Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Land Rover Defender

Recommended Posts

Land Rover sa reli Defenderom obeležio 60 godina od prvog Bond filma

 

land rover 007 03.jpg

 

Defender 90 s kojim u Land Roveru obeležavaju 60 godina od prvog filma o neuništivom britanskom tajnom agentu učestvovaće u ovogodišnjem rally-raid šampionatu koji se krije iza naziva Bowler Defender Challenge. Nakon prošlogodišnjeg predstavljanja brojčano ograničenog Defendera V8 (samo 300 primeraka) u Land Roveru su se još jednom osvrnuli na filmove o britanskom tajnom agentu 007.

 

land rover 007 02.jpg

 

U čast obeležavanja 60 godina od prvog filma o Bondu sada su predstavili jedinstveni primerak Defendera 90 koji će britanski reli vozač Mark Higins (koji je vozio u četiri filma o agentu 007) voziti u ovogodišnjem monomark rally-raid šampionatu Bowler Defender Challenge.

 

land rover 007 01.jpg

 

Iza crne karoserije na čijem poklopcu motora i trećim vratima su ispisani svi naslovi filmova o Džejmsu Bondu, uz broj 60 i logo ''007'' na krovu i bokovima, krije se u Bowleru pripremljeni Defender 90 čiji dvolitarski četvorocilindarski turbobenzinski motor razvija 300KS i 400 Nm obrtnog momenta. Modifikacije za rally-raid izazov uključuju izmene na oslanjanju, poboljšano hlađenje motora i menjača, otvoreniji izduvni sistem, sigurnosni kavez i ojačane 18-inčne felne sa adekvatnim gumama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Land Rover Defender D240 HSE na testu Auto magazina

 

defender z34.jpg

 

Naslednik je jednog od najčuvenijih terenaca u istoriji. Tradicija obavezuje ali moderni kupci zahtevaju automatizaciju i vrhunski dizajn. Land Rover je sve ove osobine spakovao u najnoviji Defender.

Prošlo je već dve godine otkako je novi Land Rover Defender na tržištu. Za to vreme izazvao je veliku pažnju širom sveta, pa i na našim putevima. Njegovi konstruktori su imali izuzetno težak zadatak, da nastave reputaciju jednog od najpoznatijih terenaca sveta ali i da odgovore zahtevima modernih korisnika SUV vozila.

 

defender z33.jpg

 

Rezultat je auto koji, zapravo, nema nikakvih dodirnih tačaka sa svojim prethodnikom. Konstrukciono su potpuno različiti. Za početak, novi Defender uopšte nema čeličnu šasiju na koju bi se postavila karoserija i elementi ogibljenja, odnosno točkovi.

 

defender z32.jpg

 

Ovde je primenjen ''monokok'' koncept kao i kod svih drugih automobila, s tim što je kompletna konstrukcija, odnosno kostur, od aluminijuma. Bez obzira na to, fabrika tvrdi da auto ima veliku torzionu čvrstinu i da je otporan na uvijanja.

 

defender z31.jpg

 

Sledeća velika razlika između prethodnog i novog Defendera je to što je kod starog zaista bila potrebna vozačka veština, pogotovo u off-road vožnji. Trebalo je znati kada blokirati diferencijal, šta se time dobija, pa i šta ne bi trebalo da se radi. Sada je manje-više sve automatizovano, pa vozaču jedino preostaje da po potrebi aktivira reduktor, odnosno sporohodni režim brzina.

 

defender z30.jpg

 

Menjač je, naravno, osmostepeni automatik, koji potpisuje ZF. Programiranje njegovog rada je na proizvođaču automobila. Odmah da kažemo, Lend Rover je po tom pitanju odradio odličan posao. Velika novina je i uvođenje vazdušnog ogibljenja, koje omogućava tri nivoa visine vozila.

 

defender z29.jpg

 

Ono je standard, osim kod kraće verzije sa dvoja vrata, kod koje mogu da se poruče i spiralne opruge. Na kraju, suština više nije na ekstremnim ofroud karakteristikama, iako novi auto ima skoro jednako dobre savladive uglove, pa čak i bolje u odnosu na stari, već je akcenat na lajfstajl imidžu, koji je izgradio upravo prethodnik.

 

defender z28.jpg

 

U tom smislu, napravljeno je pravo remek delo industrijskog dizajna, specifično do te mere da mnogi još uvek nisu spremni da percipiraju umetničke kvalitete. Istovremeno, auto je postao vrlo luksuzan, iako to možda nismo očekivali od naslednika jednog, skoro pa komunalno-profesionalnog vozila.

 

defender z27.jpg

 

S obzirom na izuzetnu uglađenost i civilizovanost u vožnji, bez ikakvog traga gumastog ponašanja terenca, odmah smo se pitali sa kojim Range Roverom deli komponente i šasiju. Odgovor je da je ''D7'' mehanička platforma specijalno prilagođena samo Defenderu, pa je otuda dodato slovo ''x'' - sa punim nazivom ''D7x''.

 

defender z26.jpg

 

Na test smo preuzeli vrlo visok paket opreme HSE. Ovde zaista dolaze do izražaja umetnički elementi u vidu drvenih aplikacija i dizajna komandne table koji je pokazao da i dalje ima novih ideja i da ne moraju svi SUV modeli da budu slični. Svaki kutak ima neku svoju kreativnost, počevši od oblika zadnjih svetala i karoserije generalno, pa do zadnjih krovnih prozorčića, po ugledu na prethodnika.

