Jump to content
FAS Goran
sinisa93

Fiat Stilo 1.9 JTD 8V 115

Recommended Posts

Evo nakon par dana listanja foruma odlučio sam i ja da prestavim svoj auto. Iznenada se ukazala potreba za još jednim autom u porodici, i imao sam svega par dana da nešto kupim. Inače se do sad vozio Renault Megane 1.9 dCi 120 KS, pa sam gledao da uzmem nešto sličnih dimenzija i snage. Razmišljao sam o Fokusu, Astri, Stilu, Golfu ili možda čak i još jednom Meganu ali eto izbor je pao na Stila. Kako nisam imao nešto previše vremena da obilazim i tražim auto, pogledao sam tek neka 3-4 i od svih mi se ovaj najviše dopao.

U pitanju je 1.9 JTD 8V 115 KS, 2001. godina, prešao je 278 000 ako je vjerovati satu.  Što se tiče auta ima nekih estetskih ulaganja kao što su tapacirunzi vrata, odlijepljeno nebo kao i one ljepljive tipke na sve strane i još par sitnica, ali je mehanički ispravan, što mi je trenutno i najbitnije. Evo par slika za početak:

20190920_152904.thumb.jpg.6245ad936ddcf4035a01e29d3746e7d2.jpg 20190920_152919.thumb.jpg.47808f3f695cf46c3239e3ccf67bdba4.jpg 20190920_153438.thumb.jpg.bcdba7ebccda15558828e6d11e89b3d0.jpg 20190921_183338.thumb.jpg.d079f4510b51e2e1fdf2447af5facaf1.jpg

20190920_153000.thumb.jpg.4dd88499d70a201f0c8787d23df093d9.jpg 20190920_201246.thumb.jpg.073184a8eec4ead3b5eae38916e9350a.jpg 20190922_003826.thumb.jpg.ebed06c8569c52e7a61f17cfb0cff2fb.jpg

Edited by sinisa93

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uputi me na njegovu temu da vidim šta me čeka :lol:

Za početak sam samo nabacio presvlake preko sjedišta dok se ne nađu bolja. Kako na zadnju klupu presvlake ne odgovaraju a i ona mi je u odličnom stanju, iskoristio sam to što je ostalo da presvučem naslonjač za ruku.

20190922_130214.thumb.jpg.8b6479757538b6f43059635d35b52f7a.jpg 20190922_132659.thumb.jpg.16d5d599138e9ea78028f7f53511fbce.jpg 20190922_142914.thumb.jpg.016d7d6ac90230ea0d5c8c18619c3072.jpg


Isto tako odmah sam odradio i mali servis. Zamijenjeni svi filteri, i po preporuci majstora nasuta je Selenia 10W-40 umjesto 5W-40, kako on kaže zbog malo veće kilomtraže. Što se tiče velikog servisa urađen je prije nekih 30ak hiljada tako da će on vjerovatno sačekati proljeće. Primijetio sam i da mi nešto naprijed lupka pri prelasku preko neravnina, ispostavilo se da je problem lijevi stabilizator tako da je i on zamijenjen. 

Još pri samoj probnoj vožnji, prije nego sam kupio auto primijetio sam da je nešto tvrđi, nezavisno od tog što lupka, ali mislio sam da je tog što sam ja navikao na Renoa ali ipak nije, kad smo ga podigli na dizalicu vidjeli smo da su na njemu Eibach Pro-Kit opruge, pa sam sad u dilemi da li da ih ostavim ili da vraćam fabričke.

 

20190920_175751.thumb.jpg.0233ac6b434f8af6dbe28c784eb9ff54.jpg 20190923_084428.thumb.jpg.d0331a859450dbe281f3785e59b4f48d.jpg 20190923_085147.thumb.jpg.b55ede38401164721e3c5ee8d3007302.jpg

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sinisa93

 

Čestitam na autu. :welcome: 

Ako nije tajna, koliko se traži za Stila kao što je tvoj u BiH?

 

Oko opruga...je l imaš problema zato što je malo niži/tvrđi? Ako ti je to ok, ne diraj ništa. :thumbup: Ulje može Selenia TD, mada je bolje WR, ali je možda majstoru bilo lakše da nabavi TD u BiH.

