Jump to content

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

FAS Euroauto Goran Vlada
djole81ar

Fiat Tipo HB Street 1.4 95ks

Recommended Posts

Lep review :) Cestitke na  kupovini. Par slika bi dobrodoslo :) Iako sam dosta vec puta smarao o ovome, bilo bi lepo da i u ovoj temi stoji opisano mozda neko krace poredjenje upravljivosti Stila i Tipa, znaci malo da se u porede i neke druge stvari osim motora... :) 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka te lepo služi. Lep i iskren opis. Volim kada neko napiše tako kako jeste. Po meni u opisu jedino još fali ono što mene uvek najviše muči, kako podnosi naše puteve, da li je previše tvrd? Nekako na tom polju niko nije bio dovoljno jasan i to je jedina stvar koja mene odbija od tog auta, iako mi je prelep. Naravno, fale i fotografije, bez toga ne može :D

 

Za motor mi je sve poznato što si napisao pošto imam isti u 500L, potpisujem sve :)  vrlo korektan za nekoga ko ne pati za performansama, već mu je bitno da radi posao. Ja bih kao manu dodao potrošnju na AP-u... Obično ne prelazim 115-120 jer na 130-140 već poprilično srče. Da li je to zbog karoserije debelog fiće, ili je tako i u Tipu, to ne znam. Sa dizelom na to nisam obraćao pažnju, između 100 i 140 razlika u potrošnji bila ne veća od pola litre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 hour ago, horvat said:

bilo bi lepo da i u ovoj temi stoji opisano mozda neko krace poredjenje upravljivosti Stila i Tipa, znaci malo da se u porede i neke druge stvari osim motora

Apropo upravljivosti, stabilnosti - uvek se postavlja pitanje kada poredis auto star 15 godina (sto umnogome zavisi kako je vlasnik odrzavao, da li su uopste i kada menjane opruge, amortizeri, sta je naknadno stavljano...) i fabricki setup na novom autu. Zavisice od izbora/profila guma i jos poprilicno toga, pogotovo na polovnjaku...

Bas korektan i prilicno detaljan review, za najveci procenat stvari imam identicno misljenje. Ako budes zeleo, slobodno dodaj i neku sliku autica kada stignes (predstavljanje je na dobrovoljnoj bazi, naravno). A na opstoj temi o Tipu cu ostaviti link ka ovom postu, posto ima ljudi koji su zainteresovani, a citaju samo tu jednu temu na forumu :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naknadno dodate fotke su prebacene u prvi post predstavljanja ;) . Takodje je sredjen i editovan tekst, posto je pisano sa odmora, na telefonu.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

48 minutes ago, ivica su said:

Neka te lepo služi.

Hvala. 

Da li je tvrd, pa na udarne neravine cini mi se da ume da gekne dobro, mada Sam ja Tek pred put ukapirao da su sve gume bile na 2.8 napumpane, ne znam zasto, spustilo Sam ih na 2.5 pred put a posle video u uputstvu da treba I nize. Nisam bas kompetentan da bih uporedio sa drugima koliko je meski ili tvrd, Ali ne osecam da mi je neudoban. Takodje primer preko lezecih ako se malo brze predje dosta prenese, Al mozda je to bilo I do guma.

 

Potrosnja na bordu na AP sa tempomatom na 130 se kretala oko 7. Na 120 je dosta smanjio, cak I ispod 6 cini mi se. Verujem da je niza nego na 500l zbog aerodinamike I malo je I laksi.

 

 

 

Edited by djole81ar

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djole81ar

 

Ma to je bitno, da nije toliko neudoban da ne može da se vozi po našem nazovi putu (što je npr. meni sa prethodnim autom postalo već jako naporno).... mene je drugar uplašio da je njegov službeni Tipo jako loš po tom pitanju, ja nisam imao prilike da se uverim u to i gledam na to sa rezervom. Svi noviji auti imaju malo tvrđe vešanje, ali bitno je da upijaju rupe, da se nema onaj osećaj bolnog udaranja u kičmu. Potrošnja slična kod mene, do 120 6 i ispod 6, a preko 130 neretko 7,5, što već nije mala razlika na dužim relacijama.