 

defender z25.jpg

 

Materijali su iznenađujuće kvalitetni i luksuzni. Nije reč samo o drvetu, već i o kompletno tapaciranoj unutrašnjosti, uključujući i sve površine na komandnoj tabli.

 

defender z24.jpg

 

Čak i površina oko ručice menjača i selektora pogona nije od plastike, već je od gume. Aplikacije od drveta su i u vratima, na rukohvatu.

 

defender z23.jpg

 

Kao i kod ostalih Rovera, prisutni su indikatori za kontrolu nailaska saobraćaja ili pešaka sa zadnje strane, kako biste mogli bezbedno da otvorite vrata.

 

defender z22.jpg

 

I suvozač ima tri memorije položaja sedišta, sa hlađenjem i grejanjem koje se podrazumeva. Čak smo pomislili kako bi bilo lepo da ima i masažu…

 

defender z21.jpg

 

Ali da, ipak se vozimo u terencu čije nas ime asocira na maksimalnu prohodnost a ne na vrhunski komfor. U tom kontekstu Defender nas konstantno ''zagreva'' i ''hladi'' naizmenično luksuznim i sirovim detaljima.

 

defender z20.jpg

 

Na primer, na podu uopšte nema itisona, već je ispod patosnica plastika. Pitamo se kako bi podneo pranje šmrkom, što na neki način i jeste bila ideja konstruktora. Svakako, ne bi to smeo da bude neki jači mlaz koji bi prskao po elektronici i finim sedištima, već lagano spiranje blata.

 

defender z19.jpg

 

Deklarisano je da je zapremina prtljažnika 1.075 litara. Očigledno je da se ta cifra ne odnosi na prostor do donje ivice prozora. Vrata se otvaraju u stranu, što može da bude nezgodno u situacijama kada ste parkirani na tesnom parking mestu.

 

defender z18.jpg

 

Kao i kod većine SUV modela ove veličine, u prtljažniku su tasteri za spuštanje ogibljenja kako bi se olakšalo ubacivanje prtljaga ili tereta. Tu je i fleksibilna zadnja polica, napravljena od materijala sličnog šatorskom krilu. Generalno, sve je zamišljeno tako da se lako održava, uključujući i panele tapacirunga vrata koji se po potrebi lako menjaju jednostavnim odvrtanjem imbus navrtki.

 

defender z17.jpg

 

Sa druge strane, ova robusna estetika je i bitan deo imidža Defendera čak iako vlasnici neće u potpunosti koristiti njegove mogućnosti. Sastavni deo te estetike je i imitacija nekadašnjih aluminijumskih obloga na prednjim krilima, čija je uloga bila da spreči da se oklizne osoba koja stoji na njima...

 

defender z16.jpg

 

Test primerak je opremljen dvolitarskim dizelašem koji su projektovali inženjeri Jaguar Land Rovera. Raspolaže sa 240 konjskih snaga i 430 Nm obrtnog momenta. U praksi se pokazalo da je više nego dovoljno snažan za svakodnevnu vožnju po gradu i na magistrali.

 

defender z15.jpg

 

Čak nas je prilično iznenadio stepenom ''zakucavanja'' za sedišta iz stanja mirovanja, s obzirom na ukupnu masu od skoro dve i po tone. Menjač je veoma dobro programiran i uvek je u pravom stepenu prenosa. Tu je i ''sport'' mod menjača koji se aktivira pomeranjem ručice ulevo.

 

defender z14.jpg

 

Tada uobičajeno zadržava nešto više obrtaje a omogućava i efikasnije kočenje motorom. Nedostatak snage se oseća samo na auto-putu i to prilikom međuubrzanja. Na primer, ukoliko patosirate gas sa 120 km/h potrebno je malo više strpljenja. Pri 130 km/h se vrti na oko 2.100 obrtaja i tada troši između 9 i 10 litara.

 

defender z13.jpg

 

Naravno, Defender nije auto za trke. Volan je prilično indirektan, pa zahteva malo prakse ako niste naviknuti na ovakvu vrstu vozila. Ukratko rečeno, volan mora da se mota više nego kod standardnih automobila, što je tipično za terence.

Zvučna izolacija je veoma dobra, kao da se vozite u nekom od Range Rovera. Kao što smo rekli na početku, nema gumastog osećaja u vožnji. Preko neravnina na asfaltu se ne stresa, tako da opušteno može svakodnevno da se vozi zahvaljujući i ''balonkama'' prečnika 20 inča.

 

defender z12.jpg

 

Manevrisanje su olakšale četiri kamere, koje obezbeđuju prikaz iz ukupno šest uglova. Svaki od njih možete da odaberete na velikom multimedijalnom displeju. Inače, novi Defender ima sve najnovije bezbednosne sisteme. Sam koči, ima adaptivni tempomat i Matrix farove čiji snop preskače vozila ispred.

 

defender z11.jpg

 

Asistencija za prevenciju nenamernog napuštanja saobraćajne trake vas odbija od linije kada joj se približite. U svakom slučaju, Defender je postao maksimalno civilizovan, tako da njime i mame opušteno mogu da voze decu u školu.

