Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Mađarska 2019

Recommended Posts

Idemo dalje, neka bude bar 10% interesantna kao prethodna na Hockenheimringu...

 

FORMULA 1 ROLEX MAGYAR NAGYDÍJ 2019

Lokacija: Hungaroring, Mađorod, Mađarska

Datum: 02.-04. avgust 2019.

 

Petak 02.08.2019.

Prvi trening: 11:00h – 12.30h

Drugi trening: 15:00h – 16.30h

Subota 03.08.2019.

Treći trening: 12:00h – 13.00h

Kvalifikacije: 15:00h – 16.00h

Nedelja 04.08.2019.

Trka: 15:10h

 

VN-Madjarske.png

 

Broj krugova:     70
Dužina staze:     4.381 km
Dužina trke:       306.663 km
Broj trka:           31
Prva trka:          1986.
 

Hungaroring se nalazi u Mađarodu, nedaleko od glavnog grada Madjarke Budimpešte. Prvi GP Madjarske je održan 1986. godine i bila je to prva staza F1 koja je održana iza “Gvozdene Zavese”. Bernie Ecclestone je hteo da organizuje GP SSSR-a, ali je na nagovor prijatelja promenio lokaciju i trka je održana u Madjarskoj.

Originalno, staza je trebala da bude ulična staza nalik Monacu, ali je vlada odlučila da napravi stazu nedaleko od grada. Izgradnja staze je počela 1. oktobra 1985. godine i trajala je samo 8 meseci, što je najbrže završena staza od svih u kalendaru.

Staza je veoma prljava i za razliku od ostalih staza njena površina se jako brzo prlja čak i u toku kvalifikacija ili trke, što ne ostavlja mnogo mesta za kalkulacije. Još jedna karakteristika staze je to što se sa bilo kog mesta može videti čak i do 80% staze. Preticanje je u suvim uslovima jako teško, ali je uprkos tome ova staza bila poprište mnogih zanimljivih duela i trka tokom godina. Trke kao što su bile 1989. kada je Nelson Piquet sa 12. mesta pobedio sa dramatičnim preticanje Ayrtona Senne, 1997. kada je Damon Hill skoro pobedio u krajnje nekonkurentnom Arrowsu, Alonsova prva pobeda u F1 2009., kao i 2006. Buttonova, ali i strašnog udesa koji je imao Fellipe Massa tokom trke 2009. godine.

 

800px-Hungaroring_pit_lane-300x217.thumb.jpg.f25de1b9d99119eb28fd88373dfdcd57.jpg Hamilton_Hungary_2015_Qual-300x217.thumb.jpg.246185f8e5a9563238339b7009f311bf.jpg

 

Hungaroring je bio i mesto na kome su dva vozača u istoriji uspeli da osvoje titule svetskog šampiona. Nigel Mansel 1992. i Michael Schumacher 2001. iako je do kraja sezone ostalo još dosta trka, ali takodje i konstruktorska titula je otišla u ruke tima Williams 1996. godine. U istoriji Madjarskog GP-ja samo je jedna trka vožena pod vlažnim uslovima i to 2006. godine, a dovelo je do nekih neočekivanih odustajanja medju kojima su 7-struki šampion Michael Schumacher i vladajući šampion Fernando Alonso, što je otvorilo mogućnoist Jensonu Buttonu da dodje do svoje prve GP pobede.

 

HUN-map.thumb.jpg.490cb6c113f609c2b8ed4cdc2c4a8f19.jpg

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neće biti kiše...

 

ea3e111.jpg


Kako bude na treningu,...
Samo da Ferrari ne zahebe u boxu posle...

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 31/07/2019 at 5:26 PM, dach@ said:

Ako bude kiše, biće svašta...

Do sada samo jednom, od kada se odrzava Hungaroring ;) . Ali evo bilo je na prvom treningu... Na drugom treningu, trenutno su Honde na prva 2 mesta.

 

 

Hamilton najbrži na prvom treningu u Mađarskoj

 

ham_fp1_hung.jpg

 

Britanski vozač imao je najbolje vreme na prvoj sesiji dok je njegov timski kolega imao problem sa motorom.

Lewis Hamilton uštopovao je najbolje vreme posle prvih 90 minuta na Hungaroringu i tako našao se ispred Maxa Verstappena i Sebastiana Vettela. Ovaj trio sada deli samo 0.166s dok se iza njih sa većim zaostatkom našao Pierre Galsy. Charles Leclerc nije pokazao baš najbolju formu zauzevši šesto mesto pa se tako ispred njega našao Kevin Magnussen.

