Jump to content
FAS Goran
811DD

Fiat Marea ph. I HLX 2.0 20V

Recommended Posts

 @MiloshShomy, pala mi je na momenat ideja da je bas hladnjak ulja problem zbog koga se javlilo ulje u rashladnom sistemu ali opet tu je i drugi problem - velika kolicina plavog dima prilikom veceg pritiska ulja. Kada je hladan motor i na lagan pritisak papucice gasa se zaplavi kondenzacija a topao sve preko 3500 obrtaja pocinje da pravi bas gust oblak plavog dima. Pod opterecenjem cini mi se da nije imalo a sad se plasim da ga probam...
Hvala na predlogu svakako :)

Cuo sam se sa majstorom danas i po onome sto sam mu preko telefona objasnio zakljucio je da je najvrv otisao dihtung ali i da moze biti jos nesto sto bi se znalo tek kada se otvori motor. Videcu da li smem da oteram auto da pogledaju na licu mesta.

 

Edited by 811DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam hteo da pisem nista dok se ne utvrdi definitivno o cemu se radi ali ovako stoje stvari.

 

Na kraju je ispalo da je ipak otisao hladnjak ulja i da preko njega pusta ulje u rashladni sistem a za dim najverovatnije od gumica ventila ili hidraulicnih podizaca.

Hladnjak cu zameniti ubrzo, uz mali servis a za ovaj drugi problem su mi svi rekli da nije hitno jer ne trosi nesto znacajno ulja (izgleda da sam gledao nivo ulja ubrzo nakon sto sam ugasio motor pa je izgledalo kao da fali....), ide super, radi lepo a ja dramim previse za 'sitnice'... Ono sto mi je cudno je da je skoro pa i prestao da dimi (plavo), moze se videti na snimku ispod da zadimi malo  iskljucivo pri bas visim obrtajima u mestu, u voznji nista.


Evo i snimka, sigurno neko moze da zakljuci ili pretpostavi sta bi mogao biti problem... 
https://youtu.be/7OJK143K9XU

 

Edited by 811DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok sam imao problem sa plavim dimom na Stilu 1.6 16v receno mi je da za neke motore postoji alat specijalni kojim se mogu zameniti gumice ventila bez skidanja glave... E sad, 20v bas nije svakidasnji motor, ali pokusaj da se raspitas... 

 

Drago mi je da ne trosi na karike!

 

Samo pun gas, i daj jos neki video sa zvukom :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat Ahahahahha jao sto se mene tice svaki dan bi snimao zvuk, I posle 5 meseci me odusevljava zvuk ko prvi dan ali pomislice ljudi da ga gazim stalno xD A ono mozda tri puta pun gas do sada, zao mi da ga forsiram.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/20/2020 at 4:58 PM, BGMilos said:

@horvat

Imam ja neki snimak ako se kolega ne ljuti :D:

https://sndup.net/4dd4

Uhhh to je to :D 

Sto se tice mog auta, sutra ga ostavljam kod majstora i resavamo motor I jos neke stvari koje fale.

Svakako cu napisati ovde i pokusati da slikam sve sto se bude radilo.

Edited by 811DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo drugari,

nadam se da ste vi I vasi najblizi dobro.

 

Auto je gotov, malo se oduzilo zbog ovog stanja. U nastavku cu probati sto detaljnije da opisem sta je uradjeno.


Izvadjen motor zbog promene semeringa radilice sa obe strane, ispalo je da je otisla I uljna pumpa ali za divno cudo do havarije nije doslo. Zbog uljne pumpe se malo deformisala i remenica zupcastog kajisa pa je promenjena.
Stavljena polovna pumpa, proverena. Skinut karter, dekla ventila, ocisceno I provereno sve sto je moglo. Opiljaka nije bilo ni u ulju ni na situ pumpe.

Na velikom servisu koji je radjen pre 9500 km nije promenjena vodena pumpa iz nepoznatog razloga, stavljena je nova a sve ostalo provereno.