 

defender z10.jpg

 

Jedino na šta bi trebalo da obrate pažnju je već pomenuti indirektan volan i prilično velika masa koja se oseća prilikom kočenja. Novi Land Rover Defender je vrlo atraktivan SUV ne samo u pogledu dizajna već i generalne upotrebljivosti.

 

defender z09.jpg

 

Možda ciljna grupa više nisu ljudi koji bi ga koristili u ekstremnim uslovima, ali je svakako terenac koji je do sada pokrio možda najveći opseg upotrebljivosti - od luksuzne vožnje po gradu i auto-putu pa sve do najtežih uslova koji podrazumevaju i prohodnost kroz vodu duboku čak 0.9 metara. Time je nadmašio i najokorelije američke konkurente.

 

defender z08.jpg

 

Svaki Land Rover Defender 110 (sa dužim međuosovinskim rastojanjem) ima vazdušno ogibljenje. Definisane su tri visine, s tim što je najniža moguća samo u stanju mirovanja. U meniju može da se podesi opcija da se auto maksimalno spusti kada se otvore vrata, u cilju lakšeg ulaska i izlaska iz vozila.

 

defender z07.jpg

 

Čak i tada, nedostajali su nam rukohvati za lakši ulazak napred, koji su postavljeni samo pozadi. Tasteri za podizanje i spuštanje postavljeni su i u prtljažniku, kako biste lakše mogli da utovarite eventualni teret.

 

defender z06.jpg

 

U vožnji van asfalta nema mnogo brige oko korišćenja 4×4 sistema. Auto sve radi sam, a jedino što vozač može da uradi kako bi mu pomogao je da odabere odgovarajući režim u skladu sa vrstom podloge. Naravno, u slučaju ekstremnih uslova potrebno je odabrati sporohodni režim.

 

defender z05.jpg

 

U realnom vremenu možete da pratite u kojoj meri se automatski zaključava centralni diferencijal, odnosno u kojoj meri se snaga raspoređuje na prednje i zadnje točkove. Najbitnije je da, ako se zaglavite, ne treba paničiti. Tu je opcija za odglavljivanje. Kada je aktivirate, auto će sve odraditi sam, a vaše je samo da držite volan i da sklonite nogu sa gasa i kočnice. Istina, ovu opciju ima i Range Rover Evoque.

 

defender z04.jpg

 

Univerzalne M+S gume sa kojima Defender stiže iz fabrike mogu da se izbore sa većinom situacija u kojima će se naći vlasnici. Pa ipak, za ekstremne uslove treba odabrati odgovarajuće pneumatike, ako je reč o blatu ili kamenju.

 

defender z03.jpg

 

Maksimalni savladivi uglovi su istaknuti na displeju, u zavisnosti od visine vozila. U svakom trenutku u realnom vremenu možete da pratite na kom ste nagibu ili koja je dubina vode oko vas.

 

defender z02.jpg

 

U ''peraju'' postavljenom pozadi, tačnije anteni, ugrađena je još jedna kamera čija slika se emituje na unutrašnjem retrovizoru. Aktivira se tako što kliknete na polugicu protiv zaslepljivanja. Time ste dobili mnogo širu perspektivu i bolji pogled iza vozila u odnosu na klasičan pogled u ogledalo.

 

defender z01.jpg

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heritage Customs Valiance Convertible

 

224164-heritage 03.jpg

 

Heritage Customs najavljuje da će još tokom ove godine ponuditi ograničenu seriju novog Defendera Cabrio. Za sada je u planu serija od samo pet primeraka ovakvog Defendera koga Heritage Customs naziva Valiance Convertible.

 

221096-heritage 02.jpg

 

Cene u Evropi će startovarti od 138.500 evra, a u paleti će se naći nekoliko kolor kombinacija.

 

224165-heritage 01.jpg

 

Ističu se Côte d'Azur boja sa Cognac Brown krovom (uz 22-inčne točkove i unutrašnjost sa detaljima u boji bakra), pa Solihull Sand boja sa Sand Beige krovom (uz bele točkove) i Kokkini Paralia sa crvenim krovom i 22-inčnim točkovima. Jedan od motora u ponudi će biti i 5.0 V8 sa 518KS i 625 Nm obrtnog momenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Land Rover Defender 30th Anniversary Edition

 

land d 3.jpg

 

Povodom 30-godišnjice od početka prodaje prvog Defendera na američkom tržištu, Land Rover je pripremio specijalnu i brojčano ograničenu seriju aktuelne generacije, nazvanu Defender 30th Anniversary Edition.

 

land d 2.jpg

 

2023 Defender 30th Anniversary Edition se bazira na Defenderu 110 P300 S, a dolazi sa Fuji White bojom, 18-inčnim čeličnim točkovima, Expedition krovnim prtljažnikom, bočnim stepenikom, proširenjima blatobrana, Black paketom, LED prednjim svetlima, vazdušnim oslanjanjem, gumenim patosnicama, posebnim oznakama, kožnim sedištima, klima uređanjem u tri zone...

 

land d 1.jpg

 

Serija je ograničena na samo 500 primeraka, a što se cene tiče 2023 Land Rover Defender 30th Anniversary Edition u SAD-u košta 75.000 dolara (70.840 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manhart Land Rover Defender DP450

 

manhart dp450 3.jpg

 

Iz tjuning kuće Manhart je prošle godine već stigao modifikovani Land Rover Defender DP500 (čiji šestocilindrični motor je pojačan na 512KS i 710 Nm obrtnog momenta), a sada stiže i najava o slabijoj verziji. Tačnije, Manhart najavljuje Defender DP450 sa 3.0 šestocilindrašem i 450KS. Manhart u kratkoj vesti nije objavio podatke o ubrzanju i najvećoj brzini.

