Jump to content
FAS Goran
neshaoct

52. / 53. Srbija reli u Vrnjačkoj Banji

Recommended Posts

Svečano otvoren 52. Srbija reli u Vrnjačkoj Banji

 

Predsednik AMSS.jpg

 

U organizaciji Auto-moto saveza Srbije (AMSS), Sportskog auto i karting saveza Srbije (SAKSS) i grada Vrnjačka Banja, a uz podršku Ministarstva omladine i sporta (MOS) i AMS Osiguranja, na gradskom trgu u Vrnjačkoj Banji u prisustvu brojne publike i zvanica iz zemlje i inostranstva, svečano je ceremonijalnim startom otvoren 52. Srbija reli, jedno od najpopularnijih takmičenja na ovim prostorima.

 

Kao domaćin, predsednik opštine Vrnjačka Banja Boban Đurović, istakao je da mu je izuzetna čast što se Srbija reli, kao najveće automobilsko takmičenje u regionu, već drugu godinu za redom održava u Vrnjačkoj Banji. ''Poštovani ministre, dragi učesnici, dragi gosti, zadovoljstvo mi je da vas pozdravim u ime opštine i da vas pozovem da svi učestvujemo u naredna dva dana ili bar posmatramo takmičenje. Vrnjačka Banja ide ka razvoju turizma i sporta. Navijamo za naše, a svi koji su prvi put tu, želim da uživate, ponesete lepe uspomene i vratite se ovde i sledeće godine'', rekao je Đurović. Prisutnima se tom prilikom obratio predsednik i AMSS Dejan Stojić koji je istakao da se Auto-moto savez Srbije iz godine u godinu dokazuje u podizanju nivoa kvaliteta organizacije ovakvih događaja, stvarajući atmosferu evropskog takmičenja. ''Zalaganje i ljubav prema auto sportu doveli su do toga da Srbija postane zemlja prepoznatljiva po ovom reliju. Ponosan sam što AMSS uspeva već više od pola veka da održi ovo najstarije međunarodno takmičenje i hvala svima koji su svojim radom i trudom zadržali kontinuitet ovog takmičenja i podigli ga na nivo kakav danas ima i zaslužuje'', rekao je Stojić poželevši sreću takmičarima.

 

Čast da zvanično otvori ovo takmičenje pripala je ministru odbrane Aleksandru Vulinu koji je čestitao domaćinu i organizatorima na dobro obavljenom poslu. ''Dragi sportisti, građani Srbije, mnogo je gostiju iz inostranstva, dajte sve od sebe da požele da se vrate ovde. Srbija uvek ide na pobedu i nemojte baš da budete toliko dobri domaćini da ne pobedimo'', rekao je ministar Vulin propustivši kroz start prvo vozilo.

Ove godine Srbija reli okupio je 45 posada, a osim takmičara iz Srbije učestvuju i posade iz Bugarske, Mađarske, Turske, Švedske, Hrvatske, pa čak i Japana. Poseban značaj i kvalitet takmičenju daje učešće našeg šampiona Dušana Borkovića, koji se posle deset godina pauze vratio na reli staze. Reli se boduje za Evropski reli trofej, šampionat Srbije, šampionat Bugarske i šampionat BiH.

 

Iz sezone u sezonu, ova manifestacija dobija na značaju zbog uticaja na razvoj automobilizma, sporta i turizma u Srbiji. Daleke 1967. godine održan je prvi ''YU reli''. AMSS je potom 1988. godine uspešno preuzeo organizaciju, a 2008. godine ovo takmičenje dobija novo ime - ''Srbija reli''. U naredna dva dana ljubitelje automobilizma očekuju atraktivne vožnje na  stazama Goča i Kopaonika. AMSS se potrudio da i ove godine reli ispiti budu privlačni i bezbedni za sve ljubitelje.

 

Na prvom brzinskom ispitu naš Dušan Borković je odmah pokazao ko je i kako vozi. Deklasirao je rivala iz Bugarske Angelova i Mađara Puškadija koji voze (kao i Borković) Škode R5. To direktno, sa relija javlja naš as Milovan Mikica Vesnić, koji je pokraj staze. Od naših relista dobar prolaz su imali Rabrenović i Vićentić. Prvi brzinski ispit je inače prekinut zbog izletanja sa brzinskog ispita jednog takmičara iz Bugarske, a nastavlja se po uobičajenom programu i pravilima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dušan Borković ubedljivo najbolji prvog dana 52. Srbija relija

 

skoda borkovic.jpg

 

Srpski automobilista Dušan Borković, završio je prvi dan 52. Srbija relija kao najbolji na svih osam brzinskih ispita koji su voženi. Borković i suvozač Igor Marković u Škodi fabiji R5 Evo bili su najbrži na brzincima: Mrka stena 1 i 2, Kriva reka 1 i 2, Župa 1 i 2, kao i na dva noćna brzinca na Beranovcu. U ukupnom skoru prvog dana bili su brži skoro četiri minuta od drugoplasiranog timskog kolege Puškadi Janoša.