Promenjen dihtung radilice sa strane zamajca i ustanovljeno da prilikom zamene seta kvacila nije promenjen potisni lezaj pa je to odradjeno sada. Korpa i lamela su nove.

Promenjen je i gornji nosac motora.

Odradjen I mali servis; sipano je ulje Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10w40 jer je mnogo kvalitetnije od 20k I u sebi ima aditiv molibden disulfid koji dosta stiti motor od habanja i smanjuje trenje izmedju komponenti.

 

E sad rezultat svega ovoga je da se auto preporodio. Vibracije se nisu osetile ni ranije nesto posebno ali sad ne postoje uopste, kvacilo je nerealno iako ni ranije nije bilo lose. 

Motor je bio tih i ranije I pisao sam u temi o tome ali sad se samo dizne cuju.

 

Otkriveno je da je jedna od plinskih dizni losa I prelivala sto je spiralo ulje sa cilindara I u kombinaciji sa losom uljnom pumpom (verovatno slabijim pritiskom ulja) uzrokovalo dim o kome sam pisao u temi. Sem toga je remetilo malo i benzinsku mapu. ECU resetovan, nisam prebacivao na gas I na benzinu  je sve super. Necu ga voziti na gas dok ne sredim.

 

Sve u svemu, jako sam zadovoljan obavljenim poslom, jeste kostalo pogotovo sto mi je ovo vise kao igracka auto I drugi u kuci ali merak nema cenu.

Slike nemam, iskreno glupo mi je bilo da fotografisem po radionici i da se zadrzavam previse zbog ovog stanja.

Zvuk takodje nisam stigao da snimim, ali oduzicu se sa nekim bas detaljnijim i profesionalno snimljenim kad prodje sve ovo.

 

Pozdrav

 

Edited by 811DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz nekog razloga je dobila bas veliki luft, tj oni zupcanici, lopatice ili sta su vec u kucistu. Ne razumem se toliko ali kada smo uporedjivali sa novom moglo se videti koliko je losa. Nestao je i zvuk iz donjeg dela motora za koji sam mislio da je normalan (jbg, pre ovog sam imao JTD 16v a drugi auto je JTD).

Na srecu nista drugo nije stradalo, proveravali smo ulje u potrazi za opiljcima ali nije ih uopste bilo, kao ni na situ. Pored toga nikakvih naznaka o potresnosti radilice, bregaste, lufta po motoru a i kompresija je dobra. 

 

Ono sto je meni nejasno jeste to sto se recimo lampica za pritisak ulja gasila gotovo cim krene starter da okrece, pre neg sto se pokrene motor (kao sto se desava I sa ovom ispravnom) a opet ispade da bila losa.

 

Edited by 811DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

E to sa uljnom pumpom na 20v je citava problematika, ne znam detalje, ali sam par puta nesto kratko citao o tome... U svakom slucaju, to im je slaba tacka, dobro da si promenio... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skroz mi je nejasno zbog cega imaju problema sa uljnim pumpama, petocilindricni motor ima power taktove na 144 stepena I za 1998ccm bi radilica i pumpa trebale da trpe znacajno manje opterecenje od motora te kubikaze i snage sa 4 cilindra.

Na ovom autu znam da su ako nista drugo, ulje i filteri menjani redovno i da nije niko divljao s njim a opet na skoro 204 hiljade moglo je doci do vece havarije.

 

U narednom vremenu ce se srediti limarijska ostecenja i odraditi poliranje celog auta, jurim 16ice neke za letnji set i to bi bilo to.
Neki okvirni izgled auta prikazan je na sledecoj ilustraciji. Takodje prikazani i neki malo dalji buduci planovi u vezi automobila ali to kad se zavrsi fakultet :D

 

mareakappa1jpg.jpg

Edited by 811DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako sam preuzeo auto i vozim iskljucivo na benzin dok ne resim gas, primetio sam da ni benzinske dizne nisu najbolje.