 

manhart dp450 2.jpg

 

Vozilo će dobti i izduvni sistem od nerđajućeg čelika, modifikovano oslanjanje, komplet novih točkova, dekorativne trake i Manhart oznake. Takođe, unutrašnjost može da se dotera po željama klijenata, uključujući tu i sportska sedišta.

 

manhart drp450 1.jpg

 

Manhart najavljuje i novu off-road verziju, sa povišenim klirensom, bull barom, vitlom i snorkelom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Produženi Land Rover Defender 130 stiže 31. maja

 

landy 130.jpg

 

Land Rover je još ranije najavio da će nova generacija Defendera dobiti još jednu, i to produženu verziju. Tačnije, fabrika je danas sa jednom slikom i kratkim saopštenjem potvrdila da će 31. maja i zvanično promovisati dugo najavljivani Defender 130 sa produženim međuosovinskim rastojanjem i sa do osam sedišta (2+3+3 konfiguracija). 

 

Neke informacije kažu da je Defender 130 za 342 mm duži od Defendera 110, što znači da ima 5.100 mm. Jedan od ranije uhvaćenih test primeraka je navodno imao mild-hybrid 3.0 šestocilindarski benzinac, ali Defender 130 bi trebalo da dobije i druge benzinske i dizel motore, kao i PHEV opciju. Tako se pominje Defender sa 5.0 V8 motorom koji razvija 525KS i 846 Nm obrtnog momenta, ali i mild-hybrid 3.0 twin-turbo šestocilindrični dizel, mild-hybrid 3.0 turbo šestocilindrični benzinac, kao i P400e plug-in hybrid verzija.  Narudžbine za Defender 130 će početi da se primaju već 31. maja, ali cene za sada nisu poznate.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotradervelikoA.jpg Autotrader: 2022. Land Rover Defender 90 V8

 

Kraća varijanta Defendera (90) sa 5.0 V8 motorom sa kompresorom koji mu daje 518 konja i 625 Nm obrtnog momenta... dovoljno da diže off-road prašinu bolje nego bilo šta drugo:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Land Rover Defender 130 i zvanično

 

land d 08.jpg

 

Land Rover je duže vreme najavljivao da će nova generacija Defendera dobiti još jednu, i to produženu verziju.

 

land d 07.jpg

 

Tako je sada i zvanično promovisan dugo najavljivani produženi Defender 130 koji je dostupan sa do osam sedišta.

 

land d 06.jpg

 

Što se dužine tiče, Defender 130 je produžen za 340 mm, što znači da ima 5.358 mm (međuosovinsko rastojanje iznosi 3.022 mm).

 

land d 05.jpg

 

U verziji sa pet sedišta, Defender 130 iza drugog reda ima prtljažni prostor od 1.329 litara, dok je iza prvog reda ukupno 2.516 litara prostora. U varijanti sa osam sedišta, iza trećeg reda je prtljažni prostor od 389 litara, a iza drugog reda 1.232 litra.

 

land d 04.jpg

 

U ponudi se nalazi i nova boja Sedona Red, dok deo opreme između ostalog čine i 11.4-inčni ekran infotainment sistema, vazdušno oslanjanje i Terrain Response sistem.

 

land d 03.jpg

 

U Evropi će na početku biti dostupna tri mild-hybrid motora (uz 8-stepeni automatski menjač). Gama počinje od Ingenium D300 dizlaša sa 295KS i 650 Nm, a tu su i šestocilindrični benzinci P300 (sa 300KS i 470 Nm) i P400 (sa 400KS i 550 Nm).

 

land d 02.jpg

 

Land Rover je pripremio i First Edition izdanje Defendera 130 u tri konfiguracije. To su Fuji White eksterijer sa Oyster Full Windsor kožom, pa Sedona Red sa Ebony kožom i Carpathian Gray sa Tan kožom.

 

land d 01.jpg

 

Pored toga, tu su i verzije sa HSE, X-Dynamic SE, X-Dynamic HSE i X specifikacijama. Na kraju, Defender 130 na britanskom tržištu startuje po ceni od 86.100 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ares Defender V8

 

225381-ares 04.jpg

 

Italijanski Ares Design za 235.000 evra nudi modifikovani Land Rover Defender V8 Hardtop (na bazi stare generacije ovog legendardnog vozila), uz najavu da se radi o veoma ograničenoj seriji.

 

225383-ares 03.jpg

 

Aresov Defender V8 je dobio novu prednju masku, Ares oznake, LED svetla i svetla za maglu, novu haubu, proširenja krila, nove 18-inčne točkove sa Discovered STT Pro gumama, drugačije pragove, bočne završetke izduvne cevi, jači kočioni sistem i modifikovano oslanjanje (vozilo je više za 35 mm).

 

225382-ares 02.jpg

 

Izmenjena je i unutrašnjost, sa novim volanom, kožom, Alpine infotainment sistemom, kao i audio sistemom sa šest zvučnika i sabvuferom.

