Jump to content
FAS Goran
Ivan BG

Alfa Romeo 159 SW JTDm 16v 150 hp

Recommended Posts

1 hour ago, Ivan BG said:

Sad bi trebao da uradim mali servis ali uradicu i veliki, radjen je na 203.000 sad je skoro 246.000 km.

Koliko si siguran da je tada uradjen veliki servis i koliko je vremenski proslo? Posto je kilometraza smesna ako je trenutni set dobar.

Pitam, posto sam imao slicno iskustvo sa Stildzom pre nekih 6-7 godina. Dobijem set zupcenja za JTD iz originala, drugar mi dao u nekoj kompenzaciji uz jos par stvari. Isto mi je bilo zao da prodajem, hocu-necu da izbacim na oglase, i u nekom trenutku pre vremena odradim i veliki servis uz mali. Nisam ni razmisljao kada cu prodavati auto, nisam taj tip kada je odrzavanje u pitanju (a vidim i da ti razmisljas slicno, jer ti je auto na oglasu)... Kada smo odradili zamenu, skinuti delovi su na oko bili kao novi, a presao sam sa njima 50 i kusur hiljada. Kacio sam fotke i na onoj temi za veliki/mali servis na JTD - tamo se se spr*ali da sam komotno te polovne delove mogao da stavim na oglase :D . Ili u zadnje vreme modernim zargonom receno NOV NOV NOV :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na mom odradio veliki servis, ugradio Skf set, stari delovi su bili iz originala i svi su bili kao novi, jos ih imam ali je zupcasti bio u katastrofalnom stanju. Ceo u pukotinama sa spoljne strane. Proslo je bilo nekih 6god i 80-ak hiljada km.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Ivan said:

Koliko si siguran da je tada uradjen veliki servis i koliko je vremenski proslo? Posto je kilometraza smesna ako je trenutni set dobar......

Vidi, ima upisano kad je radjen, po stanju kajseva se ne moze mnogo videti, sem da deluju dobro, vidi se da nisu bas NOV, NOV, NOV....ali su vise nego OK.

A kako sam resio da je ne prodajem, t.j ostace kod mene jos neko vreme (racunam jos 2 godine), hocu da je vozim miran i da ne razmisljam, nisu 10-15-18.000 din neke pare pa da je problem uraditi V. Servis.

Sad jos da kupim spaner i roler u PK krugu (sam PK kajis sam menjao uz remenicu alternatora pre 1000km), antifriz (koji je isto realno dobar, -29° imao jesenas), ulje i filtere, a zatim da nadjem majstora od poverenja da to resi kako treba.

 

Edited by Ivan BG

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, knezevic76 said:

Manite se toga da je bilo kao novo, menjaj i mirno spavaj.

Nadjoh fotke, evo sta je skinuto sa mog bivseg Stila JTD pre 5-6 godina, takodje OEM i takodje sam apsolutno nepotrebno radio pre vremena. Slicno je bilo i sa vodenom:

On 4/5/2014 at 7:06 PM, Ivan said:

Zupcasti:

050420141517.thumb.jpg.90e300030cd100e865f2b76395ba7945.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastavljam sa sakupljanjem delova i maziva za veliki i mali servis, koji je inace zakazan za naredni ponedeljak.

Uzeo sam Petronasovo Syntium 5000 XS 5w30 ulje.

Naravno uzeto od uvoznika direktno (Slodes), cena za 5L neverovatnih 1920 din.

Dok je cena za fabricki preporucenu, Selenia WR PE 5w30 (isto Slodes uvozi), za 5L opet neverovatnih 4970 din, to je najjeftinije moguce, oni su "prva ruka".

Neko ce reci pa Selnia je kvalitetnija od Syntiuma, po svemu sto sam na netu nasao, to su u sustini ista ulja, samo jedno "gura" FCA a drugo ne.

A razmisljam i ovako, ako je dobro za MB, BMW, VW i GM (ima zvanicna odobrenja ta 4 proizvodjaca), bice dobro i za Alfa Romeo.

 

20200928_185500.jpg 20200928_185537.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, Ivan BG said:

Dok je cena za fabricki preporucenu, Selenia WR PE 5w30 (isto Slodes uvozi), za 5L opet neverovatnih 4970 din, to je najjeftinije moguce, oni su "prva ruka".

Odavno je fabrikama zabranjeno da obavezuju vlasnike automobila na bilo koji brend ulja, pa zato u vlasničkim knjižicama smeju samo da napišu koje ulje je prvo sipanje, tj. ''originalno''.

Važnija stavka su oni certifikati/odobrenja koje si pomenuo.

