Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Luksemburg ima najviše automobila po stanovniku

Recommended Posts

dileri.jpg

 

Luksemburg predstavlja vodeću zemlju po broju registrovanih putničkih automobila u odnosu na sve države članice, čak 670 putničkih automobila na 1.000 stanovnika, tu je dosledno prate Italija sa 625 automobila i Finska sa 617 automobila, pokazuju podaci Eurostata. Među članicama EU sa najvišom stopom motorizacije putničkih automobila po 1.000 stanovnika, tu je nekoliko manjih zemalja.

 

U 2017. Luksemburg sa 670 putničkih automobila na 1.000 stanovnika vodi na listi, međutim na ovu cifru može uticati prekogranični radnici koji koriste registar automobila svoje kompanije u zemlji. Posle nje vodeća je Italija sa 625 automobila na 1.000 stanovnika, Finska sa 617 automobila, Malta sa 613 i Kipar sa 609. U 2017. godini najveći broj registrovanih putničkih automobila beleži se u Nemačkoj sa 46 miliona automobila. Posle toga je Italija sa 37 miliona automobila i Francuska sa 32 miliona vozila. Tokom perioda od pet godina, tačnije od 2013. do 2017, beleži se veliki porast broja registrovanih putničkih automobila u nekoliko zemalja članica EU. Najveći porast u ovom periodu zabeležen je u Slovačkoj (18 odsto), slede Češka i Portugalija (po 17 odsto), Estonija (15 odsto), Malta i Mađarska (po 14 odsto).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banja Luka ima više automobila na 1.000 stanovnika nego London

 

banjaluka.jpg

 

U Republici Srpskoj je sve više vozila na 1.000 stanovnika, što pokazuje podatak i Republičkog zavoda za statistiku, koji kaže da je u drugom tromesečju ove godine registrovano 117.335 vozila što je za 2.4 odsto više nego na isti period 2018. Sudeći prema podacima Zavoda, prvu registraciju u RS u drugom tromesečju ove godine ostvarilo je 10.741 vozilo, odnosno 20.8 odsto više u odnosu na drugo tromesečje 2018. godine.

 

''Od ukupno registrovanih, 81 odsto su putnička vozila, 10 odsto teretna, dok se ostali odnose na registrovana priključna vozila i ostale kategorije'', kažu u Zavodu. Milija Radović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja RS, kaže da će u RS biti sve više vozila po broju stanovnika, te da je u RS u prošloj godini bilo 295 svih vozila na 1.000 stanovnika. ''Ove godine ćemo verovatno preći i 300 vozila na 1.000 stanovnika, ali je to opet mnogo manje nego u Hrvatskoj, koja ima oko 470, ili Sloveniji, koja ima više od 700 vozila na 1.000 stanovnika. Polako, ali sigurno nas očekuje dalje povećanje, na šta se moramo prilagođavati. Povećavanjem broja vozila javljaju se i problemi u bezbednosti saobraćaja, da li naše saobraćajnice to mogu podneti, što je pitanje za upravljače putevima. Banjaluka tu već preduzima određene mere'', kaže Radović. On je istakao da se moramo kretati ka manjem broju vozila na 1.000 stanovnika, te da se više mora koristiti javni prevoz koji mora biti usklađen, odnosno pristupačan cenom i vremenom putovanja, jer bi korišćnje javnog prevoza dovelo do manjeg broja automobila, manje zagađenja, manje saobraćajnih gužvi te manje nezgoda. Radović je dodao da je, prema evidenciji resornog ministarstva, prošle godine bilo registrovano ukupno 391.515 vozila, od čega je 329.413 bilo putničkih. ''Stepen motorizacije uglavnom je u vezi sa standardom građana. Gde je veći standard, više je i automobila. U analizama od pre nekoliko godina u svetu je uglavnom belen trend povećanja, osim Nemačke i Velike Britanije, koje su imale smanjenje broja vozila na 1.000 stanovnika zbog favorizovanja javnog prevoza'', kaže Radović.