 

225384-ares 01.jpg

 

Pod haubom je sada 5.3 atmosferski V8 motor sa 355KS i 519 Nm obrtnog momenta, u paru sa 6-stepenim manuelnim menjačem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chelsea Truck Company Land Rover Defender 110 Wide Track

 

Satingreywidetrack 03.jpg

 

Iako je proizvodnja prethodnog modela legendarnog Land Rover Defendera završena, kompanija Chelsea Truck Company i dalje usavršava i prilagođava britansku off-road ikonu. Najnovije predstavljeno vozilo je ovaj Chelsea Truck Company Land Rover Defender 110.

 

Satingreywidetrack 02.jpg

 

Ovo izdanje je zasebna liga, otelotvorujući ono o čemu se radi o modernoj konverziji po meri. Obilno ukrašena mnoštvom robusnih i luksuznih nadogradnji koje ga izdvajaju od prosečnog Defendera, ova tipična mašina za osvajanje terena postavlja standard. Beli eksterijer, prošireni lukovi točkova napred i pozadi u sivoj satenskoj boji u kombinaciji sa integrisanim otvorima za ventilaciju, novi prednji branik, Tron svetla i dva svetla za maglu daju vizuelno daju vozilu prisustvo bez premca.

 

Satingreywidetrack 01.jpg

 

Pored toga, štitnik prednjeg branika, bočni otvori i otvori na haubi sa mrežicom, bočne stepenice, zadnje blatobrani, dvostruki izduvni sistem uključujući izduvne cevi od 100 mm su značajni dodaci, dok se Chelsea Truck Company poklopac rezervnog točka ponosno razmeće svojim britanskim korenima. Set 20-inčnih aluminijumskih felni u satensko crnoj boji, sa kompletom guma upotpunjuje transformaciju eksterijera. Chelsea Truck Company Land Rover Defender 110 Wide Track možda spolja izgleda robusno i čvrsto, ali putnici u unutrašnjosti mogu da uživaju u vrhunskom luksuzu. Tamno zatamnjeno staklo za privatnost ostavlja posmatrače da nagađaju šta je unutra; putnici su tretirani bogatstvom prilagođenog obilja. Međutim, Chelsea Truck Company prihvata i zahteve za personalizaciju i može da skroji vozilo prema tačnoj specifikaciji kupca. Ovo vozilo je dostupno za 59.999 funti (68.985 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: Land Rover Defender vs Dacia Duster

 

Defender ima 3.0 dizel sa 300KS/650Nm, pogon je na svim točkovima, ima vazdušno vešanje i košta 97.000 evra.

Duster je skoro 4 puta jeftiniji jer ovakav sa 1.5 dizelom košta 26.000 evra. Ima 115KS/260Nm, stalni pogon napred, ali se može snaga poslati i na zadnje točkove.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manhart Land Rover Defender DP 500

 

manhart defdender 04.jpg

 

Iz tjuning kuće Manhart stiže još jedan modifikovani Land Rover Defender, pri čemu ovaj nosi naziv Manhart Defender DP500.

Kao baza je poslužio Defender 110 P400 AWD, čiji šestocilindrični turbo motor sada raspolaže sa 512KS i 710 Nm obrtnog momenta (serijski model ima 400KS i 550 Nm). Manhart u kratkoj vesti nije objavio podatke o ubrzanju i najvećoj brzini.

 

manhart defender 02.jpg

 

Vozilo je dobilo i proširenja blatobrana u boji vozila, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, jače kočnice, crvena kočiona klešta, modifikovano oslanjanje (Defender je niži za 30 mm), komplet točkova od 22 do 24 inča (potonji sa gumama 295/30ZR24) i Manhart oznake.

 

manhart defender 03.jpg

 

Takođe, unutrašnjost može da se dotera po željama klijenata, uključujući tu kožu, alkantaru i opciona Recaro sportska sedišta.

 

manhart defender 01.jpg

 

Serija je ograničena na samo 10 primeraka (na slikama je primerak broj 2), dok se cena ne navodi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle svih gore navedenih  fency izdanja Defedera, zapitajte se koja od njih će doživeti ovoliko iskorišćenje, ccc....ima da stanu zbog nekog senzora, i tu da ostanu da trunu. Za razliku od ovog matorca, koji je prost za održavanje i koji iako valjano propao, ima još da tera. 

Bila bi fora kada bi iz matične fabrike videli ovaj klip, i samo osnovno popravili na njemu, laka restauracija...

 

 

Edited by shuxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Land Rover Classic Defender Works V8 Trophy II

 

landy trophy 04.jpg

 

Land Rover Classic je lansirao 25 ekskluzivnih vozila Classic Defender Works V8 Trophy II inspirisanih ekspedicijama i iskustvom u čast svoje globalne off-road i istraživačke baštine.

 

Sedam decenija Land Roveri istražuju staze koje su pre bile nedostupne. Svako vozilo ima jedinstvenu kamuflažu koja predstavlja 23 lokacije na kojima se legendarni 4x4 borio tokom 70 godina istorije avanturizma, uključujući mesta od Camel Trophy, The First Overland do G4 Challenge. Dizajn takođe sadrži niz skrivenih Land Rovera i njihov ikonski oblik u silueti kako bi vlasnici mogli da ga prepoznaju. Osim mogućnosti kupovine jedinstvenog kolekcionarskog vozila, svi oni koji će imati sreću da kupe svoj primerak su pozvani da učestvuju u drugom ekskluzivnom trodnevnom takmičenju Land Rover Trophy. Land Rover Trophy omogućava istomišljenicima da sklope trajna prijateljstva, uspomene i stvore vlastitu patinu na nezaboravnom događaju. Kupci će dobiti uputstva od stručnjaka za takmičenje u nizu terenskih izazova baziranih na bodovima, nadahnutih poznatim globalnim avanturama. Nakon tri dana takmičenja jedan tim će otići s glavnom nagradom. Land Rover kaže da će kupci stvoriti trajne uspomene i upoznati se s njihovim vozilima na najneverovatniji mogući način.

