Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Toyota Yaris / Yaris Cross

Recommended Posts

Toyota više neće prodavati Yaris u Americi

 

191011-toyota-yaris 11.jpg

 

Toyota će krajem juna okončati proizvodnju Yarisa hečbek i sedan u SAD, koji su u stvari bili prepakovane verzije Mazde2. Kako piše B92, u tom proizvođaču kažu da za sada ne planiraju naslednika, ali ne isključuju mogućnost da na severnoameričkom tržištu ponude novi mali krosover, Yaris Cross. Ukidanje američkog Yarisa ne predstavlja veliko iznenađenje, s obzirom da je prema podacima koje je objavio Carsalesbase, Toyota 2019. u SAD prodala samo 2.181 primerak ovog modela. To je tek neznatno više vozila u poređenju sa 2018, kada je isporučeno 1.940 automobila. Oba broja su, međutim, daleko ispod rekordnog rezultata iz 2008. kada je u SAD prodato čak 102.328 Yarisa, pa čak i od onog iz 2016. kada su na istom tržištu isporučena 10.872 automobila. Kao jedan od glavnih razloga za ovakav pad interesovanja kupaca, navodi se sve veća popularnost krosover/SUV modela.

 

Interesantno je da je najnovija hečbek varijanta Yarisa za SAD predstavljena na prošlogodišnjem salonu automobila u Njujorku, pa se na tržištu zadržala tek nešto više od godinu dana. Kao i Yaris sedan, i hečbek je zasnovan na Mazdi2, a pokreće ga 4-cilindarski 1.5 motor sa 107 KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Francuskoj krenula proizvodnja nove Toyote Yaris

 

toyota yaris fr.jpg

 

Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) je pokrenula proizvodnju nove generacije Yarisa u svom proizvodnom pogonu u Valenciennesu u severnoj Francuskoj. Yaris je prvi kompaktni automobil napravljen na novoj globalnoj platformi (Toyota New Global Architecture -TNGA) GA-B, koja predstavlja temelj za unapređene dinamičke karakteristike. TMMF je četvrta fabrika u Evropi koja je uvela proizvodnju vozila na novoj platformi, nakon turskih pogona (C-HR i Corolla Sedan), britanskih u Burnastonu (Corolla Hatchback i Touring Sports) i ruskih (Camry i RAV4). Takođe, Yaris se oprema najnovijom generacijom 1.5 motora koji se isto proizvodi u Evropi - u Toyota Motor Manufacturing Poland.

 

U TMMF je dodatno uloženo oko 300 miliona evra što je pola početnog ulaganja TMMF-a. Svi proizvodni pogoni su osavremenjeni novom opremom i tehnologijom zbog bolje ergonomije i kvalitetnijeg rada. Najveće izmene su uvedene u radionice za plastiku koje su proširene za dodatnih 3.500 kvadrata radi smeštanja novih pogona, čime je omogućena vlastita proizvodnja novih plastičnih delova. TMMF očekuje da ukupni broj stalno zaposlenih dostigne 3.600 do kraja ove godine. Podsetimo, u istoj fabirci će se proizvoditi i Yaris Cross, i to od polovine iduće godine nakon još 100 miliona evra ulaganja u proizvodne kapacitete.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: Test Toyota Yaris

 

Na testu je 1.5 atmosferac (sa 3 cilindra) hibrid:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kris Meeke i Toyota GR Yaris

 

Britanski veteran relija i pobednik 5 relija u okviru WRC-a Kris Meeke, seo je za volan novog sportskog Yarisa:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Yaris Cross sa GR Parts i Modellista elementima

 

206383-gazoo yaris 04.jpg

 

Kao i novi Yaris hatchback, i Yaris Cross će u Japanu biti dostupan sa GR Parts elementima (za koje se pobrinuo Gazoo Racing). Za početak, tu su dodatni elementi na ivicama prednjeg branika, 18-inčni alu točkovi u crnoj boji, bočne zaštitne lajsne, mat crni detalji, zatamnjena zadnja stakla, sportski izduvni sistem sa dve izduvne cevi, crvene zavesice iza točkova, okvir registarske tablice od ugljeničnih vlakana...

 

206384-gazoo yaris 03.jpg

 

Kasnije će se u paketu naći i sportska sedišta, aluminijumske pedale i GR volan sa kontrastnim šavovima, kao i nove opruge i amortizeri. I japanski Modellista je za Yaris Cross već pripremio dva paketa za doterivanje njegovog izgleda.

