Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Cisitalia - Compagnia Industriale Sportiva Italia

Recommended Posts

Nuvolarijeva Grand Prix Cisitalia

 

cisitalia-d48-tazio-nuvolari-1948 002.jpg

 

Iako je njen plamen trajao kratko, tek nekoliko godina, Cisitalia je ostavila neizbrisiv trag na italijansku automobilsku industriju i automobilsku strast kao takvu.

Ova kompanija osnovana je 1946. godine pod punim imenom Compagnia Industriale Sportiva Italia, a sa namerom da iz svojih postrojenja u svet pušta elegantne i brze trkačke automobile. Prvi projekat osnivača Pjera Duzija bio je Cisitalia 202, revolucionarni automobil koji je zauvek izmenio sportske automobile i preokrenuo čitavu industriju svojim izgledom. Zahvaljujući inženjerskoj genijalnosti Karla Abarta i kreativnosti Batiste Farine, Cisitalia 202 je postala najuticajniji proizvod italijanske industrije, te stalni eksponat u njujorškom Muzeju moderne umetnosti.

 

cisitalia-d48-tazio-nuvolari-1948 003.jpg

 

cisitalia-d48-tazio-nuvolari-1948 004.jpg

 

Pored malenih dvoseda, Cisitalia se koncentrisala i na jednosede koji su pratili istu filozofiju, ali prilagođenu drugom tipu trka. Naime, inicijalni model D46 predstavljen je 1946. godine i njegova osnova bili su Fiat 500 i Fiat 1100, dok je dizajn potpisao legendarni Dante Đakoza. Model D46 je imao motor zapremine 1.1l sa 62 konjske snage, dok je mehanika bila kombinacija dva pomenuta automobila i modela 508. Ono što je D46 činilo kompetitivnom bili su njeni vozači: Tacio Nuvolari, Pjero Tarufi, Rejmond Somer i Luj Širon. Dve godine kasnije Cisitalia predstavlja model D48 izrađen u samo jednom primerku upravo za Nuvolarija.

 

cisitalia-d48-tazio-nuvolari-1948 001.jpg

 

cisitalia-d48-tazio-nuvolari-1948 005.jpg

 

Ljubaznošću porodice Lopresto, Nuvolarijeva Cisitalia D48 stigla je u Beograd na 24 sata elegancije, zajedno sa trofejem koji je italijanski as osvojio pre tačno osamdeset godina. Tako, Taciov duh je ponovo bio prisutan na krugu oko Kalemegdana, a sećanje na Veliku nagradu Beograda i dalje živi uz režanje motora i miris spaljenog benzina.

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

 

preuzeto sa - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...