Jump to content
FAS Goran
Savke011

Fiat Grande Punto 1.3 MJet - rad motora i potrošnja

Recommended Posts

Pozdrav.

Pre par dana sam Posta vlasnik Grande punta 2007 66kw-90ks.

Do sad sam sve benzince vozio,ovo mi je prvi dizelas.

Primetio sam par stvari,za mene cudne pa ako neko zna u cemu moze.biti problem.

Prvo cudno sto sam primetio kad sam ga uzeo je da on do tipa 1.000 obrtaja sam daje "gas",u bilo kojoj brzini i onda akd dodje do nekog obrtaja prosto prestane sa tim doziranjem i ako nije noga na gasu on usporava,kad se od pocetka stisne na gas to se ne oseca,nesto sam citao o tome da on sam dozira gorivo,ali ako moze meko da mi pojasni to malo vise i da li je moguce to uopste ugasiti ?

 

Desava mi se da u toku voznje kad se izbaci iz brzine kad padne na radne obrtaje hoce da sam poveca odjednom obrtaje na tipa 1.500 pa ih obori na 900 pa onda varira gore dole nekih 20sekundi i onda se stabilizuje i radi normalno,na skoro svako izbacivanje iz brzine se to desi variranje obrtaja,posle toga moze na leru radeti pola sata nece vise varirati dok se ne provoza.

 

I zanima me potrosnja. Po gradu kratke relacije 1.5 do 3km maksimum na 30-40km prosecna potrosnja 7.5l. Na otvorenom putu bez preterivanja uspem na 5.2-5.6l/100km da ga spustim, ispod toga nema sanse. Kako su svi pricali da trosi 3.5-4l na otvorenom malo me je iznenadilo kako ne moze ispod 5l da ide,do duse put nije ravan ima dosta brda ali tako ima i nizbrdica. Da li moze nekako na dijagnostiku da se proveri da li je sve u redu ?

 

P.s izvinjavam se ako je bilo nekih ispada,nov sam u svemu ovom,prvi put vozim dizela,sve mi je cudno :lol:

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio si neispravan auto, tj poluispravan. Potrošnja na otvorenom ti je velika, i za čep metodu, i za pokazivanja bord kompjutera, sem ako ga ne šaltaš na 4500rpm u svakoj brzini sa punim gasom.

Odakle si, nisi ništa napisao, imaš li nekog majstora?

P.S.

Kako nisi primetio te falinke kada si kupovao auto? Kakvo crno doziranje goriva???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je za dijagnostiku i pracenje parametara u radu (dok se desava sve to sto si opisao sa obrtajima). Svasta moze biti... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okolina nisa.

Pa i meni deluje da je to mnogo,mereno samo na bord kompljuteru. Na 2.000-2.500 ga saltam,voznja sto se kaze na vrh gasa.

Imam drugara koji radi dijagnostiku cu odem do njega pa da vidim ako izbaci uopste nesto,ovako nikakvu gresku ne izbacuje,zamenio sam i ulje i filtere,auto nema da dimi uopste,vuce ekstra,sve je to okej sem ovog sto sam naveo.

To za ubrizgavanje sam procitao bas u njihovom opisu,e sad dal je to to ne znam. Evo kako je napisano.

Softver je podešen tako da, ako je vožnja umerena i broj obrtaja kolenastog vratila konstantno nizak, brizgaljke ubacuju po tri puta gorivo u cilindre u toku jednog takta. Kada, međutim, odlučno stisnete papučicu gasa, centralna elektronska jedinica prestaje sa predubrizgavanjima i svu količinu goriva potrebnu za jedan radni takt ubrizgava odjednom...

Mislio sam da je to to,bukvalno mozes da krenes bez gasa i on sam ubrzava do 1000 obrtaja od prilike,kad stisnes gas od pocetka saltanja to se ne desava.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Savke011 said:

I zanima me potrosnja...

Oko potrošnje ova tema:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/60273-fiat-grande-punto-13-mjet-19-mjet-prevelika-potrošnja/

Usput, relacije od 1.500 metara do 3.000 metara ne mogu da ti budu reper za potrošnju. U takvim uslovima vožnje ni ne gledaš potrošnju.

 

21 hours ago, Savke011 said:

...cudno sto sam primetio kad sam ga uzeo je da on do tipa 1.000 obrtaja sam daje "gas",u bilo kojoj brzini...

Nisi mogao da primetiš to u bilo kojoj brzini, nego kad krećeš iz mesta. Nisi mogao jer odkud ti u trećoj, četvrtoj ili petoj brzini na ispod 1.000 obrtaja da bi onda uopšte i mogao da primetiš da sam diže gas do 1.000 obrtaja? :D 

To što si primetio prilikom kretanja iz mesta (pustiš kvačilo i ne moraš ni da daš gas auto kreće jer kako kažeš ''sam daje gas do 1.000 obrtaja'') rade svi dizeli.

