Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Električni trotineti hit na beogradskim ulicama

Recommended Posts

trotinet.jpg

 

Iako su prvi modeli dizajnirani krajem 19. veka, a napravljeni još početkom 20. veka, električni trotineti su tek poslednjih godina doživeli pravu ekspanziju, na beogradskim ulicama oni su postali apsolutni hit ovog proleća. Kreću se brže od pešaka i dosta sporije, ali i mnogo lakše od automobila, idealni su za gradsku gužvu. Teški su nekih 12 kilograma, mogu da nose i do 100, a idu na bateriju koja se puni i može da izgura i do 30 kilometara. Deluju i kao savršena opcija svima onima koji svakodnevno kidaju živce sedeći u automobilima ili gradskom prevozu zaglavljeni na putu do posla.

 

Kako piše list Danas, mogu se videti svuda po gradu, ne samo u pešačkim zonama ili širokim bulevarima. Jednog ''svežeg'' vozača električnog trotineta zaustavili smo ''u uskom grlu'' na Zelenom vencu.

''Kupio sam ga pre nedelju dana i super se pokazao. Kupio sam i dodatnu bateriju, da može duže da traje i zadovoljan sam. Nije neki kvalitet, ali za kretanje po gradu je odličan'', kaže vlasnik ovog dvotočkaša. Njemu trotinet, ističe, u potpunosti menja automobil. Uostalom, idealan je za trenutak kada, kako kaže, sedneš sa prijateljima u kafić i parkiraš ga odmah pored.

 

To je dobra strana priče o dvotočkašu, druga je priča o bezbednosti, kojom se očigledno još niko ozbiljno nije pozabavio. Retki su vozači trotineta koji nose kacige, uostalom još ne postoji odluka niti neko pravilo kuda bi oni trebalo da se kreću - trotoarom ili kolovozom. Najveće rasprave o tome trenutno vode sa na društvenim mrežama i na ulici, dok na primer iz MUP-a na konkretna pitanja da li postoje pravila za ''novo'' prevozno sredstvo na našim ulicama nismo dobili odgovor. To što konkretnih pravila nema ne sprečava zaljubljenike u trotinete da ih kupuju, niti trgovcima, koji su ozbiljno krenuli u biznis, da ih prodaju.

 

Koštaju u proseku oko 500 evra, ima i slabijih modela za nekih 40.000 dinara, ali oni skuplji sa baterijom koja može da izdrži do 30 kilometara koštaju 60.000 dinara i više. ''Ovaj model od 60.000 dinara uglavnom svi kupuju, 99 odsto njih kupuje baš taj model jer je bolji i jači od ostalih'', kažu za Danas u jednoj od prodavnica koja trenutno nudi tri verzije ovog trotineta. Čak je i jedan od mobilnih operatera počeo da prodaje trotinet koji se tokom promotivnog perioda može kupiti za 57.600 dinara uz zaštitnu kacigu za dinar. Kako kažu, za taj model kineskog proizvođača Šaomi (Xiaomi) koji se nudi i na 24 rate vlada veliko interesovanje, ''možemo reći preko svih naših očekivanja''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni trotineti su budućnost i spas od gužvi, ali nose i nekoliko problema

 

trotineti.jpg

 

''Nema ništa loše u dnevnom korišćenju električnih trotineta. Radi se o nasušnoj potrebi u gradovima gde je peške daleko, biciklom naporno, prevozom dugo i zgužvano, a automobilom skupo''. Ovako je jedan tviteraš opisao prednosti vožnje električnog trotineta u Beogradu u odnosu na druge vidove prevoza, a na ličnom primeru objasnio i kako to izgleda u praksi: ''Do posla prelazim oko pet kilometara. Veći deo Novog Beograda, Brankov most pa preko Zelenog venca i Narodnog fronta do Londona. Treba mi oko 25 minuta sa sve čekanjem na semaforima. Skuter parkiram u kancelariji, pošto u oba smera ne potroši 70 odsto baterije ne stavljam ga na punjač već ga punim samo kući. Nema čekanja autobusa, nema plaćanja parkinga, nema gubljenja vremena u hodanju do i od stanice, nema znojenja u prevozu (ili na biciklu) jer je vožnja apsolutno prijatna. Super je opcija parkiranje gde je džabe i skuter do kanca ako ste dalje'' - priča svoje svakodnevno iskustvo ovaj tviteraš i dodaje ''da je prednost i mogućnost transformacije od vožnje kolovozom do vožnje trotoarom, te uštedi vremena na semaforima''.