 

Jako je lep sa ovim crnim felnama. Nego, eto jedino da kažem da mi se ne sviđa ovaj tip table kao iz sedan verzije, mislio sam da su to izbacili i da sada ide samo novija verzija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ivica su ne znam na koji tip table mislis, ako mislis veci ekran multimedije koji stoji da kazem samostalno on je u vecem paketu opreme, ne znam da li moze i sta bi trebalo da se doplati samo za njega, da li je to samo navigacija jer je drugaciji oblik celog tog dela. A da jeste lepsi jeste, al ja nisam mogao da dodajem, ako krenem jedno drugo... jedino mi je ovako imalo smisla sa min cenom, a u street je malo ulepsan da malo namirim I Taj deo :) sve zajedno bilo 11.500 sa bojom I celim rez tockom. Navigacija mi nije neophoda, dig klima ne Mora vazno je da hladi, senzori bem li ga korisni... Jedino Sam mogao naslon za ruke dodati u kredit 110eur jer I ovako je ta cena...

 

Ja mislim da postoji I jos losija verzija multimedije od ove koja uopste nema ekran nego samo radio, nisam siguran. Ovde je tach screen, tu su sva podesavanja za auto, USB ulaz ima pa se pusta muzika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda sam ja nešto loše povezao, mislio sam da je u HB-u "noviji" tip table, tj. nisam znao da je to do paketa opreme već do tipa i godišta vozila ;)  Sve u svemu, za te pare definitivno best buy.... čini mi se da trenutno ni 500l nema za te pare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srećno vam bilo!!! Zadnja klupa i gepek na slikama :thumbup:. Tako se to radi!!! Kod mene je dublji gepek. Nema onu penu ispod poda, ali staje manji rezervni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala @spaad Nisam znao da se zbog toga razlikuje dubina gepeka, mislio Sam da Tanki tocak I'ma onaj ulozak kao na stilu pau dodje na isto... Da I'ma ona pena pa u njoj mesta za neke sitnice. Mada gepek mi bas odgovara, da moze velioi kofer da stane sto se kaze poloske I to po duzini, ekstra, I mislim da mogu dva takva drugo nam je manji pa je stao po porecke. Iznad kofera do police kad bi bila ostaje mesta za jos nesto, da nije bilo kolica mogla bi I police. Kolica stanu sirini lagano.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, djole81ar said:

Da mu fali malo snage fali, verujem da bi 1.6 bio dovoljan za prosecnog korisnika, Ali da moze i sa ovim da se vozi normalno, i pozuri i stisne moze.

 

Inace primetio sam, a delim misljenje i sa mnogim drugima, da posle 3000 km nekako i pocinje da vuce bolje, nevezano dal si izvrsio preporucenu zamenu ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

djole81ar Lep ti je Tipiša , neka te dobro sluša ! 

 

Ovo za rupe i loše puteve ; moj je baš tvrd i prenosi ojha , to je do dan danas ostalo isto . 

Ono što se promenilo to je upravljanje : naime do nekih 30000 km volan mu je bio previše osetljiv- mrdneš ga 1 mm on menja pravac ! 

Tek posle te kilometraže počeo je da se menja na boje i biva lakši za voznju. 

  Imaš li i ti isti problem na tvom ili je na benzincu možda nešto drugačije ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Đole takođe pozdrav i zahvalnost za opis. Da te lepo i dugo služi što želim i svima nama koji ga vozimo.:cheers:

Ovom prilikom bi hteo da dam savet vozačima koji se interesuju za kupovinu Tipa da više obrate pažnju na postove članova koji voze i imaju iste jer se, koliko vidim, u 99% slučajeva slažemo u iskustvima i mišljenjima počevši baš od Đoletovog sadašnjeg a i prethodnih kako njegovih, tako i naših.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korektan i detaljan opis, gde su istaknute sve prednosti, a nije se ćutalo o manama!

