten je za 12 mm).

 

Pored toga postavljen je na novoj TNGA-B platformi koja mu obezbeđuje za 5 cm veće međuosovinsko rastojanje, uz bolju raspodelu mase. Proizvođač navodi i da je ozbiljno poradio na ogibljenju i upravljanju, verujte mi na reč sve navedeno i te kako se oseća na putu. Dobro se ponaša Yaris, okretan i zabavan za vožnju po krivinama, ujedno je stabilan pri višim brzinama na auto-putu. Dolazak mladih prijatelja iz Srbije na stotinak kilometara udaljen aeodrom Beauvais (niskobudžetske kompanije Wizzair i Ryanair ga koriste umesto znatno skupljih velikih aerodroma nadomak Pariza) iskoristio sam za test vožnju, gde se pokazao apsolutno na visini zadatka, iako to nije njegova prirodna sredina.

 

y a010.jpg

 

Naravno da nije sve u superlativima, trocilindarski agregat prilično je grlat kada se od njega zahteva maksimum, osim toga nije ni preterano ekonomičan. Verovatno je svima jasno da pri konstantnoj brzini na auto-putu on vodi glavnu reč, električni motor uglavnom je nemi posmatrač. Pri brzini od 130-140 km/h popije najmanje 7 litara, ta famozna reputacija vezana za ekonomičnost Toyotinih hibrida, kao uostalom i hibrida drugih proizvodača, topi se kao sneg na suncu.

 

kompletan tekst na - autorepublika.com

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

mobilautotv.jpg MobilAutoTV: Toyota Yaris

 

1.0 VVT-i (3 cilindra) sa 72KS/93Nm, manuelni menjač sa 5 brzina, paket opreme Sol:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...