 

landy trophy 03.jpg

 

Jedinstveni kamuflirani modeli Classic Defender Works V8 Trophy koji odaju počast Land Roverovoj baštini za sve terene, biće stvoreni korišćenjem modela Defender iz 2012.-2016.ogoljeni i ponovo izrađeni ručno prema strogim standardima i poboljšanim visokim specifikacijama, koje je razvio isključivo predani tim u Landu Rover Classic-u. Michael van der Sande, Upravni direktor odeljenja Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations, ističe: ''Defender je osvojio terene širom sveta. Naš najnoviji Classic Works V8 Trophy II odaje počast ovoj ekspedicijskoj baštini u svom jedinstvenom dizajnu eksterijera, odajući počast nekim od ovih zapanjujućih lokacija. Svako od 25 dostupnih vozila je delo ljubavi, koje je nabavio, sastavio i preradio naš strastveni tim stručnjaka. Osim preuzimanja vozila, naši vlasnici će imati jedinstvenu priliku da se stave na krajnji test na događaju Land Rover Trophy.''

 

landy trophy 02.jpg

 

Pokretan Land Roverovim 5.0 V8 benzinskim pogonskim sklopom, koji proizvodi 405KS i 515 Nm obrtnog momenta, ograničeno izdanje ima ZF-ov automatski menjač s osam stepeni prenosa. Svaki model prolazi sveobuhvatnu obnovu s poboljšanim oslanjanjem, kočnicama i upravljanjem. Biće ponuđen kao 90 i 110 Station Wagon karoserije, kao i 110 Double Cab Pick-Up po prvi put na modelu Trophy. U proizvodnoj seriji od 25 vozila, Land Rover Classic će proizvesti samo pet pick-upova sa dvostrukom kabinom, dok će preostalih 20 vozila biti jednako podeljeno između 90 i 110 karoserija. Spoljašnji izgled ima prepoznatljivu crno-belu temu, s jedinstvenom kamuflažom razvijenom u saradnji s dizajnerskim timom Land Rover Special Vehicles. Glavna karoserija je izrađena u Fuji beloj boji s kontrastnim Narvik crnim krovom i sjajno crnim spoljašnjim elementima, sve do najsitnijih detalja uključujući zakovice, šrafove i ventilacijske otvore. Gloss Black 18-inčni Sawtooth aluminijumski točkovi dopunjuju temu. Kamuflaža sadrži 23 lokacije na kojima je Land Rover savladao zahtevne terene tokom više od 70 godina istraživanja terenske vožnje. To uključuje istorijske terenske izazove, kao i novije Land Roverove ekspedicije u regijama od Južne Afrike i Laosa do Perua.

 

Niz spoljašnjih poboljšanja obezbeđuje nezaustavljive performanse na svim terenima. Napred, zaštitni A-okvir sadrži vitlo ispred prilagođene prednje rešetke. Crni poklopac motora ima satensku završnu obradu za smanjenje odsjaja u svetlim uslovima, dok snažna LED svetlosna traka pune širine od 1,27 m pruža vrhunsku vidljivost u uslovima na svim terenima noću. Classic Defender Works V8 Trophy II ima dubinu prelaska vodene prepreke od 500 mm, zadnju tačku za oporavak i završava spoljašnjim zaštitnim okvirom za dodatnu zaštitu tela. Zadnje merdevine omogućavaju pristup krovnom nosaču za ekspedicije dok suptilni detalji uključuju oznaku Land Rover Trophy i beli detalj logotipa na blatobranima. Recaro sportska sedišta su izrađena od visokokvalitetne crno-bele Windsor kože s kontrastnim šavovima, kombinujući podršku i udobnost. Kožna obloga se proteže na armaturnu ploču, vrata i plafon, osiguravajući ručno izrađen završetak u celosti.

 

landy trophy 01.jpg

 

Moderni infotainment sistem Land Rover Classic s integrisanom navigacijom i povezivanjem sa mobilnim uređajima obezbeđuje da su najnovije multimedijske mogućnosti smeštene na autentičnoj nadzornoj ploči. Land Roverov ergonomski pištoljski menjač za ZF automatski menjač je takođe ugrađen za dodatnu kontrolu. Za završetak enterijera, Land Rover Trophy brojčanik sata izrađen po meri Elliota Browna je centralni deo instrument ploče, s jedinstvenim licem koje odražava maskirni dizajn eksterijera. Elliot Brown ponovo snabdeva vlasnike Trophyja ekskluzivnim, izdržljivim satom Competitor’s Edition. U međuvremenu, za one koji nemaju dovoljno sreće da osiguraju jedno od vozila ograničene serije, Elliot Brown izdaje 1000 satova inspirisanih modelom Land Rover Classic Defender Works V8 Trophy II. Konačno, za one koji žele da unaprede vlastiti Defender s estetikom Works V8 Trophy II, Land Rover Classic će nuditi originalnu dodatnu opremu inspirisanu Trophyjem koja će biti objavljena kasnije 2022. godine.

