Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Land Rover Defender

Recommended Posts

Land Rover sa reli Defenderom obeležio 60 godina od prvog Bond filma

 

land rover 007 03.jpg

 

Defender 90 s kojim u Land Roveru obeležavaju 60 godina od prvog filma o neuništivom britanskom tajnom agentu učestvovaće u ovogodišnjem rally-raid šampionatu koji se krije iza naziva Bowler Defender Challenge. Nakon prošlogodišnjeg predstavljanja brojčano ograničenog Defendera V8 (samo 300 primeraka) u Land Roveru su se još jednom osvrnuli na filmove o britanskom tajnom agentu 007.

 

land rover 007 02.jpg

 

U čast obeležavanja 60 godina od prvog filma o Bondu sada su predstavili jedinstveni primerak Defendera 90 koji će britanski reli vozač Mark Higins (koji je vozio u četiri filma o agentu 007) voziti u ovogodišnjem monomark rally-raid šampionatu Bowler Defender Challenge.

 

land rover 007 01.jpg

 

Iza crne karoserije na čijem poklopcu motora i trećim vratima su ispisani svi naslovi filmova o Džejmsu Bondu, uz broj 60 i logo ''007'' na krovu i bokovima, krije se u Bowleru pripremljeni Defender 90 čiji dvolitarski četvorocilindarski turbobenzinski motor razvija 300KS i 400 Nm obrtnog momenta. Modifikacije za rally-raid izazov uključuju izmene na oslanjanju, poboljšano hlađenje motora i menjača, otvoreniji izduvni sistem, sigurnosni kavez i ojačane 18-inčne felne sa adekvatnim gumama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Land Rover Defender D240 HSE na testu Auto magazina

 

defender z34.jpg

 

Naslednik je jednog od najčuvenijih terenaca u istoriji. Tradicija obavezuje ali moderni kupci zahtevaju automatizaciju i vrhunski dizajn. Land Rover je sve ove osobine spakovao u najnoviji Defender.

Prošlo je već dve godine otkako je novi Land Rover Defender na tržištu. Za to vreme izazvao je veliku pažnju širom sveta, pa i na našim putevima. Njegovi konstruktori su imali izuzetno težak zadatak, da nastave reputaciju jednog od najpoznatijih terenaca sveta ali i da odgovore zahtevima modernih korisnika SUV vozila.

 

defender z33.jpg

 

Rezultat je auto koji, zapravo, nema nikakvih dodirnih tačaka sa svojim prethodnikom. Konstrukciono su potpuno različiti. Za početak, novi Defender uopšte nema čeličnu šasiju na koju bi se postavila karoserija i elementi ogibljenja, odnosno točkovi.

 

defender z32.jpg

 

Ovde je primenjen ''monokok'' koncept kao i kod svih drugih automobila, s tim što je kompletna konstrukcija, odnosno kostur, od aluminijuma. Bez obzira na to, fabrika tvrdi da auto ima veliku torzionu čvrstinu i da je otporan na uvijanja.

 

defender z31.jpg

 

Sledeća velika razlika između prethodnog i novog Defendera je to što je kod starog zaista bila potrebna vozačka veština, pogotovo u off-road vožnji. Trebalo je znati kada blokirati diferencijal, šta se time dobija, pa i šta ne bi trebalo da se radi. Sada je manje-više sve automatizovano, pa vozaču jedino preostaje da po potrebi aktivira reduktor, odnosno sporohodni režim brzina.

 

defender z30.jpg

 

Menjač je, naravno, osmostepeni automatik, koji potpisuje ZF. Programiranje njegovog rada je na proizvođaču automobila. Odmah da kažemo, Lend Rover je po tom pitanju odradio odličan posao. Velika novina je i uvođenje vazdušnog ogibljenja, koje omogućava tri nivoa visine vozila.

 

defender z29.jpg

 

Ono je standard, osim kod kraće verzije sa dvoja vrata, kod koje mogu da se poruče i spiralne opruge. Na kraju, suština više nije na ekstremnim ofroud karakteristikama, iako novi auto ima skoro jednako dobre savladive uglove, pa čak i bolje u odnosu na stari, već je akcenat na lajfstajl imidžu, koji je izgradio upravo prethodnik.