Vise pisem post kako bi pomogao nekom da resi ovakav problem na bilo kom benzincu sa sekvencijalnim ubrizgavanjem jer po internetu pise svasta a verujem da je ovo problem kod vecine.

Meni se desavalo da auto ujutru upali solidno, mislio sam da je mozda benzinska pumpa losa iako je stavljena nova skoro. Nakon gasenja auta, posle recimo 10ak minuta je bas teze palio, I bilo je potrebno "pomoci" mu dodavanjem gasa. Posto za gas znam da je potreban servis, mislio sam da je od toga ali i na benzinu se isto desavalo. Pretpostavio sam da su ili brizgaljke ili regulator pa sam to I proverio.

 

Pre svega, pustio sam pumpu par puta da odradi da se napravi maksimalan pritisak u railu.

Skinuo sam prvo vakuum crevo koje ide do regulatora pritiska na kraju raila kako bi proverio da li je mozda losa membrana u njemu ali nije bilo traga od benzina.

Onda sam presao na brizgaljke. Prvo premeren otpor i sve daju isti i nastavio skidanjem kompletnog rejla. Svaku brizgaljku posebno sam proverio po pitanju protoka i nacina na koji propusta gorivo, jedna je vec tu bila losa.

Zatim sam ih sve prebrisao, napravio pritisak u sistemu za svaki slucaj I ostavio kako bi potvrdio sumnju da neke pustaju gorivo kada su zatvorene. 

Dve su ispale lose, iz jedne je gotovo decilitar izasao za 15ak minuta a iz druge dosta manje ali opet ne valja.

 

Tako da su zamenjene obe i problem je resen. Auto pali idealno kako hladan, tako vruc, nebitno koliko vremena odstoji. Verovatno cu odneti svih 5 na ciscenje iako nema nekih indikacija da je potrebno.

 

 

dizne.jpg

Edited by 811DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da malo osvezim temu, 

U prethodnom periodu nista narocito nije odradjeno na autu sem sto sam se zanimao sa poklopcem ventila (smirglanje i poliranje 2 nedelje a mrzelo me da prebrisem pre slikanja :D ) i blagi detailing koliko to kucni uslovi dozvoljavaju.
Zvuk i POV jos uvek nisam snimio ali bice nadam se ubrzo. Umesto toga par fotografija.

PS. Ako iko iz Nisa ili okoline zeli da organizujemo neko druzenje, photosession sta god, uvek sam za! :D

IMG_9232.jpgIMG_9244.jpg

IMG_9246.jpgIMG_9258.jpgIMG_9269.jpg

IMG_9526.jpgIMG_9259.jpgIMG_9262.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam jos uvek ali 99% znam sta je - jedna od pet gumenih cevi koja spaja dva dela usisne grane.

 

Sam ne smem to da radim iako sam radio i par komplikovanijih stvari na autu tako da ce ici kod majstora. Sledece nedelje ce nadam se taj problem biti resen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, 811DD said:

PS. Ako iko iz Nisa ili okoline zeli da organizujemo neko druzenje, photosession sta god, uvek sam za!

kasno, ja se upravo vratio iz Nisa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad budes bio opet, cimaj :)

Edited by 811DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari,

 

Malo tuznih vesti (bar za mene)

U zadnjih mesec dana je sredjeno gotovo sve sto je falilo i stvarno je auto doveden u stanje da je medju najboljima u Srbiji pogotovo sa ovim motorom ali morao sam da ga prodam. Zao mi je iskreno ali sta da se radi... Nadam se da ce buduci vlasnik uzivati u autu u najmanju ruku koliko sam ja iako sam potrosio dosta novca da sredim sve sta je trebalo.

Sto se tice sledeceg auta, ne verujem da cu u skorije vreme da uzmem nesto. Ostaje mi Punto jtd za po gradu pa tamo na jesen ako naleti neka dobra 166ica...

 

 

Edited by neshaoct
tehnički edit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šteta...al' ako je za utehu 166-ca je od starta ozbiljniji auto kao što znaš, pa njeno buduće dovođenje na top nivo daje više... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...