Jump to content
FAS Euroauto Goran
Ivan

F1: Japan 2019

Recommended Posts

Stize nam i legendarna Suzuka, a s obzirom da je uvek bila pri ili na samom kraju karavana, cuvena po tome sto se na oko 50% trka na njoj resavalo i pitanje buduceg sampiona. Apsolutno jasno koliko je znacajnih i zanimljivih duela tu bilo. Meni licno najdrazi - legendarni dueli Prosta i Senne iz '89. (McLaren vs McLaren) i '90. (Ferrari vs McLaren), iz zlatnog doba F1. U obe sezone zavrseni medjusobnim kolizijama, gde je svaki uzeo po jednu titulu. Prost '89., posle odluke Balestrea i FIA da pobedu oduzmu Senni. A Senna '90., posle medjusobnog karambola i odustajanja obojice vec u prvoj krivini.

Takodje, meni prepoznatljiva i po karakteristicna krivinama 3, 4, 5, 6 i 7 (S Corner i Dunlop Corner). I iz pomenute '89. u resavanju titule, po cuvenim krivinama 16 i 17 :) :

 

maxresdefault.jpg.de26c1017d4d7081f65b43db0c1eb689.thumb.jpg.a6d35855d73f4c23bbe847a5f8cd4b7a.jpg https___cdn_cnn.com_cnnnext_dam_assets_171005140559-prost-senna-1989-suzuka.jpg.12509ace199ccf1b7cf49886651221f2.thumb.jpg.f60bae1adb8ec104329dde3112ebd085.jpg zh0wvoqwqqt11.jpg.2becd1df1838960f8580d113f885f5a5.thumb.jpg.2bd2bdcca3de9efe276a7310a20919c2.jpg

 

 Ove godine je maltene vec sve reseno, cak je dok kraja sezone i jos 4 GP, ali Suzuka uvek ima sta da pruzi.

 

Zvanično ime: FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX 2019

Lokacija: Suzuka Circuit, Mie, Japan

Datum: 11.-13. oktobar 2019.

 

Petak 11.10.2019.

Prvi trening: 03:00h – 04.30h

Drugi trening: 07:00h – 08.30h

Subota 12.10.2019.

Treći trening: 05:00h – 06.00h

Kvalifikacije: 08:00h – 09.00h

Nedelja 13.10.2019.

Trka: 07:10h

 

VN-Japana.png

 

Broj krugova:     56
Dužina staze:     5.807 km
Dužina trke:       307.573 km
Broj trka:           32
Prva trka:          1976.

 

Prve trke F1 u Japanu održane su davne 1976. i 1977. godine. a poprište im je bilo Fuji Speedway. Medjutim Japan je izgubio GP trke, sve do 1987. godine kada se vratio u šampionat sa novom stazom Suzuka. Tokom 20 godina održavanja trka F1 na Suzuki, staza je izgradila reputaciju jedne od najzahtevnijih staza u kalendaru. 2007. godine Japanski GP se vratio na Fuji Speedway. Ali pomak na Fuji bio j kratkog veka, jer su se odvozile samo 2 trke (2007. i 2008.) da bi se 2009. ponovo vratila Suzuka.

 

800px-2012_Japanese_GP_opening_lap-300x217.thumb.jpg.2fc5dc4f55f1cf34c795b81422098d4d.jpg 800px-Suzuka_Circuit_2006-300x217.thumb.jpg.b45ba6ac2603e872470e0435a473354f.jpg

 

Japanski GP trebao je da nastavi da se održava podjednako na obe staze, koje su u posedu dve najveće japanske kompanije automobila, Honde i Toyote. Bilo je špekulacija da bi obe staze trebale biti domaćini F1 2009. godine. Toyota je najavila da više nije zainteresovana za trke F1 na Fuji Speedwayu posle 2010. godine, a kao glavni razlog navedena je globalna ekonomska kriza.