Verzije 90, 110 i 110 Double Cab Classic Defender Works V8 Trophy II su dostupne za kupovinu direktno od Land Rover Classica, s cenama koje počinju od 268.360 evra za model 90 u Ujedinjenom Kraljevstvu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese: Land Rover Defender 90

 

Ovaj SUV je napravljen na najnovijoj platformi kompanije, uključujući i varijantu sa V8 motorom sa kompresorom, kao što je ovaj na testu.

Defender je sada mnogo bolji za vožnju po asfaltu. Konkurencija su mu BMW X5, Jeep Wrangler, Ford Bronco...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Land Rover Defender Trophy Edition

 

land tophy 02.jpg

 

Land Rover je pripremio specijalni i brojčano ograničeni model Defender Trophy Edition, koji će biti proizveden u 250 primeraka. Defender je bez sumnje off-road ikona. Ipak, reputacija Defendera nije samo ukorenjena u njegovoj vojnoj prošlosti, jer veliki deo njegovog kredibiliteta potiče od Defender Trophy modela, serije terenaca koji su prešli najizazovnije moguće terene. Sada im Land Rover odaje počast novim modelom Defender Trophy Edition. ''Defender Trophy Edition nastavlja da čuva duh avanture uz poštovanje bogatog i kultnog nasleđa Land Rovera'', rekao je Joe Eberhardt, predsednik i izvršni direktor Jaguar Land Rovera za Severnu Ameriku.

 

land trophy 01.jpg

 

Proizvodnja će biti ograničena na 250 primeraka koji će biti bazirani na modelu Defender 90 P400. Broj 90 znači da će to biti kraća verzija, dok se broj 400 odnosi na snagu njegovog 6-cilindričnog motora s turbopunjačem i blagom hibridnom tehnologijom. Defender inspirisan prošlošću je presvučen novom i unikatnom žutom folijom koja sadrži klasične Defender Trophy grafike i oznake, opremljen je Extended Black Exterior paketom, kukom za vuču, vazdušnim oslanjanjem, Cold Climate paketom, Off-Road paketom i Land Roverovim Advanced Off-Road Capability paketom. Svaki od ovih paketa se može naručiti i za standardni Defender, ali kombinovanje svih u jednom SUV-u rezultira fantastičnim terencem.

Land Roverov sistem Terrain Response 2 je standardan i automatski detektuje spoljašnje uslove vožnje nakon čega vrši prilagođavanje vozila. Ovaj sistem može da izabere odgovarajući mod vožnje te da elektronski zaključava i otključava diferencijale bez ikakve pomoći vozača. Ovakav Defender je nezaustavljiv na off-road terenu, ali Land Rover ništa ne prepušta slučaju pa je terenac opremio krovnim nosačem s merdevinama koje se produžuju, električnim vitlom, integrisanim vazdušnim kompresorom i debljim patosnicama koje bolje štite unutrašnjost od prljavštine. Defender Trophy Edition košta 95.000 dolara, a kupci dobijaju pravo učešća na jednodnevnom događaju Defender Trophy Competition u kojem će se takmičiti 90 timova te se suočiti sa brojnim izazovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E.C.D. Land Rover Defender 90 sa LT1 motorom

 

227376-ecd 03.jpg

 

Restomod projekat firme E.C.D. Automotive Design, na bazi klasičnog Defendera 90.

 

227377-ecd 02.jpg

 

Ugrađen je GM-ov LT1 5.7 atmosferski V8 motor, uparen sa 8-stepenim automatikom.

 

227378-ecd 01.jpg

 

U paketu su i modifikovane osovine i kočioni sistem, Borla izduvni sistem od nerđajućeg čelika, Night Mission zelena boja i kontrastni beli krov, 16-inčni točkovi, gume Goodyear Wrangler DuraTrac, Nakatangenga Silver Mesh maska, prednji branik sa LED dnevnim svetlima, Recaro Sportster CS sedišta sa grejanjem, Spinneybeck Copenhagen koža, novi volan, novi sigurnosni pojasevi, Alpine radio, Bluetooth, bežični Apple CarPlay, JL Audio zvučnici, Kenwood sabvufer, zadnja kamera, WiFi, USB...

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

motormouthyoutubenovi.jpg Motormouth: Land Rover Defender 90

 

3.0 redni šestak sa kompresorom i turbom, za ukupno 395KS/550Nm. Uz sve to je i blagi hibrid. Menjač je automatik sa 8 brzina:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Land Rover Defender 75th Limited Edition

 

landy 75 04.jpg

 

Land Rover je predstavio Series 1 model na sajmu automobila u Amsterdamu još 1948. godine, što znači da ovaj terenac slavi 75. rođendan naredne godine. Kako bi obeležio godišnjicu, Land Rover je pripremio brojčano ograničeni model dostupan u dvovratnoj i četvorovratnoj verziji, odnosno u verziji 90 i 110, ali ne i u novoj 130.

 

landy 75 03.jpg

 

SUV dolazi u Grasmere zelenoj boji, koja odlikuje i felne, ali i armaturnu ploču te panele vrata. Kako bi se razlikovao od standardnog Defendera, specijalni model nosi oznaku ''75 Years'' ispod ručke na vratima prtljažnika. Sedišta su presvučena materijalom koji Land Rover naziva Resist Ebony, dok je armaturna ploča prekrivena materijalom Robustec koji se smatra najizdržljivijom tkaninom dostupnom za vozilo.