Posebno deo u kome se navodi da auto mora da se detaljno proba, pre kupovine. Ne da se zaleće u kupovinu, a posle pljuje po forumima!

Da te dobro služi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, djole81ar said:

Hvala @Matteo11 nisam primetio tako nesto na volanu, upravljiv je lepo

Ok, hvala na odgovoru i lep ti je opis kako ide sa 1.4 motorom . 

U zadnje vreme mota mi se po glavi da zamenim moga smederevca za benzinca 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Matteo11 said:

Ono što se promenilo to je upravljanje : naime do nekih 30000 km volan mu je bio previše osetljiv- mrdneš ga 1 mm on menja pravac !

Zanimljivo.Na jednom od testova za Tipo na YTube vozač je rekao da volan ima malo lufta u neutralnom položaju i ne reaguje odmah. Ni ja nisam stekao takav utisak.

Edited by Mix74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i povrtaka iz Grčke, po bordu (ne mogu stajati svuda dosipati i računati) 6,3 potrošnja, nešto sporiji prosek brzine i duže putovanje a toliko je bilo duže i čekanje na granici nekih pola sata sigurno tako da je i to pomeranje auta ušlo u prosek, i plus kroz GR je svuda bila gužva nedelja... autoput tempomat veći deo srbija 125, 130 kako gde...  veliku većina uspona na auto putu je prešao u šestoj, dobar deo je bio sa tempomatom, npr. kad je na 125kmh brzine na 3.200-3.300 obrtaja na srednjem usponu na auto putu spusti brzinu do 110 i održi na 3.000 obrtaja, blaže uspone neprimetno pređe čak sam na nekim uspeo da dodajem brinu na tempomat na 135 (proverao sam da li je crni tipo ispored mene iz ivanjice dizel ili benz, ipak je bio dizel :) ). Tempomat mi se ispostavio kao dosta koristan, čak i bolje vuče :) ne znam kako i pre sam pisao ali bolje povuče auto kad se pusti tempomat, na primer stoji na 125 ukočim zbog gužve padne brzina, kad samo dodam gas ne povuče toliko, a kad nastavim tempomat on povuče bolje... tako da sam dosta vozi tempomatom, kad je gužva tj. moram iza nekog u srednju kočnica, i čim prođu ovi što voze 150 ''resume'' na tempomat i kad povuče u brzu traku. Zaista ko ne planira da vozi 150 dovoljno sasvim, tako da se obilazilo dosta, nekad i nisam smeo.. na grčkom delu puta pre granice gde su one zaustavne trake jedan grk nije hteo da se pomerio u zaustavnu, mislim i ne mora al svi se pomeraju, vozio je oko 90, posle dužeg merkanja da li može ili ne tj. da li neko ide u susret krenuo sam mislim u  4. u preticanje svakako je to sporije preticanje, i već su počeli u susret da se približavaju, a onda me je dok sam uporedo bio sa ovim pored oduvala jedna honda, ne znam kuda je proletela, tako da svakako treba biti oprezan kod preticanja, ići na sigurno, i sa dobrom osnovom tj. zaletom, obrtajima, iz mrtve tačke to može da traje. Mislim to treba da važi i inače pravilo, al sa turbo može da se prekrši :)

 

potrosnja.thumb.jpg.f0743800c248de0a6a19bfbbd49eb12f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dekirs said:

Mare ti bas volis svog Golfa :D

 

Samo je bilo pitanje vremena, a i toga - ko ce :rofl:

 

 

Back to the topic - Paša me je od ove godine umesto u Merc A klass na more pratio u novom Tipu sedanu, isti motor kao ovaj, jedino gde sam primetio "problem" su oni dugi pravci sa penjanjem uglavnom u Mak gde vidim da drzim tipa 130-140 a tipo lagano sa odmice od mene, i onda opa evo ga odmah nazad cim se put ispravi :) ovako po ravnom kada god smo preticali ili vukli pravac na AP sa 140-150 tipo je bio tu. Dok su uvek za Merca (posto idemo zajedno na more sada vec godinama) govorili da je njima to mucenje, i drzali redovno 115-120 da kazem i uzbrdo i nizbrdo.