 

Smanjenje gužvi, da ili ne?

Prednost ovog prevoznog sredstva svakako je delimično rasterećenje saobraćaja i mesta za parkiranje, ali stručnjaci nisu preveliki optimisti. ''To je alternativni vid prevoza koji može da pripomogne i da na neki način motiviše ljude da ne koriste automobil, jer su oni najveći problem za saobraćajne gužve u gradovima. Međutim, vi možete alternativnim vidom prevoza, kao što su bicikli i trotineti, da dobijete određeni procenat ljudi koji ih koriste, ali ne možete bitnije da popravite stanje. Dobar javni prevoz je ključ svega'' - kaže za Blic Vuk Bogdanović, redovni profesor na Departmanu za saobraćaj Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu. To dokazuje i na primeru grada gde je profesor sa prevoznim sredstvom najsličnijim trotinetima - biciklima. ''U Novom Sadu se broj ljudi koji koriste bicikle povećao za nekoliko odsto u poslednjih nekoliko godina, ali se ništa nije promenilo u smanjenju broja automobila. Povećanje od nekoliko procenata nije smanjilo korišćenje javnog prevoza jer nije pratio porast kvaliteta. Električni trotineti su dobri za kraća rastojanja, ali je nemoguće koristiti ih za duža, pogotovo ako idete na posao sa jednog na drugi kraj Beograda.''

 

Gde i kako se smeju voziti?

Zakon trenutno uopšte nije regulisao postojanje električnih trotineta, a i stručnjaci su totalno različitih mišljenja. ''Za sada bi, možda, trebalo pustiti vozače električnih trotineta sa pešacima i videti šta rade, pa onda uskladiti to sa našim standardnima'' - kaže za Blic profesor Vuk Bogdanović. Međutim, trend rasta korišćenja električnih trotineta, kao i njihova raznolikost, trebalo bi u budućnosti voditi i ka kategorizaciji. ''Električni trotineti imaju razne karakteristike, nije kompaktna grupa vozila, pa bi u skladu sa tim trebalo izvršiti određenu podelu na kategorije, time bi bilo lakše i sankcionisanje'' - zaključuje Bogdanović. Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, Milan Vujanić, tvrdi da u ovoj sferi postoje mnoga otvorena pitanja koje zakon mora da razreši. ''Ako dete od sedam godina sme da vozi električni trotinet, ne očekujete valjda od mene da se složim da on treba da vozi kolovozom? Ko sme voziti, koje uslove bi trebalo da ispunjava, sa koliko godina bi smelo da se vozi, da li za njegovo korišćenje važi Zakon o bezbednosti saobraćaja, samo su neka od otvorenih pitanja kojim će se baviti novi zakon'', kaže profesor Vujanić.

On daje i konkretan primer. ''Ukoliko dete udari nekog dok se vozio električnim trotinetom, ko je za to odgovoran? Da li neko ko mu je dao da vozi ili onaj koji ga je napravio i pustio u prodaju? Da li mora da ima kočnice, tehnički pregled o ispravnosti? U nekim zemljama je zabranjeno korišćenje, a u nekim je potrebno da vozilo ima registarske tablice i da se registruje kao vozilo. Druge neke zemlje propisuju vožnju trotoarom, ali zabranjuje kretanje brže od pešaka'', kaže Vujanić.

 

Šta raditi kada se istroše?

Električni trotineti imaju prednost jer rasterećuju saobraćajnu infrastrukturu, kolovoze i parking mesta. Međutim, kako upozorava Damir Okanović, ''šta nakon što se oni potroše''.

''Prednost bih dao biciklima jer su svakako zdravije rešenje, a sa druge strane, ono sa čim se već suočavaju neki evropski gradovi jesu istrošeni trotineti. Kada završi radni vek, električni trotinet postaje otpad kao i svaki drugo, a baterije koje se nalaze u njemu, sa aspekta životne sredine i reciklaže otpada vodi se kao visoko toksičan. To omasovljenje, kada su u eksplataciji je okej, ali šta kada završe vek upotrebe'', upozorava Okanović.

 

preuzeto sa - blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jao jao, seru ko foke, ali hit je da se brinu o istrošenim trotinetima i očuvanju životne sredine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nije se setio ništa pametnije da kaže pa onda eto.... Ako su toliki problem baterije šta će mo onda sa starim telefonima?

