Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Toyo gradi fabriku u Srbiji

Recommended Posts

toyo.jpg

 

Japanska kompanija Toyo oglasila se saopštenjem na svom sajtu povodom informacije o gradnji fabrike u Srbiji. Kako se navodi u saopštenju, u planu je osnivanje podružnice u Republici Srbiji i gradnja novog pogona za proizvodnju guma u Inđiji. Dalje se navodi da Toyo danas isporučuje gume za evropsko i rusko tržište iz fabrika u Japanu i Maleziji, a da bi od 2022. godine nova proizvodna baza u Srbiji trebalo da preuzeme ključnu ulogu u tom pogledu. Toyo će početi izgradnju fabrike u Srbiji u maju 2020. godine, pokrenuće proizvodnju guma u januaru 2022. godine sa kapacitetom od pet miliona guma godišnje do leta 2023. godine.

''IoT (Internet stvari) biće u potpunosti instaliran u ovoj fabrici, koja će funkcionisati kao sofisticirana pametna fabrika'', dodaje se i navodi da ''Republika Srbija ispunjava sve zahteve za Toyo Tires''. ''Izvanredni resursi visokokvalifikovane radne snage sa relativno niskim platama, integracija automobilske industrije kroz tekuća ulaganja stranih kompanija i rastući odnos sa Japanom. Dakle, veoma atraktivno poslovno okruženje u Evropi'', saopštavaju iz te kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shandong Linglong Tire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinezi su bolji za teretni program, jer ako imaš 18 točkova, ušteda znači...
Mi ćemo da teramo Nitto ili Silverstone, ili neku drugu klasu iz Toyo programa...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio drug skoro auto iz uvoza, Audi, r18 gume nosi. Prvi dan jos u toku tehnickog pregleda krenula kisa, i padala ceo dan. Uvece stavili tablice i naravno da se vozimo malo.. do a.puta polako, pada kisa onako fino, na a.putu prvi put do 120km/h i auto pri promeni trake baci se pozadi kao da te neko sutne nogom. Uleti u baru, isto. Rekoh brate tebi zadnji trap mora da je pun luftova ceo! Pregledali sutra dan, sve super. Kaze ma gume su sigurno. Ja gledam, posle i merio saru nekih 3.8mm letnje. Ma reko ne verujem. I kupi on nove, i to Tigar Uhp, i krenemo...nov auto. Mekan, tih, drzi kao pegla jer ipak je 245/18 guma...ja ne verujem. Pogledam stare, dot 2014, jedna pukla i po obodu sa umutrasnje strane. Westlake gume su u pitanju. Od tada, kineze za putnicki program ne bih gledao ni u lidilu! Za teretni da svakako ali ima veliki izbor i ima koje su dobre a ima i koje su djubre.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sve je to lepo, nova fabrika, vise posla...ali ujedno i jedan od najvecih zagadjivaca u industriji generalno :(

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi pominju najveci zagadjivac.. pa i do sada smo imali u pirotu i krusevcu pa se niko ne zali. U cemu je to zagadjenje. Mislim ipak je Toyo jaka kompanija...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kazem jaka ili slaba kompanija, to sto jeste je dodatni bonus. U principu sam proces proizvodnje pneumatika je prljav posao (kao i crna metalurgija generalno), no istina je sto kazes da imamo odavno te grane indistrije zastupljene kod nas (Trayal, Sava, Tigar i sada druge koje se otvaraju) i da se ni do sad nisu preterano potresali oko zagadjenja z.sredine (kao i u ostalim aspektima) sto je opet problem zakonske regulative i sprovodjenja ali ne bi o tome jer nije tema.
Ono sto jeste definitivno dobro je buduci izbor jeftinijih a dobrih pneumatika jednog renomiranog proizvodjaca + radna mesta za nase ljude. Samo me zivo interesuje da li ce proizvoditi pod svojim imenom ili neki podbrend ce ispadati iz te fabrike.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam uopšte šta pričate o zagađenju. Jeste li vi ikada bili u nekoj fabrici za proizvodnju gume, to mi je struka.

To nije nikakva bazna hemijska proizvodnja, u tim fabrikama se se samo mešaju različite praškaste komponente i proizvodi krajnji proizvod. U starim pogonima su teški uslovi rada za zaposlene jer se guma umešava ručno na dvovaljcima, u novim fabrikama se to radi u mašinski u zatvorenim sistemima.

O zagađenju bilo čega nema ni govora.

