Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Nedavno sam imao priliku da isprobam jedan veoma interesantan automobil, koji mi od samog predstavljanja privlaci paznju, ali kako uopste nije moj fah, nikad nisam stvorio priliku da se susretnem sa njim, malo blize. Sve dok g jedan kolega sa (sad vec bivseg) posla, nije kupio. Ne mogu da kazem bas da je na moj nagovor, ali puno smo razgovarali o autima, i nekako smo obojica zakljucili da je to bas za njega auto.

 

U pitanju je 2015. godiste, 2.0 hdi, 180 ks, automatik sa 6 brzina. Ne znam tacan naziv opreme - ali veoma je bogato :) 

 

Pa da pocnem. Prilazak ovom automobilu iz kojeg god ugla, jasno stavlja do znanja da se radi o necem sto je eksplicitno dizajnirano da bude lepo. Auto je iz svakog ugla izuzetno skladan i svuda ga prati isti dizajnerski jezik. Iako je po formi nesto izmedju krosovera i karavana (nekako mi je najblizi Fiat Cromi?), to mu ne umanjuje sklad i lepotu. Ali sve je to tek blagi nagovestaj za ono sto predstoji unutra. Ovde moram da dodam, da sam se u zivotu bas mnogo nagledao auta koji su spolja 'wow', da padnes s nogu, a onda kad se udje unutra - onako, mlako. Nije da su ruzni, ali nisu nesto drugaciji od svoje 'platformske brace'. Prisetimo se recimo Passata CC, VW Scirroca, AR Brere, Pug 406 Coupe, itd... E pa ovde je stvar potpuno drugacija. Po meni, ovo je jedan od lepsih enterijera u kojima sam sedeo, a da su, da kazem, iz te kategorije, obicnih, upotrebljivih auta. Svako dugme, svaka kvaka, parce plastike, sve je dizajnirano istim 'jezikom' kao i spoljasnost. Pomalo me podseca na Lanciu Deltu, ali kako je iz segmenta iznad, logicno, sve je to nekako luksuznije i otmenije.

 

Evo i nekoliko slika da upotpunim ovaj deo:

 

DSC_0014.jpgDSC_0046-HDR.jpg

DSC_0067.jpgDSC_0080.jpgDSC_0087-HDR.jpg

 

Sva dosadasnja iskustva sa francuskim vozilima su mi nekakvim slucajem, uvek bila vezana za neke primerke u dosta losem stanju, i vec sam stvorio odredjene predrasude prema njihovim enterijerima. Da su funkcionalni i udobni - ali izuzetno nekvalitetni. I koliko god se trudio da nemam predrasude, ne mogu da kazem da sam ocekivao neki veliki osecaj kvaliteta. Ali, naravno, situacija nije takva. Materijali su, barem za moj kriterijum, veoma fini. Gornji deo te mekane, gumirane plastike, se prostire skoro do visine sedista, i to je stvarno bas fino na dodir. Ispod toga vec ide obicna plastika, ali nije ona pijacarska, jeftina, krta, nego pristojna. Svako dugme je onako debelo, masivno, i cini mi se da ima liniju od aluminijuma (mada je mozda samo imitacija od plastike). Sedista su odlicna, kombinacija alkantare u sredini, i koze sa strane. Nisu potpuno ravna, ima nesto bocne potpore, ali veoma udobna i siroka, svakako sa fokusom za duza putovanja. Kolutovi za upravljanje klima uredjajem su isto prelepi, hromirani, cvrsti, sa preciznim klikom. Volan je kozni, sa lepo profilisanim delom za palceve. Sto se tice infotainmenta, mislim da nisam merodavan da ga komentarisem, jer ga ni sam nemam, ali ovako na prvu mi deluje poprilicno moderno. Rezolucija je OK, moze cak da ide na internet, ako napravite hot-spot telefonom. Posebnu paznju mi je privukao analogni sat, pored instrument table. Stvarno lep detalj :) 

 

Nedavno sam sedeo recimo u Opel Insignii isto godiste, i enterijer ds-a je za citav rang kvalitetniji.

 