Mi smo uređena država i stotinjak starih trotineta predstavlja velik atak na ekologiju!

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Trotinet ludilo'' se širi: Ko ima 'vaki Kawasaki?

 

Pojavili su se gotovo niotkuda i za veoma kratko vreme postali neverovatno brzorastući trend u celoj Evropi i svetu. U Berlinu ih na ulici možete naći na svakom ćošku, aktivirati putem alikacije i, za male pare, voziti koliko hoćete… Do kolikih razmera je dovelo ''trotinet ludilo'' dovoljno slikovito govori činjenica da su IFA sajmu tehnike, koji se upravo održava u Berlinu, svoje električne bicikle i trotinete predstavili jedan Maserati, Kawasaki, Jeep i Fiat. Da li je baš ovaj trotinet jedan od novih ''500'' modela koje će se proizvoditi u Kragujevcu - nije nam poznato, tek u pitanju su savremeni električni dvotočkaši veoma atraktivnog dizajna.

 

trot 005.jpg

 

Bicikli deluju veoma robusno i izdržljivo (Masrati i drugi Kawasaki može i da se preklope na pola, kao nekada na ovim prostorima popularna Rogova ''ponika''), dok trotineti deluju kao da imaju nešto više u odnosu na one koje svakodnevno viđamo (amortizeri kod Maseratija) na ulicma. U pitanju su rebrendirani proizvodi hongkongške kompaije Asia Kingston, koja saradnjom sa poznatim proizvođačima automobila, ali i dizajnerima kao što su Pininfarina i Momo Design, krči put do evropskog i svetskog tržišta.

 

trot 004.jpgtrot 003.jpgtrot 002.jpg

 

Kako smo saznali na štandu, kada postanu dostupni u Evropi, ovi dvotočkaši bi trebalo da se prodaju o cenama sličnim onima kakve ima već dostupna konkurencija (crni model Jeep u Aziji košta nešto više od 1.000 evra). Međutim, osim tvrdnje da baterije nude solidnu autonomiju i činjenice da bicikli koriste menjače renomirane japanske kompanije Shimano, druge detalje, na štandu nismo mogli da dobijemo.

 

trot 001.jpg

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes ulazi u sektor električnih trotineta

 

mercedes-trotinet.jpg

 

Mercedes je na nedavnom Sajmu automobila u Frankfurtu bez mnogo pompe objavio da ulazi u biznis električnih trotineta. Sa urbanizacijom u porastu, većina ruta koje ljudi prelaze na dnevnom nivou spadaju u kategoriju ''mikromobilnosti'' i samim tim su glavni kandidati za korišćenje bicikala, skutera i električnih trotineta. Na primer, u Sjedinjenim Državama otprilike 60% svih ruta je od osam kilometara ili manje.

 

Matična kompanija Daimler saopštila je da će prvi električni trotinet lansirati početkom 2020. godine. Proizvođač automobila nije pružio detalje o autonomiji, ceni ili bilo koju drugu informaciju. Ono što se zna je da se kompanija udružila sa švajcarskom kompanijom Micro na ovom projektu koja se specijalizovala za električna vozila, a nama je poznata po simpatičnom malenom automobilu Microlino. Električni skuter biće ko-brendiran, sa Micro logotipom i Mercedes zvezdom. Tačnije, nemačka kompanija električni trotinet ubraja u EQ deo porodice. Oznaka EQ predstavlja električne automobile ove marke - od kojih je prvi bio električni krosover EQC. Asortiman EQ će na kraju obuhvatiti mali automobil EQA, proizvodni električni kombi EQV i EQS sedan koncept koji je Mercedes već pokazao na sajmu u Frankfurtu.