 

''Nije bilo loše. Bio sam uzbuđen na početku jer nisam znao kako će automobil da se ponaša, ali sam se super snašao zajedno sa suvozačem Igorom Markovićem. Imamo 4 minuta prednosti što je odlično, ali jedva čekam drugi dan. Postavili smo dobar temelj da se trofej ponovo vrati domaćem vozaču posle gotovo tri decenije, ali nikada ne možete biti sigurni do kraja. Ja se svakako nadam najboljem'', rekao je Borković. Prvog dana takmičari su vozili brzu trku maršrutom iznad Vrnjačke Banje prema Mitrovom polju do Kopaonika, pa su se preko Aleksandrovca vraćali u Vrnajčku Banju i tako dva kruga, dok su na Beranovcu vožene dve noćna trke koje su bile posebna atrakcija za publiku. Borkovića očekuju još tri brzinska ispita od Vrnjačke Banje prema Goču, a onda preko Aleksandrovca nazad prema Vrnjačkoj Banji, kada će se znati i konačni pobednik 52. Srbija relija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pobedio Borković, aplauzi za Vićentića i Dučića

 

52 reli pobednici.jpg

 

Za vikend je uspešno održan 52. po redu Srbija reli, jedno od najpopularnijih takmičenja na ovim prostorima.

Ove godine Srbija reli okupio je 45 posada, a osim takmičara iz Srbije, učestvovale su i posade iz Bugarske, Mađarske, Turske, Švedske, Hrvatske, pa čak i Japana. Poseban značaj i kvalitet takmičenju dalo je učešće takmičara Dušana Borkovića, koji se posle deset godina pauze vratio na reli staze i učinio da posle 27 godina imamo pobednika iz Srbije. Posle dva dana vožnje na zahtevnim stazama Goča i Kopaonika, prvo mesto u genealnom plasmanu Evropskog reli trofeja pripalo je posadi iz Srbije  Dušan Borković - Igor Marković. Drugo mesto je zauzela je posada iz Mađarske, Janoš Puškadi - Barnabas Godor, a treće  posada iz Bugarske, Miroslav Angelov - Georgi Gadžev.

 

''Presrećan sam zbog ovog trijumfa. Posle 10 godina sam se vratio svojoj omiljenoj disciplini. Imao sam malu bojazan na početku takmičenja, s obzirom da sam se tek upoznavao sa automobilom. Nisam znao koliko ću se brzo adaptirati, međutim već od prvog kilometra sam osetio da jako dobro vladam autom i da mogu da diktiram ritam relija. Neizmerno sam zahvalan fanovima i mojim dugogodišnjim sponzorima koji su mi pružili veliku podršku, kao i svom NIS Petrol Racing timu, Škodi Srbija i gradu Vrnjačka Banja. Posebno sam ponosan na činjenicu da sam vratio titulu našoj Srbiji. Ovo je bila moja ogromna želja od samog početka relija'', dodao je Borković.

 

Među 45 posada na startu valja pohvaliti vožnju i plasman i onih koji su se pored Borkovića, našli na podijumu u konkurenciji šampionata Srbije. To su posade Nenad Vićentić - Ivan Jeftić sa Peugeot 208 R2 iz Beograda, i užički tandem Aleksandar Dučić - Vladimir Zarić takođe sa Peugeot 208 R2.

Bili smo u Vrnjačkoj Banji, videli se sa majstorima krivina i kao i svi vrlo lako konstatovali da je naš najuspešniji as volana 35. godišnji Dušan Borković pokazao kako se vlada pravim reli kolima. Ali i da je potpuno superioran za goste iz Mađarske i Bugarske. Posle pobede na svih 14 brzinskih ispita trujumfovao je sa prednošću od skoro pet minuta, a to je dovoljno jasan pokazatelj o tankoj konkurenciji na 52. Srbija Reliju u borbi za generalni poredak. Ipak, u manjim kategorijama je bilo prave borbe.