 

modellista yaris 02.jpg

 

Paketi sadrže prednji spojler, komplet pragova, izmenjeni zadnji branik, kao i set alu točkova do 19 inča.

 

modellista yaris 01.jpg

 

Ko želi više, kao opcija se nude i zadnji krovni spojler, hromirana lajsna na prednjem grilu, kao i elementi za unutrašnjost (od novih pedala, preko drugačijeg finiša za sedišta i prednji panel, pa do novih patosnica).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota GR Yaris sa 260 konja ulazi u proizvodnju

 

gr_yaris_2020 01.jpg

 

GR Yaris je drugi model u paleti sportskih automobila GR, a proizvodnja je počela u novom pogonu u Japanu. Prvi proizvedeni primerak napustio je novu liniju prošle nedelje, nakon primene novog sistema za sklapanje vozila koji se sastoji od niza pojedinačnih ćelija povezanih autonomnim vozilima. Toyota smatra da je ovaj način proizvodnje pogodniji od konvencionalnog sistema transportnih traka jer omogućava veću preciznost u konstruisanju školjki i šasije sportskih automobila.

 

toyota gr yaris 2021 06.jpg toyota gr yaris 2021 07.jpg

 

GR Yaris je nedavno dostupan u pretprodaji sa cenom od oko 31.000 evra uoči njegovog lansiranja na tržište u Oktobru. Zainteresovani kupci na odabranim tržištima pozvani su da odaberu između standardne varijante koja se isporučuje sa aluminijumskim felnama od 18 inča sa gumama Dunlop Sport Maxx, duplim izduvom, kožnim volanom, keyless sistemom i aktivnom kontrolom...ili ''hardcore'' Circuit Pack varijantu. Ovaj dodatni paket podiže cenu GR Yarisa na oko 35.000 evra i dodaje limited-slip diferencijal, crvene kočione čeljusti, Michelin Pilot Sport gume, dodatno podešeno vešanje.

Oba modela su standardno obojena u belo, ali crvena, crna i srebrna boja su dostupne kao opcija. Isporuke treba da krenu u Novembru.

 

toyota gr yaris 2021 05.jpg toyota gr yaris 2021 02.jpg

 

Novi hothatch razvio je Gazoo Racing u Japanu u specijalnoj homologaciji koja pomaže razvoju nove generacije Yaris WRC automobila. Tommi Makinen Racing, koji vodi Toyotin program svetskog reli šampionata, imao je značajan doprinos u razvoju auta. GR Yaris se tako pridružuje GR Supri u rastućoj Toyotinoj familiji sportskih modela.  Na lansiranju automobila, šef Gazoo Racing-a Shigeki Tomoyama rekao je: ''Dok je nova GR Supra sportski automobil razvijen na onsovu našeg iskustva na trkačkim stazama širom sveta, GR Yaris je osmišljen kroz naše učešće i iskustvo u relijima - nešto što su mnogi naši navijači čekali.''

 

toyota gr yaris 2021 03.jpg toyota gr yaris 2021 09.jpg

 

GR Yaris se pravi na specijalnoj verziji Toyotine TNGA platforme sa pogonom na svim točkovima. Specijalna je verzija u pitanju jer je njen prednji deo sa GA-B platforme koju Toyota koristi za male automobile uključujući i Yaris, a zadnji deo je sa veće GA-C platforme na kojoj se pravi Corolla. U poređenju sa običnim Yarisom, nova auto ima potpuno drugačije panele sa nižim krovom, ima troja vrata umesto pet, i značajno prerađenu karoseriju koja pomaže aerodinamičnosti.

 

toyota gr yaris 2021 10.jpg


GR Yaris je dugačak 3.995 mm, širok 1.805 mm sa međuosovinskim rastojanjem od 2.558 mm. Pozadi, gde ima i potpuno novo vešanje, je širi nego napred za 30 mm. Karoserija dosta koristi polimer od karbonskih vlakana i aluminijum, a sve zbog smanjenja ukupne težine automobila koja na kraju iznosi 1.280 kilograma. Toyota je potvrdila da će 1.6 turbo trocilindrični motor proizvoditi maksimalnih 260 konja i 360 Nm obrtnog momenta. Menjač je manuelni sa 6 brzina, pogon je konstantno na sva 4 točka, ali novi Toytin ''GR-Four'' sistem prenosa omogućava tri unapred podešena nivoa raspodele obrtnog momenta, uključujući i onaj koji sve Nm šalje pozadi. GR Yaris ima prednji kočioni disk od 356 mm i četvoroklipna kočiona klješta.

