Jump to content
FAS Goran
RasaJTD

Fiat Nuova Bravo 1.4 16v TNG - problem sa prvim paljenjem

Recommended Posts

pozdrav, 

pre izvesnog vremena imao sam dva problema sa gore pomenutim autom pa sam Vas hteo informisati kako su reseni, ali se u međuvremenu pojavio treci ... 

1.prvi "problem" oko prikazivanja instant consuption na tabli sam resio kupovinom AUTOOL X50 uredjaja koji se konektuje na OBD, vadi podatke iz ECU-a i prikazuje na njegovom displeju (ima mnogo opcija,citanje i brisanje gresaka, cak i online prikazivanje nekih parametara) sve u svemu nije losa stvarcica za 2500din

 

IMG_20190920_211327.thumb.jpg.ce437b9443325e368165bc7e41baf601.jpg

 

2.drugi problem, ozbiljniji, je bio sa losim zelenim MED diznama koje su preskupe pa sam taj problem resio, uz konsultaciju sa par plinadzija, tako sto sam stavio VALTEK dizne od 1ohma, malo se igrao sa stelovanjem hoda i otvora dizni, i dobio dosta dobar rad i LTFT oko +3.1% sa hodom od 0.5 i otvorom 2.2mm(kad budem imao vremena, gledacu da to jos malo dostelujem, ali i sad lepo radi, vuce, i ne prijavljuje gresku). 

 

IMG_20190915_140758.thumb.jpg.65f0a13ff3266461e892bcddd84a1538.jpg

 

E sad, treci problem koji mi se pojavio i sve je izrazeniji je problem oko prvog paljenja posle par sati.Naime,kad auto odstoji oko 6-7 sati, prilikom prvog paljenja vergla ali nece da upali,vratim kljuc i ponekad upali iz drugog ili treceg puta, kad upali ode na 1200-1300 obrtaja lepo radi par sekundi i onda kao da ostaje bez goriva, secka, puca i ugasi se. Upalim ponovo, opet isto krenu da padaju obrtaji, od jednom sastavi i posle toga radi normalno.Posle toga pali bez problema dok god ne odstoji.Stavljen nepovratni ventil na vod sa gorivom, meren pritisak goriva(nagura oko 4bara,kad odstoji padne na 2.2 ali cim se da kontakt nagura ponovo na skoro 4,kad vergla pritisak stoji), svecice menjane pre 3000km i stavljene NGK zamenske (1500din/kom) ...uradjen veliki sevis pre 2000km.

Ako neko ima ideju sta bi mogao biti problem ili sta bih mogao jos probati, proveriti.... 

 

Pozdrav, Rasa

 

 

Edited by neshaoct
preciziranje naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slican problem sam imao na 307 sa plinom,posle voznje na plin kad odstoji par sati jedva upali na benzin.

Kad odstoji malo krace,recimo pola sata,upali normalno.

Posle voznje na benzin upali normalno bez obzira koliko stoji.

Problem je bio u membrani isparivaca koja je malo napukla i propustala po malo plina u usisnu granu kroz malo crevo koje ide sa isparivaca na usis.

Kada dugo stoji plin napuni usisnu granu i pri paljenju zagusi motor.

Nakon zamene membrana problema nema a ispitati da li je ovo problem je lako,skines crevo koje ide na usisnu granu  i zaronis ga u casu sa vodom,ako pravi mehuric posle par sekundi znaci da pusta plin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tox

 

tox,hvala na odgovoru...provericu sutra kakvo je stanje povodom toga, jedino sto je kod mene slucaj da i kad ga vozim na benzin i ostavim nece da upali posle duzeg vremena... nije mi tesko pa cu probati, hvala jos jednom pa javljam rezultate :-) 

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, jesam.... zamenio sam pumpu za gorivo, stavio sam polovnu sa drugom oznakom ali fizicki totalno istu i prednost ove je ta sto se moze menjati samo ulozak a ne cela korpa sa pumpom....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari podzdrav ,
Nisam bio Lenj,gledao sam svuda po forumu,kako bih nasao resenje problema koje mene muci,kako ne bih otvarao novu temu i vama dosadjivao da pisete za jednu te istu stvar po bezbroj puta.