Trening je počeo sa malom kišicom koja se pojavila u prvom sektoru. Ipak, Mercedes je potvrdio da se rešio da samo posle dva instalaciona krugua Bottasu promeni motor. Sa druge strane Verstappen je imao i dva okretanja na stazi, kada je prerano dodao gas na izalsku iz poslednje krivine.

Nico Hulkenberg u svom Renaultu bio je sedmi ali ispred McLarenovog dvojca Landa Norrisa i Carlosa Sainza. Kimi Raikkonen zaključio je spisak prvih deset. Romain Grosjean je i ovoga puta imao stariju specifikaciju Haasaovog bolida. Williamsa je u ovoj sesiji smanjio zaostatak za Hamiltonom, gde je George Russell kasnio samo 2.4 sekunde.

 

hung_fp1_rez.jpg

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nepojmljivo mi je za velicinu kao sto je Ferrari da bude toliko dobar, rame uz rame sa Mercom i RB u 1. i 2. sektoru - a toliko ocajan da sve to za*ere i napravi zaostatak od skoro pola sekunde u 3. sektoru :wacko: .

1 hour ago, dach@ said:

Max odličan

Kazem ja jos ranije ;) :

On 7/29/2019 at 11:27 AM, Ivan said:

3 komada u prvih 6, uz pobede u Austriji i Nemackoj - Honde se izgleda opasno zahuktavaju :) :

Plus Max definitivno odrasta, sve manje i manje gluposti na stazi. Rekoh jos prosle godine da mu zameram donekle nesportsko ponasanje, "zaletanje", kontraverzu koju je napravio kolizijama sa drugim vozacima, uticuci i na njihove sezone - ali da mi se svidja ta njegova doza ludila i zelje za pobedom koje svaki sampion mora da ima. U sta sam siguran da polako ali sigurno izrasta. Definitivno neko za koga, uz Ferrari, navijam u njegovom napretku. Red Bull takodje sjajna ekipa, steta sto sezone ne zapocinju kao sto ih zavrsavaju, pomrsili bi sigurno racune dvojcu ispred sebe. Uz razvoj sasije, uzivanje mi je i gledati njihove detalje, tipa pit-stopova tokom trka.

A drago mi je i da se Honda (uz koju sam u paru sa Sennom u Lotusu pa McLarenu zavoleo F1), konacno vraca na veliku scenu. Videsmo da je to njihov prvi pol, jos od Australije 2006.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se pitam nesto u Ferrariju a ne pitam se, sve bih ulozio u Leklera, mislim da je covek kalibar sampiona samo mu treba malo vremena, druga je sezona tek ako se ne varam, bice to odlicno sledece sezone. 

Vec sada je brzi od Fettela. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seb je ocigledno nezainteresovan vec neko vreme, a i dokazao je da funkcionise samo kada sve funkcionise :) .

Leclerc i Max su buducnost F1, gotivni su mi obojica, svaki na svoj nacin jer su razliciti karakteri... Ali je Max mnogo blizi mom shvatanju F1, jedva sam cekao da polako prelezi decije bubice (kojih jos ima) i da polako pocne da pokazuje sta stvarno moze. Opet kazem, ima tu neku dozu "ludila" i gladi za pravim trkanjem koja F1 cini interesantnom. Sto ona definitivno nije poprilicno godina unazad, a Max vraca tu car trkanja i iskri na stazi. Nije jos ni blizu, ali me u nekim trenucima trkackim karakterom podseca na Sennu, koji je uz vrhunsku kontrolu i kada je bio u inferiornijim bolidima umeo mnogo inteligentnije da isprovocira rivale - postavljajuci se u polozaj da oni odluce da li ce doci do pi*vajza :) ili ne.

Zao mi je sto Ferrari ovako posrce, ali i drago sto Red Bull uz odlicnu sasiju dobija ovako jaku podrsku Honde. Rezultat je vise kompetitivnih timova, vise pravog trkanja i borbe, a to vidimo u zadnjih par trka koje su najinteresantnije maltene u zadnjih par sezona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek bilo... U ovoj sezoni, odlican primer za to koliko bolid znaci je Ricciardo. Nazalost, poterao ga je maler krajem prosle sezone - ali secamo se koliko je bio pominjan, par dobrih trka, price kako je trenutno najbolji vozac u F1 na kocenju... Ove godine ga nema nigde, Renault kako sezona odmice sve losiji, evo u HUN ih nema ni u prvih 10 u kvalifikacijama...

Mada, primer koliko bolid ne znaci - kralj Kimi :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih voleo Alonsa ove i prosle sezone da vidim u Ferariju.. Kapiram da bi izvukao jos vise iz tih bolida. 