 

Srbija Reli je u svakom slučaju u zamahu, ako uspemo da dobijemo viši rang onda možemo očekivati i dolazak ozbiljnih znalaca relija sa boljom ekonomskom situacijom. Dolaskom možda novih sponzora i boljim tretmanom prema siromašnim sportistima Reli Srbija bi naredne 2020. godine mogao biti još bolji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dušan Borković na 53. Srbija reliju

 

borkovic skoda fabia.jpg

 

Dušan Borković potvrdio je učešće i na ovogodišnjem najznačajnijem međunarodnom automobilskom takmičenju na našem prostoru. Pobednički tandem Borkovića i suvozača Igora Markovića tako će ove godine braniti šampionsku titulu na 53. Srbija reliju koji će se održati od 2. do 4. oktobra u Vrnjačkoj Banji. Ove godine Srbija reli okupio je preko 40 posada, a osim takmičara iz Srbije, učestvuju i posade iz Bugarske, Turske i Rumunije. Reli se boduje za Evropski reli trofej, Šampionat Srbije i Šampionat Bugarske. Ceremonijalni start relija zakazan je u petak, 2. oktobra u 21h u centru Vrnjačke Banje, a Dušana Borkovića i Igora Markovića u Škodi fabiji R5 EVO očekuje ukupno 12 specijalnih ispita, po šest svakog dana vikenda.

 

''Bila je ovo jedna u najmanju ruku čudna sezona koju je u potpunosti diktirala globalna pandemija. Ipak sam uspeo da iz nje izvučem maksimum, pre svega titulom šampiona TCR Istočna Evropa, a sada svim srcem želim da ponovim uspeh sa prošlogodišnjeg relija i završim ovu godinu maksimalnim učinkom. Reli je moja velika ljubav kojoj sam se prošle godine vratio posle dosta vremena i sada ću je se teško odreći. Željan sam domaće publike i siguran sam da ću dati sve od sebe zajedeno sa suvozačem Igorom Markovićem. Nas dvojca se odlično poznajemo, a prošle godine sam upoznao i teren, tako da sam siguran da imamo dobitnu kombinaciju'', rekao je Borković. Srbija reli se održava u organizaciji Auto Moto Saveza Srbije, Sportskog auto i karting savez Srbije i Grada Vrnjačka Banja, a uz podršku Ministarstva omladine i sporta, Sportskog saveza Srbije i AMS Osiguranja. Takmičenje se održava još od 1967. godine.

 

PR Saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Borković juri za sve pare, odlična posada Milovanović- Golić

 

borkovic serbia rally 53. reli.jpg

 

Kao što su i pre početka svi znali, Dušan Borković je posle prave jurnjave i par srećnih mini izletanja, na prvom mestu završio prvi deo 53. Srbija relija i 6 brzinskih ispita. Već na početnom ispitu je stekao prednost od 13.8 sekundi u odnosu na rivala iz Bugarske, veterana Miroslava Angelova. Oba su bili za volanom Škode Fabie Rally 2. Drugi ispit je Duca dobio sa čak 31.3 sekundi boljim vremenom, a prednost se polako uvećavala. Borković je nastavio žestoko u svom stilu, bar dva puta je skliznuo u jarak pri punoj brzini (bio je i na dva točka), ali je manirom reli majstora ''ne oduzimajući gas'' izašao na stazu i nastavio ka cilju.

 

borkovic srb 53. reli.jpg

 

Već na uvodnom obilasku brzinaca prilično se slupao Rumun Dan Girtofan sa Škodom Fabiom Rally 2. Prvi brzinski ispit su završile 34 posada, sa liste prijavljenih nije baš bilo svih, ali to je uobičajena pojava.

 

milovanovic golic 53 reli.jpg

 

Među vozačima iz Srbije, posle prvih šest ispita, najbolje se snašao dvojac iz kluba ''Mačkat Racing'' u malom Citroenu C2 R2, Lazar Milovanović i suvozač Dejan Golić (pobednici na našem Zlatiborskom reliju). Milovanović, iako u suštini novajlija u svetu relija, pokazao je talenat i znanje, pa posle prvog dela zauzima sjajno 4. mesto u generalnom poretku i drugo u svojoj klasi. Verujemo da je već naučen od starijih Užičana da je cilj svakog relija stići do cilja, pa ga očekujemo u nedelju posle podne na završnici 53. Srbija relija. U top 10, posle prvog dela relija nalaze se još dve naše posade, Jović- Sanja Novaković i Rabasović-Janjić, u Peugeotu 208. Već 11 takmičara je odustalo, a u nedelju sledi još 6 brzinskij ispita za preostale 23 posade.