 

Problem koji realno stvarno imaš je to variranje obrtaja. Za to pogledaj ovu temu:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/42532-fiat-grande-punto-13-19-mjet-podiže-obrtaje/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre svega želim sve da Vas pozdravim!

Nadam se da će se naći neko  da mi pomogne da rešim problem. Uvezao sam EVO iz Holandije sa 1.3 dizel motorom 62kw, 2010. god.

Punto odlično pali, dobro vuče, ali odmah posle startovanja motora ujutru dok je hladan počinje da se stresa, što je vreme hladnije on se više stresa i ima izuzetno drzak oštar zvuk motora, naročito kada dam prvi gas. sve to traje par minuta uz jako loše sagorevanje i kiseo, ljut izduv, kada se zagreje radi vrlo tiho i prilično korektno, ali je izduv i dalje ne podnošljiv.

Motor se pri vizuelnom posmatranju na -8 bukvalno cima i po 10cm napred nazad, jer ga nesto preseca u radu, ali napominjem da uvek upali bez greške.

Testirane dizne na novoj CARBON ZAPP dijagnostici za dizne, ne prikazuje baš nikakvu grešku.

Konkretno su mi neki majstori rekli da za njih sem Žeravice niko ne može da uradi dizne, da li je moguće?

Danas je majstor skinuo i glavu motora da vidi kakvo je stanje sa ventilima.

Kroz ovo maltretiranje sam čuo da dosta tih automobila ima sličan problem, ali ne znam nikoga ko ga je rešio.

Unapred zahvalan.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav i dobrodosao na forum :) Ima poseban odeljak na forumu za tehnicka pitanja, ne samo za GP modele, vec sve tako da sta god ti zatreba (misljanja oko motora, problemi i slicno) imaju zasebne teme, pa sudeci po tvom problemu evo nekih na koje se mozes baciti pogled u vezi slicnog problema, a Admini ce vec ovu temu spojiti sa odgovarajucom:

 

Nemiran rad 1.3mjet

 

Promena rada i povecana potrosnja 1.3 mjet

 

1.3 mjet moguc problem oko klapne gasa

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zahvaljujem se na dobrodošlici, kao i na savetu.

Ako neko zna, da li su fabrički ukucani ovi isprekidani krugovi, na vrhu cilindra?

 

Screenshot_20200121-154948.jpg

 

Majstor se dugo bavi mehanikom i za dve decenije nije video ovako nešto, ti krugovi kao da su mašinski uradjeni, noktom se oseća da su reljefasti, što ne bi trebalo da bude na mestu gde klize kompresione karike.

Ako neko zna pomozite.

Motor je rasturen zbog stresanja, da se pregleda glava, ali nije trošio ni gram ulja na 14 hiljada km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sto nisu dizne pregledane u Bosh servisu pre skidanja glave? Na sta sumnja pa je skinuo glavu, na progoreli ventil?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizne su pregledane i dobio sam 4 papira da su uredu i nove kodove. Jedna je navodno radjena i taj bosista mi je zamenio regulator pritiska. majstor je na Opelu sa istim motorom rešio pre toga problem sa obradom glave, pa je posumnjao da je to i ovde.

Da li ste pogledali ove riseve u vidu krugova na fotografiji stubline što sam postavio?

Upravo sam kontaktirao jednog inženjera i on mi tvrdi da ti krugovi tu ne smeju da stoje.

Hvala na odvojenom vremenu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video sam te crtice da tako kazem i ne znam koju funkciju imaju, nisam to nikad vidjao ali nisam ni majstor , tako da ti ne znaci to puno :D Jel dimio puno?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK taj EVO ima DPF beše? Da nije zbog toga i regeneracije taj čudan smrad, nemiran rad itd... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ima DPF. Zbog lošeg sagorevanja vrlo često pali regeneraciju, jer brzo napuni filter čestica, a da je upalio regeneraciju prepoznam samo po tome ako ugledam taj odvratni dim ili čujem da je upalio ventilator. Nikada ne podize obrtaje kako sam čitao. Nekada pali na 300km regeneraciju, a u ovlašćenom servisu kažu da je to normalno, što nije tačno jer komšija ima 500l sa istim motorom i sa pravih 90 hiljada i nije mu upalio već par meseci a uglavnom vozi gradsku vožnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto je perfektan i kao nov, svaki koncic je na svom mestu i nigde ogreban. sve mu savrseno funkcionise sem tog stresanja. Obzirom da ne troši ulje i da ne duva ni malo i da je mehanicki savrseno ispravan, voleobih ovog lepotana da sredim. Pitam se sta li su mu sve radili, i na kraju rešili da prodaju....

IMG-126d3bd8070217f0e25fd1d0b73b1c3f-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, bojan.uskokovic said:

Zahvaljujem se na dobrodošlici, kao i na savetu.

Ako neko zna, da li su fabrički ukucani ovi isprekidani krugovi, na vrhu cilindra?