Bas bih voleo da se vrati u F1 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferštapenu na Hungaroringu prvi pol u karijeri

 

max madjarska 2019.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, vozač Red Bula Maks Ferštapen obezbedio je svoj prvi pol u Formuli 1 pošto je bio najbrži na kvalifikacijama za Veliku nagradu Mađarske, a za njim će na trci startovati vozači Mercedesa Valteri Botas i Luis Hamilton. Maks Ferštapen bio je najbrži u kvalifikacijama za nedeljnu trku za Veliku nagradu Mađarske na Hungaroringu. I pored sedam pobeda u karijeri, Holanđanin je u Mađarskoj osvojio prvu pol poziciju u karijeri. Ferštapena su u kvalifikacijama pratila dva Mercedesa. Sa druge pozicije krenuće Valteri Botas, a sa treće Luis Hamilton. Ferštapen je najbrži krug u kvalifikacijama izvozio za 1:14.572, Botas je imao 18, a Hamilton 197 hiljaditinki zaostatka. Dva Ferarija sledila su trojicu najbržih. Šarl Lekler startovaće kao četvrti, a Sebastijan Fetel kao peti. Među deset najboljih u kvalifikacijama našli su se redom Pijer Gasli u drugom Red Bulu, Lando Noris, Karlos Sains, Roman Grožan i Kimi Raikonen.

Trka se vozi u nedelju od 15:10 uz prenos na Sport Klubu 1.

 

''Konačno će prestati da me pitaju: Kad će taj pol?''

Ferštapena su u kvalifikacijama pratila dva Mercedesa. Sa druge pozicije krenuće Valteri Botas, a sa treće Luis Hamilton.

''Nakon ovog pola poznata nam je jedna stvar - ako počnemo agresivnije na startu, možemo lakše da kontrolišemo trku. Vredno smo radili na tome da poboljšamo motor, da izvučemo tokom kvalifikacija iz njega što je moguće više. Danas smo mogli da ga guramo do granica u okviru kojih neće eksplodirati'', rekao je Maks Ferstapen. ''Sve smo bolji, napredujemo u svim segmentima i mislimo da nas dobre stvari očekuju u narednim trkama'', izjavio je 21-godišnji vozač Red Bula, koji je stigao i da se našali: ''Sada konačno mogu da prestanu da me pitaju kada će taj prvi pol. Meni to nikada nije bilo toliko bitno. Znao sam da je to pitanje vremena, nekada mi je nedostajalo sreće, a nekada sam pravio greške, koje su me koštale prve startne pozicije, ali sada je on konačno tu'', rekao je Ferstapen, koji je četvrti najmlađi osvajač pol-pozicije u istoriji Formule 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, neshaoct said:

Ode Max u Ferrari jednog dana.

Jedino onda nema mesta i za Leklerka zajedno sa njim...

nedaj boze da ode,onda necu da navijam za Ferari,tu je Leklerk i neka dodje Lando Noris il Albon od mladih vozaca

12 hours ago, dekirs said:

Ja bih voleo Alonsa ove i prosle sezone da vidim u Ferariju.. Kapiram da bi izvukao jos vise iz tih bolida. 

Bas bih voleo da se vrati u F1 :D

potvrdjujem da se Alonso vrati u F1,nemora u Ferari,al barem u McLaren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema mesta za Alonsa u McLarenu, rekli su to pre 20-tak dana. Rekao je to Zak Brown, on je sada glavni u McLarenu:

Quote

Srećni smo zbog njega ako želi da se vrati u Formulu 1. Nemamo slobodan bolid u našem timu i slobodan je da se trka za drugi tim. Podržaćemo ga ukoliko to želi da uradi.

A, posle te izjave je i Alonso potrčao da kaže da mu F1 više nije izazov, da nije ni planirao da se vraća...tako da je Alonso i definitivno ispričana priča u F1.

Više verujem da će Rozberg da se vrati jednog dana, nego Alonso :) 

 

Ferrari uvek ima glavnog i pomoćnog vozača. Ako Max dođe u priču, Leklerk može biti samo pomoćni...što on ne bi hteo naravno. I ne zaslužuje da bude u tom statusu, pa možda ode u Mercedes (trebaće im neko posle Hamiltona, a taj neko mora doći i biti paralelno sa Hamiltonom barem godinu dana...videćemo koga potpišu u Mercedesu kad se otarase Botasa od sledeće godine, tj. da li će potpisati nekog mladog na kojeg dugoročno gledaju kao naslednika Hamiltonu, ili ne). Da ode u RB šanse nema, osim za male pare jer RB pravi vozače, ne kupuje već formirane skupe.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Besprekorna vožnja Hamiltona, naročito kad je hteo da pretekne Maksa, pa otišao van staze... :D Posle, kad je Hamilton dobio auto koji je barem 1-1.5 sekundu brži po krugu (odlična strategija iz boksa), pretekao je Maksa lagano.

Neko bi iz toga mogao da zaključi da je sve bilo do auta, a ne do vozača (jer kad je bilo do vozača, tj. kad su vozili približno brze bolide Maks i Hamilton, jedan od njih je skupljao parčiće guma pored staze).

Hamilton ga je prošao tek kad je dobio znatno brži auto od RB zahvaljujući boljim gumama...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikad nisam bio timski navijač, već isključivo navijač vozača. Do sada samo njih četvorice - Prost, Mansell, Schumacher, Vettel. Hamiltona ne volim iz razloga što je godinama direktan konkurent vozaču za koga navijam, ali:
-bez dileme je trenutno najbolji vozač, nevezano za tim za koji vozi.
-Mercedes je dve klase iznad ostalih.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes je najbolji tim u F1 već duže vreme. Ima ne samo najbolji auto, nego i najbolje ljude koji ga vode, što se i danas pokazalo kroz prave odluke u pravo vreme. Nije prvi put da su imali najbolju strategiju, ali verovatno je danas bilo više vidljivo nego ikada ranije.

 

Ali, koliko god mi to bilo jasno i nesumnjivo, Hamilton mi uopšte nije bolji od par drugih imena. Uostalom, svojevremeno ga je i klupski kolega dobio u borbi za titulu (kad neko drugi ima isti auto kao on), ali je Rozberg odmah posle toga pobegao iz F1, valjda znajući da šanse nema da opet dobije isti auto. Danas Hamilton nije mogao ništa Maksu dok opet nije dobio na stazi znatno brži bolid.

Ili, prošle godine na Spa kad ga je Fetel pretekao odmah u prvom krugu...Hamilton je do cilja ostao drugi jer nije imao značajno brži bolid, već eto...bio je u autu koji nije odskakako od ostalih.

Ili, u Brazilu 2017. kad je Hamilton krenuo sa začelja, pretekao lagano sve koji su imali pitaj Boga koliko sekundi sporiji bolid po krugu, i kad je došao da onih najboljih - šipak...dalje nije mogao. Nije Kimija mogao da pretekne i završio je van podijuma, a kamoli da je napredovao da vodećih.

 

Kad god je imao bolid koji nije bio značajno bolji, brži od ostalih, Hamilton se nije izdvajao, nije bio on taj koji je pravio razliku. Vozači koji su pravili razliku, tj. koji su uspevali da voze bolid brže nego što bi mogao da ide u bilo čijim drugim rukama su npr. Alonso ili Kimi, ili Max...po mom mišljenju ne i Hamilton.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totti me asocira, posto pomenu i stariju generaciju vozaca iz zlatnog doba F1, koje i sam pamtim... Hamilton me recimo neodoljivo podseca na "Profesora", tj. Prosta - odlican vozac koji vrlo malo gresi, ume da pricuva bolid, ali sa prednoscu u vidu srece da je bio u pravo vreme na pravom mestu (tj. u pravom timu).

Ispred Prosta i Mansella za mene uvek Senna, a u danasnjoj daleko manje zanimljivoj eri - ispred "sigurica" Hamiltona i Vettela uvek Alonso ili Max (koji jos ima ohoho da se pece). Max polako sazreva i pokazuje potencijal, a i volim taj agresivniji stil voznje, glad za pobedom, musko trkanje, same trke su interesantnije... A kombinacija ovakvih razlicitih karaktera na stazi takodje daje pravi ugodjaj.

Apropo HUN, zao mi je jedino sto danas dvojica mladih lavova (Max i Leclerc) poklekose na tvrdim pneumaticima pred sam kraj, zbog timske strategije. Prvi je posle sjajnog celokupnog vikenda izgubio pobedu (ne znam sta su cekali da momentalno odgovore protivniku i predju na "žujke"), a drugi je izgubio podijum.

Za Merc kao ekipu nema sta da se prica - kapa dole zadnjih sezona. Red Bull+Honda sve brzi i pouzdaniji. A iako nemaju maltene nikakve sanse, nadam se da ce se Ferrari trgnuti posle pauze, bar za cast i interesantniji kraj sampionata. Danasnji zaostatak u trci je bio porazavajuci.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...