Fabrike ulja pošalju svoje ulje u laboratiorije Fiata, Mercedesa, VW i ostalih, plate milione evra ispitivanje po jednom ulju...te laboratorije ih testiraju i daju odgovarajiući Fiat, MB, VW i koji već certifikat, i onda ovi to nalepe na svoju ambalažu. A, u vlasničkoj knjižici vlasnik prvo dobija podatak koji je certifikat u pitanju i obavezan je da sipa ulje koje ispunjava taj standard....a brend bilo kog ulja sme da se pomene samo u smislu prvog sipanja, ne više i obaveze kao ranije. Petronas namerno svoja ulja ne šalje za FCA certifikat jer to već ima njegova Selenia, tj. neće da ''ubija'' prodaju svog drugog brenda.

 

Konkretno kao zamenu za Seleniu WR P.E. i običnu Seleniu WR - Stalker kaže:

Quote

Syntium 5000 CP je zamena za Selenia WR P.E.
Doduše nema ni neke prednosti, to su slična ulja (isto?). I verovatno i nema velike razlike u ceni (možda 1€/l) pa je i manje razloga da se (dobro) menja. Nešto i ne vidim CP kod uvoznika ... baš se čudim zašto. Selenia WR se može zameniti Petronas 3000 uljem (kao i mnogim drugim). Petronas je bolje ulje, za klasu bolje (i ''tuče'' prethodno kao ''dete zvečku'' stavku po stavku - ''sve po spisku'' ili lepšte (zapadnjački) rečeno po svim ''issues''-ima). Ono gde je WR možda (i samo možda) pogodnija (bolja) su stari motori sa više od 200 hiljada km mada je to ''controversial issue''.

 

E sad, od kad je pisao tekst do danas, promenilo se što sada u ponudi uvoznika ima i tog (5000 CP) Petronasa...samo ne znam da li je razlika u ceni ostala tako mala kao što pominje...

 

slodes ulja.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To 5000 CP je sada 5000 XS, danas sam bio kod uvoznika, a razlika nije uopste beznacajna.

Selenia WR PE 5w30 - 4970 din.

Syntium 5000 XS 5w30 - 1920 din.

To su cene kod uvoznika, a cene kod drugih ritejlera su samo vece od ovih, gore navedenih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo bitnije od te cene je da se ne popije fals.

Ranije sam takodje Seleniu za bivseg Stildzu uzimao iskljucivo u Slodesu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan BG

 

Koliko vidim i dalje su to (5000XS i 5000CP) dva različita ulja:

 

 

-Syntium 5000 XS (5W-30)

API SN/CF, ACEA C3, BMW LL-04, MB-Approval 229.51 i VW 505.01
Osobine (svojstva): Specifična gustina: 850kg/m3, tipično za sintetička ulja (ove kategorije).
Viskoznost na 100°C je 11.6 mm2/s (cSt), a indeks viskoznosti 165. TBN je 8.1. Tačka paljenja preko 200°C (po ASTM D92) a tačka stinjavanja -36°C.
Sve ''po propisu'' i standardno. TBN je nešto veći što pokazuje ambiciju da se koristi i kao ulje za razne generacije Opel dizel motora (naročito starijih).

- Syntium 5000 CP (5W-30)
API SN/CF, ACEA A5/B5 Performance, ACEA C2, PSA B71 2290 i Renault RN0700.
Osobine (svojstva), tipična (u zagradama dozvoljene granice):
Specifična gustina: 855kg/m3 (850 do 860);

Viskoznost na 100°C je 9.9 mm2/s (cSt) (od 9,5 do 10,5);
viskoznost na 40°C iznosi 74 mm2/s (cSt). Indeks viskoznosti 156. TBN je 7.4 (od 7 do 8).
Tačka stinjavanja -40°C (bolje, manje od -36°C).
Viskoznost na -30°C (Cold Crank): 6000 mPa×s (manje od 6600). Isparljivost (Noack): 9.1%.

 

Solidne osobine. Pravo 5W-30 Low HTHS. Obećava se ''i do'' 6% uštede goriva (u odnosu na 15W-40) na kratkim gradskim relacijama ili do 3% u mešovitoj vožnji (moguće u specijalnim uslovima u praksi podelite sa dva). Sve je tipično za ACEA C2 ulja. Nešto je niži indeks viskoznosti i nešto bolja tačka stinjavanja. Vrednost isparljivosti je odlična (ispod 10%) za Low HTHS ulje izvanredna.

Sve o ta dva ulja kopirano odavde.

 

Da se razumemo, ne mislim da je 5000XS loše ulje :thumbup: samo da je 5000CP maaaalo bolje. 

Verujem da je i 5000 CP jeftinije od Selenie WR P.E., pa ako ga već sada imaju u ponudi možda bolje njega.

