Jump to content
FAS Goran
marens

Fiat Grande Punto 1.3 MJet 75KS - smrad iz ventilacije

Recommended Posts

Pozdrav kolege forumasi, imam problem sa mirisom koji dolazi iz ventilacije koji je katastrofa! 

Ono sto me buni jeste da tog mirisa uopste nema kada se ukljuci klima da hladi, dakle javlja se jedino ako je ukljucena samo ventilacija!

 

Da li neko zna sta bi mogao biti uzrok? Ne verujem da bi pomogla dezinfikacija ventilacionih otvora i slicno jer se ovo ne javlja kada radi klima... Takodje uradjen i mali servis pre nedelju dana i zamenjeni filteri koji se standardno i menjaju ali ovaj miris je ostao isti...

 

Ukoliko neko ima ideju sta bi moglo da bude problem javite, majstor spominje menjanje malog hladnjaka i rasturanje kompletne table zbog dolaska do centralne konzole...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/10/2019 at 6:15 PM, marens said:

Ne verujem da bi pomogla dezinfikacija ventilacionih otvora i slicno jer se ovo ne javlja kada radi klima...

Pomogla bi, jer ovo što si opisao je tipičan primer neprijatnog mirisa od buđi, bakterija, tj. mikroorganizama u ventilacionim otvorima.

 

Isparivač je glavni krivac jer se na njemu tokom rada klime javlja kondenzacija, a gde ima vode ubrzo se javljaju i bakterije, alge, buđ... Primetio si verovatno da neki ljudi ugase klimu (a ostave ventilaciju) u poslednjih kilometar ili dva pre nego stignu na odredište, baš da bi se isušilo sve koliko-toliko. Ne zavaravaj se time što je smrad prisutan samo u prvih par minuta rada klime, ili nakon što je ugasiš (ostane ventilacija). Razni mikroorganizmi su sigurno tu, a ventilator ih konstantno uduvava u kabinu...

 

@marens

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, desava mi se da mi u kabinu ulazi smrad(nisam siguran da li je nafta ili ulje) kad upalim grejanje ali samo kad auto stoji u mestu, npr kad stanem na semaforu, kad se uparkiravam i sl.

Kada je auto u voznji, npr autoput, magistrala ili negde po gradu smrada uopste nema. Nervira me jer svaki put kad stanem na semafor ili moram da palim recirkulaciju ili da gasim grejanje.

Smrad se oseti i leti kad se upali ventilator, ali ne toliko kao zimi rekao bih, ali zanimljivo ne oseca se uopste kad je upaljena klima.

Da li se mozda neko susretao sa ovim problemom ili ima ideju sta bi mogao biti uzrok?

Auto koji vozim je Punto Evo 1.3mjet.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DachoR

 

Može biti loša "pletenica" ,  flexi veza, na izduvu/auspuh, mada po opisu će pre biti "buđ" u ventilacionom sistemu.

Treba proveriti i ventilacioni oluk u motornom prostoru.

Zna da se nakupi lišće i svašta-nešto pa kada krene da truli...

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem da je budj u pitanju, nije smrad tog tipa, vise je smrad nafte ili ulja. 

Uradjena je dezinfekcija klime i zamenjen polen filter.

Vidim da su i drugi imali taj problem, da se oseca samo kad auto stoji u mestu. Kapiram da je nesto do izduvne grane al reko mozda bi neko znao precizniji odgovor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provericu i to hvala. Bas sam danas vozio u pokusavao da skontam miris, ali ne mogu da definisem da li je ulje ili nafta.

Sto se tice klime, shvatio sam da se tad ne oseca nista zato sto on pri paljenju klime automatski ukljucuje recirkulaciju koja sprecava ulazak vazduha spolja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brate isprskao si kleme akomulatora previše sa WD40 uzmi operi kleme tj ceo motor i problem će biti rešen.

Moj ćale je prskao motor i kleme sa WD40 sprejom i isto mi je tako smrdelo i trovalo kad uključim spoljnji vazduh. Ako nije to onda je izduvna grana ali rekao bih pre da je ovo prvo! Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam oprao motor u vožnji se ne oseća ali kad parkiram i izađem iz auta smrdi na naftu oseća se malo, sada sam provalio da mi curi ispod levog prednjeg točka neko ulje ili nafta. Moraću na detaljan pregled u servis. Negde nešto curi... Jbg 20 godina star auto nešto mora da procuri. Sumnjam na menjač i na podloške dizni. A može biti i neki dihtung. Na menjač sumnjam jel sam zveknuo u kamen na putu za CG bio odron. A može biti 2 u 1 ...

Javljaj šta si uradio... 

P.S sad je ovo kišno vreme pa je sve mokro ispod motora teško će biti utvrditi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

menjacko ulje se oseti lako ima bas speficican miris a takodje se i lako primeti miris nafte, razlikuju se dosta, trljni malo prstom tu fleku na betonu koju napravi pa pomirisi cisto da znas dal je ulje ili nafta. Ako je iz menjaca moze biti semering poluosovine tesko da drugde iz menjaca moze da curi jedino da si tim odronom na koji si naleteo ostetioo menajc i napuklo kuciste ali...???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako drugari problem je jutros rešen bio sam kod svog majstora hvala bogu menjač je ok ništa nije taknuto, problem je bio u plastičnim crevima tj cevima dovod goriva do motora.

Jedno crevo tj plastična cev je procurila koja dovodi gorivo do motora razlog zašto je plastična cev procurila je vibracija plastičnog poklopca motora koja ga je jela što je čest problem. 

Fora je u tome što nisam mogao da nađem tu plastičnu cev tj crevo u KIT komercu i Euro 7 pa mi je moj majstor koji radi sa polovnjacima tj polovnim delovima skinuo sa drugog puntića zatim je stavio tj izolovao crevo plastičnom gumom da ga više plastični poklopac ne jede. 

Sve to je odradio za 30e tj 3500din detaljan pregled podvozka auta mada je sam problem odmah uočen u startu.

Čim je zaverglao auto odmah je počeo da baca naftu po motoru.

Tako da je problem rešen.

Što se tiče podloški dizni i gumica kaže da su simptomi za to crni dim iz motora... 

Inače sa curenjem sam išao za CG i vratio se i vidim auto troši malo više 2-3 litra do duše bio je i pun. Da otac nije prskao kleme sa WD40 uočio bih problem ranije ovako je bio pomešan miris WD40 i nafte...

 

Tako da nadam se da sam nekome pomogao.

 

Edited by Danko77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hteoh i to da napisem pa iz nekog razloga ne otkucah, desavalo mi se par puta na nekim kolima bas da plastika i vibracije nacnu neko crevce pa i na mom puntu je to bio slucaj sa jednim vakuum crevom.

A kad odu podloske dizni nema tu curenja jedino moze da se cuje specifican zvuk u radu kad pritisak izbija kroz ostecne podloske, imao sam i tu par slucajeva a i ujak mi skoro dosao sa pitanjem sta mi  se cuje ovo pod haubom na cliu 1.5dci i odmah sam ustanovio da je neka od podloski dizni sto je i sredio kasnije kod majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...