Jump to content
FAS Goran
neshaoct

WRC: Finska 2019.

Recommended Posts

Latvala vodi na najbržim ispitima sveta

 

JariMattiLatvala-Fin 2019 001.jpg

 

Na Finskom reliju se vozi najbrže na kugli zemaljskoj. Veliki je to izazov i za prave virtuoze volana (uglavnom vozače iz TOP 10), bez premca najbolje asove sveta, a pogotovo za mlade zaljubljenike u reli kao što je to 27. godišnji Rumun Raul Badiu kome je reli u Finskoj prvi u karijeri i tek u drugoj godini u najvišem rangu. Rumun je nažalost u žaru borbe zaboravio da je početnik. Preterao je u svojoj Ford Fiesti R2 T19 i doživeo baš veliku havariju. Ali, ni mnogo iskusniji nisu uspeli da se kontrolišu danas u Finskoj, jer za razliku od ostalih disciplina auto sporta reli se polako...polako uči...i neophodno je baš puno razmišljanja.

 

wrc fin 2019 002.jpg

 

Nasuprot neiskusnog Rumuna koji je morao da vozi opreznije, u grupi najboljih 10 se vozilo do daske i do granice, često i sa puno rizika. Ali, to mogu samo vanserijski ljudi. Kada malo bolje pogledate statistiku i rezultate minulih ovogodišnjih relija u seriji WRC 2019. videćete da je reli u Finskoj ove godine takmičenje gde se najbrže vozi. Na današnjem ispitu broj 10 dugačkom 7.8 kilometara, Irac Kris Mik je ostvario najbolji prosek brzine, a ta jurnjava po zemljanim putevima Finske dostizala je brzinu od oko 200 km/h. Prosek je neverovatan: 131.8 km/h. Po brzini, reliju u Finskoj jedino konkuriše ovogodišnji reli u Švedskoj koji je takođe zapanjujući sa prosekom od 127 km/h, i to na snegu!

 

Danas mnogi ''napuštaju'' praćenje F1 zbog često unapred poznatog ishoda, pa se čak i sa MotoGP serijom dešava da se unapred zna kako će najbrži biti Markez, pobediti i opet biti šampion sveta. Kod WRC serije ni najbolji poznavaoci relija ne mogu da se 100% klade na pobednika nekog takmičenja, jer je ove godine ujednačenost rivala neverovatna, a bar petorica vozača konkurišu za prvo mesto na svakom reliju. Baš zbog toga je WRC najzanimljivije takmičenje sveta brzine i zbog toga okuplja milione pratilaca širom planete.

Posle ispita broj 8 (ili posle 106.42 kilometra najbrže moguće vožnje) u generalnom poretku je tabela izgledala ovako:

1. Latvala

2. Tanak +0.6 sekundi

3. Mik +0.6 sekundi

4. Lapi +0.6 sekundi

Danas je Latvala pobedio na 5 ispita i na dobrom je putu ka svojoj šetvrtoj pobedi u Finskoj. Od aktuelnih vozača u zemlji 1000 jezera tri puta je slavio Loeb, a po jednom Tanak, Lapi, Mik i Ožie. Bez premca je bio najbolji stari finski majstor Hanu Mikola koji je u Finskoj pobedio šest puta.

 

Generalni poredak relija u Finskoj posle 11 ispita:

1. Latvala - Toyota

2. Mik - Toyota +1.2 sekundi

3. Lapi - Citroen +2.4

4. Tanak - Toyota +2.6

5. Brin - Hyundai +14.2

6. Mikelsen - Hyundai +14.6

7. Ožie - Citroen +15.3

8. Nojvil - Hyundai +30.9

9. Suninen - Ford +52.6 sek.

10. Grinsmit - Ford +1:38.3 minuta

11. Kale Rovanpera (WRC 2) - Škoda +3:08.6

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tanak na vrhu, kiksirali Latvala i Mik

 