Nakon smestanja, krenuli smo u kracu voznju. Prvo sto primecujem je potpuno odsustvo bilo kakvih vibracija od motora. Zvuk motora se cuje, ali samo kada motor ode malo u obrtaje, ovako u leru i ne. Osim toga, nema apsolutno nikakvih zvukova po kabini, cvrcaka i slicno. Svakako sam u startu sebi rekao da ne ocekujem od ovog automobila ono sto inace ja trazim u automobilima (direktnost, preciznost, ostro upravljanje...), ali uprkos tome, nisam mogao da ne dodjem do jos jedne predrasude koju imam prema francuskim vozilima, a to je da su im volani previse lagani i neprecizni. Medjutim, to ovde nije slucaj. Servo je elektricni, i svakako da nije onako prepun osecaja, kao hidraulicni sistemi, ali nije uopste prelak, a ni prespor. Deluje potpuno u skladu sa modernim trendovima, srednje tezine i neke srednje brzine. Ulaskom u krivinu i pojacanjem bocnih sila, tezina volana se ravnomerno povecava, sve do pred proklizavanje, kada malo postaje neprirodan i prelak, ali to stvarno nisu realisticke situacije za ovaj tip vozila, niti je to nesto problematicno. Do nekih 7/10 mogucnosti ovog podvozja, uopste se ne oseca ni tezina, ni velicina auta. Tek kada se pridje krajnjim granicama prianjanja, tada dolazi do izrazaja tezina i visina, ali auto potpuno bezbedno i progresivno ulazi u podupravljanje. Motor je dosta jak, medjutim, automatski Aisin sestobrzinski menjac nekako vise dominira citavim iskustvom. Nije los, dovoljno brzo menja brzine, medjutim meni je u toj kratkoj voznji bilo tesko da mu 'udjem u pamet', i da ga kontrolisem pedalom. Recimo kad sam vozio DSG auto, 'nanjusio' sam ga vec posle 500m... Drugar ga poznaje vec, i tacno zna da drzi pedalu gasa tako da izvuce maksimum i iz menjaca, i tada su performanse vidno bolje od onog sto sam ja postigao prostim stiskanjem do poda. Iako menjac potpuno pristaje karakteru ovog gozila, za moj stil voznje, on je ipak jedina i najveca zamerka ovom vozilu. Kocnice nisam nesto testirao, mogu samo da kazem da je fin osecaj na pedali, lako se dozira.

 

Generalno je utisak da je ovo jedan fin, moderan automobil, koji je namenjen za duza putovanja sa porodicom i stvarima, i u kojem cete se uvek osecati pomalo posebno, zbog toga sto je sve stvarno kvalitetno implementirano i prelepo dizajnirano :) 

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast Igore

 

Sta je sa udobnoscu? Ovde je dosta pisano da je neudoban. Ovaj auto mi je bio u izboru za kupovinu ali ipak je Delta No1. Odmah mi se nije svidela ta instrument tabla, nekako drecavo i puno narandzasto/crveno za auto to godiste.

Zar nisu mogli to da urade nekako jednostavno i upecatljivo. Ovako bih nesto ocekivao za auto to godiste, te cene i te klase 
 

2014-volvo-s60_100440500_l.jpg

 

 

Edited by neshaoct
postavio sliku na FLCS server & formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala :) 

 

Nekako sam propustio da detaljnije opisem udobnost. Naime, vlasnik mi prica da je bas dosta citao na tu temu, i da je video da su se jako zalili da je automobil pretvrd i neudoban (sto je cudno za citroen, jos pogotovo za DS), i da je to u faceliftu dosta ispravljeno, odnosno smeksano. Automobil je i ovako dosta tvrdji nego sto sam ocekivao! Izolacija je jako dobra, u smislu, udarci prilikom prelaska preko rupa nisu tvrdi i jaki, ali ne mogu da kazem da bas potpuno pegla put ispod sebe, i da stvara efekat voznje na 'letecem cilimu'. Dobra strana toga je sto, kao sto sam napisao, ne ljulja previse, i solidno je upravljiv (uslovno receno, za tako visok i tezak automobil)...

 

Sto se tice intrument table, ne znam sta da kazem, meni prija oku, e sad, da li su mogli bolje, verovatno jesu... Jacina svetla moze da se podesava, tako da sam ja i zbog slika i zbog sebe, smanjio malo brightness :) 

 

Ali moram jos jednom da napisem, taj izgled kokpita, oko menjaca, i kako se ta centralna konzola nastavlja do dela gde je ekran, pa jos i onaj analogni sat, zatim onaj deo na krovu, sa komandama za panoramu - fantasticno izgleda. Subjektivni osecaj, kao da upravljate francuskim milenium falconom :D Uopste nisam uspeo da napravim takvu sliku koja obuhvata sve ovo o cemu pricam, ali ukupan utisak tog dela je stvarno fantazija :) 

 

Voleo bih da imamo vise ovakvih automobila po ulici, naravno kao i nasih FCA, jer stvarno svojim dizajnom razbijaju monotoniju i sivilo svakodnevnih prizora :) 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni restyling nije nešto mekši od prethodnika. Jednostavno zbog konstrukcije i visine nije moguće izvesti efekat letećeg ćilima kao što sam kažeš, a kao što je na C5 npr.

Ja još ni jednog nisam vozio, a da nema neki cvrčak unutra, čak i restyling.

DS5 isključivo 2.0 (ali ne hibrid), isključivo automatik i isključivo neki nadrkani sa opremom.