 

Kao interesantan podatak Radović navodi da Banja Luka ima više registrovanih vozila na 1.000 stanovnika od Londona, što ne znači da imamo veći standard, nego, kako kaže, London se opredelio za favorizovanje javnog prevoza i drugih vidova mobilnosti koji ne zagađuju životnu sredinu, te na taj način stimulišu građane da ne kupuju motorno vozilo ako im ne treba. ''To je nešto što bi i mi trebalo da radimo. Da motivišemo ljude da koriste javni prevoz, a manje da koriste automobile'', rekao je Radović. On je podsetio da prema izveštaju Svetske zdravstvene organizacije iz prošle godine za 2016. godinu pokazuju da je BiH imala 278 vozila na 1.000 stanovnika, Hrvatska 473, Slovenija 706, a Srbija 259 vozila na 1.000 stanovnika. Željko Vasilić, prodajni radnik u auto-salonu ''Braća Đukić'', kaže da su trgovci u drugom tromesečju nenormalno uvozili vozila sa euro 4 normom, zbog zakona koji je stupio na snagu 1. juna od kad se stalo s uvozom vozila euro 4, što je sigurno povećalo broj prvi put registrovanih vozila u RS, odnosno BiH.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luksemburg postaje prva zemlja u svetu s besplatnim javnim prevozom

 

luksemburg gratis prevoz.jpg

 

Prvog marta 2020. godine Luksemburg će postati prva zemlja u svetu u kojoj će javni prevoz biti besplatan. Vlasti su se odlučile na takav potez u nadi da će se smanjiti broj automobila koji krstare putevima, a u skladu sa dugoročnim planom smanjenja emisije štetnih gasova. U tom cilju do kraja godine autobuski sistem u celoj zemlji biće na električni pogon. 

200.000 stanovnika ima grad Luksemburg. Još toliko ljudi svakodnevno dođe u grad na posao i ode iz njega jer žive van zemlje zbog visokih troškova stanovanja. Zbog niske cena goriva od nešto više od jednog evra, ogromna većina putuje automobilima. Zbog toga su na prilaznim autoputevima ogromne guže svakodnevica, dok emisija štetnih gasova drastično raste. I to se mora promeniti, smatraju vlasti u Luksemburgu

 

''Broj ljudi koji koriste javni trasnport još nije onoliki koliko bi smo želeli da bude, tako da smo došli na ideju da on postane besplatan. Nadamo se da će to biti jedan od razloga da ljudi više koriste javni prevoz'', kaže gradonačelnica Luksemburga Lidija Polfer. Autobuski prevoz do sada je bio besplatan subotom i drugim posebno određenim danima, a turistički autobus bez vozača svakodnevno. Od 01.03.2020. besplatan prevoz obuhvatiće sve gradske i prigradske autobuske linije, gradski tramvaj, ali i železnicu na teritoriji Luksemburga. To znači da će za radnike koji dolaze sa druge strane granice karte biti dosta jeftnije jer će plaćati samo za deo puta kroz Francvusku, Nemačku i Belgiju.

 

''Sve velike urbane oblasti, svi ekonomski centri širom sveta pokušavaju da pronađu neko rešenje. Ovde u Luksemburgu, kao maloj zemlji sa dinamičnom ekonomijom, da budemo neka vrsta svetionika i pokažemo koje su to druge mogućnosti'', rekao je zamenik premijera Luksemburga i ministar za održivi razvoj i infrastrukturu Fransoa Bauš. Luksemburg godinama pažljivo planira javni prevoz, ali ne uspeva značajnije da smanji broj automobila na ulicama. Aktuelna vlada odlučna je da tome stane na put. Do kraja 2020. godine sav autobuski prevoz biće na električni pogon kako bi se smanjilo zagađenje vazduha. Iz istih motiva glavni grad je mesecima raskopan radi izgradnje novih tramvajskih linija. Cilj Vlade Luksemburga je da do kraja godine smanji emisiju CO2 za čak milion tona kako bi do 2030. država smanjila ukupnu emisiju štetnih gasova za 50-55 odsto, što je i cilj nove Evropske komisije za teritoriju cele EU.

 

preuzeto sa - N1info.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Javni prevoz u Luksemburgu od danas besplatan

 

201051-luksemburg.jpg

 

Luksemburg je poslednjeg dana februara 2020. godine postao prva država na svetu koja nudi besplatan javni prevoz, prenosi RTS. Taj potez mala, ali bogata zemlja Evropske unije povukla je da bi pomogla slabije plaćenom stanovništvu i da bi se smanjio broj vozila na putevima. Neki gradovi u svetu uveli su slične mere koje podrazumevaju besplatnu upotrebu javnog prevoza, ali to nikada nije bilo ovako objedinjena akcija na teritoriji cele države. Besplatan javni prevoz, označen kao ''značajna društvena mera'', na neki način utiče na približno 40% domaćinstava i procenjuje se da pojedinačno domaćinstvo može da poštedi oko 100 evra troškova godišnje.