OttTanak-Finland-2019.jpg

 

Završena je i subotnja runda, možda tehnički najkomplikovanijeg relija današnjice gde se vozi maksimalno brzo i to po skakaonicama, vijugavim i klizavim zemljanim putevima Finske, a mahom kroz šume i pokraj visokih stabala koja predstavljaju ogromnu opasnost svakome ko doživi izletanje i udarac u njih. Sigurni smo da su svi ljubitelji relija širom sveta više puta gledali atraktivne video snimke sa severa Evrope i da su se uverili koliko je reli u Finskoj specifičan, i gde vožnja u punom gasu predstavlja istinski rizik i izaziva bukvalo zaprepašćenje publike. Takve poteze vozača možete videti samo u Finskoj. Već smo zaključili da se ove godine ujednačenost najboljih svela na mikronske razlike, a često i na rezultate koji su isti u hiljaditim delovima sekunde. 

 

Finac Jari Mati Latvala, 32. godišnji vozač odlično pripremljene Toyote Yaris imao je u subotu ujtru prednost od samo 0.4 sekunde ispred 31. godišnjeg Estonca Ot Tanaka, i 0.5 sekundi ispred 39. godišnjeg Irca Kris Mika. To je trio izuzetnog tima Toyote, trio timskih rivala. Prvi od subotnjih osam ispita dobio je Tanak i izbio na čelo poretka. Drugi, odnosno 13. brzinac ukupno, pripao je Kris Miku, a pomenuti trio Toyote je i dalje bio na vrhu. Naredni brzinski ispit od 18.7 kilometara bio je užasan najviše za Kris Mika, a takođe i za Latvalu. Mik je odvalio zadnji točak Yarisa i ostao pokraj staze svestan da više nema nade za pobedu u Finskoj. Nadamo se da će se Mik pojaviti na ispitima u nedelju i pokušati nešto na poslednjem ispitu ''power stage''. Jari Mati Latvala je bio malo srećniji, ušao je u cilj, ali sa potpuno razvaljenom gumom i izgubio velikih 14 sekundi.

 

KrisMeeke-Finland-2019.jpg

 

Greška Kris Mika i približavanje kraju relija, uz pametnu ali i brzu vožnju, doveli su Ožiea sa mesta 7 na poziciju 5 (vozio je posle neprospavane noći i zdravstvenih muka). Povratnik u WRC, Kreg Brin je opravdao angažovanje. Za sada je sa Hyundaijem bolji od timskog kolege Tijeri Nojvila. Andreas Mikelsen je najbrži član ekipe Hyundai, kako vreme odmiče Norvežanin je sve bolji. Finac Esapeka Lapi se odlično drži i čuva sjajno drugo mesto u svom Citroenu. Od njega se i očekivalo da će na svom terenu biti bolji od timskog rivala Ožiea. Potpuno su zakazali Suninen i Grinsmit (koji menja povređenog Evansa) sa Fordovima jer kasne za liderom cela dva, odnosno četiri minuta.

Ovogodišnji reli u Finskoj se završava u nedelju sa 4 ispita. Za mesta na podijumu konkurišu, reklo bi se, Tanak, Lapi i Latvala.

 

Generalni poredak posle 19 ispita (od 23):

  1. Tanak - Toyota
  2. Lapi - Citroen +16.4 sekundi
  3. Latvala - Toyota +28.8
  4. Mikelsen - Hyundai +50.5
  5. Ožie - Citroen +53.1
  6. Brin - Hyundai +59.1
  7. Nojvil - Hyundai +1:19.3  minuta
  8. Suninen - Ford +2:05.3
  9. Grinsmit - Ford +4:09.7
  10. Kale Rovanpera (WRC 2) - Škoda +6:33.5

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pobedio Ot Tanak

 

195052-OttTanak-Finland-2019 001.jpg

 

