Jump to content
FAS Goran
Bekic

Ulje - prelazak na drugu gradaciju i bazu

Recommended Posts

Koliko sam video Z10 je uglavnom pocinkovan a valjda i novije serije Punta. Punto 1 i 2 nisu pa zato korodiraju. Punto 1 baš truli tako da je retko koji danas dobar a da nije varen. Kada sam kupovao Punta, pregledao sam mnoge dvojke. Spolja perfekcija a ispod na ivici opstanka. Patos hrskav kao gibanica kod većine MK2 je patos korodirao a to im je slaba tačka još od jedinice. Bar kod onih koje sam pregledao u oglasima.

Sećam se ogromnog brda od parčića pocinkovanog lima na jednom otpadu. Pitao sam ih odakle toliki lim, rekoše mi iz Kragujevca. Sad da li je bila Zastava ili već fiat, nisam upamtio ali sam viđao na zagrebanim desetkama kako sija cink. Z10 je odličan limarijski.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upitah čuvenog Stevu  / Stalkera za ulje i odgovor je sledeći

Quote

Anoniman 15. август 2019. 14:01

 

Poštovani Stevo,

Skoro sam kupio Zastavu 10, sa oko 60.000km, ugradio TNG, i na malom servisu sipao FAM Fenix BM extra 10W 40 API SL/CF, uglavnom putujem otvorenim putem sa oko 2000-3000rpm, svakodnevno 20km u jednom pravcu... kuća - posao, imam veoma malo gradske vožnje .... 10 %... 
Da li je ovaj izbor dobar, planiram da menjam ulje na 15.000km
Drugo pitanje, nude mi po prodavnicama SN/CF ulja, 10W40, koja je razlika u odnosu na SL/CF, i mogu li koristiti SN/CF na Zastavi 10

Unapred zahvalan

Milan

Quote

Steva   16. август 2019. 21:50  

 

Poštovani g. Milane,
Izbor ulja je dobar. Uslovi korišćenja vozila skoro idealni (zimi je možda malo ali opet na granici dovoljnog).
Slobodno možete menjati ulje na 15000 km ... pa i mešto preko (između 15-20k km).
API SN/CF ulja su neznatno bolja od "standardnih" PS ulja API SL/CF ali više znače ACEA standardi i odobrenja. 
ACEA A3/B4-12 više znači od API SN.


Btw. FAM ima i API SN/CF ulja u 10W-40, sa istim ACEA standardom i pride: MB-Approval 229.3; PSA B712300; Renault RN0700/0710; VW 501.01/502.00/505.00. To je BMB Extra.


Više nećete dobiti ni od jednog proizvođača od 10W-40 ulja.
I naravno, ako nije mnogo skuplje od prethodnog, jer uz idealne uslove korišćenja i zahtevom za samo SL dodatni kvalitet donosi tek neznatna poboljšanja.
Pozdrav!

 

A po meni, za moje korišćenje od oko 20 000km godišnje, i periodom zamene na 15 000km, sve su kantice od 4 L, i kreću se od 1700(fam) - 2300( total) din kantica

 

FAM BM extra ACEA A3/B4 10W40 SL/CF

FAM BMB extra ACEA A3/B4 10W40 SN/CF

Elf evolution STI 10W40 SN/CF

Total Quartz 7000 10W40 SN/CF

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo sam 4+1 L Petronas Synthium kod uvoznika ( Slodes).

Dobra cena ali... na gratis boci stoji deklaracija na kojoj je datum proizvodnje "dorađen" hemijskom olovkom. Prava godina se ne vidi ( 201? ) ali pise da je rok trajanja 10 god tako da je valjda ok.

 

Velika boca od 4L uopste i nema deklaraciju. Ima broj šarže al na sajtu proizvođača nema ništa o tome

Verujem da je ok ( ipak je to policijska firma) i da je u pitanju samo domaća aljkavost i nemar ali ako neko bude uzimao, neka baci pogled i neka javi ako se seti.

