Jump to content
FAS Goran
811DD

Fiat Marea ph. I HLX 2.0 20V

Recommended Posts

Odlična marea. Možda malo veći potrošač, ali ide u skladu sa potrošnjom - ako ne i bolje. :)

 

Jedina mana tog automobila jeste korozija na patosu i sajtnama - ako je tu zdrava, kotrljaće se još mnogo kilometara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E kad se setim, takvu sam i ja imao, 1.8 16v sa TNG-om, 1998-mo je bila, jos se vozi, vidjam je po gradu...HLX oprema, isto nisam imao kozna sedista, enterijer mi je bio kao tvoj, tacnije malo pljavlji.

 

Odlican auto.

24032013455.jpg16032013444.jpg

Edited by Ivan BG

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Martin Potrosnja je skroz zadovoljavajuca - od 11 do 13 litara po gradu sto i nije tako lose.
Dugo sam jurio Mareu sa ovim motorom a da je u dobrom stanju i redovno odrzavana, sve sam proverio sto se tice limarije i ostalih vitalnih komponenti.

@Ivan BG lep auto bas, dopada mi se boja, nisam video ni jednu takvu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PremieRacing Hvala puno!

Sto se tice ove navlake, vec je bila na autu kada sam kupio. Pokusao sam da skinem ali su ostali neki tragovi verovatno od te navlake koji se teze skidaju tako da cu najvrv naruciti identican ovakav volan i zameniti.

 

U vezi modifikacija, planirao sam, ali pre svega zelim da automobil dovedem u najbolje moguce stanje posto ima par sitnica oko estetike i mehanike. 

Marea uskoro ide na poliranje, hauba ce se mozda farbati ukoliko tackice/ogrebotinice koje se vide na fotografijama ne budu mogle da se rese poliranjem. Takodje ce se resiti ulubljenje na desnim vratima koje je nastalo par dana nakon sto sam uzeo auto.  Vecina ljudi je bukvalno odusevljena izgledom i stanjem auta ali ja zelim da bude savrseno.

 

Na prolece padaju neke 16ice, verovatno sa Libre ili Ypsilona dvojke - sta se bolje uklopi.
Moze se desiti i da ode u minus 4/5 cm i uz to i distanceri, neki stance da se napravi u granicama normale :D.
 

Edited by 811DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitam na kupovini i svaka cast na izboru. 2.0 20v je stvarno jedan poseban motor, i mislim da ce mu vrednost u ocima entuzijasta samo rasti, kako ova era smanjivanja i hibridizacije bude uzimala maha :)  

 

Apropo tih trendova, kroz glavu mi svaki dan prolaze ideje o uzimanju i sredjivanju nekog takvog auta iz '90-ih, i bas mi je, izmedju ostalog, i Marea 20v pala na pamet :) 

 

Praticu bas temu :):)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlicna marea, jos i retkost sto je limuzina :D
Mogu li da pitam kolege, po cemu he toliko poseban taj motor, sem jednog klipa vise?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da sem zvuka nema nista drugo. Dosta trosi, ne ide nista posebno, hoce da prolupa kad mu dune i tako :D Mislim da je 1.8hgt mnogo "bolji hgt" :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat Hvala puno! delimo isto misljenje! :)
 
@MS PK poseban je po tome sto prema prosecnom vozacu, kome automobil sluzi iskljucivo kao prevozno sredstvo, trosi mnogo, mora da se pomera ili vadi motor za veliki servis i ne moze da se sipa jeftino ulje na 30 hiljada jer ume iznenada da prolupa :D 

Salu na stranu, preporucio bih tebi i svakom koga zanima da nadjete automobil sa ovakvim motorom, bilo da je Marea, Kappa ili Lybra (jer mislim da se bolje uklapa u takvim autima neg u tvrdjem Bravu HGT) i da probate u razlicitim rezimima voznje.

 

Zvuk je bas prijatan, podseca dosta na V10. (znam da ce nekima biti smesno).
Pored zvuka, super lezi limuzinama poput gore navedenim jer radi gotovo bez vibracija i mislim da je zapravo jedan od najtisih Fiatovih motora prilikom lagane voznje.

 

Da li ide nesto posebno, to zavisi od Vasih ocekivanja. Po meni, ima i vise nego dovoljno snage kad zatreba i kao sto su naveli iznad, isporuka snage je linearna i nekako prirodna.
Potrosnja isto, smatram da je  u odnosu na to sto pruza motor i automobil kao celina skroz na mestu.


 

Edited by 811DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja smatram da su zvuk i linearnost isporuke snage, jako 'skupe' stvari. Sve se moze postici danasnjom tehnologijom, i da vuce kao blesav, i da ne trosi puno, i da bude pouzdan i da ne trazi skupo odrzavanje, itd, itd, ali za zvuk i linearnu isporuku snage nema alternative, prosto mora da ima vise cilindara (od 4) i to je to :D 

 

Nedavno sam vozio Peugeot 605 3.0 V6 190 ks negde iz '97-'98 godine, u potpuno mint stanju. Vozio sam razlicitih 190 konja (npr cipovana honda accord 2.2 i-ctdi, eto alfa giulietta 1.8 tbi 235 ks...) ali nista od toga nije ni priblizno tako 'elegantno' i sofisticirano u isporuci snage kao V6. Slazemo se svi da moze da se ide brze za mnogo manje love (u gorivu, odrzavanju, registraciji) ali prosto, ko zeli taj zvuk i linearnost - nema alternative...  