Da izaziva pažnju i okretanje i dan danas - izaziva. Imam priliku često da vozim ovaj iz limitirane serije od 1955 komada i stalno vidim u retrovizoru da se okreću za njim

Sve u svemu - puca od stila

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, totti said:

Ni restyling nije nešto mekši od prethodnika. Jednostavno zbog konstrukcije i visine nije moguće izvesti efekat letećeg ćilima kao što sam kažeš, a kao što je na C5 npr.

Upravo to. Deluje mi nesto slicno kao sa SUV modelima. Jednostavno, kad vidis dzip - pomislis, udobno mekano, medjutim, ja se jos nisam vozio u dzipu koji je mekan poput nekog sedana. A upravo zbog visine/tezine :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za review. Delim mišljenje.

 

edit: I da dodam, jako priželjkujem primerak za sebe ali mora da bude turbo benzin automatik...  :)

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam razmatrao taj motor dok sam razmisljao o DS3... 

 

Obavezno se uputi u verzije, revizije, generacije, godista, izmene itd itd...

 

Za pocetak mozda, https://www.etuners.gr/peugeot-citroen-thp-engine-maintenance-servicing-101/

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast za topic :thumbup:, dodatno sto te nije "mrzelo" da islikas i opisujes tudji automobil. Meni licno i dalje jedan od najlepsih modela danasnjice, a u tom rangu daleko ispred bilo koje konkurencije, koju ostavlja u prasini. Dizajnerski su jednostavno "oduvali": eksterijer, enterijer, avio-inspirisan kokpit (ususkan, sa odlicnim sedistima, panelom sa komandama iznad glave) - odakle god da se pogleda, auto izgleda savrseno i vanvremenski. Za svoje vreme nije toliko tehnoloski revolucionaran, napredan, a ni prodavan kao originalni DS iz 60-ih - ali ga donekle poredim upravo sa Ajkulom. Auto koji ce biti lep i za 50 i za 100 godina. Pravo remek delo, za moj ukus donekle moze da mu parira jedino Mazda sa svojim Kodo dizajnom, ali koji je opet neke druge prirode.

Dodao bih samo par stvari. Od 2015. i restyle verzije DS5 - DS je marka za sebe. Tj. nema vise ni jedne Citroenove znacke i prvi je DS model koji je poneo naziv novog brenda. Tako da bih svakako promenio naslov teme ;) .

Druga stvar - ne bih se slozio da lici na SUV, jer je samo par cm visi od standardnih modela. Ako vec poredite sa Deltom, 1-3 cm je visi, zavisno od verzije. A iznenadicete se kada vidite koliko je sirok ;) (u plusu). Tu lezi, bar meni, i jedna nelogicnost, opet kada pomenusmo Deltu. Iako je samo 2 cm siri i sa 2 cm vecim medjuosovinskim, DS5 su nekako "nagurali" u Premium Midsize segment (dok se Delta velicinom vodi kao manji Compact). Bar meni "nidje veze" :) , jer iako spolja izgleda vece - u pitanju je PF2 platforma (Picasso i 3008), a ne veca za C5 i 508. Otprilike kao kad su sa 500L ubedjeni da voze veliki auto :lol:, a u stvari modified GP platforma, duzinom/sirinom manji od 3v Stila.

Sto se tvrdoce tice, od savremenih automobila se uglavnom i ne ocekuje da se voze kao na oblaku, tako da mi to ne predstavlja nikakav minus. Polovnjaci kod nas krecu vec sa malo jace od 9-10.000 EUR za ulazna godista pod Citroen brandom, tako da ni cena nije neki bauk kao ranije. Ali sto kaze generacija, kasko pod obavezno :) .

Ako neko zeli detaljnije da procita, impresioniran modelom jos pre 7 godina sam otvorio temu o DS5 (ciji je naslov i sadrzaj posle Nesa prosirio i "upropastio" :stuart: sa par drugih njihovih modela). I dan danas ostavlja identican utisak na mene:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar je citrus, ali fau ve je fau ve :lol: (sarkazam).

Imam jednog u kraju, odudara od svih drugih automobila, mada mi se ne sviđaju lajsne od krova do farova. Mene DS5 neodoljivo podseća na malo kockastiju deltu spolja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slazem za VW !

Takodje vanvremenski i neprolazan dizajn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, marko.jovanovic said:

...mada mi se ne sviđaju lajsne od krova do farova...

 

Meni su te lajsne vrh   :P   a video sam jednom auto bez te lajsne (otpala, ukrali) - pa to je strašno, tačno se vidi kakav je 'plastikanac' tj. kakvi su automobili danas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saću da budem kamenovan, ali pre bih vozio OOOO A6 star 20 godina, nego nešto ovako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta fali 2.5, rentabilan je, vise stoji kod majstora nego sto ga vozis, nemas troskove goriva samo registracija

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Ticma said:
Evo imam jedan 2.5 tdi '99 ako hoces da kupis

Čuveni "kreketavi" motor, prepoznaš ga po zvuku sa 200 metara
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...