 

toyota gr yaris 2021 08.jpg

 

GR Yaris će se proizvoditi na namenskoj Gazoo Racing liniji u Toyotinom proizvodnom pogonu u Motomachiju u Japanu, za koji se Toyota hvali da koristi dosta preciznog ručnog rada.

 

rsz_flcs_logo.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide video: Test Toyota Yaris

 

Yaris jeste nikada moderniji (sada postoji i kao hibrid), bezbedniji (gomila ADAS-a) i bolji, ali to dolazi i sa činjenicom da je nikada skuplji:

 

 

carsalescom.jpg CarSales video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi mogla da izgleda Toyota GR Yaris Cross

 

toyota gr yaris2.jpg

 

Toyota je ranije ove godine već predstavila sportski hatchback GR Yaris, pa se postavlja pitanje da li će sličan GR tretman proći i njihov novi crossover Yaris Cross. Po svemu sudeći to se najverovatnije neće desiti, ali nezvanični renderi njegovog eventualnog izgleda su ipak urađeni.

 

toyota gr yaris1.jpg

 

Ovakav GR Yaris Cross bi mogao da ima snažan motor (1.6 trocilindrični turbo benzinac sa 261KS i 360 Nm), 6-stepeni manuelni menjač, pogon na sva četiri točka, aero body kit (proširenja blatobrana, izmenjeni branici, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler...), saćastu prednju masku, set novih točkova, modifikovano oslanjanje, širi trag točkova, jače kočnice, crvena kočiona klešta, sportski izduvni sistem sa dve izduvne cevi i doterani enterijer sa sportskim sedištima, crvenim šavovima, kožnim volanom i sportskim pedalama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives video: Test 2020. Toyota Yaris Hybrid

 

Novi Yaris je 5 cm širi od starog, ima i isto toliko veće međuosovinsko rastojanje, ali ukupna dužina mu nije porasla, što znači da su sada točkovi još više ''na krajevima'' auta. Toyota ga je namerno napravila nikada agresivnijim, pun je oštrih linija, ogromna maska hladnjaka napred (skoro kao kod Lexusa) pojačava efekat malog, ''besnog'' automobila i to je dobro:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: 2021. Toyota Yaris

 

Potpuno nova generacija na novoj platformi, ne pravi se više samo sa benzincem ili dizelom ispod haube, tj. svaki novi Yaris je hibrid:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide video: Test 2021. Toyota Yaris Cross

 

Toyota je rešila da popuni i kategoriju malih SUV modela koji se prave na B segmentu, a koji se odlično prodaju naročito po Evropi, pa eto i Yarisa podignutog da bude SUV:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota neće napraviti GR Yaris Cross

 

toyota gr yaris01.jpg

 

Toyota je ranije ove godine predstavila sportski hatchback GR Yaris, pa su mnogi postavljali pitanje da li će sličan GR tretman proći i njihov novi crossover Yaris Cross. To se ipak neće desiti što je za australijske medije tokom lokalne promocije standardnog Yarisa Cross potvrdio i šef Toyotinog marketinga za Australiju, koji je precizirao da takvih planova nema. U svakom slučaju, GR Yaris Cross je mogao da ima snažan motor (1.6 trocilindrični turbo benzinac sa 261KS i 360 Nm), 6-stepeni manuelni menjač, pogon na sva četiri točka, aero body kit (proširenja blatobrana, izmenjeni branici, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler...), saćastu prednju masku, set novih točkova, modifikovano oslanjanje, širi trag točkova, jače kočnice, crvena kočiona klešta, sportski izduvni sistem sa dve izduvne cevi i doterani enterijer sa sportskim sedištima, crvenim šavovima, kožnim volanom i sportskim pedalama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars video: Test 2021. Toyota Yaris Cross

 

Može biti sa atmosferskim benzincem sa 3 cilindra, a mnogo češće će biti hibrid:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales video: Test Toyota Yaris Cross

 

Toyota nije samo ušla u već bogat segment malih SUV/Crossover modela i eto nada se da će se njen auto nekome svideti. Znala je da mora da svojim autom donese nešto što ne postoji u tom delu automobilskog tržišta. Zato je sa novim Yarisom Cross donela i hibridnu tehnologiju za sobom, računajući se da će upravo ta karakteristika doprineti većoj prodaji:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: Toyota GR Yaris

 

GR Yaris je kao pravi hothatch automobili od pre 30 godina, tj. pre nego su te sportske verzije C segmenta postale prevelike, preteške i preskupe. Ali, ovaj Yaris nije regularni sa eto malo drugačijim branicima ili malo jačim motorom. Neeee...ovo je pravi mali sportski auto.

Svi Yarisi imaju 5 vrata, osim GR Yarisa. Zbog potrebe za homologacijom Yarisa koji učestvuje u WRC šampionatu postoji ovakav GR sa troje vrata. Tu već vidite koliko je sportski kad je poslužio kao osnova za WRC, a što Toyota nije propustila da napomene preko posebne pločice na centralnom tunelu. Ustvari, kao da je Toyota prvo znala kakav WRC auto im treba i napravila ga, a onda ga ''pripitomila'' i dobismo GR Yaris. Nije samo broj vrata (čvrstoća karoserije), nego je linija krova za 10 cm niža nego kod regularnog Yarisa, plus je tako nizak krov karbonski. Ceo auto je za 5 cm duži od običnog Yarisa, i 6 cm širi što se najbolje vidi kad GR pogledate otpozadi.

 

Motor je 1.6 turbo-benzinac sa 3 cilindra i 261 KS/360 Nm, pogon je na svim točkovima (60% napred / 40% pozadi, i konstantan pogon na sva 4 točka je u pitanju). Koliko snage ide napred, a koliko pozadi se može menjati preko dugmeta u kabini, promenom moda vožnje. Taj odnos može biti 50/50, ili 30/70 u korist zadnjih točkova, ali nikada ne može sve ići samo napred ili pozadi. ''Normal'' mod je pomenutih 60/40. Do stotke stiže za tek malo preko 5 sekundi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: Toyota GR Yaris

 

Kad se WRC auto ''pripitomi'' da može da se prodaje običnom svetu, nastaje li tako ultimativni hothatch?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carmagazine.jpg CarMagazine video: 2021. Toyota GR Yaris

 

Auto koji u današnjem svetu ne bi ni trebao da postoji. Svet u kojem živimo nam donosi brojne automobilske premijere, ali svaka druga je neki električni SUV.

Toyota je rešila da pokaže šta veliki proizvođač može da uradi kad odluči da napravi ne samo hothatch, nego auto koji služi za homologaciju njihovog sledećeg WRC modela. Kao da su, posle Supre koja je ustvari faktički BMW, hteli da pokažu da ume Toyota sama da napravi pravi sportski auto. Možemo samo zamisliti koliko je bio skup ovaj projekat za Toyotu, ali se to nije prelilo na cenu ovog Yarisa. Ne, ne traže za njega nekih bezumnih 60k evra, već 30-tak hiljada što je skroz razumno za hothatch ovakvog kvaliteta i performansi: 

 

 

 

pistonheads.jpg PistonHeads video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razume li se neko u WLTP režime testiranja?

Novi Yaris sa “običnim” 1,5 od 125 ks manje troši i manje emituje CO2 u WLTP režimu “Veoma velika brzina” u odnosu na hibridni yaris 1,5 od 116 ks ( “5,4-5,7” u odnosu na “5,2-6,5” i “128-134 gr CO2” u odnosu na “113-148 gr CO2” )

Koji je to WLTP režim vožnje “Veoma velika brzina” ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, moron said:

Koji je to WLTP režim vožnje “Veoma velika brzina” ?

131 km/h.

 

Imamo o tome posebnu temu:

WLTP - šta to znači u praksi?

 

Konkretno oko max brzine na testu klik ovde, i još malo detalja testa klik ovde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

carexpertyoutubelogo.jpg CarExpert video: 2021. Toyota GR Yaris

 

Jedan od najočekivanijih modela u poslednje vreme u auto svetu, i već sada može da se kaže da je u potpunosti bilo opravdano čekati jer je Toyota razvila ooooodličan GR Yaris:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales video: Toyota GR Yaris

 

Da, zove se Yaris, ali sa običnim Yarisom ovaj GR ima samo par zajedničkih stavki:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfection.jpg Carfection video: Test Toyota GR Yaris

 

Test u onom delu Britanije gde se ovaj Yaris oseća kao na domaćem terenu, imajući u vidu njegovu osnovu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...