 

Generalni poredak 53. Srbija relija posle 6 ispita (od ukupno 12):

  1. Borković - Marković  (Srbija) - Škoda
  2. Angelov - Gadžev (Bugarska) - Škoda  +1.43 minut
  3. Atanasov - Baškehayov (Bugarska) - Mitsubishi  +4.15
  4. Stančovski - Brankov (Bugarska) - Peugeot +7.19
  5. Milovanović - Golić (Srbija) - Citroen  +7.29
  6. Stankov - Yordanov (Bugarska) - Peugeot  +7.39
  7. Mišev - Yanakiev (Bugarska) - Peugeot  +8.04
  8. Jović - Sanja Novaković (Srbija) - Peugeot  +9.04
  9. Rizov - Abrašev (Bugarska) - Honda  +9.44
  10. Rabasović - Janjić (Srbija) - Citroen  +9.48

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Borković opet pobedio pred oduševljenom publikom

 

borkovic vb 2020 02.jpg

 

U slaboj konkurenciji koju je imao, i ovoga puta na 53. Srbija reliju, našem odličnom automobilisti Dušanu Borkoviću nije bilo baš preterano teško da trijumfuje. Naravno morao je da se oznoji na 6 specijalnih ispita ukupne dužine 150 km. ali šteta je što nije bilo vozača koji bi mogli da mu pariraju, pa ostaje zagonetka kako bi se snašao među pravim rivalima. Naravno, ako do toga ikada i dođe, popularni Duca bi se i ozbiljno posvetio treninzima.

 

Publika je bila oduševljena agresivnim stilom vožnje našeg internacionalca, kojem se dogodilo i dvostruko izletanje i pored ubedljivog vođstva, kada valja malo i taktizirati. Međutim, treba znati da jednom srčanom šampionu sa međunarodnih kružnih asfaltnih staza nije lako da oduzima gas i da vozi sa kalkulisanjem. Zbog takvog načina vožnje Dušan Borković je stekao baš veliki broj navijača. Već posle cilja poslednjeg ispita, za volanom sjajne Škode Fabije Rally 2, iznajmljene u Mađarskoj, Borković je rekao da njemu i njegovom dobrom suvozaču Igoru Markoviću nije bilo lako, da su imali dva kiksa, vozili sve vreme na istim slik gumama i da su se u drugom delu vozili oprezno i čuvali se klizave staze. Ostvarili su trijumf sa 2.20.9 minuta prednosti, a to je u svetu relija maksimalno ubedljiva pobeda i dokaz o velikoj razlici.

 

borkovic vb 2020.jpg

 

53. Srbija reli su dobro organizovali Auto moto savez Srbije, Sportski auto i karting savez Srbije i grad Vrnjačka Banja, uz podršku Ministarstva sporta i sponzora.

Rivali iz Bugarske i Rumunije su potpuno razočarali. Iako su stigli u odličnim automobilima, kao što su Škoda Fabija Rally 2 i Mitsubishi Lancer, Angelov i Atanasov su bili slabi, pogotovo 52. godišnji Rumun Dan Girtofan koji se isprevrtao i slupao još na treningu sa odličnom Škodom. Njegov 19. godišnji sin Andrei Girtofan je zauzeo u vozilu iste marke tek 13. mesto.

 

Među našim vozačima, pored pobednika Dušana Borkovića, red je apostrofirati Lazara Milovanovića koji je sa Citroenom C2 R2 sve do finiša zauzimao visoko peto mesto u generalnom plasmanu i u svojoj kategoriji. Ipak nije izdržao do kraja i nije završio reli. Od naših specijalista za reli najbolje se plasirao vremešni Nikola Jović uz asistenciju suvozačice Sanje Novaković. Sa Peugeotom 208 je osvojio prvo mesto u klasi nacionalnog šampionata, drugo mesto u internacionalnoj klasi RC4, i odlično peto mesto u generalnom poretku.

 

Svima koji su stigli u cilj, posle 6 asfaltnih brzinskih ispita, savlađujući mnoštvo klizavih krivina, moramo čestitati i poželiti još puno sportske sreće. Pogotovo vozačima i suvozačima iz najslabije klase, sa Yugićima, kao što su A. Aničić, N. Filipović, F. Vasović, A. Radojičić, M. Miljković, T. Nikitović i M. Rastović

 

Konačni generalni plasman 53. Srbija relija:

  1. Borković - Škoda Fabia
  2. Angelov - Škoda Fabia
  3. Atanasov  -Mitsubishi Lancer
  4. Stančovski - Peugeot 208
  5. Jović - Peugeot 208
  6. Stojanac - Peugeot 208
  7. Rizov - Honda Civic 
  8. Nešić - Peugeot 106
  9. Simović - Peugeot 106
  10. Radev - Citroen C2

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...