Udaljena oko 80 km od Nagoye, stazu je dizajnirao holandski arhitekta John Hugenholtz, a staza je bila u posedu Honde, koja ju je koristila kao test stazu. Na svojoj prvoj trci u F1 Suzuka je bila mesto gde se titula odlučivala izmedju Nigela Mansela i Nelsona Piquea 1987. godine. Mansel je svoj Williams – Hondu slupao u kvalifikacijama i nije mogao da startuje u trci što je ostavilo otvorena vrata Piqueu da osvoji titulu svetskog šampiona.

Na žalost, ova staza će u modernoj istoriji ostati upamćena i po tragičnom udesu Julesa Bianchija koji je na trci 2014. po kišnom vremenu izleteo sa staze i udario u kamion koji je uklanjao Sauber koji je prethodno izleteo na istom mestu. Bianchi je nakon više meseci provedenih u komi, preminuo pošto su njegove povrede glave bile previše ozbiljne.

 

JPN-map.thumb.jpg.03b059894be369ef0ce04df533cb231d.jpg

 

 

Deo preuzet sa: pole-position.rs

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže tajfun u Japan, FIA i F1 izdale saopštenje

 

fia_japan_sap.jpg

 

Organizatori trke učiniće sve što je u njihovoj moći kako bi se izbegle sve posledice tajfuna.

Masivna oluja očekuje se da pogodi Japan u noći između subote i nedelje donoseći nevreme i jake vetrove uključujući područje na kojem se nalazi staza Suzuka. Zbog toga organizatori Svetskog prvenstva u ragbiju odložili su svoje mečeve koji su trebali da se održe u gradovima Tojota i Jokohama.

“FIA, Formula 1 i organizaori trke kao i japanska automobilska federacija prate dešavanje u vezi tajfuna Hagibis i njegovom mogućem udaru. Učinićemo svaki napor kako bi umanjili štetu tokom celog trkačkog vikenda, kao što je pomeranje satnice, obezbeđivanje ljudi, objekta i timova. Cela javnost biće blagovremeno obaveštena.” pisalo je u saopštenju.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srebrne strele najbrze na oba treninga. Isto vazi i za Bottasa, iako je imao jedno okretanje na izlasku iz cuvene poslednje sikane.

Nazalost, najavljeni tajfun izmedju subote i nedelje pomera dalje aktivnosti tokom vikenda, videcemo u kojoj meri. Za sada stvari stoje ovako:

 

Tajfun otkazao treći trening, kvalifikacije odložene za nedelju

 

suzuka_tajfun.jpg

 

Formula 1 odlučila je da odloži subotnje aktivnosti zbog jakog nevermena koje će pogoditi Japan.

FOM, FIA i organizatori trke pomno prate sve uslove koje se dešavaju sa nadolazećim tajfunom, koji bi trebalo da pogodi ovu zemlju u subotu. Još ranije doneta je odluka da će se dalji raspored definisati posle prvog treninga u zavisnosti od razvoja situacije. Zbog toga, svi su rešili da zbog ukinu subotnje aktivnosti na stazi i da deo rasporeda prebace za nedelju jer se najveći udar ovog tajfuna očekuje baš tog dana. To znači da je treći trening otkazan, dok će kvalifikacije biti održane od 10h ujutro po lokalnom vremenu (03h nedelja po našem vremenu), dok trka bi trebalo da krene od 14.10h (07.10h po našem vremenu.)

 

Preuzeto sa:  pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuka je Botasova, Mercedes za istoriju

 

197077-Valteri-Botas.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, vozač Mercedesa Valteri Botas trijumfovao je na Velikoj nagradi Japana, 17. trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1, na kojoj je nemački tim obezbedio titulu u konkurenciji konstruktora. Finac je na legendarnoj Suzuki upisao treću pobedu ove sezone, a šeste u karijeri, ispred Sebastijana Fetela u Ferariju. Na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao se Luis Hamilton u drugom Mercedesu.