Završen je 69. reli u Finskoj, deveti u ovogodišnjem reli šampionatu sveta. Estonac Ot Tanak u Toyoti Yaris WRC posle velike borbe na 23 ispita, suvereno je stigao do cilja u Finskoj, osvojio novih 25+5 bodova i učvrstio se na prvoj poziciji šampionata sa 180 poena. To je deseta WRCpobeda Ot Tanaka u dosadašnjoj karijeri. Drugo mesto je, takođe zasluženo, pripalo Fincu Esapeku Lapiju u Citroenu C3 WRC, dok se na trećem stepeniku podijuma našao još jedan majstor relija iz Finske, odlični Jari Mati Latvala u Toyoti Yaris WRC. Ot Tanak je u Finskoj zabeležio četvrtu ovogodišnju pobedu i prilično odmakao sa bodovima (22 boda više), od svojih pratilaca Ožiea i Nojvila (25 više).

 

Norvežanin Andresa Mikelsen može biti presrećan, najbolji je u timu Hyundai, a zvaničnog svetskog prvaka Sebastiena Ožie pobedio je u Finskoj na deset ispita. To je ogromno samopouzdanje za Mikelsena posle govorkanja da nije u formi. Ožie je reli vozio rovit i neispavan zbog zdravstvenih problema. On je još odavno najavio da razmišlja o povlačenju iz WRC-a 2020. godine, a sasvim je sigurno da ima prave planove o svojoj budućnosti i porodici, da valja još bolje i bezbednije materijalizovati sve što je postigao i stekao veliko ime. Tijeri Nojvil ne može biti spokojan posle Finske. Od njega je bio bolji i Mikelsen, ali i pridošlica Kreg Brin. Čini se da je Brin posle timske odluke namerno kasnio u vremenskoj kontroli pri kraju relija i tako omogućio Nojvilu da zaradi bar jedan bod više, što može biti odlučujuće u borbi za tron. Kris Mik je opet bio bez sreće. Imao je incident i odvaljen točak na ispitu broj 14, a onda je maler doživeo i na ispitu 22 kada se očekivalo da će na narednom ''power stage'' zaraditi neki bod. On ima previše izletanja, možda i previše rizika, međutim moramo pamtiti i incidente ostalih. Nema ni jednog jedinog vozača u istoriji svetskog reli šampionata koji nije imao bar nekoliko havarija i mnoštvo izletanja, pa čak i najuspešniji Loeb koji je, usput rečeno, pre nedelju dana sa lakoćom pobedio u Italiji, na reliju Alba. Od elitnih vozača, incident je imao i Britanac Grinsmit na ispitu 21.

 

Na ispitu ''power stage'' Ot Tanak je pokazaio koliko je u Finskoj u pravoj formi. Pobedio je i zaradio plus pet brodova, a prosek brzine je bio 123.4 Km/h. Iako je zaista rano govoriti o kraju šampionata i o tome ko će biti svetski reli prvak, među fanovima ove discipline prognoze na tu temu su počele još od prvog relija u Monte Karlu. Sada je doduše, posle devet relija, nekako lakše donositi zaključke. Toyota je sa Tanakom postigla puno, Estonac je brz, ali kao i svi poneki put sklon greškama, a kada se vozi i preko maksimuma greške su sasvim normalna stvar. Podsetimo, WRC šampionat se nastavlja već za dve nedelje asfaltnim brzincima u Nemačkoj.

 

Generalni plasman relija u Finskoj:

  1. Tanak - Toyota
  2. Lapi - Citroen +25.6 sekundi
  3. Latvala - Toyota +33.2
  4. Mikelsen - Hyundai +53.4
  5. Ožie - Citroen +56.1
  6. Nojvil - Hyundai +1:32.4 minuta
  7. Brin - Hyundai +1:38.2
  8. Suninen - Ford +2:33.8
  9. Rovanpera (WRC 2) - Škoda R5 evo +7:54.1
  10. Griazin (WRC 2) - Škoda R5 +10:28.7

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...