 

13 minutes ago, sinisa93 said:

Uputi me na njegovu temu da vidim šta me čeka :lol:

Šanse nema da tebe sve sačeka :D , klik na: 

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/77838-fiat-stilo-jtd/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka lepo posluzi i, naravno, zaobidju muke koje sam ja imao.

Ne bi bilo lose da zamenis kociono ulje i ulje u menjacu posto verovatno nije menjano 100 godina. I antifriz ako nije menjan skorije. I da, obavezno da stavis sus plehove napred (3 komada idu).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, neshaoct said:
Čestitam na autu. :welcome: 
Ako nije tajna, koliko se traži za Stila kao što je tvoj u BiH?
 
Oko opruga...je l imaš problema zato što je malo niži/tvrđi? Ako ti je to ok, ne diraj ništa.  Ulje može Selenia TD, mada je bolje WR, ali je možda majstoru bilo lakše da nabavi TD u BiH.

Ma nije tajna, ja sam ovaj konkretno platio negdje oko 1600e sa registracijom do avgusta sljedeće godine i sa setom zimskih guma pored ovih na njemu. Inače dobri primjerci se kreću oko 2000e. Mada opet kažem nije nekakvo savršeno stanje, ima posla kozmetički.

A evo primijetio sam juče da me zahvatio standardni problem sa klapnama za klimu, ne mogu da prebacim da duva toplo. Tako da mi je sad to prioritet da riješim do zime. I prilikom startovanja mi izbaci grešku za grijač koja sija nekih 20ak sekundi i ugasi se. Prethodni vlasnik reče da je mijenjao grijače pa čak i relej grijača i da greška i dalje sija.

Što se tiče opruga, ne smeta mi nešto naročito, ali trebaće vremena da se naviknem poslije Megana.

 

15 minutes ago, Flex said:

Neka lepo posluzi i, naravno, zaobidju muke koje sam ja imao.
Ne bi bilo lose da zamenis kociono ulje i ulje u menjacu posto verovatno nije menjano 100 godina. I antifriz ako nije menjan skorije. I da, obavezno da stavis sus plehove napred (3 komada idu).

Ispratiću tvoju temu prvom prilikom, valjda neću biti i ja takve sreće.

Gledaću da i to promijenim prvom prilikom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, sinisa93 said:

i po preporuci majstora nasuta je Selenia 10W-40 umjesto 5W-40, kako on kaže zbog malo veće kilomtraže.

Dobro te savetuje :) ... Mislim, moze, ali ako je motor dobar nema razloga da se ne ide na nesto kvalitetnije. Kod vas su i hladnije zime, pa moze komotno neka 5W sintetika. Ne mora Selenia WR (ona je samo sa sintetskom osnovom, a i duplo je skuplja od TD). Imas za trunku vise para od TD, recimo Shell Helix Ultra 5-40, Petronas Syntium 3000 AV... Imamo opstu temu o uljima, da ne offujem predstavljanje.

Za problem sa klimom, problem uglavnom budu motorici, imas sve detaljno o zameni ovde: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41104-fiat-stilo-fiat-nuova-bravo-automatska-digitalna-klima/

Grejace lako mozes i sam da dijagnostikujes pomocu unimera. Skines dzek na releju ka grejacima i otpornost na svakom mora da bude koliko se secam 1.2 Ohm. Ukoliko dobijes otvoreno kolo, problem je najcesce u grejacu. Ali desi se da bude i u samom vodu/konektoru na njemu, tako da i to treba proveriti. Odgovarajuca tema: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/29548-stilo-19-jtd-preheat-failure-grejači/

Stabilizator najlakse sam dijagnostikujes, tako sto zaljuljas auto levo desno - ako se cuje kuckanje, to je 99%. Na JTD cesto odlazi zbog tezine agregata i kvaliteta delova. Jesu bagatela, ali na bivsem Stilu sam ih zamenio ko zna koliko za 10 godina vlasnistva (jos sam pazljiv i vozio na 16'').