Svakako autu neće ništa biti ni od 5000XS jer, što kaže @Ivan, najvažnije je ovde da je original. :thumbup: 

 

ulje slika.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam nekako uvek bio za varijantu skupljeg i proverenog ulja. Meni bar ta razlika od par hiljada dinara ne bi značila toliko. Inače Seleniju ne sipam odaaaavno. Moja preporuka jeste i uvek će biti Texaco Havoline. A i ulje nije toliko zastupljeno da bi brinuo o kopijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas uradjeni mali i veliki servis.

Ulje, svi filteri (gorivo, ulje, vazduh, klima), zubcasti kais, roler, spaner, vodena pumpa, PK kais, spaner, oba rolera, remenica radilice, remenica alternatora (PK kais i remenica alternatora su zamenjeni pre 1500km, logicno da cu nov PK kais vratiti nazad).

Sve sto je moglo da bude ugradjeno iz originala, ugradjeno je: set zubcenja, vodena pumpa, remenica radilice i remenica alternatora, ostalo je SKF, Contitech....vidi se na slikama.

Total sve ukupno: 46500 din.

20201005_164719.jpg20201005_120442.jpg20201005_130453.jpg20201005_100444.jpg20201005_110929.jpg

20201005_090444.jpg

 

Garancija narednih 50.000km.

Pretresao je detaljno, nema nikakvih briga, trapovi su bez grama lufta.

Plocice napred i nazad su na pola, kad se potrose, napred ce morati diskovi da se menjaju.

To bi bilo to.

Postavicu kasnije kako izgleda zubcasti kais posle 45.000km, nema tragova umora, i on je bio iz originala.

Edited by Ivan BG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo! Bas je lepo kad se sve tako odradi odjednom pa posle mirna glava...

 

On 10/5/2020 at 5:37 PM, Ivan BG said:

Sve sto je moglo da bude ugradjeno iz originala

 

I ono sto je -iz originala- je sve INA/Dayco/Conti.

Original/fabricki/ricambi set iz Stojanova za 2.0mjet, unutra sve kombinacija INA i Dayco.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/6/2020 at 11:31 AM, Milutinac said:

Lepo! Bas je lepo kad se sve tako odradi odjednom pa posle mirna glava...

 

I ono sto je -iz originala- je sve INA/Dayco/Conti.

Original/fabricki/ricambi set iz Stojanova za 2.0mjet, unutra sve kombinacija INA i Dayco.

 

U ovom setu je bilo ovako, zubcasti kais ima oznaku Mopar (original), pumpa vode FPT (original), roler i spaner su INA.

Ricambi, kupljen u Stojanovu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da da da, vrlo sareno.

Ja iskreno nemam sumnju ni u ono sto dodje u fabrickoj kutiji, niti u ono na cemu je INA/Conti/SKF/... znak. Eto cak i dayco koji je tu mozda najslabije ime, se vrlo dobro pokazao sa tim svojim kaisevima sa silikonskim slojem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/6/2020 at 11:33 AM, knezevic76 said:

I kako onda prodati takav auto ?

I nece se prodati.

Prodajne cene diktiraju krsevi (cast izuzetcima) koji se uvoze iz inostranstva, zbog kojih posle pricaju kako su Alfe (isto je i sa svim drugim brendovima automobila) lose, kvare se, nisu pouzdane.....

Prosecan Srbin bi da kupi dobar auto po najmanjoj mogucoj ceni i obavezno u oglasima gleda automobile koji su 500e preko para sa kojima on raspolaze, a sve sa nadom da ce prodavac popustiti sa cenom.

Sto bi neko dao za moju npr. 4000e kad ima na oglasima takva manje vise ista za ~ 2600-2800e, na koju treba dodati jos sto sta, ali o tome se ne razmislja u trenutku kupovine....samo je bitno da se kupi i da to bude sto jeftinije.

Eto moj brat je uzeo najjeftiniju Cromu na oglasima (2009-to), 2500e je platio, uzeo je krajem jula do 25.09. ga je kostala 3600e, i nije sve sredio, cekaju ga sve 4 zimske gume, nazire se akumulator, veliki servis nije uradio....doduse registrovao je i preneo na svoje ime.

To je po meni kupovina na rate, dao sam nesto sad, pa cu mesecno od plate, svakog meseca da radim po nesto, sto naravno nikada ne udje u pricu o ceni kupovine vozila, prilikom hvaljenja pred ortacima, drugovima, kumovima, rodbinom, kolegama....nego mu se svi oni dive kakav je on to mag prodaje, koji je uspeo da tamo neki auto uzme ispod cene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam jutros da proverim alternator, kad sam pre par dana radio v. servis, gledali smo punjenje altermatora, pokaza vrednost 13.89V, treba preko 14V da bude, uglavnom odem jutros do autoelekticara da proverimo, opterecen (svetla, muzika, grejanje, 4 migavca) pokazao je 14.04V, kaze majstor ok ti je to skroz, ne diraj nista.

Eto i jedne strokave slike.

 

20201009_085058.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...