 

@811DD Ne zvuci smesno, I5 stvarno ima zvuk koji je naslicniji V10, jer konstrukcijski i jeste jedan krak 'V'-a :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/29/2019 at 9:44 PM, BGMilos said:

+ za motor :D Jedan hint iz iskustva, proveri crevo iza motora koje ide na termostat, meni je to puklo na putu, a retko ko ga proverava zato što je nepristupačno. 

Upravo mi se to dogodilo, na srecu ispred zgrade a ne na putu.

Samo je odjednom pocelo da lije kada sam upalio auto, raznelo se skroz.

Cekam termin kod majstora da zamenimo to crevo i hladnjak koji je pri kraju. 

Takodje, blizi se mali servis, za oko 1000km ne znam tacno, mozda ga odradim i sada. 

Prethodni vlasnik je sipao 20K ali se razmisljam da predjem na Motul 6100 Synergie+, bez nekog posebnog razloga sem sto smatram da je kvalitetnije. Da li neko ima iskustva sa ovim uljem?

Edited by 811DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

U poslednjih mesec dana stavljen nov hladnjak - radiator, ekspanziona posuda i crevo rashladnog sistema koje spaja termostat sa pumpom. Detaljno pregledani svi ostali delovi rashl. sistema.

Bese muka promeniti crevo bez skidanja usisne grane jer uopste nema mesta ali znaci nekad u zivotu biti mrsav :)

Ostaje da se odradi nesto sitno na zadnjem trapu, viseslojno poliranje auta i sredi par sitnica u enterijeru. Na prolece neke dobre 16ice za letnji set i vrlo moguce spustanje 4-5 cm. 

 

Sem toga, jedna od pozicija je pregorela a bas me zanimalo kako bi izgledalo sa narandzastim, kao US style. Nisam bas siguran da smeju iako vidjam gomilu US spec auta (Focusi, Passati, E60ke...) tako da cu detaljno prouciti zakon. Ako ne smeju, onda cu staviti 'standardne' a ove korisititi samo za photosessione.
Kako Vam se cini?

 

 

20191110_155851-01.jpeg

Edited by 811DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo i telefon dodaje na saturaciji, uzivo dosta slabije svetli od zmigavca i nije ista nijansa zbog plastike koja je ispred sijalice.
Sto se tice LED, vec su bile na autu i uopste nije losa varijanta ali ono mislio sam malo za promenu da bude ovako.
Svakako cu sutra naci neko resenje da bude malo slabija ili boja ili jacina svetlosti tako da se jos jasnije vidi razlika izmedju pozicije i zmigavca a opet da ima neki smek.

Zaboravio sam da postavim snimak zvuka koji sam snimio kada sam uzeo auto.

 

 

Ubrzo ce biti bolji snimak.

 

 

Edited by neshaoct
popravio YouTube link

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sad malo losih vesti... :/

Nedugo nakon poslednjeg posta primetim da auto izbacuje plavicast dim uz kondenzaciju dok je hladan i pri najmanjem dodavanju gasa a zagrejan preko otp 3500 obrtaja i bez opterecenja pravi bukv oblak plavog dima. 
Reko mozda se zapusio iberlauf, proverim, skinem creva, sve je cisto, iz motora ni vazduh ne bije a kamoli ulje ili isparenja (ne bije ni na cev gde je sipka za merenje ulja a ni na cepu za sipanje ulja). Gledao sam po katalozima, nema nikakav filter niti mrezicu na sistemu iberlaufa. Pogledam posudu za rashl tecnost i imam sta da vidim, bas zamascena i opao nivo na min. Za par dana je otislo skoro 0.3 litra ulja ali bar ne raste niti mesa sa rashl tecnoscu u motoru. Svakom je jasno sta je u pitanju ali gde srediti to u Nisu a da valja?
Pre manje od 10 hiljada je obradjivana glava motora i menjan dihtung (pregrejao se kod prethodnog vlasnika). Nije mi jasno zbog cega je ovo moglo da se desi jer auto maksimalno pazim - hladan bukv bez gasa a ponekad malo ostrije vozen na radnoj temp, nikakvo izivljavanje, teranje u crveno i sta vec. 

Auto dok se ne popravi necu voziti naravno, imam porodicni 'malo racionalniji' i noviji ali nije to to.

 

Edited by 811DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK Pa receno mi je da je odradjeno sve kako treba, glava bila prvo na hidrotest, obradjeni ventili, sicevi, nove gumice ventila i sta jos ide. Tad uradjen veliki servis (sve SKF, Continental itd, ne razumem se toliko), zamenjen set kvacila (isto nije najjeftiniji) i ne mogu se setim sta jos. Nikakvih znakova dotrajalosti motora nije bilo, i auto je u odnosu na ostale koje sam gledao bio najbolji.

Pozvacu Icu mada opste poznato je koliko bilo koji ozbiljniji zahvat na ovom motoru moze da kosta pa cu videti da li cu moci odmah da resavam.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre nego sto skines glavu, proveri ovaj deo sto sam oznacio

 

68a43b45afef5b7b2dab62fc0b3465a3.jpg

Kod mene na proslom puntu je to bio problem, mesalo se ulje i antifriz, otkaci creva za antifriz sto dolaze i prespoji ih, vozi ga malo i ako se puni sa ulje to je problem, kod mene je brzo pokazao da curi ulje tu, doduse na dizela creva dolaze bocno pa je zato brzo pocelo da ide ulje tu, ali sve u svemu videces sta je problem, jer meni je tad po nekad nivo iznad max a nekad ispod bio, i crn antifriz sa tragovima ulja u boci, mozda imas srece da je to, a nije tesko da se proveri

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...