Apropo Eibach - probaj i vidi kako ti lezi. Na Sportu mi je fabricki nizi i tvrdji setup i iako mi je super leglo sto se performansi tice, zentao sam malo zbog udobnosti i drugih stvari. Medjutim i na 17'' je odlicno, lezi kao pegla, lepo se vozi, nije neudobno, jedino mora malo da se pripazi kod parkiranja ili ako natrcis na nesto na putu. Moj savet ti ja da malo izvozas, pa tek onda resis da li da menjas.

Sve u svemu, Stilo je ovde sazvakan do u detalje od 2009., sta god da ti zatreba, naci ces temu. A ima i lepih i ocuvanih primeraka u predstavljanjima, pa mozda dobijes i neku ideju za sredjivanje. Sa srecom i da te lepo sluzi ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro došao u klub matorih stila , i sam vidiš ima experata poput Ivana što se stila tiče koji u mnogome olakšavaju posedovanje istog.

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se, ali svog Stila zelim da se secam kada je kupljen kao 4-5 godina star :lol: .

Odradio je posao kod mene i vise nego dobro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema veze da si expert jesi, sve što sam pitao odgovorio si prvi i tačno

To što sad se ograđuješ i ubacuješ ekonomski faktor to je do tebe , ali znaš znanje .

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/25/2019 at 10:18 AM, Ivan said:

Za problem sa klimom, problem uglavnom budu motorici, imas sve detaljno o zameni ovde: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41104-fiat-stilo-fiat-nuova-bravo-automatska-digitalna-klima/

Ispratio sam već kompletnu temu, pokušaću da se upustim u popravku sam, djeluje mi da ne bi trebalo biti previše komplikovano. Kad sam prvi put čistio auto nađoh u gepeku dva nekakva Bosch step motorića, i evo vidim sad po slikama da su to ti motori za klapne. Vjerovatno je prethodni vlasnik nešto čačkao oko tog, možda su mu se već kvarili pa je mijenjao. Uglavnom javiću se sa detaljima ovih dana dok uhvatim vremena da to pregledam.

 

On 9/25/2019 at 10:18 AM, Ivan said:

Apropo Eibach - probaj i vidi kako ti lezi. Na Sportu mi je fabricki nizi i tvrdji setup i iako mi je super leglo sto se performansi tice, zentao sam malo zbog udobnosti i drugih stvari. Medjutim i na 17'' je odlicno, lezi kao pegla, lepo se vozi, nije neudobno, jedino mora malo da se pripazi kod parkiranja ili ako natrcis na nesto na putu. Moj savet ti ja da malo izvozas, pa tek onda resis da li da menjas.

Sve u svemu, Stilo je ovde sazvakan do u detalje od 2009., sta god da ti zatreba, naci ces temu. A ima i lepih i ocuvanih primeraka u predstavljanjima, pa mozda dobijes i neku ideju za sredjivanje. Sa srecom i da te lepo sluzi ;) .

 

Već se navikavam na tvrdoću i mogu reći da mi sve više odgovara, pogotovo kad pogledam kako se ponaša u krivinama u odnosu na Megana :happy:

E sad me zanima par stvari koje nisam uspio naći na forumu. Što se tiče potrošnje kad se vozim na nizbrdzici, bez gasa, board mi pokazuje trenutnu potrošnju od 2.0 litra, ispod tog ne pada. Nisam do sad nikako vozio JTD ali npr na Renou i na VW-ovima inače u tim situacijama pokazuje 0.0. Da li je to nekakav potencijalni problem ili je tako inače?

I skidao sam danas onu zaštitnu plastiku motora, pa sam primijetio da su mi tri dizne istih oznaka 0445110 119 dok je jedna 0445110 002. Da li to može praviti kakav problem? U vožnji nisam primijetio ništa posebno čudno.

 

20190924_151908.thumb.jpg.754ff76ada73c91c77111c96abd6ef46.jpg 20190924_151911.thumb.jpg.36e08872a14c8a77872424527b63c1c6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ti je ta 2 l, 0 meni pokazuje samo kad stojim.
Tvrd jeste i lako u krivini, ako dobro sediš, ima te debele stubove pa je teško krivinu videti.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, sinisa93 said:

Što se tiče potrošnje kad se vozim na nizbrdzici, bez gasa

Tada mu je potrosnja 0, ali je BC podesen tako da ne pokazuje Ic<2.0 l.