 

Screenshot_20200121-154948.jpg

 

Majstor se dugo bavi mehanikom i za dve decenije nije video ovako nešto, ti krugovi kao da su mašinski uradjeni, noktom se oseća da su reljefasti, što ne bi trebalo da bude na mestu gde klize kompresione karike.

Ako neko zna pomozite.

Motor je rasturen zbog stresanja, da se pregleda glava, ali nije trošio ni gram ulja na 14 hiljada km.

Ove crtice su ok, vidjao sam to na VW dizel vozilima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da li je moguće da je ipak neka dizna loša i pored toga što je majstor jednu remontovao zamenom uloška i sve četiri istestirao na radnom stolu za komonrajl dizne? Doduše majstor za dizne mi je rekao kako je nabavio  nov uložak za te 351 dizne, iz Italije, dok su mi kasnije u poznatijim boš servisima tvrdili da ne postoji nov uložak za tu diznu, već samo mogu dobiti drugu fabrički repariranu novu diznu komplet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, meni su prvo hteli da provere te prelive bez bosiste, to su uradili tako sto su vece spriceve postavili u dizne sa gornje strane i gledali koliko ce koji spric sa preliva da se napuni. 3 dizne su po toj metodi dale identičan preliv dok je četvrta imala drastično veći.

Zatim je bosista preuzeo stvar usvoje ruke, tvrdeći da to nije merodavno, uradio ih naplatio, postavio i stvar ne promenjena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem ti.

Čovek tvrdi da je jedna bila loša i da je morao da zameni uložak, naravno to sve naplati, a auto i dalje apsolutno isto trokira, kao da nista nije dirao.

Kasnije dolazim do saznanja da za tu 351 diznu ne mogu da se kupe novi ulošci.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima!

Problem još nisam rešio sa evom, ali smo zaključili da nešto koči radilicu.

Kada skinemo dizne i počnemo okretati radilicu, ona se krug ili dva lagano vrti sa normalnim otporom, a kasnije počne da zateže, kao da je stežeš lagano sve jače i jače, do te mere da krckalicom više ne možeš da je okreneš. povratiš malo u nazad i sve popusti i ponovo se lagano okreće neko neodredjeno vreme i ponovo počne da koči i tako u krug.

sumnja se na uljnu pumpu, obzirom da kada se deklo skine ne koči.

pozzzz....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav za ljude na forumu.

Samo želim da podelim iskustvo u vezi otežanog okretanja radilice.

Posle mesec ipo dana, koliko je trajala famozna intervencija na mom evu, od strane majstora koji popravlja sve vrste automobila već 20 godina i neće da prihvati i prizna da ovaj model ne zna da radi, naročito oko motornih sklopova.

Molim Vas kada radite veliki servis na ovim 1.3 mjt motorima idite samo kod majstora koji rade i POZNAJU te motore, u protivnom imaćete problem kao i ja, kada izvadim dizne i okrenem radilicu, a ono počne da zateže toliko da ne može da se okrene radilica.  PRITOM MOTOR IMA SAMO ODREDJENO GOŠENJE ALI IDE I NEĆE ODMAH DA ZARIBA ILI DA RAZBIJE ULJNU PUMPU

Moram da Vam kažem da sam na kraju sam sa drugarom koji ima dizalicu skinuo karter i deklo sa uljnom pumpom i obzirom da ni on ni ja nismo mehaničari, posvetivši maksimalnu pažnju kad koči radilica, a kad prestaje kočenje uspeli smo da uočimo gde su to majstori grešili u postavljanju dekla sa uljnom pumpom i otklonili problem.

Problem je u tome što nisu znali po fabričkim standardima da namontiraju deklo sa uljnom pumpom i četvrtkom.

Sada se moja radilica vrti kao kad je u fabrici spakovana.

Motor ima par prikrivenih tajni koje morate da znate da ga ne spakujete kako ne treba.

koga god interesuje nešto rado bih mu pomogao iz stečenog iskustva koje je nastalo kao proizvod muke sa priučenim majstorima.

Pozdrav za sve koji su imali muku sa majstorima kao i ja.

Čast za stručnjake koji znaju svoj posao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo,imam nekako slican problem,prilikom voznje puntic ide normalno i sad u trenutku kada zategnem gas jace,i krenem iz 2 u 3 ili iz 4 u 5 brzinu,izbaci mi gresku za kvar na motoru,i blokira mi papucicu gasa na 50% i sad dal je ja stisao do kraja ona dajw gas na 50%,auto i dalje ide normalno sve radi normalno. U pitanju je grande punto 1.3 mjt i naravno kad se ugasi auto stoji greska ali gas normalno funkcionise i posle 3 paljenja skloni gresku,i to se desava jednom u mesec dana,pa ako moze neko da mi malo pomogne,jer nikako ne mogu da otklonim kvar,jer se to uvek desi u putu kada nisam blizu majstora.

pozdravv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...