Jump to content
FAS Goran
RasaJTD

Fiat Nuova Bravo 1.4 16v TNG - problem sa prvim paljenjem

Recommended Posts

Vecinom problem sa jutarnjim palenjem je vezan sa gasom popusti membrana ili dizne gas preko noci u usisnu granu i onda tesko upali ujutro.Najbolji nacin da proveris zavrni plin na boci i pusti da potrosi iz cevi plin da se prebaci na benzin i tako vozi 2-3 dana i prati jutarnji prvi start.Ako se popravi onda imas problem ili sa isparivacom ili neka dizna popusta gas.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da napišem svoja iskustva na ovoj temi. Doduše u pitanju je Lancia Delta sa motorom 1.4 Tjet sa ugrađenim Landi Renzo gasnim sistemom. Meni se takođe pojavljivao problem sa hladnim startom motora kada je pre toga auto vožen na plin. Motor je radio nepravilno i gasio se posle desetak sekundi. Otišao sam prvo u servis EKO Luka u Kragujevcu (izabrao ih jer su ovlaščeni distributer Landi Renzo) - utvrdili su dijagnostikom da je jedna od gasnih dizni loša. Kupio sam od njih nove dizne - napomenuli su mi da ova vrsta gasnih dizni ne može da se čisti ultrazvučno već samo da se zamene. Podesili su mapu plina nakon instaliranja novih dizni i auto je radio normalno nekih mesec dana. Nakon toga se opet pojavio problem sa hladnim paljenjem ali i check engine greška P1171 i P1172 kada se vozi na plin. Pošto je ionako prošlo godinu dana i oko 15000 pređenih kilometara otišao sam na redovan servis plina ali kod drugog servisera Auto gas KoleW u Zemunu. Dijagnostikom je ustanovljeno da je mapa plina pogrešno podešena kod prethodnog servisa-instaliranja gasnih dizni. Takođe auto je imao loš hladan start zbog zapamćenih parametara smeše. Resetom zapamćenih parametara je odmah rešen problem hladnog starta. Gasni sistem je bio podešen da se pali odmah na plin kada je motor zagrejan - to je serviser ugasio na moj zahtev i stavio da se motor uvek pali na benzin i traje 30ak sekundi. Mapu plina je podesio u vožnji a ne radom motora "u mestu" na određenom broju obrtaja. Rezultat je da se posle podešavanja mape plina greške p1171 i p1172 više ne pojavljuju a i da nema više problema sa hladnim startom motora. Inače isparivač je počeo da pušta malo gasa ali ne toliko da je potrebna zamena a i to nije bio glavni uzrok problema sa hladnim paljenjem.

Edited by Malmsteen

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/13/2023 at 11:41 AM, Malmsteen said:

Evo da napišem svoja iskustva na ovoj temi. Doduše u pitanju je Lancia Delta sa motorom 1.4 Tjet sa ugrađenim Landi Renzo gasnim sistemom. Meni se takođe pojavljivao problem sa hladnim startom motora kada je pre toga auto vožen na plin. Motor je radio nepravilno i gasio se posle desetak sekundi. Otišao sam prvo u servis EKO Luka u Kragujevcu (izabrao ih jer su ovlaščeni distributer Landi Renzo) - utvrdili su dijagnostikom da je jedna od gasnih dizni loša. Kupio sam od njih nove dizne - napomenuli su mi da ova vrsta gasnih dizni ne može da se čisti ultrazvučno već samo da se zamene. Podesili su mapu plina nakon instaliranja novih dizni i auto je radio normalno nekih mesec dana. Nakon toga se opet pojavio problem sa hladnim paljenjem ali i check engine greška P1171 i P1172 kada se vozi na plin. Pošto je ionako prošlo godinu dana i oko 15000 pređenih kilometara otišao sam na redovan servis plina ali kod drugog servisera Auto gas KoleW u Zemunu. Dijagnostikom je ustanovljeno da je mapa plina pogrešno podešena kod prethodnog servisa-instaliranja gasnih dizni. Takođe auto je imao loš hladan start zbog zapamćenih parametara smeše. Resetom zapamćenih parametara je odmah rešen problem hladnog starta. Gasni sistem je bio podešen da se pali odmah na plin kada je motor zagrejan - to je serviser ugasio na moj zahtev i stavio da se motor uvek pali na benzin i traje 30ak sekundi. Mapu plina je podesio u vožnji a ne radom motora "u mestu" na određenom broju obrtaja. Rezultat je da se posle podešavanja mape plina greške p1171 i p1172 više ne pojavljuju a i da nema više problema sa hladnim startom motora. Inače isparivač je počeo da pušta malo gasa ali ne toliko da je potrebna zamena a i to nije bio glavni uzrok problema sa hladnim paljenjem.

Dodao bih samo da ponekad moze prilikom stelovanja mape da pomogne i promena temperature prebacivanja na gas, tipa sa 50c na 35 i vec sutradan bude sve kao novo i ne zeza vise, ako je mapa dobra i ponekad pocne da zeza moze to da pomogne, mada kada je plinska mapa dobra nece uopste da zeza samo treba je namestiti i resen problem. Ne treba menjati ni dizne, ni senzore ni dosipati svez benzin to je bacanje para i vremena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja imam slican problem na Fiat Tipu 2018 godiste naime ponekad mi se desava da ujutru kada dam prvi kontakt pumpa za gorivo ne odradi sve tri sekunde i onda samo vergla. Skinuo sam ga sa akumulatora da se resetuje i opet nista. I onda nakon nekoliko sati kada opet dam prvi kontakt pumpa normalno svoje odradi i upalim iz prve. Vozio sam u servis i kod plinadzije i sve su proveravali i sve je ok. Posto tada normalno pali auto.

Ko je imao slican problem, neka mi da savet do cega ovo dolazi i moram da kazem da je ovo krenulo pre neka 3 meseca. Do tada je normalno palio.


Sent from my iPhone using Tapatalk

I ja imam slican problem na Fiat Tipu 2018 godiste naime ponekad mi se desava da ujutru kada dam prvi kontakt pumpa za gorivo ne odradi sve tri sekunde i onda samo vergla. Skinuo sam ga sa akumulatora da se resetuje i opet nista. I onda nakon nekoliko sati kada opet dam prvi kontakt pumpa normalno svoje odradi i upalim iz prve. Vozio sam u servis i kod plinadzije i sve su proveravali i sve je ok. Posto tada normalno pali auto.

Ko je imao slican problem, neka mi da savet do cega ovo dolazi i moram da kazem da je ovo krenulo pre neka 3 meseca. Do tada je normalno palio.

Moram da naglasim da ga vozim na plin stalno i da ima ugradjen relej, jer u pocetku su mu parametri su bili stalno pogresno podeseni i nije hteo da upali.

Servis Kole kaze da je relej moguci problem, a plinadzija kaze da to nema veze sa plinom.


Sent from my iPhone using Tapatalk



Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mislis na pumpu za benzin onda to nema nikakve veze sa plinom koliko ja znam.

A jel ne odradi uopste ili krace od 3 sekunde?

Ja bi tu proverio relej od pumpe, mozda on prekida nekada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...