Jump to content
FAS Goran
petarcirjanic

Fiat Punto mk.2 - zadnje opruge (nizak je pozadi)

Recommended Posts

Punto mnogo nizak pozadi,ima plin torusnu bocu u mestu za rezervni tocak.prazan zavaljen dosta kad sedne dvoje [pozadi legne jos vise,skinuo oprugu i uporedio sa novom u radnji koja je razvucenija za 20 tak mm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nikad nije menjana opruga, došlo je do zamora materijala. Stara opruga se lakše i više sabija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, petarcirjanic said:

Vlasnik kaže da su opruge skoro menjane. 

Možda nije mislio "nedavno" nego "malo je falilo" :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel stavio nove ili polovne? Razlika u ceni je jedno 4x.

Kad sam zamenio opruge auto je otišao par cm gore primetno i nije se tako lako spuštao čak i kad 5oro sedne. 

Proveri da li su nove, to bar možeš videti ovako na oko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slično je i kod mene. Razmak izmedju ivice "blatobrana" i prednjeg točka je 92mm  a zadnjeg je 35mm. Takodje jeauto  sa TNG  (nije fabrički). U rezervoaru je oko 15l benzina i 10-ak litara  TNG. U gepeku rezervni točak  i 10-ak kg ostalih stvari, bez putnika. 

Po mojoj proceni trebalo bi da karoserija "ode u vis" nekih 50mm da bi to otprilike bilo kako treba.

Da li ce to resiti recimo nove zadnje opruge (menjana sva četiri amortizera nevezana za ovu problematiku)? Da li postoje nestandardne opruge, recimo za fabrički TNG punto ili  možda van?

Trenutno, zadnji trap dosta losije upija neravnine ili rupe na putu i sa praznim vozilom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitao hvala. Našao i katalog delova. Postoji neki fiatov al tek treba da vidim kako sta.
Pozvao na brzaka neki radnju, oni mi rekli posle provere da su opruge iste za dizela kao i za benzinca ili vana. Mada sam malo skeptičan sa tom info.
Nemam ja bas nekog majstora na raspolaganju za ekperimentisanje. Kada utvrdim kako i šta to ce i da se ugradi.
Polovno mi baš nije optimalna opcija jer je to opet vrsta eksperimenta. Neces znati sta si dobio dok ne uradiš. No nije isključeno jer postoji verovanje da su italijanski puntici kvalitetniji od srpskih.
Verujem takodje da pošto postoji punto classic sa fabričkim tng uređajem da postoji i drugačiji zadnji trap za to vozilo. Ako su već radili izmene na motoru itd. moguce je da su ugradjivali jače vešanje za masu boce i sadržaj iste.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako, provereno je da su opruge nove, skinu sam ih i poneo u radnju, uporedio sa oprugom iz prodavnice i ustanovio da je opruga iz prodavnice višlja za 20tak mm,problem sam rešio tako što sam kod metalostrugara napravio dva adapters visine 30mm,ubacio u trap gde naleže opruga i zatim namontirao postojeće opruge. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, petarcirjanic said:

Ovako, provereno je da su opruge nove, skinu sam ih i poneo u radnju, uporedio sa oprugom iz prodavnice i ustanovio da je opruga iz prodavnice višlja za 20tak mm možda ni toliko, problem sam rešio tako što sam kod metalostrugara napravio dva adapters visine 30mm,ubacio u trap gde naleže opruga i zatim namontirao postojeće opruge. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ovako, provereno je da su opruge nove, skinu sam ih i poneo u radnju, uporedio sa oprugom iz prodavnice i ustanovio da je opruga iz prodavnice višlja za 20tak mm,problem sam rešio tako što sam kod metalostrugara napravio dva adapters visine 30mm,ubacio u trap gde naleže opruga i zatim namontirao postojeće opruge. 
Odlično, i kako sad "stoji" auto?
Od čega si pravio distancere? Za gornju ili donju stranu opruge? Trošak za to ako nije tajna? Ako si mozda merio, koliko je otisla karoserija uvis na zadnjem trapu i da li se na prednjem spustila i koliko?

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Distance ri su rađeni od gvožđa, auto je bio dosta nizak pozadi i kad je prazan, pozadi se podigao za od prilike 50mm,a napred se možda nije spustio u opšte ili je to minimalno, kad se gleda sa strane donja ivica sajtne se podiže od napred prema nazad,distanceri su ugrađeni u trap(donji deo pruge) pričvršćeni sa tri šrafa kroz postojeće rupe na originalnom ležištu. Cena za zezanje 3000,sa strugar je radio za kombinaciju cenim da bi oba distanceri koštala oko 3000din.

