Jump to content
FAS Goran
Dzoni95

Alfa Romeo MiTo 1.3 MJet2 - prevelika potrošnja ulja

Recommended Posts

Zdravo društvo,

 

Imam veliki problem i nadam se da ćete biti u mogućnosti da mi pomognete. Posedujem Alfa Romeo  MiTo 1.3 jtdm2 95ks, 2010. godište. Na tabli stoji trenutno 143000 km, dijagnostika očitala 40 hiljada više. Verujem da je to prava kilometraža. Auto je kod mene poslednjih 11000 km. Problem je u tome što troši veliku količinu ulja, oko 0,7 l na 1000km. Prvo sam mislio da je turbina, odvezao auto u jedan turbo servis, ljudi skinuli turbinu i dijagnostikovali da je potpuno ispravna. Ostaje da mora biti nešto sa motorom. Od simptoma sam primetio da izbacuje sivo plavičast dim pri naglom gasu na visokim obrtajima. Takodje, na februarskim niskim temperaturama, pri prvom paljenju ujutru izbacivao je oblak beličastog dima, i to traje 10ak sekundi. S druge strane, ne duva na čep, ne baca ulje, ne baca ni na šipku. Takodje, auto radi potpuno normalno, ide dobro, čak i mnogo dobro za 1.3 kada je u dynamic modu. Potrošnja goriva u gradu mi je 5.2l, na bordu, a tu je i po sipanju. 
 

Bio sam kod majstora i on je u fazonu da može svašta da bude, od gumica preko karika do oštećenih cilindara i bloka. S obzirom da sipam Selenia WR 5w30, prema uputstvu, predložio mi je da za početak predjem na 10w40 i da možda čak i ne bude Selenia, pa da vidimo šta će biti.
 

Da li bi neko mogao da mi predloži koje bi ulje bilo najbolje sipati? Ako je neko imao iskustva sa ovakvim problemima, sve bi mi bilo značajno. Takodje, interesuje me i da li znate koliko bi me realno koštalo da promenim gumice ventila, karike i šta je već potrebno i koliko je verovatno da je u pitanju neki veći problem od gumica i karika?

 

Nadam se da sam napisao sve što je bitno. 
 

Hvala unapred na odgovorima :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dzoni95

 

Tesko ti neko moze reci napamet sta mu je. Odakle si? Ako ti je blizu idi do Gorana u Zemun, on ce ti najbolje reci sta mu je.

 



 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dzoni95

 

Kreni prvo od merenja kompresije, pa ces znati na cemu si otprilike. Promena gradacije ulja nece resiti nista, ti imas ogromnu potrosnju ulja, kao da je mrtav motor a ti motori inace ne trose ulja opste.

 


 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dzoni95

 

Mada postoji mogucnost i da si naleteo na neku losu Seleniu...Ja bi probao sa uljem kupljenim kod dobavljaca i to da nije Selenia.Gradaciju nemoj da menjas ostani na 5w-30.

 

 

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Flex
Bio sam kod Gorana, ali tada sam morao da radim i set kvacila i imao sam ovaj problem sa uljem, a nisam znao u tom momentu da je turbina ok. On je tada bio u fazonu da prvo mora da se menja set kvacila, pa da proverimo turbinu, pa ako ipak nije turbina da onda istrazujemo dalje. Medjutim, trebalo je da cekam 3 nedelje da menjam set kvacila, a zbog puta mi je bilo hitno pa sam promenio odmah kod drugog majstora, tako da od tada nisam ni bio kod Gorana. 


@MS PK
Planirao sam da odradim merenje kompresije. Ni ja nisam bas za taj prelazak sa 5w30 jer mi nije logicno da mi to nesto resi ili znacajno smanji potrosnju, ali sta znam valjda majstor zna bolje. Znam da ovi motori ne trose ulje, bas mi je zato i cudno sto auto ide jako dobro, normalna mu je potrosnja goriva, nema nikakvih drugih problema, a toliku kolicinu ulja potrosi. 

@werp690
Nemoguce da je do lose Selenie jer sam kupovao na 4 razlicita mesta (ukljucujuci i uvoznika) i sve je to tu negde, u 10% je razlika. Je l' imas neku preporuku koje ulje da uzmem umesto Selenie, a da zadrzim gradaciju?

@danijel55
Cini mi se da nigde ne curi, nema nikad ulja ispod auta na parkingu. Ne cini mi se da je negde nesto neuobicajeno masno. Definitivno ga trosi jer izbacuje dim pri naglom gasu na visokim obrtajima. Plavicast je dim i smrdi izgorelo ulje. Probao u leru na parkingu. 

*Jos jedna stvar koju sam zaboravio. Ne znam da li je znacajno ali kad je motor hladan, na dodavanju gasa od 1500+ obrtaja se cuje neki karakteristican zvuk (nesto kao 'frrrrr...'). Sto je napolju hladnije to se vise cuje, mada nije nikad previse izrazeno. Kad dostigne 90c, ne cuje se.    
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram ovako da se izrazim, znam da nije lepo ali, onaj ko ti je predlozio da na motoru koji ima dpf sa 5w30 predjes na 10w40 je totalna budala, toliko.

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kuvalja
Nisam siguran ni da ga jos uvek ima, s obzirom da mi za 12k km nije ni jednom upalio regeneraciju DPF-a, a logicno bi mi bilo da je zaprljan s obzirom da i ulje prolazi, a i gorivo nam je katastrofa. Doduse, svakodnevno imam 5-6 km u jednom pravcu gde je otvoren put pa se vrti na oko 2500-3000 obrtaja. Kako bih mogao da proverim da li je DPF mozda uklonjen? 

Svakako, kao sto rekoh, ni ja nisam za promenu ulja, promenio bih eventualno proizvodjaca, ali ne i gradaciju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

5-6km pod jacim gasom je opet nekako malo da bi se DPF upalio... P tome da li ga ima, na dijagnostiku da se prikljuci pa ako je uklonjen mora biti i softverski iskljucen (ako je po PS-u). Sto se tice gradacije ulja za tu kilometrazu...5W-30 ulje sa Low-saps (za DPFom) ako DPF ima, 10w-40 ako je ubio mnogo vise nego sto si ti sada...

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...