 

Budući da je planirano da mera stupi na snagu 1. marta, a naknadno odlučeno da prevoz postane besplatan dan ranije, danas mnogi putnici nisu očekivali promenu. Zaposleni u sektoru javnog prevoza zabrinuti su zbog posledica koje mera može da ima na njihova radna mesta. Prodavci karata, na primer, kažu da ne znaju kakva će ih sudbina  zadesiti. Sa druge strane, besplatan javni prevoz deo je plana da se u Luksemburgu smanji saobraćajna gužva. Privatna vozila su najčešće sredstvo za prevoz u ovoj evropskoj državi. U poslovnom transportu čini 47%, a kada su u pitanju zabava i slobodno vreme, porodični ili lični automobil koristi se u 71% situacija.

 

Luksemburg sa 200.000 zaposlenih koji žive u susednim državama - Francuskoj, Nemačkoj i Belgiji, a najveći broj njih se na posao dovozi sopstvenim automobilima, jasno je zbog čega su na putevima gužve. S obzirom na to da Luksemburg ima 610.000 stanovnika, zaposleni koji prelaze granicu svakog dana čine polovinu ukupnog broja zaposlenih u zemlji. Glavni grad Luksemburga uložio je u razvoj transportne mreže, najviše kroz tramvajski saobraćaj, ali se oni koji često koriste javni gradski prevoz žale da nisu svi krajevi pokriveni ovom vrstom prevoza. Nadležni ističu da je neophodno vreme da se svi krajevi povežu tramvajskom mrežom i najavljuju da će do aerodroma moći da se stigne ovom vrstom prevoza za nekoliko godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najviše automobila po stanovniku u EU ima Luksemburg

 

lux.jpg

 

Među državama članicama EU, Luksemburg je u 2018. godini zabeležio najveću ''stopu motorizacije'' sa 676 putničkih automobila na 1.000 stanovnika. Treba uzeti u obzir da na ovu cifru mogu da utiču i službeni automobili registrovani u Luksemburgu, koje zapravo voze zaposleni čije je prebivalište u nekoj od susednih zemalja. Inače, Luksemburg po broju automobila u stopu prate Italija (646), Kipar i Finska (obe po 629 automobila).

 

Prema podacima Eurostata, nasuprot pomenutih zemalja sa najnižim stopama su Rumunija (332), Letoniji (369) i Mađarskoj (373 automobila na 1.000 stanovnika). U 2018. godini najveći broj registrovanih putničkih automobila zabeležen je u Nemačkoj - 47 miliona, a slede je Italija (sa 39 miliona), i Francuska (32 miliona). Tokom petogodišnjeg perioda od 2014. do 2018. godine došlo je do snažnog rasta broja registrovanih putničkih automobila u nekoliko država članica EU. Najveći rast zabeležen je u Rumuniji (31%), a slede Češka, Slovačka i Litvanija (po 19%), Mađarska i Portugal (obe 17%) i Kipar (15%). Sa druge strane, nekoliko država članica EU je u 2018. prijavilo veliki udeo starih putničkih automobila (starijih od 20 godina). Države članice sa najvišim udelom bile su Poljska (36.5%), Estonija (29.6%), Finska (25.2%), Rumunija (21.4%) i Malta (20.8%). Nasuprot tome, udeo najmlađih putničkih automobila (mlađih od dve godine) bio je najveći u Irskoj (29.2%), Luksemburgu (23.8%), Danskoj (23.3%) i Belgiji (23.1%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje države u Evropi imaju najviše automobila po glavi stanovnika?

 

219739-mercedes logo.jpg

 

Koliko automobila imamo po glavi stanovnika ili, preciznije, na 1.000 stanovnika. Tim pitanjem se bavio britanski portal za poređenje cena osiguranja Confused.com i objavio listu evropskih država.

Država sa najvećom stopom vlasništva nad automobilima u Evropi je maleni Luksemburg. Tamo je čak 681 automobil na 1.000 ljudi (0.68 automobila po glavi stanovnika). Luksemburg je vrlo bogat, sa izuzetno visokim prosečnim primanjima. To bi mogao da bude razlog zašto toliko ljudi tamo vozi automobile. Na drugom mestu je Italija sa 663 automobila na 1.000 stanovnika. Ova zemlja ima dobro razvijenu i raširenu putnu mrežu, bila je prva zemlja koja je razvila autoputeve rezervisane samo za brzi saobraćaj. Na trećem mestu je Kipar. To je mala ostrvska zemlja u kojoj se ljudi uglavnom oslanjaju na svoje automobile za kretanje.

  1. Luksemburg  681
  2. Italija  663
  3. Kipar  645
  4. Poljska  642
  5. Finska  642
  6. Estonija  598
  7. Malta  597
  8. Nemačka  574
  9. Austrija  562
  10. Slovenija  556
  11. Češka  554
  12. Litvanija  536
  13. Portugal  530
  14. Španija  519
  15. Belgija  511
  16. Grčka  504
  17. Holandija  499
  18. Francuska  482
  19. Švedska  473
  20. Velika Britanija  473
  21. Danska  455
  22. Irska  454
  23. Slovačka  439
  24. Hrvatska  425
  25. Bugarska  407
  26. Mađarska  390
  27. Letonija  381
  28. Rumunija  357
  29. Severna Makedonija  205

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raste broj automobila po stanovniku u Evropskoj uniji

 

vw 300k.jpg

 

Očigledno evropska politika nije uspela da pronađe zajednički jezik sa građanima Evropske unije. Sa jedne strane forsira se ekološka agenda, promoviše javni prevoz, a s druge? Broj automobila po glavi stanovnika u EU je u stalnom porastu.

 

Nedavno, na prelazu iz 2020. u 2021. godinu, prema podacima nemačkog Saveznog zavoda za statistiku, u EU je bilo 560 automobila na 1.000 stanovnika. U celoj EU je zabeležen snažan rast broja automobila po glavi stanovnika - pre deset godina je bilo samo 480 vozila na 1.000 stanovnika. U poslednjih deset godina je zabeležen rast u svim zemljama EU. Prednjače Luksemburžani, gde su u upotrebi 682 vozila. Najmanje automobila u odnosu na broj stanovnika imaju Rumuni (379), ali i tamo se zaliha udvostručila od 2007. godine. Prva mesta zauzimaju Luksemburg (682), Italija (670) i Poljska (664) - Nemačka ima 580 automobila, a Austrija 570 vozila. Najmanje ih je bilo u Rumuniji (379), Letoniji (390) i Mađarskoj (403).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najviše automobila po stanovniku u EU ima Poljska, objavljeni podaci i za Srbiju

 

rsz_1punto_classic_prava.jpg.8632f6d8306

 

 

Na 1.000 stanovnika Srbije registrovano je 325 putničkih automobila, pokazuju podaci Evropskog zavoda za statistiku (Eurostat) za 2021. godinu. Posmatrano po regionima, najviše automobila na 1.000 stanovnika evidentirano je u Beogradu - 378, sledi region Šumadije i Zapadne Srbije sa 317, zatim Vojvodina (310), dok je najmanje putničkih vozila na 1.000 žitelja registrovano u regionu Južne i Istočne Srbije (289). Poređenja radi, u Severnoj Makedoniji registrovano je 231 putničko vozilo na 1.000 stanovnika, u Hrvatskoj 465, a u Sloveniji 564.

 

Najviše automobila u zemljama Evropske unije na 1.000 stanovnika registrovano je u Poljskoj (687) i Luksemburgu (682), a najmanje u Rumuniji (400) i Letoniji (404). Eurostat je objavio da je prosečan broj putničkih automobila po stanovniku u Evropskoj uniji u 2021. godini porastao sa 0.53 na 0.57. Podaci pokazuju da su zemlje iz zapadnog dela EU zabeležile veće stope motorizacije (putnički automobili na 1.000 stanovnika) od država centralne i istočne EU. Međutim, na regionalnom nivou, postojale su značajne razlike u vlasništvu automobila unutar EU. Najveću prosečnu godišnju stopu rasta putničkih automobila na 1.000 stanovnika u periodu od 2001. do 2021. godine među članicama EU zabeležila je Rumunija (5.4%), a sledi Poljska sa 4.5%. Uopšteno gledano, baltičke, istočne i centralnoevropske zemlje EU registrovale su jači rast od zapadnih zemalja EU između 2001. i 2021. godine, zaključak je Eurostata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...