3 hours ago, bit said:

ima te debele stubove pa je teško krivinu videti

Bravac jos gori po tom pitanju :) . Jos deblji A stubovi, B stub u visini glave (posto je naravno 5 Porte, kod Stila 3 Porte mi se uvek svidjala preglednost zbog ogromnih vrata i B stuba pomerenog unazad). C stub tek katastrofa, em sirok, em podignuta bocna linija (jedino ga vade ogromni retrovizori)... Tako da uzivajte, Stilo je prilicno pregledan auto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A što se tiče dizni, da li može praviti problem? Mogu ih ostaviti ovako ili da tražim i četvrtu istih oznaka?

Gledajući po specifikacijama čini mi se da su ove 119 nešto protočnije od 002.

20190925_215720.thumb.jpg.534dc4f14b8e03556076439ee9293fe6.jpg 20190925_215710.thumb.jpg.08c6324ba40a2251301e64c212db109d.jpg

Послато са SM-G950F помоћу Тапатока

Edited by sinisa93

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za vikend sam odnio navigaciju da sredim dugmiće koji su bili maksimalno izlizani i ljepljivi. Nije baš ispalo kao fabrika ali u odnosu na ono kako je je bilo ranije sad je odlično.

 

20190927_092435.thumb.jpg.7a1fc013a5f6017c295fff0f5ce66a73.jpg 20190929_154300.thumb.jpg.bd2446709b23b770a95cd6aeeae300e7.jpg 20190929_184009.thumb.jpg.ffe790469cc4bf9204cc59f19fd756e2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au al' je neko upropastio te dugmiće sa noktima :wacko: Stvarno ne razumem kako neko ne obraća pažnju na te stvari uopšte, kako im nije bitno.. 

 

U svakom slučaju je ispalo odlično baš. ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je neko ribao, na pr, acetonom...

Kakve nokte treba da ima i silu da tako izgebe komande, nije mi jasno.

 

Umesto noktiju eksere da ima
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, bit said:

Kakve nokte treba da ima i silu da tako izgebe komande

Za razliku od obicnog Visteon radija, na ConnectNav+ su prilicno tanko i nespretno uradili taj premaz na dugmicima i vrlo se lako osteti. A odmah ispod je bela :wacko: plastika i bas strci...

Kada sam sebi davno kupovao navigaciju za Stilo, bas retko koja je bila sa ocuvanim dugmicima. Jedva sam iskopao i sacekao jednu lepu, posle malo moje sminke je izgledala ovako pred samu montazu :) :

 

180420141574.jpg.ec1d2759517694b972d199f37aa36af1.thumb.jpg.c0a206f170eb81521d9021e6100f144b.jpg 180420141583.jpg.6ba286337362bb7eb31d00993b187081.thumb.jpg.b8a44511430b0dccf333222ebbdf978f.jpg

 

A kakvu sam je kupio, tako je i otisla sa autom, tako da ima sigurno malo i do koriscenja i odrzavanja iste.

Inace se ovaj donji red od 12 funkcionalnih dugmica vrlo lako sredi (da ne kazem "ispolira") cak i obicnim alkoholom. Sto vazi i za koturove potenciometara, imaju neki malo deblji, gumirani sloj. Ali su ostali dugmici problematicni, ako se izgrebu i ostete.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desio se jedan manji problem, pri vraćanju navigacije, ona žica za dodatno napajanje, koja ide preko tajmera se odvojila od džeka na navigaciji i pala negdje na masu, i sad je vjerovatno spalila taj tajmer ili sta već, uglavnom nemam nikakav napon na njoj, pa će za vikend pasti rasturanje i praćenje žice da vidim gdje je spojena i u čemu je problem. Uglavnom navigacija radi, ali nemam informacija o potrosnji, vremenu i temperaturi na njoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa generalno pri kupusanju ili pakovanju bilo koje elektronike se skida napon, pa tek kada si siguran da je sve obezbedjeno, opet ga dovodis. Jbg sad :) .