 

Elem,imam problem sa prvim paljenjem ujutru obican benzinac je u pitanju,nasao sam dosta tema gde ljudi pisu o tome i nisam nasao resenje problema,i nisam nasao ni jednoga da ima fabricki plin,pa reko mozda ima i do toga nesto. Prvi put upali i  ugasi ga odmah iz drugog puta upali kako treba i nema problema,problem se ponovo pojavi kako auto odstoji duze malo.

Stavio nov akumulator,svecice ,promenio jednu bombinu ,isto sam ocistio dizne i kada sam to odradio radilo je super sve palio iz prve odlicno,i posle jedno mesec dana ponovo poceo da zeza.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Ja bih dodao, po ko zna koji put, da je jako bitno kakav je plinski uređaj i njegovo podešenje.

Preporučujem vožnju par dana samo na benzin pa ispratiti "jutarnje" startovanje.

Sa druge strane, da bi smo bili sigurni o čemu pričamo, potrebno je postaviti skrinšotove mape i parametara plina kako bi smo dali konkretniji odgovor.

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dijagnostici pokazivalo samo lambda sonda i to sam zamenio i sada nema ni jedna greška. Na plinu ide isto kao i na benzin ,to jest super  nema nikakvih problema. Samo to paljenje ujutru. Pumpu za gorivo sam kupio komplet celu 12000 din. A gde se gledaju te mape i parametri.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi, imam i ja problema sa prvim paljenjem. U pitanju je fiat bravo 1.4 benzin + plin. 2012 god.

Naime, auto vergla lepo, pa se upali, al se odmah ugasi i taj proces moram da ponovim 3-4 puta. Nekad vergla malo duze i nista se ne desava, pa moram ponovo da okrenem kljuc. Nekad i manje puta moram da ga upalim da bi se ugasio, a nekad (jako retko) upali iz prve. Pre 10ak dana mi je nesto pobrljavio sa plinom (kada upalim auto, lepo prebaci na plin ali posle 5, 6 min prebaci na benzin i ono dugme za prebacivanje sa benzina na plin ne reaguje. Dugme kada pritisnem, cuje se da sam pritisnuo, ali nista ne reaguje) pa sam sutradan raskacio jednu klemu na akumulatoru i ostavio jedan minut. Nakon toga, auto je 5 dana palio iz prve, nikakve probleme nije pravio pa je opet poceo da se muci. Terao sam kod majstora dva puta, oni kazu da je sve u redu, dijagnostika ne izbacuje nikakvu gresku, motor radi dobro i menjali su mu svecice. Poslednji put kada sam isao kod majstora, problem je bio resen na 15 dana i ponovo se vratio. Onog dana kada sam raskacio klemu, pomislio sam da bi problem mogao da bude akumulator, ili generalno nesto sa strujom. Akumulator koje je trenutno u autu je kupljen u novembru 2018, barem tako pise u dokumentima koje sam dobio od coveka od koga sam kupio auto. Razmisljam da kupim akumulator, pa bih vas zamolio za misljenje... 

Takodje, terao sam ga kod majstora za plin, prikacio ga je i rekao je da je sve u redu, rekao je i da mu je dobar plinski uredjaj ugradjen. Pokazivao je nesto za akumulator. Azurirao je softver plina i ispravio neku mapu.

Pumpa za gorivo je dobra, ne pada pritisak, i kada vozim i na benzin i na plin, isto se desava sa paljenjem ujutru... Sta bi ste mi vi preporucili dalje da radim?

 

Edited by Milos1989

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoguće je da je sve dobro a nešto ne valja! - Ili jeste?! :huh:

Najčešći problem, iako neprimetan, su dizne kod ovog motora. 

Dovoljno da malo ne drže pritisak i eto problema.