 

defender z28.jpg

 

U tom smislu, napravljeno je pravo remek delo industrijskog dizajna, specifično do te mere da mnogi još uvek nisu spremni da percipiraju umetničke kvalitete. Istovremeno, auto je postao vrlo luksuzan, iako to možda nismo očekivali od naslednika jednog, skoro pa komunalno-profesionalnog vozila.

 

defender z27.jpg

 

S obzirom na izuzetnu uglađenost i civilizovanost u vožnji, bez ikakvog traga gumastog ponašanja terenca, odmah smo se pitali sa kojim Range Roverom deli komponente i šasiju. Odgovor je da je ''D7'' mehanička platforma specijalno prilagođena samo Defenderu, pa je otuda dodato slovo ''x'' - sa punim nazivom ''D7x''.

 

defender z26.jpg

 

Na test smo preuzeli vrlo visok paket opreme HSE. Ovde zaista dolaze do izražaja umetnički elementi u vidu drvenih aplikacija i dizajna komandne table koji je pokazao da i dalje ima novih ideja i da ne moraju svi SUV modeli da budu slični. Svaki kutak ima neku svoju kreativnost, počevši od oblika zadnjih svetala i karoserije generalno, pa do zadnjih krovnih prozorčića, po ugledu na prethodnika.

 

defender z25.jpg

 

Materijali su iznenađujuće kvalitetni i luksuzni. Nije reč samo o drvetu, već i o kompletno tapaciranoj unutrašnjosti, uključujući i sve površine na komandnoj tabli.

 

defender z24.jpg

 

Čak i površina oko ručice menjača i selektora pogona nije od plastike, već je od gume. Aplikacije od drveta su i u vratima, na rukohvatu.

 

defender z23.jpg

 

Kao i kod ostalih Rovera, prisutni su indikatori za kontrolu nailaska saobraćaja ili pešaka sa zadnje strane, kako biste mogli bezbedno da otvorite vrata.

 

defender z22.jpg

 

I suvozač ima tri memorije položaja sedišta, sa hlađenjem i grejanjem koje se podrazumeva. Čak smo pomislili kako bi bilo lepo da ima i masažu…

 

defender z21.jpg

 

Ali da, ipak se vozimo u terencu čije nas ime asocira na maksimalnu prohodnost a ne na vrhunski komfor. U tom kontekstu Defender nas konstantno ''zagreva'' i ''hladi'' naizmenično luksuznim i sirovim detaljima.

 

defender z20.jpg

 

Na primer, na podu uopšte nema itisona, već je ispod patosnica plastika. Pitamo se kako bi podneo pranje šmrkom, što na neki način i jeste bila ideja konstruktora. Svakako, ne bi to smeo da bude neki jači mlaz koji bi prskao po elektronici i finim sedištima, već lagano spiranje blata.

 

defender z19.jpg

 

Deklarisano je da je zapremina prtljažnika 1.075 litara. Očigledno je da se ta cifra ne odnosi na prostor do donje ivice prozora. Vrata se otvaraju u stranu, što može da bude nezgodno u situacijama kada ste parkirani na tesnom parking mestu.

 

defender z18.jpg

 

Kao i kod većine SUV modela ove veličine, u prtljažniku su tasteri za spuštanje ogibljenja kako bi se olakšalo ubacivanje prtljaga ili tereta. Tu je i fleksibilna zadnja polica, napravljena od materijala sličnog šatorskom krilu. Generalno, sve je zamišljeno tako da se lako održava, uključujući i panele tapacirunga vrata koji se po potrebi lako menjaju jednostavnim odvrtanjem imbus navrtki.

 

defender z17.jpg

 

Sa druge strane, ova robusna estetika je i bitan deo imidža Defendera čak iako vlasnici neće u potpunosti koristiti njegove mogućnosti. Sastavni deo te estetike je i imitacija nekadašnjih aluminijumskih obloga na prednjim krilima, čija je uloga bila da spreči da se oklizne osoba koja stoji na njima...

