Ivan 17448 Posted July 24, 2019 Zvanično ime: FORMULA 1 MERCEDES-BENZ GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND 2019 Lokacija: Hockenheimring, Nemačka Datum: 26.-28. Jul 2019. Petak 26.07.2019. Prvi trening: 11:00h – 12.30h Drugi trening: 15:00h – 16.30h Subota 27.07.2019. Treći trening: 12:00h – 13.00h Kvalifikacije: 15:00h – 16.00h Nedelja 28.07.2019. Trka: 15:10h Broj krugova: 67 Dužina staze: 4.574 km Dužina trke: 306.442 km Broj trka: 76 Prva trka: 1926. Autodrom Hockenheimring Baden – Württemberg blizu grada Hockenheima u pokrajni Baden – Württemberg, u Nemačkoj. Staza je jedna od najravnijih u F1 i gotovo da je bez uspona. Staza je napravljena još davne 1932. godine koristeći put kroz šumu kao alternativu do staze Wildpark u Karlsruheu, koja je postala zabranjena od strane Nemačkih zvaničnika. Originalno je bila korišćena kao staza za moto trke, ali je posle izvesnog vremena produžena da bi bila test staza Mercedes – Benza. Originalna staza je bila skoro 8 kilometara duga i sastojala se iz dva dugačka pravca sa dugačkom “Eastern” krivinom koja je prolazila kroz šumu i U-Krivinom unutar Hockenheima koja ih je povezala u jednu celinu. Kako je staza počela da se koristi kao Nemački GP za F1 1970., godinama koje su dolazile viđeno je mnogo prepravki na stazi i mnogo smrtnih slučajeva, pa je staza dobijala sve više šikana i zaštitnih barijera. Prvi put GP na Hochenheimu je održan 1970. godine, kada su vozači na Francuskom GP-ju odlučili da bojkotuju Nurburgring ukoliko se ne urade velike promene na njemu. Sledeće godine GP Nemačke vratio se na Nurburgring sve do 1976. Od 1977. do 2006. Hockenheimring je bio mesto Nemačkog GP-ja sa izuzetkom 1985. kada je Nemački GP bio održan na redizajniranom Nurburgringu. U ranim 2000-tim zvaničnici FIA-e su zahtevali da se 6.8 kilometarska staza smanji i sa pretnjama da ima još dosta staza koje bi mogle da se nađu na njenom mestu. Redizajn staze je poveren Hermanu Tilkeu, a finansijske troškove snosila je vlada Baden-Württemberga. Deo oko stadiona je ostao netaknut uprkos novoj podlozi i užoj krivini 1 (“Nordkurve”). Međutim dužina staze je dosta smanjena izbacivanjem dela koji je išao kroz šumu, zarad užih krivina. Stari deo gde se nekad nalazila šuma je posečen, a novo drveće je zasađeno. Posle tog čina, kritike su dolazile sa svih strana, kao najveće razočarenje u redizajnu staze. Hockenheim je bio pred raskidom ugovora sa F1, ali je 2009. godine dogovoreno da se ugovor produži do 2018. godine, a FOA je pristala da pokrije sve gubitke koje budu imali organizatori na stazi u Hockenheimu. Preuzeto sa: pole-position.rs 3 neshaoct, neshtry and dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17448 Posted July 25, 2019 Mercedes i Red Bull spremili, a Ferrari bez novih delova u Nemačkoj Šef italijanskog tima potvrdio je da oni nemaju nova značajna unapređenja za ovaj vikend. Mercedes je za VN Nemačke spremio potpuno novu šasiju pa se tako svi u ovom timu nadaju da tako mogu popraviti problem koji imaju sa hlađenjem bolida koji ih je pre svega zadesio u Austriji. Sa druge strane Red Bull je napravio veliki pomak napred sa novim prednjim krilom, što ih je u poslednje vreme stavilo ispred Ferrarija kada su u pitanju perforamnse na stazi. Ipak, Mattia Binotto kazao je da Ferrari ovoga puta nije spremio zančajna poboljšanja za ovu trku jer su oni skupili dovoljno podataka o svom paketu koji su doneli u Britaniji. “Mi ovde nismo doneli neka značajnija poboljšanja, već ćemo nastaviti da analiziramo podatke sa poslednje trke, što bi nam trebalo da nam da bolje informacije o paketu i razumevanju bolida.” kazao je Binotto. Preuzeto sa: pole-position.