E da primetio sam jos i da su mnogo cesce od nas sipali gorivo...e sad :whistle:

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, djole81ar said:

dobar deo je bio sa tempomatom, npr. kad je na 125kmh brzine na 3.200-3.300 obrtaja na srednjem usponu na auto putu spusti brzinu do 110 i održi na 3.000 obrtaja

Tempomat je "glupa" naprava, namenjena za puko odrzavanje brzine (pod tim ne podrazumevam ACC, koji su dosta slozeniji sistemi). Ne koristim ga nesto mnogo, ali recimo na usponu ne dozvoljavas da izgubis na brzini toliko da on sam pocne primetno da vuce. Vec (kao i u voznji bez tempomata) lagano uhvatis zalet (+20, 30 km/h) na ravnom delu i auto opusteno i bez vece promene tempa i gubljenja brzine/obrtaja savladava uspon. Prica najvise pije vodu ako je u pitanju neki kraci/blazi uspon, gde se onda izlazi cak i inercijom. Slicno vazi i za suprotno, tj. spustanje - pre vrha ces pustiti gas i spustati se bez gasa (ili na magistrali nizom brzinom, kada potrosnja -> 0). Dok ti planiras i igras se sa gasom, tempomat ceka uspon i pad brzine, pa pumpa naglo sve do vrha i na vrhu, tako da ces nizbrdo uglavnom premasiti zadatu brzinu.

Kao sto rekoh, u pitanju je samo naprava za odrzavanje brzine, koja je efikasna kada treba malo da te odmeni na nekoj smor i ravnoj deonici. Tamo gde treba imalo ukljuciti mozak, naravno da ne moze da parira iole iskusnom vozacu. Otuda je uvek npr. nesto manja potrosnja bez tempomata nego sa koriscenjem istog, jer si ti u mogucnosti da planiras unapred u odnosu na situaciju ili konfiguraciju puta. Isto vazi i za Resume i utisak "boljeg" povlacenja (tako je na svim automobilima) - opet naprava bez inteligencije koja ce samo u sto kracem roku nagruvati brzinu do zadate...

1 hour ago, djole81ar said:

po bordu (ne mogu stajati svuda dosipati i računati) 6,3 potrošnja

Jbg, kad mi sa benzincima moramo da stajemo svaki cas :lol:... Salu na stranu, bitno je samo da je auto cepovan pre polaska i po povratku. Sve sto si po polasku sipao saberes, pomnozis sa 100 i podelis sa brojem km. Cisto ko hoce da ima precizan podatak, moze da se uradi jednom racunicom za par sekundi. Ko voli da veruje boardu (koji uglavnom laze, ponekad i razlicitim opsezima) - takodje nemam nista protiv. Samo sto nas za neki duzi put i startno/finalno cepovanje je*e sto je tesko odoleti cenama goriva u Bugarskoj, BiH ili Makedoniji :lol: .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

Tempomat je "glupa" naprava,

Ma naravno, ne vidi on unapred dal ide uzbrdica ili nizbrdica, to za zaletanje pred uzbrdicu sam se i ja juče raspravljao sa njima, ''pusti me da zaletim'' :) mada sve zavisi i od prethodne podešene brzine, ako je niža onda ima potrebe zaletati ako je viša onda i ne, izaći će se sa tom nižom na vrh... Novotarija pa mi bilo zanimljivo, a put baš i nezanimljiv, ne volim toliko AP. 

1 hour ago, Ivan said:

startno cepovanje

To da, mada sam ja i napunio bio u SRB baš pun, al pomerio mi se put dva dana i jbd.. mrzelo me da dolivam, pa još posle u MK da mi sipa za neku neokruglu cifru opet me mrzi, sipao za 40eur okruglo u MK dao i ćao... Šta mi znači baš tačna info, red veličina mi je dovoljan, i poređenje sa prethonim autom koga sam isto po bordu gledao... Al kad je bio dizel knapio sam do MK pa onda sipaj dole, ipak je vleika razlika, benzin i ne toliko.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now




×