 

defender z16.jpg

 

Test primerak je opremljen dvolitarskim dizelašem koji su projektovali inženjeri Jaguar Land Rovera. Raspolaže sa 240 konjskih snaga i 430 Nm obrtnog momenta. U praksi se pokazalo da je više nego dovoljno snažan za svakodnevnu vožnju po gradu i na magistrali.

 

defender z15.jpg

 

Čak nas je prilično iznenadio stepenom ''zakucavanja'' za sedišta iz stanja mirovanja, s obzirom na ukupnu masu od skoro dve i po tone. Menjač je veoma dobro programiran i uvek je u pravom stepenu prenosa. Tu je i ''sport'' mod menjača koji se aktivira pomeranjem ručice ulevo.

 

defender z14.jpg

 

Tada uobičajeno zadržava nešto više obrtaje a omogućava i efikasnije kočenje motorom. Nedostatak snage se oseća samo na auto-putu i to prilikom međuubrzanja. Na primer, ukoliko patosirate gas sa 120 km/h potrebno je malo više strpljenja. Pri 130 km/h se vrti na oko 2.100 obrtaja i tada troši između 9 i 10 litara.

 

defender z13.jpg

 

Naravno, Defender nije auto za trke. Volan je prilično indirektan, pa zahteva malo prakse ako niste naviknuti na ovakvu vrstu vozila. Ukratko rečeno, volan mora da se mota više nego kod standardnih automobila, što je tipično za terence.

Zvučna izolacija je veoma dobra, kao da se vozite u nekom od Range Rovera. Kao što smo rekli na početku, nema gumastog osećaja u vožnji. Preko neravnina na asfaltu se ne stresa, tako da opušteno može svakodnevno da se vozi zahvaljujući i ''balonkama'' prečnika 20 inča.

 

defender z12.jpg

 

Manevrisanje su olakšale četiri kamere, koje obezbeđuju prikaz iz ukupno šest uglova. Svaki od njih možete da odaberete na velikom multimedijalnom displeju. Inače, novi Defender ima sve najnovije bezbednosne sisteme. Sam koči, ima adaptivni tempomat i Matrix farove čiji snop preskače vozila ispred.

 

defender z11.jpg

 

Asistencija za prevenciju nenamernog napuštanja saobraćajne trake vas odbija od linije kada joj se približite. U svakom slučaju, Defender je postao maksimalno civilizovan, tako da njime i mame opušteno mogu da voze decu u školu.

 

defender z10.jpg

 

Jedino na šta bi trebalo da obrate pažnju je već pomenuti indirektan volan i prilično velika masa koja se oseća prilikom kočenja. Novi Land Rover Defender je vrlo atraktivan SUV ne samo u pogledu dizajna već i generalne upotrebljivosti.

 

defender z09.jpg

 

Možda ciljna grupa više nisu ljudi koji bi ga koristili u ekstremnim uslovima, ali je svakako terenac koji je do sada pokrio možda najveći opseg upotrebljivosti - od luksuzne vožnje po gradu i auto-putu pa sve do najtežih uslova koji podrazumevaju i prohodnost kroz vodu duboku čak 0.9 metara. Time je nadmašio i najokorelije američke konkurente.

 

defender z08.jpg

 

Svaki Land Rover Defender 110 (sa dužim međuosovinskim rastojanjem) ima vazdušno ogibljenje. Definisane su tri visine, s tim što je najniža moguća samo u stanju mirovanja. U meniju može da se podesi opcija da se auto maksimalno spusti kada se otvore vrata, u cilju lakšeg ulaska i izlaska iz vozila.

 

defender z07.jpg

 

Čak i tada, nedostajali su nam rukohvati za lakši ulazak napred, koji su postavljeni samo pozadi. Tasteri za podizanje i spuštanje postavljeni su i u prtljažniku, kako biste lakše mogli da utovarite eventualni teret.