 

Kako u metropolama gužva bude rasla i mogućnosti za proširenjem puteva budu opadale, ljudi će tražiti opciju da se izbore sa situacijom. Proizvođači automobila pažljivo prate trendove i mobilnost svih vrsta. Sudeći po rastućem trendu u sektoru mikromobilnosti, sigurno je da će električni trotineti tek doživeti svoju ekspanziju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuska uvela nova pravila za električne trotinete, kazne od 135 do 1.500 evra

 

seat exs 001.jpg

 

Francuska vlada odlučila je da uvede nova pravila za električne trotinete, kako bi ''vratila mir pešacima'', a nakon brojnih incidenata, pa čak i smrtnih slučajeva koji su se dogodili sa ovim prevoznim sredstvom, piše B92. Od subote 26. oktobra vozači električnih trotineta u toj zemlji moraće da imaju najmanje 12 godina i neće moći da voze trotoarom, a do jula naredne godine biće ograničena i brzina, odnosno neće moći da prelazi 25 Km/h. Francuski ministar saobraćaja Žan Baptist Džebari neveo je u saopštenju da je cilj novih pravila da se podstakne odgovornija upotreba dvotočkaša i da se vrati spokoj pešacima, pre svega onim najranjivijim - starima, deci i osobama sa invaliditetom.

 

Nova pravila podrazumevaju da će vožnja pločnikom biti dozvoljena samo u određenim oblastima, da samo jedna osoba može da vozi trotinet, da nije dozvoljena upotreba mobilnih telefona ili slušalica prilikom vožnje. Ako se trotinet vozi na prometnim saobraćajnicama, vozač će morati da nosi zaštitnu kacigu i vidljivu odeću. Svako kršenje pravila za sobom povlači kaznu od 135 do 1.500 evra. Iako su električni trotineti sve popularniji u Francuskoj zbog praktičnosti, ali i zbog ekološke funkcije, dosta incidenata se događa - poslednji se dogodio prošle nedelje u Bordou kada je jedan mladić poginuo a devojka povređena nakon sudara trotineta na kome su bili i automobila.

 

A kako je kod nas?

Podsećamo, u Srbiji ova oblast još nije zakonski definisana, odnosno električni trotineti još nisu deo Zakona o bezbednosti saobraćaja. Najavljeno je da će njihovo kretanje biti regulisano od naredne godine, a do tada iz Uprave saobraćajne policije su za RTS izjavili da su trotineti u obavezi ''da se kreću površinama namenjenim za kretanje pešaka, odnosno pešačkim stazama i trotoarima.'' Trenutna situacija kod nas je takva da ih neki voze po trotoarima, neki po biciklističkim stazama, a neki po kolovozu. Međutim, pojedini stručnjaci se ne slažu sa navodima Uprave saobraćajne policije koja predlaže da se trotineti voze po pešačkim stazama i trotoarima. ''Čini mi se da to nije najbolje rešenje'', kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, ističući da je to ''teritorija koja pripada pešacima''. ''Trotineti mogu da se kreću prilično brzo, mogu da povrede ili čak usmrte pešaka, a ubrzo će biti sve jeftiniji i sve brži''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Segvej odlazi u istoriju, ''pregazio'' ga električni trotinet

 

segway 01.jpg

 

Kompanija ''Segvej'' kaže da će prekinuti proizvodnju svog istoimenog ''ličnog transportera'' na dva točka. ''Segvej PT'' (PT - Personal Transporter), koji su rado iznajmljivali turisti i koristili američki policajci, čuven je i po padovima mnogih poznatih ličnosti. Kompanija koja je hrabro tvrdila da će njihov ''lični transporter'' - platforma sa drškom na dva točka postavljena poprečno promeniti način na koji se ljudi kreću, 15. jula konačno gasi proizvodnju ovog vozila, prenosi Beta.

 

Džudi Kai, predsednica kompanije izjavila je da je to vozilo steklo popularnost među turistima u većim gradovima Severne Amerike, Evrope, Azije, Južne Amerike i Bliskog Istoka. Ali, ''Segvej PT'' koji na širokoj platformi nosi putnika koji stoji doneo je kompaniji u prošloj godini manje od 1.5% njenog ukupnog prihoda. Kompanija je saopštila da će 21 zaposleni - oni koji su sklapali ''lične transportere'' biti otpušten, još njih 12 odlazi kroz dva meseca do godinu dana, a 5 će biti premešteno na druge poslove.

 

''Revolucija prevoza'' koju je američki pronalazač Din Kejmen predviđao prilikom osnivanja kompanije 1999. godine nikada nije osvojila mase u meri u kojoj je očekivao. Prvobitna cena ovog vozila od oko 5.000 dolara bila je prepreka mnogim kupcima. Osim toga, vožnja je bila zahtevna jer vozač mora da održava ravnotežu pod određenim uglom kako bi se vozilo kretalo napred, da skreće naginjanjem na jednu ili drugu stranu, a da koči naginjanjem unazad. Ako se težište vozača previše pomeri u bilo kojem pravcu odmah se gubi kontrola i pad je neizbežan. U nekim gradovima su zato ta vozila bila zabranjena.