Edited by petarcirjanic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok hvala na odgovoru.
Kod mene bi bolje rešenje bilo staviti dužu oprugu. Jer, zadnji trap dosta više lupi preko prelaska ležećeg policajca od prednjeg trapa.
Računam da ako je masa vozila 875kg, toroidna boca je oko 25kg plus 20kg gas plus 15kg stvari u gepeku što daje povecanje mase zadnjeg dela od 60kg odnosno na polovinu težine vozila je povećanje od 13.7%.
Dakle ako je opruga dugačka 272-275mm precnik zice 11.5mm, treba da bude laički zaključak da opruga bude 15% duža? Ili pak deblja (koliko) jer se masa na zadnjem trapu povećala?

Pronašao sam da su zadnje opruge dužine od 250 do 275mm i debljina žice varira od 11.5 do 12.5 mm.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока

Tačnije, do 325mm dužine.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitao na par mesta da li ima više vrsta opruga za pyntića tipa za putnički, za van itd, odgovor je bio da ima samo jedna vrsta opruga, mislim da sa novim opruga a nebi dobio ništa, vlasniku ovog punta su pričali svakakve priče kriv ti trap, stavljene pogrešne opruge itd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam trenutno u istoj problematici ali sa drugim autom mada vijam opruge od Punta, opruge NISU iste, malo istražujući došao sam do ovih podataka: 

 

51761798 for all "non-special" passenger fittings.
46823847 for sports equipment and VAN
51704857 for all bipower methane installations
51727650 for installation with a standard LPG system

 

e sad, u pravu si za debljinu i dužinu s tim da recimo konkretno zamenska opruga za VANa koju ja tražim, a čiji je broj 46823847 kod Kayabe je RC6698 dužine 262mm a SACH 994629 258mm KILEN 51210 isto 262mm tako da nemam pojma ko tu koga, za "običnog" punta su dužine 270mm ali su 11.5mm debele umesto 12.5mm e sad...da li je samo do dužine i debljine ili je bitno da si "tehničar" :) u ovo slučaju sam materijal od koga su napravljene i koliko se savijaju pod opterećenjem...što se tiče automobila koji imaju TNG a pogotovo CNG kontam nema smisla staviti opruge od Putničkog zbog već predefinisanog opterećenja od pozadi...

Edited by gagyns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem ja tebi, ali zaista postoje najrazličitije vrste opruga.

https://www.buycarparts.co.uk/fiat/punto-188/12751/10213/coil-springs?criteria%5B100%5D=HA

 

A mislim da su u puntice sa LPG-jem ugrađivali drugačije opruge. Jer je teži pozadi sa napunjenim toroidnim rezerovarom oko 50kg. A sam punto ima malu masu.

 

Recimo, ovo

SUPLEX Coil Spring Rear Axle  09229  buy cheap online.png

MOLLA AUTOTELAIO SACHS 994 627 FIAT (1).png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to je ova : 51704857 for all bipower methane installations, te su za metan a ove 51727650 for installation with a standard LPG system za gas, kažem postoji četiri vrste bar...

Edited by gagyns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kit komerc kaže ovako samo jedna vrsta opruga i nemaju ih na stanju, AP sport samo jedna vrsta opruga i imaju ih na stanju tamo sam išao da uporedim oprugu sa vozila i novu oprugu kažem razlika je manja od 20mm,mislim da sam zvao i top auto ista priča, tako da nisam hteo dalje da se smaram. 

Edited by petarcirjanic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa evo ja sam pričao sa čovekom iz Autoitalije ovde u NS i on kaže da nisu iste, a i EPER kaže da postoji više vrsta, iskreno mislim da ih mrzi da se cimaju, razlike nama na oko možda jesu male ali opet pitanje je koliko su elastične i možda je drugačija legura od koje se prave...sve u svemu drago mi je da si rešio svoj problem sa visinom auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gagyns Slažem se da nisu iste.
No šta je sa prednjim oprugama negde sa čitao da su ugradjivali duže nego što treba da budu?

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam se raspitivao za prednje, samo su me zadnje zanimale za Fiat Albeu koja je inače niska nazad a jedni sam "rešio" oprugama od Punta Van, doduše polovnim  ali rade posao odlično još uvek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari, nisu zadnje opruge u pitanju, ali ima veze s tim, menjao sam prednje amorte i solje, ali posle nekog vremena zvuk se javio pri kocenju, ili kretanju npr u rikverc sa blagim motanjem, kao tong tong tong, kao da blago odzvanjaju ti udarcici, nez kako da opisem zvuk, prizvuk kao feder kad odapne kratko ali vise puta...nove solje lemforder, amorti sachs...sta moze praviti taj zvuk sve, pri kocenju, kretanju...punto mk2! Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...