Ja sam, između ostalih prevencija, sipao aditiv u gorivo u nekoliko navrata.

Poenta je, kada sipate aditiv, da što duže vozite auto na benzinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi put kada sam terao kod majstora, kada se prvi put pojavio problem, i kada ga je privremeno resio zamenom svecica i ciscenjem klapne gasa, pomenuo sam mu ciscenje dizni. Covek od koga sam kupio auto, kaze da je redovno radio ultrazvucno produvavanje dizni. To sam pomenuo majstoru i rekao je da nema potrebe jer je on to vec pogledao na dijagnostici i utvrdio je da su dizne ciste. Kaze da moze da mi to odradi, al nema potrebe da mi uzima pare.

Da li moze da bude problem sa akumulatorom? S obzirom da kada sam ga iskljucio prosli vikend, oko 5 dana nakon toga je palio iz prve...

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, Milos1989 said:

Da li moze da bude problem sa akumulatorom?

Ne. Tebi on pali, vergla, aku je sigurno dobar. Bar ga lako proveriš unimerom, ako je napon pri paljenju slab tipa 11,8V, crkao je. Proveri usput i punjenje, treba oko 14-14.2V da bude.

 

Da li si možda proverio kako je uzubčen auto (kad je rađen veliki servis - zamena remena), nekako mi deluje na problematičan rad i simptome tog tipa. 

 

Ovde nije problem u plinu već u ostalim delovima - na plin prebacuje kada se zagreje, a on ne stigne ni da "sastavi" posle paljenja. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki servis je radjen pre 30-40000 km. Otici cu onda negde da proveri akumulator za svaki slucaj. Malo mi je samo cudno zasto je dobro palio kada sam ga raskacio pa ga ponovo vratio.

Auto kada upali radi bez greske, drzi na 800 obrtaja, skoro se ne cuje. U voznji je dobar, sve radi kako treba, samo eto to paljenje. Preporucivali su mi da ga jedan dan sedmicno vozim na benzin, da kao malo procisti, sta li vec... Al ni to nije pomagalo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije, koliko ja znam. Kod mene je godinu i po dana, samo taj problem sa paljenjem imam. Covek od koga sam kupio je vodio svoju servisnu knjigu, al nema te stavke...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni to djeluje da je siromasna smjesa plina koja onda utice i na mapu benzina i kod prvog paljenja naliva previse goriva pa se gusi (moze biti i obrnuta situacija mada manje vjerovatno).

Skidanjem kleme akumulatora resetuju se zapamceni parametri pa ti zato onda par dana radi ok dok opet ne "nauci" lose ponasanje  :)

Ja bih probao da opet skinem klemu i da par dana vozis samo na benzinu i ako tada ne pravi problem onda je definitivno problem do plina.

Koji je proizvodjac plina ugradjen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koji je plin. Majstor mi je rekao koji je kada je pogledao uradjaj, al sam zaboravio. Pogledacu kada dodjem kuci sta pise u onim papirima od plina, mora da tamo pise... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel znate nekog dobrog majsotra u Novom Sadu koji bi se posvetio problemu, ne samo da pretandrlja i uzme pare? Terao sam auto kod onih na Telepu, zamenili su svecice, al se problem ponovo pojavio posle 15 dana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav imam Bravo 2 , 1.4 16 v koji ima plin ugrađen , u posljednje vrijeme auto slabo pali, ujutro trba preko deset petnaest verglanja da upali a posle u toku dana upali iz druge ili treće, svjećice su nove i dvije bobine, u vožnji je sve ok, tek ponekad moram napumpat par puta gas kada krećem jer se uguši, situacija je ista i na plinu i benzinu.

Ima još jedan detalj kada se pali nesmijete zadržati ključ u položaju verglanja više od dvi sekunde jer onda neće nikako upalit , mogao bi verglati dok god ima struje, nego onako na kratko dvi sek pa ako uvati uvati, jel neko imao nešto slično

Hvala.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...