Reci mi je li navigacija bilia tu fabricki ili je naknadno ubacena? Ako pricas o tajmeru, pretpostavljam da je naknadno. Onda lako mozes da pronadjes odakle ide taj napon sa kontakta - premostis tajmer i dijagnostikom uradis Proxy Alignment. Jos bolja varijanta, a bice maltene kao fabricki - izbacujes tajmer koji smo ugradjivali pre 10 godina, kada se nije znalo za poravnavanje Proxy-ja. A i taj napon mozes da dovedes odakle hoces sa kontakta, sluzi samo da obezbedi signal pobude kako bi se navigacija uparila sa Body Compom. Sem sto nemas Trip podatke, trenutno ce ti se i uredjaj sam gasiti posle 20 min (nema signal da auto radi).

Ako je navigacija fabricki bila ugradjena, nema nikakvog tajmera, a na eLearn semi moze da se pogleda odakle ide signal, proveriti osigurac, itd...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navigacija je naknadno ugradjena, barem tako pretpostavljam, jer nemam spojenu GPS antenu ni mikrofon. Uglavnom ako sam dobro razumio, mogu dovesti odakle god 12V i samo uraditi Proxy Alignment? Može li to uraditi bilo koja dijagnostika ili mora nekakva originalna Fiatova?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je - mozes sa kontakt brave, sa upaljaca (odatle sam ja dovlacio)... Sta god ti je zgodno za kupusanje, samo je bitno da bude napon sa kontakta, a ne stalni (koji je vec na pinu 7). Proxy naravno ne moras da peglas samo Examinerom, mozes i sa nekom FES, MES... Pise ti sve na onoj mojoj temi o naknadnoj ugradnji navigacije. Samo bih pre toga svakako unimerom proverio tu problematicnu liniju i skinuo eventualno nepotrebne kablove/timer, ako vec planiras da menjas konfiguraciju. Cisto da se obezbedis 100%.

Da li je instalacija fabricka mozes da vidis i po samom ISO A dzeku, tj. po tom A4 pinu koji ti je napravio problem (kako je povezan, ulazi li u onaj snop ostatka fabrickih kablova). Ranije su CN+ sistem i sve njegove komponente bile skup kao otrov (fabricka doplata je u startu bila oko 2500 EUR), pa se ne retko desavalo da to kupusaju i prodaju zasebno (kao i suspleh koje je bio i preko 300 EUR polovan :lol:). Inace ona ima mikrofon sa rupicama u plafonjeri, a moze se prepoznati i po "grbavoj" osnovi radio/GPS/GSM antene na krovu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ja, i to polovan bato ;) . Imalo je samo iz originala, kasnije je tek krenula mala privreda sa onim jeftinim i krtim plastikanerima. Ne znam da li na ePer jos uvek drze cenu (tada) novog suspleha, sacni koliko je tek to bilo. Kada se polovinom prosle decenije trazio JTD, itekako se gledalo da ga ima na autu. Iz vise razloga :) . Pa od felni recimo, polovne Blade 17'' (za kojima smo sekli vene, koliko su bile retke a cucale bogovski) su bile 500+ EUR, narodne Dynamic 16'' oko 350, bez guma naravno...

Kad vec to pominjes - na Stilu je fabrika bila u minusu, ali u odnosu na planiranu dobit. Auto pravljen maltene na novoj C-Platform druge generacije, koja je iza toga sluzila jos 15 godina na vise modela. Razvijena gomila novih sistema, od kojih neki revolucionarni za to doba i klasu (Keyless entry, ACC - adaptivni radarski tempomat, ConnectNav+), gomila opreme vec u seriji u poredjenju sa konkurencijom. Skok od 7 milja u odnosu na prethodnika Bravo/Brava - ali i ogromne pare ulozene u razvoj, manja prodaja u odnosu na ulozeno, rezultirali su pomenutim.

Nama kupcima polovnih tada odlicno :) , jer se za korektne pare (sa dazbinama me izasao oko 8 soma) dobijao prelep i savremen kupe, sa gomilom elektronike, opreme i jednim od najsavremenijih i najrobusnijih dizela tog vremena. Ja sve to gledam iz malo drugacijeg ugla, a ne kao sada kada po ulicama dime neodrzavane i izlupane kante, koje startuju sa cenom za koju su se svojevremeno prodavale felne za njega. Ali isto tako mogu da nabrojim i par izuzetno lepih, opremljenih i ocuvanih primeraka, za kojima se i dan danas okrenem.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...