Mislim da ću ja ubuduće neko pumpadzijsko ili domace puno-sintetsko ulje i vozdra ( to niko ne falsifikuje ) 

Edited by Bekic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako neko ide do Slodesa gde mu je tehnicki pregled, zamolio bih da mi se javi na pp ili 066 660 1200 radi kupovine menjackog ulja, 2L. Unapred zahvalan

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valvoline u SRB se ozbiljno priprema (kadrovski, tehnički) da postane ulje broj 1 u smislu tržišnog udela.

Vidi se gore iz odgovora oko kvaliteta njihovog ulja, tako da im ''samo'' treba dobar, iskusan tim ljudi da krenu da ''poklapaju tržište'', a takve ljude su nedavno privukli u svoj tim iz konkurentskih kompanija...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/17/2019 at 10:10 AM, vicent said:

Fiat je pocinkovan, za Z 10 ne znam.

Jeste. Ja zvao fabriku a i po stanju vidim da je sve ok ( 10 god star ) 

On 8/20/2019 at 8:30 PM, rage_man said:

Ako neko ide do Slodesa gde mu je tehnicki pregled, zamolio bih da mi se javi na pp ili 066 660 1200 radi kupovine menjackog ulja, 2L. Unapred zahvalan

Da ih nisam malopre "potkačio" išao bih ja svega mi, Ovako ne bih da se ofiram i ostavljam tragove ( tel itd ) :lol:

I ovako rizikujem da admin sajta tapne  moju IP za 5L ulja ( meni šljiva od žandara, njemu mali servis ) ..ipak je ovo pendrek država xexe 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je Selenia najpristupačnija sa cenom. Naravno ako imate nekog da vam kupi sa popustom. Auto dileri nude popuste mehaničarima i preko 30%

Fam Fenix sam uvek koristio za Zastave i nemam primedbe. Dobro je to ulje. U osnovi sva se ulja dobijaju istom tehnologijom, ono preko toga što se dobije jesu aditivi. Aditivi tipa deterdžent za ispiranje gareži, aditiv protiv penušanja...

Ulje, slično kao i antifriz, ima običaj da peni kada se mixuju proizvođači. Zato treba izbegavati česte promene proizvođača jer uvek ostane mala količina od prethodne zamene koja može da izazove penušanja. U peni ima veliki procenat vazduha pa se tako gubi na filmu koji treba da bude između ležaja i radilice.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da osvežim temu novijim informacijama i iskustvom koje nekome možda pomogne oko misterije o uljima.

 

Puntić je letos išao do Grčke ( i dobio titulu "Puntaki") , skroz pristojno se ponašao itd.

U motoru je bila mešavina 3 ulja -  sveže Nisotec 10w40,  sveže ulje Sinthium 10w40 i oko 0,5L  Nisotec 10w40 ali iz flaše otvorene pre 5-6 godina.

 

Nikave lampice se nisu palile, temperatura i potrošnja normalni , sve ok. 

Još je ista "mešavina" u motoru, a u novembru prebacujem na 5w40 Sinthium ( uz nov filter ulja naravno) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se pre par dana vratio na fabricku gradaciju, sipao Motul 6100 5w40, praticemo potrosnju u narednom periodu pa cemo videti da li ostajem na na fabrickoj ili se vracam na 10w40

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Bekic said:

U motoru je bila mešavina 3 ulja -  sveže Nisotec 10w40,  sveže ulje Sinthium 10w40 i oko 0,5L  Nisotec 10w40 ali iz flaše otvorene pre 5-6 godina.

Još je ista "mešavina" u motoru, a u novembru prebacujem na 5w40 Sinthium ( uz nov filter ulja naravno) 

Mmmm, nisam siguran da je ovo dobra opcija, prvenstveno mislim na ulje koje je davno otvoreno i sipano. Ofc, zavisno od %-tualnog učešća istog u ukupnoj smesi može biti zanemarljivo, ali sama svojstva ulja se gube što kroz vreme (degradacija) a posebno ako je flaša davno otvorena gde mislim da ima veze sa oksidativnim vrednostima i %-tualnom sadržaju vlage/vode. Dodatno što je upitno kakav je kvalitet Nisotec ulja u odnosu na neka iole poznatija sa svih aspekata.