 

Iako nije jasno šta je pronalazač mislio o tržištu kada je to napravio i ponudio, jer je to ipak velika i skupa, a ne sasvim pouzdana sprava, 2009. godine je kompaniju kupio britanski milioner Džim Heselden. Novi vlasnik je ubrzo uspeo da pogine kada je ''Segvej'' kojim se sa svoje 62 godine vozio nedaleko od Londona skrenuo i sleteo u jarugu duboku desetak metara. Predsednik Amerike Džordž V. Buš je 2003. izbegao povredu kada se smandrljao sa ''Segveja'' u letnjikovcu svojih roditelja u Kenebankportu, u državi Mejn. Kamerman koji je vozio ''Segvej'' naleteo je na Huseina Bolta 2015. godine dok je taj jamajčanski sprinter trčao pobednički krug posle trke na 200 metara u Pekingu. Bolt nije povređen i kasnije se šalio zbog sudara.

 

 

Kompanija se 2017. godine upustila u unosan posao sa električnim trotinetima, baš zato što su, suprotno njegovom prvom vozilu, laki, jeftini i jednostavni, pa su zaposeli gradske ulice.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da ova tema nije puno aktuelna, a shvatam i zasto :D 

Ipak, imam ideju da kupim trotinet, jer bi mi zavrsio posao da ne sedam u kola previse (relacije zemun i nbg).

Da li neko ima preporuku koji modeli su dobri, negde sam procitao xiaomi 365 pro, ima li neko iskustva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: MS Energy e20

 

Imaju li budućnost ovakvi trotineti na struju?

Ovakav može do 40 km/h, domet mu je 60-70 kilometara, ima disk kočnice na oba točka, pogon je pozadi, nosivost mu je do 120 kilograma, ima i sirenu i centralni displej i tempomat. :D Puni se na klasičnoj kućnoj utičnici i to traje 7-8 sati, težak je 20 kilograma i može se sklopiti. 

I sad verovatno mislite da ovakav trotinet na struju košta par hiljada evra - ne, košta 670 evra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia Ypsilon E-scooter

 

lancia e scooter.jpg

 

Nastao u saradnji sa MT Distribution-om, dostupan je u Maryne i Gold boji, a košta 299 evra. Domet iznosi 18 km, okvir je od aluminijuma, a tu su i i 8-inčni točkovi i LED svetla.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Već tri godine se kreću ulicama, a nisu regulisani zakonom

 

trotineti01.jpg

Fotografija od Hussein Altameemi sa Pexels

 

U Holandiji su obavezne registarske oznake, u Sloveniji se kažnjava vožnja kolovozom, a u Francuskoj trotoarom. Kod nas ni posle tri godine nisu regulisana pravila o načinu upotrebe električnih trotineta.

Prema pojedinim istraživanjima, tri četvrtine električnih trotineta nalazi se u Beogradu. Oko 58% vozača automobila smatra da vozači električnih trotineta ometaju saobraćaj, da zbog njih moraju da promene i prilagode brzinu i način kretanja, a 74% vozača automobila u anketama tvrdi da im električni trotineti na kolovozu odvraćaju pažnju.

 

Od svog stana na Novom Beogradu do garderobe u Narodnom pozorištu, balerina Ana Ivančević električnim trotinetom stiže za 15 minuta. ''Pune tri sezone vozim, bukvalno pet-šest meseci tokom godine kad je lepo vreme od maja do kraja oktobra, čak i početkom novembra i mene stvarno spasava'', kaže Ana. Na Novom Beogradu vozi biciklističkim stazama, a u gradu vrlo oprezno trotoarom. Kada ima potrebe, koristi zvonce da pešacima skrene pažnju na sebe. Mihajlo je Anin kolega, a na trotinetu na putu do pozorišta prevozi još jednog putnika, psa Vasu. Poručuje da nije imao nikakve incidente, zato što je jako pažljiv vozač, kako u saobraćaju automobilom, tako i sa trotinetom. ''Vozim jako sporo jer želim i da budem što više na vazduhu, pogotovo sa ovim malim pošto i on voli jako da se vozi, tako da sa njim polako, natenane nigde ne žurim i uživam'', ističe Mihajlo.

 

Nisu svi vozači električnih trotineta oprezni i pažljivi, žale se građani. Iako su na ulicama već pune tri godine, električni trotineti su još u sivoj zoni zakona o saobraćaju.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost u saobraćaju smatra da već postoji problem zbog toga, a boji se da će taj problem biti još veći jer su trotineti sve jeftiniji i dostupniji i biće ih sve više u saobraćaju. U Agenciji za bezbednost saobraćaja kažu da je nedavno formirana nova radna grupa za izradu zakona. ''Postoji mogućnost da svi električni trotineti budu opremljeni uređajem koji u stvari označava da li su u pešačkom modu ili nisu. Naravno, ukoliko su u pešačkom modu on svetli i onda će moći lako da se kontrolišu da li poštuju pravila ili ne. Što se tiče kontrole to ćemo još videti'', naglašava Svetlana Miljuš iz Agencije za bezbednost u saobraćaju.

 

Izvesno je da će vozači električnih trotineta morati da imaju položen test o poznavanju saobraćajnih propisa i da će biti nekog starosnog ograničenja, ali ne i kada će novi propisi biti usvojeni. Do tada, preporuka vozačima trotineta jeste da se kreću trotoarom, ali ne brzinom većom od brzine hoda, a to je otprilike 6 km/h.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, neshaoct said:

u Sloveniji se kažnjava vožnja kolovozom

Asocira me, jer upravo malopre setam sa suprugom i bukvalno ispred nasih ociju zamalo i***t na trotinetu nije zavrsio pod kombijem. Palo vece, sa sve slusalicama na usima isao je kolovozom i krenuo da obilazi zaustavljeni automobil (uredno upaljena 4 migavca), iz koga je izlazio covek. Niti bilo kakve signalizacije po mraku, niti pogleda preko ramena, niti bilo kakve njegove signalizacije da hoce nesto da uradi ili interakcije sa drugim ucesnicima u saobracaju. Samo naglo iskoci u levo cak preko sredisnje linije i pravo pod kombi koji je isao iza... Srecom je covek uspeo da izmanevrise i da sve prodje bez posledica, recnik posle toga je bio tipicno nas. Sreca takodje da niko nije isao u susret, jer ne bi imalo sanse da neko nekog u toj situaciji ne pokupi...

Da me neko pogresno ne razume - nemam nista protiv trotineta, naprotiv, odlicna solucija za gradski krkljanac. Ali proslo je toliko godina a da se apsolutno nista ne regulise - i u interesu vozaca trotineta, ali i pesaka i ostalih vozaca, tj. bezbednosti svih. Ne daj Boze da nekome treba da se desi nesto ozbiljnije, pa da pocne da se donosi i primenjuje neka regulativa.

PS: Situacija od letos, nisam hteo da kacim nigde jer je maloletna osoba bila u pitanju... DETE na trotinetu (recimo polovina osnovne skole), sa rancicem na ledjima stoji na trotinetu u traci za levo i ceka na crvenom na semaforu :wacko: . Ugao Makenzijeve i Kneginje Zorke (bivsa Ivana Milutinovica) - znaci nije igra, prometna ulica sa trolejbusima i autobusima... A dete, bez ikakvih kvalifikacija za ucestvovanje u saobracaju, poznavanja propisa - prvo stoji na sred kolovoza na semaforu, a zatim skrece bez ikakve signalizacije... Najezio sam se - da li takve i slicne situacije kojih ima na stotine svaki dan, vidi neko od nadleznih, roditelji...? Da ne pricam da se klinci na onako nestabilnoj platformi sa malim tockicima voze po dvojica i crkavaju od smeha na sred kolovoza...

Stvarno sva ova zbrka sa (neosporno korisnim) trotinetima treba da se resi sto pre, a ne da se cekaju posledice, pa tek onda reaguje. Cisto licni (i nadam se normalan) stav.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugatti predstavio svoj električni romobil

 

bugatti ces 02.jpg

 

Legendarna sportska marka automobila Bugatti je takođe bila na CES sajmu u Las Vegasu, i to sa jednim potpuno električnim vozilom. Ipak, ne radi se o nekom automobilu, već o električnom gradskom romobilu. Iako na zvaničnom sajtu ni Rimca, Bugattija ili Bytech Internationala nema detalja o ovom romobilu, dobro informisani Motor1 nam donosi sve detalje. Francuska kompanija udružila se sa kompanijom Bytech International da bi predstavila potpuno električni sklopivi romobil dizajniran za svakodnevnu upotrebu. Dostupan u tri boje, Agile Blue, Silver i Black, romobil je težak samo 15,9 kilograma i pokreće ga električni motor od 700 W.