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 25, 2019 U čast 125. rođendana trka: Novi bolid Mercedesa Kako prenosi Sport Klub, Formula 1 tim Mercedes predstavio je specijalne bolide, u čast 125. rođendana automobilskih trka, koje će Luis Hamilton i Valteri Botas voziti na Velikoj nagradi Nemačke na stazi Hokenhajm predstojećeg vikenda. Trka Pariz - Ruen iz 1894. godine smatra se prvom u svetu automobilizma, pa je nemački tim odlučio da jubileju ukaže čast kreiranjem posebnog bolida. ććBez bele boje, metalna limarija bolida je bila izložena dajući srebrni izgled. Tako je rođena Srebrna strelaćć, stoji u saoštenju Mercedesa. Kako će vozila Hamiltona i Botasa izgledati pred domaćim navijačima možete pogledati na slikama. Prvi trening za Veliku nagradu Nemačke na programu je u petak od 11 časova, a drugi istog dana od 15. U subotu su treći trening (12h) i kvalifikacije (15h), dok je trka zakazana za nedelju od 15:10h. Sve događaje moći ćete da pratite uz direktan prenos na Sport Klubu 1. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2316 Posted July 26, 2019 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted July 26, 2019 (edited) Prvi i drugi trening,drugi prekinut pred kraj Gasli izleteo pred ciljni pravac . Nije povređen. Rasing Point došao sa nekim izmenama na bolidu,odavno Strol i Perez nisu bili ovako konkurentni Edited July 27, 2019 by neshaoct formatiranje 2 neshaoct and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 27, 2019 Hamiltonu pol u Nemačkoj, debakl Ferrarija na kvalifikacijama Mercedes Media Centre/Lat Images Oba vozača italijanskog tima imali su tehničke probleme sa bolidom. Vremenski uslovi pred početak kvalifikacija bili su topli, ali ne onakvi kakvi su bili tokom jučerašnjeg dana. Temperatura vazduha bila je 28, a staze visokoh 44 stepena. Prvo mereno vreme postavio je Robert Kubica koji je stazu Hokenhajm obišao za 1:16.125s. Već posle par minuta pola grida bila je aktivno, pa se tako Lance Stroll našao na prvom mestu - 1:13.393 na mekim gumama. Sebastian Vettel je u svom pripremnom krugu prijavio gubitak snage u motoru, pa je tako Ferrari odlučio da ga vrati u garažu. Max Verstappen bio je prvi koji izvezao krug ispod 73 ekunde, ali je Leclerc imao bolje vreme pa je tako došao do prvog mesta sa krugom od 1:12.229 takođe na mekim gumama. Mehaničari Ferrarija odmah su krenuli da rade na Vettelovom bolidu a do kraja sesije ostalo je nešto više od 8 minuta. Hamilton je u svom prvom krugu postavio dosta loše vreme (1:13.384) što je bilo dovoljno za 16. mesto i tako se on nalazio u eleminacionoj zoni. Sa druge strane Bottas je uradio mnogo bolje jer je posle prvog pokušaja dospeo na četvrtu poziciju sa 0.8s zaostatka za vodećim Leclercom. Oba vozača Mercedesa koristili su meku komponentu. U momentima kada je Fetel izlazio iz bolida što je označilo i kraj kvalifikacija za Nemca, Lewis Hamilton popravio je svoj krug na 1:12.593 i tako došao na treće mesto. Samo Charles Leclerc i Max Verstappen nisu se pojavili na stazu u završnici Q1, pa je tako posle velike bore u drugi deo kvalifikacija nisu prošli Lando Norris, Alexander Albon, Gerorge Russell, Robert Kubica i Sebastian Vettel. Vozači vodećih timova prvi su započeli akciju u Q2, pa su tako Leclerc, Hamilton i Bottas izašli sa medijum komponentom dok su ostali koristili meku gumu. Hamilton je odmah uštopovao najbolje vreme od 1:12.149, dok je Bottas imao zaostatak za njim od 0.338s. Leclerc je takođe pokušao da odgovori Mercedesima, pa je tako završio na drugom mestu gde je kasnio za Hamiltonom nešto manje od 2 desetinke. I Max Vesratppen je takođe prijavio gubitak snage na pravcu pa je Red Bull rešio da odmah uvede u garažu svog vozača. Pierre Galsy je zabeležio dobar krug (1:12.385) što mu je donelo treće mesto ali je Francuz imao meku gumu. Verstappen se na pet minuta pre kraja Q2 vratio na stazu, ali sa mekom komponentom i posle veoma sporog pripremnog kruga Holanđanin je uspeo da dođe do 4. pozicije. Velika borba vodila se do kraja između timova sa sredine grida, gde je Kimi Raikkonen uspeo da spoji odlično vreme (1:12.591) što mi je donelo šesto mesto, a na kraju u Q3 nisu prošli Giovinazzi, Magnussen, Ricciardo, Kvyat i Stroll. Vozači Mercedesa poveli su kolonu u trećem delu kvalifikacija, ali dok i ostali vozači izlazili na stazu Charles Leclerc je ostao u garaži gde su njegovi menhaničari takođe