Jump to content
FAS Goran
Irena HGT

Fiat razvija SUV koji će se praviti u Srbiji

Recommended Posts

5d52d98c4e822_fiatsuv.jpg.27621e1c090e723460c6b16ff8876044.jpg

 

Globalni šef brenda Fiat Olivier Fransoa potvrdio je nedavno pisanje "Blica" da kompanija planira da terenac na bazi "Fiat Tipo" modela proizvodi u Kragujevcu. "Fransoa je potvrdio rad na porodičnom krosoveru srednje veličine. Ovaj model će se verovatno proizvoditi u srpskoj fabrici, zajedno sa obnovljenim Fiat 500L sa novim blagim hibridnim motorom i potvrđenim benzinskim motorima FireFly", navode italijanski mediji.  Pored toga, kako dodaju, planovi kompanije "Fiat Chrysler Automobili" (FCA) su i ulazak u proizvodnju električnih automobila koju je bivši direktor Serđo Markione odbacivao, a sada je ključ za oživljavanje torinske marke.

 

Kako je "Blic" ranije pisao, kompanija, koja ima fabriku u Kragujevcu, mogla bi da oživi brend "Fiat" u Evropi serijom novih modela.  Kako su naveli, u pitanju su električni "Fiat 500", produžena verzija malog modela "Giardiniera", nova "Panda", ali i "Fiat Tipo SUV". Poslednji model kompletirao bi gamu sa imenom "Tipo" koja se proizvodi u turskoj fabrici "Tofaš", a obuhvata tri modela, hečbek, limuzinu i karavan. Turska država uložiće 225 miliona evra u redizajn tog modela, koji je dostigao više od 100.000 prodatih primeraka samo u Evropi, a prodaje se i kao "Fiat Egea" u Turskoj (gde je prodaja veća od 34.000 vozila godišnje) i "Dodge Neon" u Meksiku. Budući da se u toj fabrici u gradu Bursi pored "Tipa" proizvode i drugi modeli ("Doblo", "Cubo", "Fiorino", ali i bratski modeli "Peugeot Bipper" i "Citroen Nemo"), u FCA planiraju da proizvode "Tipo SUV" u Kragujevcu, gde godišnja produkcija "Fiata 500L" ne popunjava kapacitete fabrike. Proizvodnja novog modela u Kragujevcu mogla bi da počne već 2020. ili 2021. godine.

 

preuzeto sa - Blic.rs

Edited by Irena HGT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat planira rivala Nissan Qashqaiju, stiže i naslednik Punta

 

203347-fiat c suv 02.jpg

 

Kako pišu pojedini mediji, Fiat Tipo porodica će uključivati više novih verzija, uključujući i (pro)terenski Tipo Cross, kao i potpuno novi SUV koji će biti rival Nissanovom Qashqaiju i Škodi Karoq. Već smo videli restilizovani Tipo sa dodatnim zaštitnim elementima na karoseriji, što potvrđuje da Fiat priprema povišenu verziju Tipa aktuelne generacije koji će odgovoriti na modele kao što su Ford Focus Active i Kia XCeed. Tipo Cross će po svemu sudeći biti dodatak aktuelnoj porodici Tipo koja će do kraja godine proći kroz restilizaciju.

 

fiat c suv 02.jpg

 

Međutim, srednjeročni Fiatovi planovi podrazumevaju i novi SUV model kojim će Italijani između ostalog konkurisati Nissanovom Qashqaiju. Taj SUV bi mogao da bude deo nove generacije Tipa ili njegova direktna zamena. Osim toga, u Fiatu su već započeli sa radom na nasledniku modela Punto čija poslednja generacija je prestala da se proizvodi 2018. godine. Imajuću u vidu spajanje Fiata i PSA grupacije, očekuje se da naslednik Punta bude napravljen na CMP platformi koju već koriste novi Peugeot 208 i najnovija Opel Corsa.

 

fiat punto 2021 01.jpg

 

Fiatov šef Olivier Francois nije želeo da otkriva tehničke detalje o novom Puntu, ali je potvrdio da je takav model u razvoju. Dodao je i da je Fiatu potreban model iz B segmenta i da to to ne predstavlja misteriju. Takođe, budući da se nova Opel Corsa i Peugeot 208 nude i u potpuno električnoj verziji, i novi Punto bi možda mogao da dobije električnu varijantu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantan pristup, razmisljanje o rivalu Qashqaiju posle deceniju i po... Koji je kao koncept predstavljen pre 16-17 godina i verovatno prevazisao tadasnje najludje snove o prodaji (a kamoli buducoj dominaciji takvih vozila). Doduse, za Fiatov SUV se iznad kaze da je jos uvek u srednjorocnim planovima :dizzy: ... Koliko prate trendove, ne bi me zacudilo da ga "porode" kada prodje ova SUV-manija :) .

Subcompact klasa - sta reci, bez predstavnika u klasi uz koju su (uz A segment) dominirali godinama.

Mene mnogo vise od njihovih modela (gde u Evropi, sem i dalje sjajnog malog 500, ne nalazim nista interesantno vec duze unazad), zanima jedino sudbina naseg Kragujevca. U svoj ovoj "pretumbaciji" sa PSA i kasnjenjem i neizvesnoscu sa modelima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davno sam napisao da su FCA vodili diletanti, tj još uvijek vode, ali će kormilo preuzeti Tavares.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...