Energija se troši jedino to.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Temisvaru su se ljudi jako zalili na neki smrad, ali ne znam kakvu tehnologiju proizvodnje tamo koriste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može da smrdi pečena guma ponekada, kada se mašina za vulkanizaciju pokvari, a mašine se kvare pa se poprave.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otvorena fabrika Toyo

 

toyo gume.jpg

 

Japanski Toyo Tire je najavio da će se u fabrici guma u Inđiji na proizvodnoj liniji naći brendovi Toyo Tires i Nitto. Svečanom otvaranju će prisustvovati i generalni direktor korporacije Toyo Tire Takaši Šimicu, kao i ambasador Japana u Srbiji Takahiko Katsumata, i predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

 

''Veoma smo počastvovani vašim prisustvom. Rečima nije moguće izraziti zahvalnost svima vama. Izuzetno je zadovoljstvo predsedniče Vučiću što stedanas sa nama na proslavi naše spektakularne fabrike u vašoj zemlji. Svi znamo da ste čeznuli da vidite ovu novu fabriku i mui smo predsrećni što možemo da vam pokažemo naš biser'', rekao je Šimicu u svom obraćanju i dodao: ''Bilateralni odnosi između naših dveju zemalja počeli su 1882. godine. Uvažavamo vašu kulturu, zato nam je drago što smo otvorili svoj pogon baš u godini u kojoj se obeležava 140 godina naših bilateralnih odnosa. Pružaćemo mogućnost zaposlenima da razvijaju svoje veštine. Naša filozofija je stvoriti uzbuđenje našim proizvodima, koje prevazilazi očekivanja potrošača. Ponizno molim za vašu dalju ljubaznost i prijateljstvo'', završio je Šimicu.

 

Obraćanje ambasadora Japana u Srbiji: ''Nadamo se da će ova fabrika da otvori jedno novo tržište, želeo bih da izrazim zahvalnost Vučiću zato što je pokazao liderstvo. Pre dve godine sam bio ovde kako bismo proslavili udaranje kamena temeljca sa prednikom. U to vreme, kovid 19 je harao i generalni direktor Šimicu je bio priključen preko veze iz Japana. Svet se dramatično izmenio i međunarodna zajednica je prinuđena da živi uz jako puno izmena'' rekao Katsumata.

 

''Retki su nam ovako posebni dan. Pre pet godina smo počeli da sanjamo i dosanjali smo taj san. Ovo je najbolja fabrika u celom svetu i verujemo da nije poslednja. Sanjali smo te snove i nismo mogli to da uradimo bez podrške i velikog prijatelja kakav je Šimicu. Kao što znate, ove gume biće i na Audiju i na Poršeu i na Micubišiju. I sa svima njima je on razgovarao. Šimicu je bio dobar advokat kada bi neko nešto loše rekao. Nikada nećemo zaboraviti šta je to što ste za Srbiju učinili. Za Inđiju i njenu reputaciju neću ni da govorim koliko ovo znači. Ukoliko hoće da otvore istzražavički centar, moraćemo da damo najbolje ljude i to će biti signal koliko je Srbija na dobrom putu'', rekao je Vučić. ''Mi smo kao Vlada učestvovali u ovome. Drago mi je da nismo kasnili sa isplatama ni jedan jedini dan. Bar u nečemu da budemo kao Japanci. I na kraju što se naših radnika tiče, ponosan sam na njih 460 koji u ovom trenutku rade. Biće ih još 120 do kraja sledeće godine. Onda će ih biti još više u skladu sa razvojom kompanije. To je nešto što nam donosi veće plate i penzije i čini nas posebnim.''

 

Fabrika u Inđiji je prva ''grinfild'' investicija japanske korporacije Toyo Tire u Srbiji, ali i u čitavoj Evropi.

U Inđiji će biti centar za proizvodnju pet miliona guma godišnje, za tržišta Evrope, Bliskog istoka, Afrike i Severne Amerike, saopšila je japanska kompanija. U postrojenju u Inđiji, kako je navedeno, primenjuju se inovativne tehnologije u procesu rada, uz poštovanje najviših svetskih standarda u zaštiti životne sredine.

Korporacija Toyo Tire jedan je od vodećih svetskih proizvođača guma više od 70 godina, sa sedam fabrika guma i četiri fabrike auto-delova, kao i skoro 13.000 zaposlenih širom sveta. Proizvodna linija obuhvata brendove Toyo Tires i Nitto, poznate po izvanrednim karakteristikama i kvalitetu, koji čine 85% ukupne prodaje korporacije Toyo Tire, navedeno je u saopštenju. Izvoz kompanije Toyo, kako je najavljeno na početku radova na gradnji fabrike u Inđiji 15. decembra 2020. godine, biće na nivou od 240 miliona evra, i biće jedan od najvažnijih i najmoćnijih izvoznika sa teritorije Srbije. Reč je o investiciji u vrednodsti od 382 miliona evra, što je najveća japanska investicija do sada u Srbiji. Toyo je najavio da će fabrika u Inđiji do 2023. godine sa oko 560 srpskih radnika proizvoditi godišnje pet miliona Toyo guma. Predstavnici kompanije su, na početku radova, najavili da će se u fabrici u Srbiji koristiti najnovija tehnologiju i proizvoditi najkvalitetniji proizvodi po najkonkurentnijim cenama, kao i na energetski efikasan način. Opština Inđija je obezbedila zemljište površine 63 hektara i neophodnu infrastrukturu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sumnjam, 99% ce biti za izvoz. Ima puno firmi, fabrika ciji proizvodi se prvo izvezu van srbije, pa ponovo uvoze preko veleprodaje u srbiju. I nisu nista povoljniji.

Mislim, daj boze da Toyo pneumatici budu novi Tigar, samo za srednju klasu pneumatika.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sramota sta se radi... na najplodnijoj zemlji mi umesto da pravimo hranu, mi pravimo fabrike guma (otrova)! J**em onog ko podrzava ovu vlast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MiloshBg

 

Ima sasvim dovoljno plodne zemlje u SRB.

Usput, ne postoji iole razvijena država koja tu svoju razvijenost (standard) bazira na poljoprivrednoj proizvodnji.

 

Amerika - 0.6% svog GDP-a od farmi.

Japan - 1.04% GDP-a ima od poljoprivrede.

Nemačka - 0.8% GDP-a ima od poljoprivrede.

Francuska - 1.6% GDP-a ima od poljoprivrede.

Italija - 2% sa sve prerađivačkom industrijom.

Holandija - 1.57%

Mađarska - 3.3%

Poljska - 2.37%

Hrvatska - 2.9%

Srbija - 6.53%

 

Što je država manje razvijena, to je veći procenat poljoprivrede u njenom GDP-u, npr:

 

Uganda - 23.8%

Pakistan - 22.96%

Kenija - 20%

Kamerun - 17.25%

Tanzanija - 26.9%

Etiopija - 37.6%

Kambodža - 22.9%

 

Ne postoji drugi bolji način da tih istih 60-70 hektara (na kojima se nalazi Toyo fabrika), donese više para svake godine. Nema, nikakva poljoprivreda to ne može. Ustvari, moooožda ako bi na toj površini zasadili Erythroxylum coca, ali bi nam opet trebala neka hala da od toga napravimo kokain. :D:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam prijatelje koji zive u Pirotu, rade u Tigar / Michelin.


Nema nekog veceg zagadjenja. Naprotiv. Industrija povlaci puno kooperanata. Ceo grad zivi od Tigra, razni segmenti industrije se razvijaju.

Verujte da postoje firme i pojedinci koji svojim znanjem i iskustvom su debelo iznad mnogih firmi u Nišu.

Puno energije koristi Tigar. Tako da koriste ugalj, mazut, prirodni gas.. sve u zavisnosti od potrebe, i razvijenosti pogona.

Inace, bio sam u Pirotu puno puta, prolazio kraj Tigra, jer su odmah na iskljucenju sa autoputa, ni jednom nisam osetio neku zagadjenost vazduha.

N a kom je ekoloskom nivou potpuno nova Toyo fabrika, licno ne sumnjam.

Nego, sta bi sa onom drugom fabrikom guma, kineskom.. Ling long u Zrenjaninu?

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx

Raste!

Izgleda da samo fabrika u ZR predstavlja opasnost po ekologiju.

Mnogi ovde u SRB mrse m..a.

Kinezi upumpavaju milijardu evra u fabriku a čekamo da izgrade a-put.

Niko nema ništa protiv kad neka od mnogobrojnih fabrika nikne u IN i okolini ali zato u ZR ne mere.

Ja lično sve investicije podržavam ali da svako radi svoj posao. Tako i ovi kvaziekolozi treba da prestanu sa glupiranjem. Da ne budem oštriji.

Dobro, nije masto ali eto malo odoh u off.

Rezime. Davaj-davaj... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tigar je vlasništvo brenda koji je iz EU i obavezan da poštuje ekološka pravila EU i Srbije,Linglong je počeo nepoštovanjem zakona u svakom smislu i srpskih i svakih drugih.To što su Banaćani imaju plodniju zemju i što su ekološki svesniji od Sremaca,to je druga priča…Ruma-guma je dugo proizvodila gume,mislim do sredine devedesitih

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshtry

LL je preuzeo obaveze i Zakonske norme potpisivanjem ugovora.

Ništa oni nisu prekršili već je to malo dublja priča u koju su se brže bolje umešali i tvoji i moji neprijatelji.

Pa i ja sam radio kod "predradnika" i znam kako sam morao da se borim za svoja prava u svojoj zemlji.

Opet kažem, mnogo se ovde mrse m..a. Svi sve znaju i jedva čekaju da opljuju...

No, nije tema i ja se izvinjavam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preuzeli su kinezi razne obaveze i ni jednu nisu ispunili,da ne pominjem dobijanje zamlje bez transparentne licitacije,robovski rad(vijetnamci),isterivanje novinara i civilnog sektora iz kruga koji je svuda drugde javan(jer je naš a ne njihov), a koji sveda ima korektivan  efekat,rušenje planina u istočnoj srbiji,naši radnici koji rade u pelenama,plaćanje obaveza istim tim radnicima,zaštita okoline u kojoj se delatnost obavlja je takođe nikakava….da ne nabrajam dalje mrzi me…i to samo zato jer im se može…to na zapadu ne rade

U Tigru(a i u Henkelu u Kruševcu),vikendom ko želi može na dobrovoljnoj bazi da dođe i radi na hortikulturi u krugu fabrike.Niko nije ni primetio da je nova hala podignuta,jer nije ni  bilo incidenata…

Ne kapiram koja je poenta tvog posta,možda znaš nešto što mi ne znamo…

 

E2DF79F0-E576-46F6-ADCE-ABD1E9B5C3C7.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...