 

Botas je do prvog trijumfa od Velike nagrade Azerbejdžana u aprilu došao zahvaljujući neverovatnom startu, pretekavši Fetela i Šarla Leklera, koji su bili u prvom startnom redu. Nemac je osvojio pol poziciju tri sata pre trke, pošto su kvalifikacije odložene zbog uragana koji je u subotu pogodio Japan, ali je napravio veliku grešku na startu koja je i omogućila Botasu da ga nadmudri. Fetel je kratko ostao uz vozača Mercedesa, a do kraja trke je vodio veliku borbu sa Hamiltonom za drugu poziciju, koju je na kraju za tek četiri desetinke rešio u svoju korist. Mercedes je, inače, planirao dve različite strategije za dvojicu svojih vozača, pošto je Hamilton trebalo samo jednom da ide u boks, ali je zbog istrošenih pneumatika morao dva puta. Međutim, tokom cele trke je bilo jasno da je pobedova Botasova, a da je samo pitanje ko će mu se kojim redom pridružiti na podijumu. Posle takvog raspleta, nemački tim je šestu godinu zaredom osvojio titulu među konstruktorima, svoju osmu ukupno, i time ispisao nove stranice istorije. Mercedes je do ove sezone delio rekord sa Ferarijem koji je osvojio pet titula u nizu od 2000. do 2004. godine.

 

Pored trijumfa Botasa, Veliku nagradu Japana obeležio je i incident na samom startu, kada je Lekler izgurao sa staze Maksa Ferstapena u bolidu Red Bula. Mladi Monegašanin nije želeo da ode u boks uprkos tome što su mu delovi otpadali sa bolida, a jedan je čak pogodio Hamiltonov retrovizor i otkinuo ga je. I dok je vozač Red Bula morao da se povuče iz trke zbog posledica tog kontakta, Lekler je zauzeo šesto mesto, a taj incident će se tek naći pod istragom.

 

Najbolju trojicu je sledio Aleksander Albon u bolidu Red Bula, koji je tako došao do najboljeg rezultata karijere, ispred vozača Mercedesa Karlosa Sainsa juniora, Leklera i Danijela Rikarda u Renou. Osvajače bodova kompletirali su Pjer Gasli, koji brani boje ekipe Toro Roso, vozač Rejsing Pointa Serhio Peres, uprkos izletanju u poslednjem krugu, i Niko Hilkenberg u drugom Renou. Bod za najbrži krug pripao je Hamilton, a upravo zahvaljujući njemu je Mercedes obezbedio titulu četiri trke pre kraja. Britanac sada na čelu generalnog plasmana ima 338 bodova, a prate ga Botas sa 274 i Lekler sa 223. Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Meksika 27. oktobra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen besan nakon duela sa Leclercom

 

suzuka2019 001.jpg

 

Holanđanin nije bio ljut samo zbog poteza vozača Ferrarija, već i zbog odluke sudija.
''Imao sam dobar start i onda sam odlučio da ostanem sa spoljne strane. Od jednom je Charles udario u mene. Sa moje strane mislim da nisam mogao u tom trenutku ništa drugačije da uradim. Znamo da kada pratite drugi bolid gubite prijanjanje. To nije izgovor i mislim da je on već dovoljno iskusan da to zna. Ono što je bilo čudno je da incident u početku uopšte nije bio pod istragom. Cela bočna strana mog bolida je bila uništena. Sada će tek nakon trke da presude i ja stvarno ne znam šta treba da se desi da dobije kaznu. Volim intenzivno trkanje, ali mislim da je ovo bilo neodgovorno sa njegove strane. Loše je startovao i pokušao je da povrati pozicije, ali ne možete uvek očekivati da sve vratite odmah'', izjavio je Verstappen.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

 

Leclerc dobio dve kazne za incidente na Suzuki

 

suzuka 2019 002.jpg

 

Monašanin je dobio dve vremenske kazne zbog čega je u konačnom plasmanu izgubio jedno mesto. Leclerc je zbog incidenta sa Verstappenom očekivano kažnjen, ali je zbog ostajanja na stazi sa bolidom koji u tom trenutku zbog oštećenja nije bio bezbedan, dobio još jednu strožu vremensku kaznu. Za incident sa Verstappenom je dobio kaznu od pet sekundi, koja nije uticala na njegov plasman. Druga međutim jeste, pa je sa dodatnih deset sekundi koje su dodate na njegovo vreme pao sa šestog na sedmo mesto. Pored ovoga, Ferrari je kažnjen 28.650 evra zbog izazivanja opasnost na stazi u trenutku kada je deo Leclercovog oštećenog prednjeg krila otpao i za malo promašio Hamiltona.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

 

Leclerc: Pobegao mi je prednji kraj i udario sam u Verstappena

 

suzuka2019 003.jpg

 

Vozač Ferrarija imao je incident u prvom krugu za VN Japana.

Charles Leclerc nalazio se iza Valtterija Bottasa i Sebastiana Vettela na prilazu ka prvoj krivini odmah po startu VN Japana kada je izgubio kontrolu nad prednjim krajem i tako udario u Maxa Verstappena. Sudije su se odlučile da ovaj incident ispitaju posle trke, pa je tako na kraju momak iz Monaka kroz cilj prošao kao šesti dok je vozač Red Bull odustao posle 15. kruga. ''Izgubio sam kontrolu nad prednjim krajem iza Sebastiana i onda smo imali kontakt'', kazao je Leclerc. ''Ne znam kako se to dogodilo, pa moram da ovu situaciju pogledam iz druge perspektive ali iz bolida delovalo je dosta čudno. Od tada sam znao da će trka biti teška. Dosta sam se zabavljao kada sam obilazio bolide, ali nije ovo mesto na koje smo trebali da završimo tako da sam razočaran. Mislim da nisam mogao ništa bolje'', kazao je Charles Leclerc.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vettel: Start me je mnogo koštao

 

suzuka2019 004.jpg

 

Nemac je priznao da je sam napravio grešku na startu.
''Svetla su dugo stajala upaljena i sam sam napravio grešku. Izgubio sam momentum i to je bio veoma loš start. Mercedes je bio veoma brz na trci. Valtteri je leteo na kraju svog prvog stinta. Lewis je pokušao sa jednim stajanjem, ali na kraju je morao da promeni strategiju. Trudio sam se da imam što bolji izlaz iz krivina nakon kojih bi mogao da bude pretnja i nije bilo lako zadržati poziciju. Sa ovim nedostatkom tempa je ovo verovatno i najbolji mogući rezultat za nas. Mislim da smo imali pristojan dan'', izjavio je Vettel.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fetel se probudio...osim na startu. :D Dobar duel u poslednim krugovima sa Hamiltonom. Max video kako njegov stil vožnje izgleda iz drugog gugla, tj. kad je on taj koji izvuče deblji kraj. Pogrešio je Lekler nema šta. Šteta za Ferrari koji je upropastio najbolje kvalifikacije koje je mogao imati. Botasu pri kraju zamalo da opet ukradu pobedu Mercedesove glavešine u boksu...ali je Hamilton ipak otišao i drugi put u boks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferari je propustio veliku sansu za duplu pobedu,em Vetel ocajno startovao,em Leklerk imao kontakt sa Verstapenom.A i u trci nisu imali tempo onakav kako mogu da imaju,a svaka cast Vetelu za zadnjih par krugova sto se odbranio od napada ciganceta.

a Leklerk dobio dve kazne zbog incidenata,pa je pomeden za jedno mesto unazad

IMG_25A6E5D5B265-1.jpeg

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, Ivan said:

Zbog ovog pomeranja termina zbog nevremena, slatko sam prespavao i kvalifikacije i trku :lol: .

Ništa nisi propustio.

 

Ja sam jedva čekao da se završi trka da dremnem još malo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dach@

 

Imali su grešku u grafici, ispravili su to malo kasnije...

 

Rezultati VN Japana izmenjeni nakon greške u sistemu

 

Problem sa sistemom merenja je doveo do toga da se 52. krug računa kao poslednji u trci, što je za jedan manje nego što je predviđeno. Ova promena je najveći uticaj imala na borbu za poslednje bodove. Zbog ove greške se Perez vraća na deveto mesto pošto je odustao u 53. krugu. Nico Hulkenberg se pomera nazad na deseto mesto, dok je Strollu izmakao poslednji bod, iako je u prenosu kroz cilj prošao kao deseti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes posvetio titulu Nikiju Laudi

 

mercedes suzuka 2019 f1.jpg

 

Šef Mercedesa Toto Volf posvetio je Nikiju Laudi šestu uzastupnu titulu nemačkog tima u Formuli 1. Na trci za Veliku nagradu Japana trijumfovao je Valteri Botas. Nemački tim je šestu godinu zaredom osvojio titulu među konstruktorima, svoju osmu ukupno, i time ispisao nove stranice istorije. Mercedes je do ove sezone delio rekord sa Ferarijem koji je osvojio pet titula u nizu od 2000. do 2004. ''Ovaj tim je postao ovo što jeste jer smo bili spremni da istrajemo i kada nije bilo dobro'', kazao je Volf. ''Želimo da posvetimo ovu titulu Nikiju Laudi. On je bio tako važan deo početka ovog putovanja i njegovo čisto prisustvo je uvek bilo tako važno. Bio je vrlo posebna osoba.'' Legendarni Niki Lauda preminuo je u 71. godini u maju ove godine.

 

Botas: Znao sam da je sve moguće

 

botas suzuka 2019.jpg

 

Vozač Mercedesa Valteri Botas rekao je posle trijumfa na trci za Veliku nagradu Japana da je veoma srećan zbog velikog uspeha. Botas je do prvog trijumfa od Velike nagrade Azerbejdžana u aprilu došao zahvaljujući neverovatnom startu, pretekavši Fetela i Šarla Leklera, koji su bili u prvom startnom redu.

''Videli ste koliko je teško ovde voziti i kvalifikacije, a nije lako ni krenuti sa treće pozicije. Svakako ne treba zbog takvih stvari odustati i dići ruke od svega. Znao sam da je danas sve moguće. Otvarale su mi se prilike. Prvo na startu trke, imao sam odličan start, Sebastijan je imao problema i to sam iskoristio i nastavio da kontrolišem trku. Uživao sam i zabavio se. Veoma sam srećan'', rekao je Botas.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Meksika 27. oktobra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što su bolji, lakše podnesem kada je Botas pobednik...

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipak je doneta odluka o kojoj se spekulisalo:

 

Renault diskvalifikovan sa VN Japana

 

reno_diskvalifikacija_japan.jpg

 

Francuski tim diskvalifikovan je sa poslednje trke posle istage koju je sprovela FIA-a.

Bolidi Nica Hulekneberga i Daniela Ricciarda diskvalifikovani su sa trke u Japanu jer je novi kočioni sistem Renaulta proglašen kao nelegalan. Vladajuće telo objasnilo je da dodatna podešavanja kočionog sistema, odnosno balansa koje je vozač mogao da kontroliše nisu u skladu sa pravilima. Naime, francuski tim je dosadašnji niz podešavanja kočionog balansa novim sistemom zamenio samo sa jednim potezom, pa je tako to sada ocenjeno da vozač više ne kotroliše u toj meri bolid kao što bi trebalo i da to nije bilo u skaldu sa važećim propisima.

Ipak, Renault je u Japanu trku završio na šestom i desetom mestu što znači da će oni sada izgubiti devet poena u šampionatu konstruktora.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...