 

defender z06.jpg

 

U vožnji van asfalta nema mnogo brige oko korišćenja 4×4 sistema. Auto sve radi sam, a jedino što vozač može da uradi kako bi mu pomogao je da odabere odgovarajući režim u skladu sa vrstom podloge. Naravno, u slučaju ekstremnih uslova potrebno je odabrati sporohodni režim.

 

defender z05.jpg

 

U realnom vremenu možete da pratite u kojoj meri se automatski zaključava centralni diferencijal, odnosno u kojoj meri se snaga raspoređuje na prednje i zadnje točkove. Najbitnije je da, ako se zaglavite, ne treba paničiti. Tu je opcija za odglavljivanje. Kada je aktivirate, auto će sve odraditi sam, a vaše je samo da držite volan i da sklonite nogu sa gasa i kočnice. Istina, ovu opciju ima i Range Rover Evoque.

 

defender z04.jpg

 

Univerzalne M+S gume sa kojima Defender stiže iz fabrike mogu da se izbore sa većinom situacija u kojima će se naći vlasnici. Pa ipak, za ekstremne uslove treba odabrati odgovarajuće pneumatike, ako je reč o blatu ili kamenju.

 

defender z03.jpg

 

Maksimalni savladivi uglovi su istaknuti na displeju, u zavisnosti od visine vozila. U svakom trenutku u realnom vremenu možete da pratite na kom ste nagibu ili koja je dubina vode oko vas.

 

defender z02.jpg

 

U ''peraju'' postavljenom pozadi, tačnije anteni, ugrađena je još jedna kamera čija slika se emituje na unutrašnjem retrovizoru. Aktivira se tako što kliknete na polugicu protiv zaslepljivanja. Time ste dobili mnogo širu perspektivu i bolji pogled iza vozila u odnosu na klasičan pogled u ogledalo.

 

defender z01.jpg

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heritage Customs Valiance Convertible

 

224164-heritage 03.jpg

 

Heritage Customs najavljuje da će još tokom ove godine ponuditi ograničenu seriju novog Defendera Cabrio. Za sada je u planu serija od samo pet primeraka ovakvog Defendera koga Heritage Customs naziva Valiance Convertible.

 

221096-heritage 02.jpg

 

Cene u Evropi će startovarti od 138.500 evra, a u paleti će se naći nekoliko kolor kombinacija.

 

224165-heritage 01.jpg

 

Ističu se Côte d'Azur boja sa Cognac Brown krovom (uz 22-inčne točkove i unutrašnjost sa detaljima u boji bakra), pa Solihull Sand boja sa Sand Beige krovom (uz bele točkove) i Kokkini Paralia sa crvenim krovom i 22-inčnim točkovima. Jedan od motora u ponudi će biti i 5.0 V8 sa 518KS i 625 Nm obrtnog momenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Land Rover Defender 30th Anniversary Edition

 

land d 3.jpg

 

Povodom 30-godišnjice od početka prodaje prvog Defendera na američkom tržištu, Land Rover je pripremio specijalnu i brojčano ograničenu seriju aktuelne generacije, nazvanu Defender 30th Anniversary Edition.

 

land d 2.jpg

 

2023 Defender 30th Anniversary Edition se bazira na Defenderu 110 P300 S, a dolazi sa Fuji White bojom, 18-inčnim čeličnim točkovima, Expedition krovnim prtljažnikom, bočnim stepenikom, proširenjima blatobrana, Black paketom, LED prednjim svetlima, vazdušnim oslanjanjem, gumenim patosnicama, posebnim oznakama, kožnim sedištima, klima uređanjem u tri zone...

 

land d 1.jpg

 

Serija je ograničena na samo 500 primeraka, a što se cene tiče 2023 Land Rover Defender 30th Anniversary Edition u SAD-u košta 75.000 dolara (70.840 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manhart Land Rover Defender DP450

 

manhart dp450 3.jpg

 

Iz tjuning kuće Manhart je prošle godine već stigao modifikovani Land Rover Defender DP500 (čiji šestocilindrični motor je pojačan na 512KS i 710 Nm obrtnog momenta), a sada stiže i najava o slabijoj verziji. Tačnije, Manhart najavljuje Defender DP450 sa 3.0 šestocilindrašem i 450KS. Manhart u kratkoj vesti nije objavio podatke o ubrzanju i najvećoj brzini.

 

manhart dp450 2.jpg

 

Vozilo će dobti i izduvni sistem od nerđajućeg čelika, modifikovano oslanjanje, komplet novih točkova, dekorativne trake i Manhart oznake. Takođe, unutrašnjost može da se dotera po željama klijenata, uključujući tu i sportska sedišta.

 

manhart drp450 1.jpg

 

Manhart najavljuje i novu off-road verziju, sa povišenim klirensom, bull barom, vitlom i snorkelom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Produženi Land Rover Defender 130 stiže 31. maja

 

landy 130.jpg

 

Land Rover je još ranije najavio da će nova generacija Defendera dobiti još jednu, i to produženu verziju. Tačnije, fabrika je danas sa jednom slikom i kratkim saopštenjem potvrdila da će 31. maja i zvanično promovisati dugo najavljivani Defender 130 sa produženim međuosovinskim rastojanjem i sa do osam sedišta (2+3+3 konfiguracija). 

 

Neke informacije kažu da je Defender 130 za 342 mm duži od Defendera 110, što znači da ima 5.100 mm. Jedan od ranije uhvaćenih test primeraka je navodno imao mild-hybrid 3.0 šestocilindarski benzinac, ali Defender 130 bi trebalo da dobije i druge benzinske i dizel motore, kao i PHEV opciju. Tako se pominje Defender sa 5.0 V8 motorom koji razvija 525KS i 846 Nm obrtnog momenta, ali i mild-hybrid 3.0 twin-turbo šestocilindrični dizel, mild-hybrid 3.0 turbo šestocilindrični benzinac, kao i P400e plug-in hybrid verzija.  Narudžbine za Defender 130 će početi da se primaju već 31. maja, ali cene za sada nisu poznate.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotradervelikoA.jpg Autotrader: 2022. Land Rover Defender 90 V8

 

Kraća varijanta Defendera (90) sa 5.0 V8 motorom sa kompresorom koji mu daje 518 konja i 625 Nm obrtnog momenta... dovoljno da diže off-road prašinu bolje nego bilo šta drugo:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Land Rover Defender 130 i zvanično

 

land d 08.jpg

 

Land Rover je duže vreme najavljivao da će nova generacija Defendera dobiti još jednu, i to produženu verziju.

 

land d 07.jpg

 

Tako je sada i zvanično promovisan dugo najavljivani produženi Defender 130 koji je dostupan sa do osam sedišta.

 

land d 06.jpg

 

Što se dužine tiče, Defender 130 je produžen za 340 mm, što znači da ima 5.358 mm (međuosovinsko rastojanje iznosi 3.022 mm).

 

land d 05.jpg

 

U verziji sa pet sedišta, Defender 130 iza drugog reda ima prtljažni prostor od 1.329 litara, dok je iza prvog reda ukupno 2.516 litara prostora. U varijanti sa osam sedišta, iza trećeg reda je prtljažni prostor od 389 litara, a iza drugog reda 1.232 litra.

 

land d 04.jpg

 

U ponudi se nalazi i nova boja Sedona Red, dok deo opreme između ostalog čine i 11.4-inčni ekran infotainment sistema, vazdušno oslanjanje i Terrain Response sistem.

 

land d 03.jpg

 

U Evropi će na početku biti dostupna tri mild-hybrid motora (uz 8-stepeni automatski menjač). Gama počinje od Ingenium D300 dizlaša sa 295KS i 650 Nm, a tu su i šestocilindrični benzinci P300 (sa 300KS i 470 Nm) i P400 (sa 400KS i 550 Nm).

 

land d 02.jpg

 

Land Rover je pripremio i First Edition izdanje Defendera 130 u tri konfiguracije. To su Fuji White eksterijer sa Oyster Full Windsor kožom, pa Sedona Red sa Ebony kožom i Carpathian Gray sa Tan kožom.