Možda mi i mišljenje nije na mestu obzirom da ulja današnjice su sigurno bolja i otpornija na stajanje (hemijsko-fizička svojstva), vremenske uslove (vlaga/temperatura) i slično jer nisam te struke ali opet mi logika nekako pali crvenu lampicu....

Ne znam druže za tebe, ali ja se lično ne bi usudio da tako nešto uradim iz N+1 razloga. Sveže ulje je sveže ulje, pa makar bilo isto ili najpribližnija mešavina (isto dosipano ili bar približna gradacija i osobine sličnog ulja).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01

Mom puntakiju prija mesavina ulja verovatno jer ima i mesavinu svecica :)
Juce sam skidao svecice da ih ocistim ako treba i vidim da je jedna DCPR8 a ostale DCPR7. Setim se da da se sam je privremeno ubacio pre godinu i po ...i nema frke , lepo se slazu sve cetri ( ne znam ni da li da je menjam ?) .

 

Za ulje verujem da nije idila mesati, ali je istina i da se nista posebnno nece desiti , bar ako se pomesaju Nisotec i Sintium
Ono 5 godina staro ulje sam sipao negde u martu ili aprilu i podigla se potrosnja goriva za 0,5L...ali u isto vreme je otisao i HK zglog tako da ostaje nejasno da li je zbog zgloba ili ulja...tim pre sto se potrosnja normalizovala otprilike kad je i zglob zamenjen.

Krajem avgusta, pred put u Grcku, doliven Sintium i od tada dodavano po potrebi.  
Uskoro prelazak na 5w40 ( bez mesavine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 14.10.2019. at 12:22 PM, Bekic said:

Juce sam skidao svecice da ih ocistim ako treba i vidim da je jedna DCPR8 a ostale DCPR7. Setim se da da se sam je privremeno ubacio pre godinu i po ...i nema frke , lepo se slazu sve cetri ( ne znam ni da li da je menjam ?) .

Promeni naravno, stavi da sve bude fabrički kako treba. Ne znam što si za jednu svećicu od 500 dinara čekao do sad  i što uopšte razmišljaš da li da je menjaš ako to "tera".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bile su sve 4 DCPR7 ali sam jednu polomio pri prethodnom čišćenju pa ubacio 1 staru  DCPR8 i zaboravio jer nije pravila problem.

Ali ok, bice zamenjena pri zameni ulja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nekoga zanima , evo rezultata promene gradacije ( sa 10w na 5w) .

 

Pre 10-ak dana zamenjen filter i ulje, stavljen novi Meat&Doria uljni filter ( jeftin a po meni odlican) i  ~2,8 L   5W40 Petronas Syntium ulja ( puna sintetika).

Auto se ponaša normalno, ali što se "čekićanja" po hladnom vremenu tiče - bez neke veće promene.

 

Čuje se malo manje i kraće nego ranije ( možda je placebo?) ali nije ovih dana ni bilo neke hladnoće ( najniza oko nule)  pa mozda nije merodavno,

U svakom slucaju, nista spektakularno drugacije.

Videcemo jos ima li promene u potrosnji ulja ( 10w je troskario tu i tamo)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/7/2019 at 8:24 PM, Bekic said:

Auto se ponaša normalno, ali što se "čekićanja" po hladnom vremenu tiče - bez neke veće promene.

Sveže ulje i skoro sipano pa će manje da čekića. Da si zamenio letos bilo bi čekićanje izraženije u ovom hladnijem periodu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je ulje na polovini veka oko 8000km predjeno. Bas cu pratiti dali ima "cekicanja" ali ako je to kratko dok se motor ne zagreje nista strasno.... naravno cekam temperature ispod 0°C

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dopunim sa novim informacijama:

 

- Nedavno je bilo dobrih minusa ( -5,  -6 ) a Puntic je palio kao u avgustu. Uvek i jeste dobro startovao po mrazu ( Exide akumulator) ali sad sa ovim 5w40 sintetskim uljem bukvalno nema razlike spam avgustovskih +40 C. Sto se kaze , pali na pola kljuca...tako da sam ja svoje "uljne dileme"resio zauvek cini mi se zauvek resio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...