 

landy 75 02.jpg

 

Defender 75th Limited Edition je baziran na bogatoj HSE opremi koja uključuje matrix LED svetla, 360-view kameru, HUD dispej, bežični punjač za mobilni, trozonsku klimu, sedišta s memorijom i 11.4-inčni Pivi Pro infotainment sistem. Standardan je i sklopivi krov napravljen od tkanine, ali je opciono moguće dobiti i klizni panoramski krov. Prilagodljivi Terrain Response sistem je takođe deo paketa.

 

landy 75 01.jpg

 

Land Rover namerava da prodaje brojčano ograničeni model Defendera s dodatnim opcijama uključujući elektronsku kuku te all-season gume. Promena ispod haube nema, tako da je robusni SUV zadržao P400 benzinski i D300 dizelski motor s blagom hibridnom tehnologijom, a u ponudi će biti i P400e plug-in hibrid. Koliko će primeraka biti proizvedeno, za sada nije poznato.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupili 200 Defendera, tjunirali ih i nudili po specijalnoj ceni

 

228197-twisted 03.jpg

 

Vizionarski potez Charlesa Fawcetta, osnivača firme Twisted Automotive, dogodio se pre nekoliko godina kada je doneo odluku da kupi 200 originalnih Defendera upravo pre dolaska nove generacije modela. Pokazao se to kao pravi potez jer je originalni Defender itekako tražena roba, pa mnogi i ne pitaju za cenu. Fawcett je objavio da su prodati skoro svi primerci. Ostalo je poslednjih 16 komada, i to u dužoj, 110 verziji. Za njih je osmislio posebnu ulogu. Imaju manje od 50 km. ''Ovih 16 primeraka je posebno odabrano zbog broja šasije i datuma proizvodnje. Svi su registrovani 2016. godine, nakon što je proizvodnja obustavljena, što ih čini verovatno poslednjim proizvedenim primercima. Limitirana verzija se zove One of One'', pojasnio je Fawcett.

 

228198-twisted 02.jpg

 

Svi primerci se baziraju na najbogatije opremljenim verzijama, a u svakoj boji se nude po jedan Station Wagon i Utility Wagon. Dva motora su dostupna, i to nakon što su malo modifikovani: 2.3 twin-turbo benzinac sa 312KS i 475 Nm, i dizelaš sa 176KS i 420 Nm.

 

228199-twisted 01.jpg

 

Nude se isključivo u kombinaciji sa ručnim menjačem, ali i novim kočnicama i oslanjanjem. Tu su i 18-inčne felne sa gumama BG Goodrich. Kabina je dodatno izolovana, a paneli su složeni tako da je sada enterijer vodootporan. Lista prerada završava luksuznim tepisima i kožnim presvlakama. A sada cene. Land Rover Defender 110 Utility Wagons startuje cenom od 151.000 evra za dizel i 195.500 za benzinsku opciju. Station Wagon se nudi po ceni od 162.500 odnosno 206.685 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Land Rover zamolio britanske vlasnike da ne preprodaju svoje nove Defendere

 

landy 75 1.jpg

 

Land Rover navodno traži od svojih kupaca u V.Britaniji da ne prodaju svoja vozila kupcima barem prvih šest meseci njihovog vlasništva. Jer, Defender je tražena roba među imućnima, ali se dugo čeka pa su neke osobe spremne da plate značajno više vlasnicima kojima je isporučen nakon meseci čekanja, kako bi ga dobili odmah. Čini se da u Land Roveru to pokušavaju da spreče.

 

Auto Express izveštava da je upoznat sa dva slučaja u kojima je od ljudi koji su već kupili Defendere i čekali isporuku zatraženo da potpišu dokument koji im onemogućava preprodaju automobila. Osim toga, jedan od kupaca Defendera navodi da bi se njihov trgovac suočio sa kaznom od 30.000 funti (skoro 35.000 evra) iz Land Rovera u slučaju da se novo vozilo koje su prodali ubrzo nađe na tržištu nakon manje od šest meseci od početne kupovine. Prema istom izveštaju, čini se da trgovci Land Roverom primenjuju ovu politiku kada sumnjaju da bi određeni kupac uključen u prodaju automobila verovatno preprodao automobil zbog zarade. Jaguar Land Rover je međutim u saopštenju direktno opovrgao da stoje iza takvog dokumenta.

''Naši maloprodajni partneri naporno rade da bi osigurali da se prema svim kupcima postupa pravedno i pošteno'', navodi u izjavi proizvođača automobila. ''Prema našim uputstvima ili smernicama nije sklapanje bilo kakvih ugovora s kupcima koji se odnose na daljnju prodaju njihovih vozila, niti mi to podržavamo''. Međutim, u decembru 2021. kupac Land Rovera objavio je na forumu PistonHeads da je zamoljen da ne prodaje svoje vozilo privatnom kupcu unutar 12 meseci od kupovine. Prema klijentu, nepoštovanje bi moglo da rezultira time da njihov trgovac odbije da im proda buduća vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Vožnja do Iraka - Land Rover Defender Hardtop

 

Maksimalna kilometraža u cilju super testa jednog vozila - 3.0 dizel sa blagim hibridom sa 249KS/570Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...