 

land d 01.jpg

 

Pored toga, tu su i verzije sa HSE, X-Dynamic SE, X-Dynamic HSE i X specifikacijama. Na kraju, Defender 130 na britanskom tržištu startuje po ceni od 86.100 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ares Defender V8

 

225381-ares 04.jpg

 

Italijanski Ares Design za 235.000 evra nudi modifikovani Land Rover Defender V8 Hardtop (na bazi stare generacije ovog legendardnog vozila), uz najavu da se radi o veoma ograničenoj seriji.

 

225383-ares 03.jpg

 

Aresov Defender V8 je dobio novu prednju masku, Ares oznake, LED svetla i svetla za maglu, novu haubu, proširenja krila, nove 18-inčne točkove sa Discovered STT Pro gumama, drugačije pragove, bočne završetke izduvne cevi, jači kočioni sistem i modifikovano oslanjanje (vozilo je više za 35 mm).

 

225382-ares 02.jpg

 

Izmenjena je i unutrašnjost, sa novim volanom, kožom, Alpine infotainment sistemom, kao i audio sistemom sa šest zvučnika i sabvuferom.

 

225384-ares 01.jpg

 

Pod haubom je sada 5.3 atmosferski V8 motor sa 355KS i 519 Nm obrtnog momenta, u paru sa 6-stepenim manuelnim menjačem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chelsea Truck Company Land Rover Defender 110 Wide Track

 

Satingreywidetrack 03.jpg

 

Iako je proizvodnja prethodnog modela legendarnog Land Rover Defendera završena, kompanija Chelsea Truck Company i dalje usavršava i prilagođava britansku off-road ikonu. Najnovije predstavljeno vozilo je ovaj Chelsea Truck Company Land Rover Defender 110.

 

Satingreywidetrack 02.jpg

 

Ovo izdanje je zasebna liga, otelotvorujući ono o čemu se radi o modernoj konverziji po meri. Obilno ukrašena mnoštvom robusnih i luksuznih nadogradnji koje ga izdvajaju od prosečnog Defendera, ova tipična mašina za osvajanje terena postavlja standard. Beli eksterijer, prošireni lukovi točkova napred i pozadi u sivoj satenskoj boji u kombinaciji sa integrisanim otvorima za ventilaciju, novi prednji branik, Tron svetla i dva svetla za maglu daju vizuelno daju vozilu prisustvo bez premca.

 

Satingreywidetrack 01.jpg

 

Pored toga, štitnik prednjeg branika, bočni otvori i otvori na haubi sa mrežicom, bočne stepenice, zadnje blatobrani, dvostruki izduvni sistem uključujući izduvne cevi od 100 mm su značajni dodaci, dok se Chelsea Truck Company poklopac rezervnog točka ponosno razmeće svojim britanskim korenima. Set 20-inčnih aluminijumskih felni u satensko crnoj boji, sa kompletom guma upotpunjuje transformaciju eksterijera. Chelsea Truck Company Land Rover Defender 110 Wide Track možda spolja izgleda robusno i čvrsto, ali putnici u unutrašnjosti mogu da uživaju u vrhunskom luksuzu. Tamno zatamnjeno staklo za privatnost ostavlja posmatrače da nagađaju šta je unutra; putnici su tretirani bogatstvom prilagođenog obilja. Međutim, Chelsea Truck Company prihvata i zahteve za personalizaciju i može da skroji vozilo prema tačnoj specifikaciji kupca. Ovo vozilo je dostupno za 59.999 funti (68.985 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Land Rover Defender Hardtop

 

Nezaustavljivo praktičan terenac:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: Land Rover Defender vs Dacia Duster

 

Defender ima 3.0 dizel sa 300KS/650Nm, pogon je na svim točkovima, ima vazdušno vešanje i košta 97.000 evra.

Duster je skoro 4 puta jeftiniji jer ovakav sa 1.5 dizelom košta 26.000 evra. Ima 115KS/260Nm, stalni pogon napred, ali se može snaga poslati i na zadnje točkove.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...