 

Dizajn, kažu iz Bugattija, je aerodinamičan i funkcionalan sa okvirom od legure magnezijuma. Baterija omogućava domet do 35 km sa jednim punjenjem uz brzinu do 46 km/h. Postoje tri načina vožnje - Economy, City i Sport - i dostupna funkcija tempomata.

 

bugatti ces 01.jpg

 

Ovaj električni romobil se oslanja na sistem dvostrukog kočenja s elektronskim ABS-om na zadnjem točku, nešto što se ne viđa često na romobilu. Električni dvotočkaš je takođe opremljen pokazivačima smera, osvetljenom bazom i zadnjim logotipom projekcije monograma ''EB'' od imena osnivača firme Ettore Bugattija, a poboljšava ''umetnost, stil i performanse'' vozila. ''Bugatti je na vrhuncu automobilske izuzetnosti'', rekao je Wiebke Stahl, izvršni direktor u Bugatti International. ''Partnerstvo sa firmom kao što je Bytech nam daje priliku da proširimo svoj domet u prostoru električne mobilnosti s iskusnim partnerom i proizvodom u kojem mogu da uživaju potrošači širom sveta.''

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menja se Zakon o bezbednosti u saobraćaju

 

seat exs 111.jpg

 

Menja se Zakon o bezbednosti u saobraćaju, a neke od brojnih izmena ticaće se upotrebe e-trotineta i ponovljenih prekršaja zbog kojih počiniocima može biti oduzeto vozilo. Detaljno o ovome je za N1 govorio Boris Antić, profesor bezbednosti saobraćaja na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu. Antić kaže da je zakon živa materija koja mora da se menja.

 

''Svaki dan smo suočeni sa različitim izazovima po pitanju bezbednosti saobraćaja. Pre 30 godina na primer nismo imali mobilne telefone, a sada imamo jednu pošast na putevima - električne trotinete. Velike diskusije u naučnim krugovima se vode na koji način treba biti regulisana upotreba električnih trotineta. Savremeni trotineti mogu da razviju brzine i do 40 km/h, nije im mesto na trotoaru'', kaže on za N1. To je jedna od stvari, ističe, koja bi trebalo da bude regulisana novim zakonom. ''Treba da vidimo ko sme da vozi trotinet, sa koliko godina, da li će biti potreban neki test poznavanja nekih propisa, oprema, na koji način će biti korišćena... Mnoge stvari treba da budu regulisane zakonom. Infrastruktura je jedan od ključnih parametara. Ako mene pitate, električni trotinet je najsličniji biciklu, kuda se vozi bicikl, tuda se vozi i trotinet, mišljenja sam da trotinet nije nešto što treba da se vozi trotoarom'', kaže on.

 

Zakon, objašnjava on, da bi imao svoju ulogu, mora za određena ponašanja koja nisu u skladu sa zakonom da predviđa odgovarajuće sankcije. ''Kao što postoje sada za pešake i bicikliste, tako će biti i za one koji upravljaju električnim trotinetima. Šablon nekog normalnog civilizovanog ponašanja podrazumeva da se mi ponašamo na jedan način. U tom okviru postoje oni koji su nepopravljivi'', kaže on. Bilo je najava i o oduzimanju vozila. Antić objašnjava o čemu se radi. ''Ljudi se plaše da će onome ko se normalno ponaša u saobraćaju biti oduzeto vozilo, ili nekom ko nekad prekrši nešto. To nije slučaj'', kaže on.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uzeo ovo cudo pre nekog vremena, bas osnovni model.

Kontam da ce se otplatiti na 3000km u poptunosti, a vreme stedi bas lepo.

 

Samo mi je zao sto nisam uzeo brzi posto je ovaj ogranicen na 20km/h sto moze biti bas smor na putu do posla na stazi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uzeo prošle godine el. bicikl, polovni, i isto mislim da će mi se za oko 2.100 km isplatiti.

Jedva prebacuje 20 km/h. Ali mislim da je to dovoljno brzo, a i imam zanimaciju, vrtim pedale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...