radili na bolidu. Hamilton je odmah spojio tri najbrža sektora i tako došao na prvo mesto krugom od 1:11.767, dok je Bottas kasnio za nešto manje od pola sekunde. Svi vozači u ovim momentima koristili meke gume, a tada je bolid napustio i Charels Leclerc i tako i on ranije završio kvalifikacije. Verstappen je uspeo da se posle prvih krugova nađe ispred Bottasa jer je za Hamiltonom kasnio samo 0.346. Hamilton nije uspeo da popravi vreme u završnici kvalifikacija, ali prednodni krug bio dovoljan da zadrži pol poziciju ispred Maxa Verstappena i Valtterija Bottasa. Pierre Galsy je bio četvrti, Kimi Raikkonen peti ispred Romana Grosjana i Carlosa Sainza. Spisak prvih deset zaključili su Sergio Perez, Nico Hulkenberg i Charles Leclerc koji nije postavio krug u trećem delu. preuzeto sa - pole-position.rs 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted July 27, 2019 Ovo je toliko tuzno, da ne znam... Mogli su imati 1-2, ali ne... 10-20 ipak 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 27, 2019 Jer su tako u mogućnosti...i jer je tako veći izazov doći do vrha Nisu oni 'čke pa da krenu iz prvog reda i drže ga do cilja... 1 1 dach@ and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted July 27, 2019 Možda sutra padne kiša pa Fetel pobedi... Ajde jedan bolid ali oba da se pokvare Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17448 Posted July 27, 2019 Od Ferrari-ja me ove godine vise nista ne iznenadjuje... Kako sezona odmice, sve vece greske/pehovi, ako vec mora tako voleo bih da se bar Leclerc "uvoza" do kraja sezone. Dosta ocekujem od njega ubuduce, Vettel vec odavno deluje nezainteresovano. Ako je za utehu, rastereceni Kimi ove sezone vozi za svoju dusu i to daje rezultat. Ovaj put je za sobom ostavio sve osim Merca i RB, odlicno 5. mesto. Giovinazzi je takodje bio u onoj grupi +0.6, mogla je jos jedna Alfica u Q3. Mercu i kad ne ide, Ferrari mu nesebicno pomaze, tako da mogu i da se zafrkavaju - retro odela i kacketi u pitu povodom 125 godisnjice su me odusevili. Svakako sjajan jubilej velikog tima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 28, 2019 Au koji potop u garaži Mercedesa kad im je ušao Hamilton...minut i 9 sekundi, od čega su jedno minut tražili gume Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 28, 2019 Pobeda Ferstapena, Fetel drugi Lars Baron/Getty Images Kako prenosi Sport Klub, vozač Red Bula Maks Ferstapen trijumfovao je na Velikoj nagradi Nemačke, 11. trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1 koju je obeležio veliki broj incidenata. Mladi Holanđanin je na stazi Hokenhajm upisao drugu pobedu ove sezone, a sedmu u karijeri pošto se najbolje snašao u promenljivim uslovima. Drugo mesto pripalo je Sebastijanu Fetelu u Ferariju posle starta sa poslednje pozicije, dok se na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao Danil Kvjat iz ekipe Toro Roso. Pored Ferstapenovog slavlja i Fetelovog postepenog napretka kako je trka odmicala, kao i iznenađujućeg podijuma za Kvjata, trku je obeležio i potpuni sumrak Mercedesa. Do polovine trke se činilo da bi Luis Hamilton i Valteri Botas mogli da ostvare dvostruki trijumf, ali umesto toga nemački tim na svojoj stazi nije osvojio nijedan bod. Britanac je napravio veliku grešku u trenutku kada je svojim rivalima mogao da zada ključni udarac u borbi za pobedu, dok je njegov timski kolega popustio kada je branilac titule bio daleko iza njega. Uskoro opširnije… preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted July 28, 2019 Luda trka,bilo super za gledanje. Red bi bio u Madjarskoj i Ferari da pobedi 2 Nikola 1.6 and silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jackkk 108 Posted July 28, 2019 Uh 2 odlicne trke ove sezone. Steta za poslednji safety car, mogao je i Strol do podijuma. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 4818 Posted July 28, 2019 Kakva trka.. Drago mi je zbog Fetela, al mi je bas krivo zbog Leklera bas je dobro sve radio.. Kako cigan uvek ima srece i pored 2 okretanja nastavi trku.. Fetel je bas bio brz na kraju, da je ostalo jos 2,3 kruga do kraja svasta bi bilo. 2 Nikola 1.6 and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14511 Posted July 28, 2019 Horor sa momentima crne komedije... Upečatljivo mi bilo oduševljenje kada su se mercedesi zalupali... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14511 Posted July 28, 2019 I još da dodam da me vožnja Hamiltona po kiši uopšte nije oduševila za nekog ko pretenduje da bude jedan od velikana f1! Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jackkk 108 Posted July 28, 2019 I jedna sveza vest. Alfa Romeo je van bodova, dobili kaznu zbog "petljanja" sa kvacilom. Tako da je Luis u bodovima a i Vilijams se takodje omrsio... Steta za Kimaru i Djovinacija... 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2316 Posted July 28, 2019 da da bas mi zao Alfe,kaznili ih,tako da je kubica ni kriv ni duzan osvojio jedan poen,a trka je bila,fantasticna i po obilazenjima i po boksovima,78 pit stopova su imali vozaci na trci,a vetelinka je izgleda odradila neku ciganku tamo negde u austriji,pa je tako dobro vozio i sa poslednje pozicije,na kraju zavrsio kao drugi. A zao mi Leklerka,mislim da je ostao na stazi,pobedio bi sugurno,bas nema srece,a radovao sam se kad se cigance okrenuo na stazi i botas kad je poljubio zid,kao da je ferari pobedio,znaci katastrova Mercedesa na njihovoj stazi.A Honda sa RdB je odlicna,Max pobedio,sjajni Kjat treci 2 dach@ and dekirs reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted July 28, 2019 1 hour ago, neshtry said: I još da dodam da me vožnja Hamiltona po kiši uopšte nije oduševila za nekog ko pretenduje da bude jedan od velikana f1! Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka Hamilton je klasican Hamilton bio, cim sve nije savrseno, odmah se izgubi. Na kraju je jedva Wilijams pretekao... 5 Woodoo, horvat, neshtry and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14511 Posted July 28, 2019 Nije mi žao Leklera jer je sam pogrešio... Začudo pa je ceo Ferrari tim bio dobro pripremljen... Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2316 Posted July 28, 2019 da da sam je kriv,a tim Ferari fantsatican,da tako radi tokom citave sezone,parirali bi mercedesu,a Botas je pokazao kakav je vozac,prosecan,al ima eto najbolji auto,kao i cigance a Gasli ima da izgubi mesto u RdB i Kjat i Albon bolje voze od njega 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted July 29, 2019 Meni nije jasno kako taj Gasly jos uvek nije smenjen, pogotovo sto su u Toro Rosso, oba vozaca, po meni barem, bolja od njega... 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted July 29, 2019 Mislim da RB racuna na to da im je bolje jedan vozac na podijumu i drugi najcesce medu bodovima, nego 2 vozaca koja su sposobna za podijum pa da ni jedan ne zavrse jer se lupaju medjusobno... Ova godina im je verovatno prelazna gde uzimaju podatke i ulaze u fazon sa Hondom, a od sledece ce se skoncentrisati na to da rese vozace koji mogu medjusobno da saradjuju. 2 neshaoct and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17448 Posted July 29, 2019 I dalje sam misljenja da u zadnje vreme, u ovoj Pirelli eri, generalno bas previse toga zavisi od izbora guma. Inace, bilo je kao na ringispilu, pre svega zanimljiva trka. Meni licno i najinteresantnija u zadnjih par sezona, koje su manje-vise prilicno predvidive i dosadne za gledanje. Apropo umeca voznje po kisi - slazem se da je bezbednost najvaznija, ali mi je neozbiljno kada slusam kukumavke i procene iz kokpita da li voziti ili ne, vec na prve kapi na stazi. Sve to poredim sa (za mene) zlatnim periodom pravog trkanja u F1, s kraja 80-ih i pocetkom 90-ih. Ako je neko mladji, dovoljno je da pogleda Sennin prvi krug po kisi u Doningtonu '93. I to u direktnom duelu sa te godine tehnicki dominantnim Williams-ima FW15C (Prost & Hill), koji su imali (od naredne sezone zabranjeno) aktivno vesanje, traction control i gomilu drugih elektronskih dzidza.. 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites